Seuraa 

[color=800000][b]Aarrearkku[/b]

vm. 80, mies vm. 74. Pikkukakkosen yritystä 01/05, clomit. Esikoinen on syntynyt 06/03, silloin kanssa clomit, yritystä oli noin 1,5 v. PCO todettiin 05/02. [/color]

[color=800000][b]Auris[/b]

PCO-diagnosoitu 03/01. Clomifen (2tbl) käyttöön 04/01, eka kierrosta plussa, esikoinen syntyi 01/02. Kakkosta yritetty 09/04, Clomit oli käytössä yhteensä 8 kiertoa 1½v aikana, lopuksi ne ei enää tehonneet. Tuloksena vaan yksi kohdunulkoinen raskaus 01/05. Oikea munatorvi jouduttiin poistaa. Nyt hoidot Tampereella yksityisellä alkamassa. Metformin ollut käytössä 05/06 alkaen, niillä kierto normalisoitumaan päin. 07-08/06 kokeillaan eka IUI:ta, ja ellei siitä apuja niin sit suoraan IVF:n. Toiveikkaana mennään kohti syksyä. [/color]

[color=800000][b]Katjuska12[/b]

173/63 Vm -83 ja mies vm-76. Pillerit jätetty pois 10/04, pco todettu 4/05. Nyt käytössä clomit....hoidossa yksityisellä puolella. [/color]

[color=800000][b]Kurnau[/b]

169/64 vm 72, mies vm 71. Yritys aloitettu 10/01. PCO todettu 11/04. Pari km ja hyperi takana. Eka PAS 5.5, jatkossa vain IVM-hoito kun hormonit eivät sovi. [/color]

[color=800000][b]MaggyOo[/b]

172/64 vm.-84, mies vm.-83. Esikoisen yritys aloitettu 03/04, PCO todettu 04/05 ja nyt clomi+terot. IUI on suunnitelmissa syksyksi. Vikaa myös miehen simpoissa. [/color]

[color=800000][b]Seruska[/b]

vm -81, samoin mies. Esikoista toivottu 05/03, pco todettu 06/04. Clomit ollu käytössä 01/05 ja nyt tukena myös terot. Miehen simpoissa myös häikkää.

[/color]

[color=800000][b]Sallura[/b]

minä-79 ja mies-80. Yritystä 1/2004, pco todettu 2004 syksyllä, hoitona ollut terolutit ja metut. Ensimmäistä lasta yritetään. Plussausta ei toistaiseksi ole vielä tapahtunut.. toive kova. [/color]

[color=800000][b]Nantsu22[/b]

minä 22 v. ja mies 24 v. Terot tällä hetkellä.

[/color]

[color=800000][b]Eloveena77[/b]

minä 28v. mies 28v. poju 10,5 kk.PCO todettu 12/03 ja pian diagnoosin jälkeen totesin olevani raskaana. [/color]

[color=800000][b]Lillamy-02[/b]

lapsettomuus pco-plikoissa vuoden verran. Enestään 1 lapsi luomusti, tuulimuna syksyllä -04,nyt + Puregon, Pregnyl+Lugesteron-kokkelista ja laskettu aika 29.10.05. [/color]

[color=800000][b]Kalevi[/b]

Itte pian 32v. ja mies 33v. Pco todettiin -02 väestöliitossa taysissa, jossa hoidoissa nyt toista kierrosta. Esikoinen sai alkunsa -03 ekasta inssistä yhdistelmästä: clomit 3kpl/pvä kp3-8 + menogon +metut + pregnyl. Pikkumies nyt 2v pian 3kk. Nyt p2-projektissa mukana 11/05 ja insseillä yritetään. Clomit eivät antaneet vastetta, joten nyt toista kiertoa menopurilla ja tietty metut tukemassa. Muniksia ei vain meinata saada kasvamaan / ovis syttymään, joten pitkään on annoksien kanssa pähkäilty. Mikäli inssit eivät saa tuulta alleen, loppusyksystä ilmeisesti ivf odottaa. [/color]

[color=800000][b]Jusupus[/b]

minä -82, mies -78, vauvaa toivottu 04/04 lähtien, PCO todettu yksityisellä syksyllä -04 ja tutkimukset alkoi kunnallisella 02/05, miehellä todettiin siellä vasta-aineita vaikkakin muuten melko hyvää, toukokuussa -05 alkoi metformiini, syksyllä piti aloittaa clomiavusteiset inssit, mutta ultrissa todettiin 2xei ovulaatiota, toisella kertaa terot auttamaan uutta kiertoa vauhtiin, jotta ennen joulua ehdittäisi inssiin, yllättäen vuoto ei alkanut vaan olin raskaana joka todettiin alku-ultrassa keskeytyneeksi keskenmenoksi rv7+2, uutta yritystä jatkettiin clomeilla, ekaan kiertoon inssi negaa, toisessa ei taaskaan ovulaatiota, joten kolmannella oli nyt käytössä 2 tabl. clomeja, kp 16 pregnyl ja tänään kp18 laitettiin siittiöt matkaan, jos negaa niin seuraavaksi ilmeisesti clomien lisäksi piikityksiä kasvattamaan muniksia. [/color]

[color=800000][b]Eviska[/b]

minä -77 ja mies -75, pco todettu jo -95. Yritystä ollut vuodesta -96. Clomeja kokeiltu yht.5 kiertoa, ei vastetta. Ovulaation induktio *3 -98, yhdestä kierrosta ovulaatio, muissa ei vastetta. IVF -99, josta tuloksena 1*2:den alkion siirto, ja siitä alkanut kemiallinen raskaus. Vuonna -02 yllätys luomuraskaus, joka sekin päätyi keskenmenoon viikolla 6. Nyt sitten aloitettu taas hoidot uudella innolla, ja ensimmäinen inssi olis tiedossa ensi kiertoon, ja jos ei siitä tulosta, niin sitten elokuussa IVF. lisäykseksi vielä, että tässä välissä en ole käyttänyt muita hormoneja, kuin Teroluteja menkkojen aikaan saamiseksi. [/color]

[color=800000][b]Siirisofia 75[/b]

Minä -75, mies -75. Yritystä 1,5 vuotta. PCO todettu 02/06 eli varsin tuoreesta tuttavuudesta on kyse. Aluksi kokeilimme clomien avulla mutta, kun raskaus ei alkanut jatkettiin insseillä. Neljä inssiä tehty. Kahdessa ensimmäisessä inssissä käytössä clomit+gonal+pregnyl. Ja kahdessa jälkimmäisessä clomit+menopur+pregnyl. Lisäksi olen syönyt metformiinia toisen epäonnistuneen inssin jälkeen, eli nyt nelisen kuukautta. Seuraavaksi jatketaan IVF:llä, suunnittelukäynti on marraskuussa ja tosi toimiin päästään vuoden vaihteen tietämillä. Eli pitkä tauko on meneillään. :)) [/color]

[color=800000][b]Siirukka[/b]

5v yritystä,monta hoitokertaa,tyttö sai alkunsa luonnollisesti(syntyi 8/02),nyt toista yritetty 2v,hoitoihin lähtö syksyllä,pco todettu v.2000) [/color]

[color=800000][b]Naksukka[/b]

minä vm. -77, mies vm. -74, pco todettu 10/03 & 11/03 kohdusta poistettu polyyppi. Reilun puolentoista vuoden yrityksen jälkeen syntyi esikoispoikamme 5/05 toisesta clomikierrosta. Nyt pikkukakkosen yritys aloitettu 3/06. Clomit jälleen käytössä [/color]

[color=800000][b]Ki-Ra[/b]

Meillä yritys aloitettu 04/05 ja toukokuussa tuli tieto PCO:sta eli ihan tuoreita ollaan asian kanssa.

Ikää 24 mulla ja mies 26. Yksi km ihan raskauden alussa 05/05.

Tutkimukset alussa.

[/color]

[color=800000][b]Sonnai[/b]

Minä vm. ¿84, mies ¿83. PCO todettu sattumalta rutiinitarkastuksessa 8/05, pillerit jätettiin pois 2/06. Ensimmäinen luomukierto venyi >90 päivään, joten 4 kuukauden yrityksen jälkeen Terot 6/06. Jos ei tärppää, syksyllä jatketaan clomeilla ja/tai metuilla. [/color]

[color=800000][b]Ronjakasperi[/b][/color]

[color=800000][b]Mentha[/b][/color]

[color=800000][b]Irmeli72[/b]

Minä vm 72, mies vm 68. Lapsia 2 poikaa 99 ja 02, molemmat saaneet alkunsa clomeilla. Pco todettu 99 alkuvuodesta.

Nyt yritetään kolmatta clomeilla, ensimmäinen clomikierto menossa. [/color]

[color=800000][b]Meri05[/b]

Me ollaan vm 71 ja 72, ja lapsia (pojat) meillä on kaksi (saatu ICSI:llä ja PAS:illa). Kolmatta yritetään, ja luomuna meinaskin jo onnistua, mutta valitettavasti meni kesken rv 18 napanuorakomplikaation takana :(. Mulla on ainakin toinen munasarja pco tyyppinen, kierrot usein anovulatorisia ja pitkähköjä. Myös muita pco oireita on, vaikka ei selvää diagnoosia kuitenkaan. Nyt on tarkoitus kokeilla pelkästään clomeja seuraavasta kierrosta eteenpäin, sillä ihme ja kumma, miehen siittiötilanne on paljon parempi kuin ennen :). [/color]

[color=800000][b]Rouwa[/b]

Endometrioosi epäily -05, yritys aloitettu 05/06, PCO diagnoosi 08/06! Elikkä olen aivan tuore tapaus..

Alku kuusta kävin yksityisellä, koska täti ei ollut tullut käymään 3kk e-pillereiden lopetuksen jälkeen! (ja raskaanahan en ole!)

Siellä ultrassa todettiin pco ja lääkkeiksi sain terolut kuurin sekä clomifenit! [/color]

[color=800000][size=2][b] Plussanneet PCO plikat [/b][/size][/color]

[color=800000][b] Ronjoo[/b] la 7.12.2005[/color]

[color=800000][b] Samojedi_79 [/b] la 2.12.2005 [/color]

[color=800000][b] Alexiana[/b] la 20.2.2006 [/color]

[color=800000][b] tuusannuuska[/b] la 9.2.2006 [/color]

[color=800000][b] :)Katala[/b] la 12.3.2006 [/color]

[color=800000][b] (H-R)[/b] la 22.5, poika syntyi 25.5. [/color]

[color=800000][b] bisous[/b] la 10.7.2006 [/color]

[color=800000][b] Mörötin-81[/b] la 3.11.2006 [/color]

[color=800000][b] Piippuli[/b] la 7.8.2006 [/color]

[color=800000][b] Net-ta[/b] la [/color]

[color=800000][b] Enni-Maija[/b] la 28.2 [/color]

[color=800000][b]Sweet77[/b][/color]

[color=800000][b]Enna72[/b][/color]

[color=800000][b][size=2] Millä keinoin plussasin? [/b][/size][/color]

[color=800000][b] Mörötin-81[/b]: 3. inssi [/color]

[color=800000][b] Ronjoo[/b]: 3. inssi clomeilla ja puregonilla [/color]

[color=800000][b] Samojedi_79[/b]:clomit [/color]

[color=800000][b] Piippuli[/b]: 1.IVF 1. PAS (lääk.) [/color]

[color=800000][b] Enni-Maija[/b]1.IVF 1.PAS(lääk)[/color]

Sivut

Kommentit (38)

Hei,

mahtuisiko teidän joukkoon? Vauvaprojekti aloitettiin maaliskuussa 2006. Kierrot ihan sekaisin maaliskuusta asti, jolloin siis lopetin pillerit. Nyt lokakuun alussa kävin gynellä ja PCO-diagnoosin sain. Ihan ensi alkuun sain terot kiertoa tasaamaan ja kahden viikon päästä uudestaan lääkärille ja sitten katsotaan otetaanko lääketiedettä enemmän avuksi. Mitäs vielä olen 76-syntynyt, mies 71. Perheeseen kuluu myös kolme ihanaa koiraa. Helsingissä asutaan.

Täällä on sattunut yhtä ja toista, onnea plussanneille ja tsemppiä meille kaikille syksyyn. Plussaa toivoisin meille kaikille!

Meillehän tehtiin eka pistoshoitoinen inssi elokuulla, joka jäi tuloksettomaksi. Etukäteen oltiin jo hoitavan lääkärin kanssa päätetty, että jos näin käy, mennään seuraavaksi suoraan kohti IVFää.

Eka IVF piti olla kuukauden tauon (oma valinta) jälkeen, mutta mun kierto meni sit ihan uusiksi... Eli normaalia mulle on se, että 3-4 päivää ennen kunnon vuodon alkua tuhruttaa, ja vasta kunnon vuodon alettua pitia alkaa pistokset (Gonal-f). Mutta nytpä ei tullutkaan kuin 3 päivää sitä tuhrua ja sitten ei mitään... Eli se kierto missattiin :(

Soittelin sitten hoitavalle lääkärille, ja kyselin mitä tehdään. Hän kehotti käymään omalla paikkakunnalla ultrassa, että katottais että kaikki on kunnossa. Ja kohtu + munasarjat oli ok, eli mitään kystia tms ei ollut.

Sitten taas soitto lääkärille: Nyt syön 3 viikkoa e-pillereitä (Diane Nova) että saadaan vuoto aikaseksi. (Onko kellään muulla ollut vastaavaa?) Sitten päästään toivottavasti tositoimiin. Eli näillä näkymin pistokset alkaa vkolla 43. Eli reilu pari viikkoa pitää vielä malttaa odottaa.

Toisaalta - mikäs tässä odottaessa. 2½vuotta tää kakkosprojekti on muutenkin jo kestänyt, että muutaman viikon lisäodotus IVFn alkuun ei siinä ajassa oo mitään. Kyllä tää tästä - hiljaa hyvä tulee - toivottavasti!

Mutta, lämmintä syksyä kaikille plikoille! Niin, meillä on jo varasuunnitelma. Mikäli kahdella IVFllä ei meille kääröä suoda, niin meidän perheeseen tulee tytölle kaveriksi koira :)

-AURIS-

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tänään sain PCO diagnoosin. :(

Minä siis vuosi mallia -82, mies -77.

Esikoista yritetty toukokuun lopusta.

Lääkäriltä sain Terolut kuurin, ja sitä nyt

kokeillaan ihan aluksi.

[color=7A67EE][b]Jusupus[/b]: Voimia sulle! En voi tietää, miltä siusta tuntuu, kun en oo koskaan keskenmenoa kokenut, mutta voin vaan kuvitella, miten rankka kokemus keskenmeno on... Epäilemättä elämä kuitenkin jatkuu ja varmasti saat vielä kokea " onnistuneenkin" raskauden. Kunhan aika on sille kypsä.... *voimahali* :)

[b]Miljoona[/b]: Onnea ja tervemenoa odotuspuolelle! Näköjään elämä heittää joskus eteen iloisiakin yllätyksiä!

[b]Rouwa[/b]: Samoin mulla, jonka ei oo koskaan tarvinnu erityisemmin ihosta huolehtia, on alkanu nyt tulla näppyjä. Kesällä selkään ja nyt syksymmällä selkä on taas siisti, mutta naamassa on näppyjä... Puoli vuotta pillereiden lopettamisesta alkaa tulla täyteen. Inhottavaa! Ja karvotuskin on ainakin omasta mielestäni lisääntyny vähäsen. Nyt oon myöskin huomannu, että vaikka aikasemmin oon saanu laiskotella miten paljon vaan ja syödä mitä tahansa enkä silti oo lihonnu, niin nyt oon alkanu lihota. Painoa ei oo tullu, mutta silti... Täytynee ottaa itteään taas lujasti niskasta kiinni ja alkaa urheilemaan oikein todenteolla.

[b]Catinka[/b] ja [b]Minijude[/b]: Tervetuloa palstailemaan!

[b]Enna[/b]: Toivottavasti vuoto on vaan tuhruttelua eikämitää ikävää, pidän peukkuja! Syy kuitenkin kannattaa ehdottomasti selvittää. Tänään sulla ilmeisesti onkin se ultra, tulehan jaksaessasi kertomaan, miten kävi. Tsemppiä ja jaksamista. Mie en kyllä millään haluis siuta tai ketään muutakaan enää tänne odotuspuolelta takasin... ;)

[b]Mentha[/b]: Mie oon kanssa kuullu, että metformiinia kannattais syödä raskauden ensimmäiset 12 viikkoa. Mutta oon kyllä törmänny siihenkin, että niinkun Kiralla, metut on komennettu lopettamaan heti raskauden alussa... Tapoja on kaikesta päätellen monia. Mutta onhan niitä muitakin lääkkeinä, joita voi syödä alkuraskaudessa tukilääkkeenä...

[b]Ki-Ra[/b]: Onnea! Oikeesti aivan mielettömän hienoa, että pitkä yritys ja odotus on nyt palkittu! Ei muuta kun tarrasukkia ja vauvaliimaa ja mitä kaikkia muita niitä nyt onkaan... ;) Rehellisyyden nimissä myönnettäköön, että uutinen alkuun kirpas aika kovasti, mutta nyt oon kyllä ihan vilpittömästi ilonen siun tai teidän puolesta. Meillä meni kierrot ja hoidot sun muut tässä viime kuukausina niin samaan tahtiin, että ajattelin, että myö varmaan sit raskaudutaankin samaan aikaan... Siun raskaus oli siis muistutus siitä, mitä mulla ei vielä ole, mutta toisaalta myös muistutus siitä, että mullakin on toivoa! ONNEA! Muista tulla kertomaan kuulumisia vielä odotuspuoleltakin.

Omaa napaa sitten... Ollaan nyt miehen kanssa löydetty taas toisemme ja vedetään nyt yhtä köyttä. Mie kuulostaa taas omalta itseltään ja sanookin, että sillä oli tässä välissä joku ihme masis-kausi, siksi kuulemma käyttäyty niinkun käyttäyty... Mie oon toki vielä vähän varpaillani, mutta päätin, että en voi heittää hyvää suhdetta menemään heti kun on vähän vaikeeta. Aika näyttää, miten meidän käy, toivottavasti hyvin. Paljon on vielä puhuttavaa ja selvitettävää, mutta enää ei ainakaan vedetä molemmat eri suuntiin. Vauvahaave on edelleen vahvana olemassa, mutta nyt sitä on pakko lykätä, että saadaan ensin asiat kuntoon. Toisaalta mie oon ajatellu, että se on ehkä ihan hyväkin, ehdin sitten valmistumisen jälkeen tehdä vähän aikaa töitä ennen kotiin jäämistä... Hormonipolille aion joka tapauksessa mennä, mutta mitään hoitoja sinällään en nyt vielä halua alottaa. Pillereitä en oo alottanu, kun kriisin keskellä rasutumisen mahdollisuudet on ollu muutenkin aika pienet, kun ei ne neitseelliset sikiämiset vissiin ihan kauheen yleisiä oo. Nyt oon ajatellu, että en niitä varmaan aio alottaakkaan, ehkästään muilla tavoin niin kauan kun tarvetta on. En halua joutua alottamaan tätä koko show:ta alusta saakka. Näillä siis mennään...

Mukavaa maanantaita kaikille!

-S-

[/color]

Todellakin, meidän yritys on nyt virallisesti päättynyt. Mies, joka alun alkaen meistä oli se, joka kaikesta huolimatta oli halukas jatkamaan ja yrittämään ja taistelemaan parisuhteen puolesta ja joka sai miutkin taas uskomaan meidän suhteeseen, on päättänyt luovuttaa. Parisuhde vie liikaa aikaa harrastukselta... Kuulemma voitaisiin jatkaa, mutta kaikki ongelmat pitäisi lakaista maton alle ja olla niinkuin aina ennenkin. EI KIITOS! Raskasta on, mutta koen vahvasti ansaitsevani jotain parempaa. Parin viikon päästä on mulla se aika hormonipolille, sinne menen ihan vaan mielenkiinnosta, tuleepahan kerrankin kaikki kunnolla tutkittua ja sen jälkeen aloita taas pillerit.

Mulla on uusi asunto hankittuna ja ihana asunto onkin, kyllä miun siellä kelpaa nuolla haavojani... Jonkin aikaa on pakko olla ja haluankin olla yksin, mutta salaa mielessäni toivon, että pian löytäisin " sen oikean" , vauvakuume kun ei erosta huolimattakaan ole kadonnut minnekkään. ;)

Että tämmöstä tänne... Jään kuitenkin ainakin toistaiseksi tänne palstailemaan. Katotaan kuinka moni teistä ehtii tulla jo toiselle tai kolmannelle kierrokselle ennen kun mie siirryn tonne plussanneisiin. ;)

-S-

Kolme opiskelun täyteistä viikkoa on takana päin ja oon taas vihdoin kotona... Ehtikin olla jo hurja koti-ikävä! Täällä palstalla näyttääkin tapahtuneen paljon viime viikkojen aikana enkä nyt varmaan muista kaikkea tapahtunutta, mutta ainakin muistan että joku uusi, Ennako se oli, on plussannut, onnittelut siitä! Aurikselle voimahali ja Ki-Ralle plussatuulia!

Omaa napaa sitten lyhyesti... Täti löysi kuin löysikin myös meille, vuoto alkoi noin puoltoista viikkoa myöhässä. Hormonipolille mulla on aika lokakuussa. Nyt vaan pitäis miettiä, menenkö sinne vai jätänkö menemättä... Huonoja uutisia nimittäin. Miun vauvahaave saa nyt jäädä toistaiseksi, koska myö yllättäen mitä luultavimmin miehen kanssa erotaan. Tää on ihan hirveen raskasta, kun on vasta menty kihloihin ja häät on ollu puheissa, vauva" projektista" puhumattakaan... Kaikkein kamalinta on se, että meillä ei oo mitään ongelmia. Miehen arvojärjestys on jostain syystä ihan yhtäkkiä muuttunu niin täysin erilaiseks kun miun, että en usko, että pidemmän päälle pystyttäis tarjoomaan toisillemme sellanen elämä, että oltais kumpikin onnellisia, vaikka nyt sitä ollaankin... Oon kyllä ihan puulla päähän lyöty, ollaan kuitenkin tunnettu jo vissiin 7 vuotta, siitä 5 ollaan seurusteltu. Mutta näköjään on ollu asioita, joista ei vaan oo ollu ihan konkreettisella tasolla puhetta, kaikkea siis voi tapahtua. On vaikeeta pysyä lujana, kun mies todella haluis vielä jatkaa, tässä-ja-nyt-ihminen kun on... Mie taas ajattelen asioita pidemmälle eteenpäin enkä nää vaihtoehtoja... Voi surku.

Mutta näin tätä palstaa ajatellen, luuletteko, että voisin jatkaa palstailua vielä ainakin jonkin aikaa? Varmaan ajallaan mullekin löytyy joku " parempi" foorumi, mutta nyt ainakin tuntuu, että haluisin ainakin jonkin aikaa jatkaa täällä teidän kanssa... Mitä tykkäätte?

-S-

Itse olen ilmeisesti valitettavasti palamassa tälle palstalle (ei millään pahalla, mutta luulen että ymmärätte mitä tarkoitan). Minulla on rv noin 7 ja ruskeaa vuoto on tänään taas tullut (edellisen kerran viime viikolla). Maanantaina olisi ultra jos en ala vuotamaan paljon niin mennään sinne ja nähdään sitten miltä tilanne näyttää.

Enna

Ja voimia sekä jaksamista!

Ki-ra: Kiitokset vastauksesta:) Toivottavasti tilanne ei ole mitään vakavaa ja raskaus etenee taiteen ja sääntöjen mukaan!

Sonnai: Rutkasti onnea parisuhteelle tästä eteenpäin! Hyvä, että saitte sovittua eikä tarvinnut heittää hyvää suhdetta kankkulan kaivoon.

(.) Mie oon tässä kierrossa päättäny - ja siinä ihan kiitettävästi onnistunukin - unohtaa itteni tarkkailun. En itse asiassa edes tiedä, mikä kp tänään on menossa, aina paranee:) Lähinnä jotenkin ajattelen, että jos en kerran ovuloi niin mitä sitä stressaamaan, seuraavassa kierrossa sitten clomeilla. (Mutta sitten varsin stressaakin, jos ei clomeista huolimatta ovistestiin napsahda kahta viivaa.) En siis todellakaan myöskään tikuttele tässä kierrossa. Reilun viikon päästä nousee kone Hki-Vantaan kentältä kohti viikkoa Belgiassa, sitä odotellen:)

kuulla että taas yhdellä meistä onnistaa-onnea tulevaan Net-ta! Ja erityisen kiinnostuneena luin, että lugesteroneilla onnistuit. Mulla tilanne se että yksi lapsi 1,5 v luomusti tuli, just kun hoitoihin oltiin menossa.

Kuten tossa äsken joku mainitsikin, niin lapsen kaipuu ei (ikävä?) kyllä lopu siihen yhteen..Muistan kun lapsettomana luin sellasten ihmisten vauvakuumeesta kenellä oli jo vauva, minusta he olivat " törkeitä" kun kehtasivat vielä uutta haluta niin kipeästi, mutta tässä sitä itse sitten ollaan!

Eli vauvakuumetta päällä..Net-ta: Osaatko sanoa miksi lääkärisi määräsi luget, eikä muita keltarauhashormonivalmisteita? Mikä sun tilanne oli, oliko sulla kierto millanen luonnostaan? Entä saitko oviksen tikutettua?

Kauhea kysymys pommitus-sori! Mutta kun minussa elää toivo, että ei tarvis clomeja vielä alkaa popsia, kun oviksen saan tikutettua, mutta luteaalivaihe jää ilmeisesti lyhkäseksi..

Kaikista luge-tiedoista olen kiitollinen! Tsemppiä meille kaikille!

Net-ta vastauksista! Voi kun toi on ihana juttu, että ei kerkeä stressaamaan vauvansaantia, kun se on jo tulossa. Nyt sen vasta ymmärtää, kun tätä kakkosta haluais niin kovasti, että on jo ihan " amatööri-lääkäri" ;) kun imee kaikki mahdolliset tiedonmuruset itseensä.

Kaikille odottajille ja odottajiksi haluaville oikein myrskyisiä plussatuulia!!:)

Surullista Sonnai! Mutta ilman muuta jatkat palstailua täällä, tuttujen seassa! Sitä paitsi, kuka meille enää tekis noin hienoja listoja, ellet sinä?;) Voimia!

Toista päivää metformiinit menossa ja vatsa kyllä sanoi jo eilen sopimuksensa irti. Mutta kai tähänkin tottuu. Teroja vielä muutama jäljellä, ovista ei ahkerasta tikuttelusta huolimatta näkynyt, joten tätiä odottelen viikon päästä.

yön aikana on kyllä ollut kiirettä. En saanut nukuttua koko yönä, vatsaan koski ja varmasti myös jännitys aiheutti pahaa oloa. Oksetti yöllä ja aamulla.

No aamulla sitten soitin polille, että olen raskaana en tarvitse soittoaikaa. Kerroin yön kivuista ja siitäkös se soppa syntyi.

Heti piti mennä Jorviin. Nyt minut on siis jo ensimäisen kerran ultrattu. Kaikki on hyvin ja kipuja aiheuttaa kasvava kohtu ja terolutin/ ja munatorvien aukiolotutkimuksen takia jossain vatsapusissa on nestettä ja se tekee kipeää. Mutta alkoilla ei ole hätää. Tai no ei se vielä edes näy, pussi vain näkyi, mutta lääkäri oli sitä mieltä että mitään hätää ei ole. Ehdin säikähtää, mutta onneksi on nyt sitten tähän menessä kaik ok.

Seuraava ultra on lokakuun puolessa välissä polilla jos kivut loppuu viikon sisällä ja sitten seuraava on lokakuun lopussa kun on eka neuvola.

Eli näillä mennään eteenpäin..

Sikiöitä (pusseja) oli vain yksi vaikka kaksi munasolua oli irtoomassa. Toinen munasoluista oli joku " haamu" tai sellaiseksi lääkäri sitä kutsui.

Nyt on rv4 ja laskettuaika on alustavasti 27.05.2007

Miljoonan kanssa me jäädään odottelemaan teitä muita Pco-plikkoja tuonne toiselle puolelle.

Tiedän , että on päiviä (lue: kuukausia) jolloin ei haluakaan kuulla sanaakaan toisten raskauksista, Mutta toivon että voin olla jollekin lohtu ja usko siitä että kaikkea toivoa ei ole menetetty helpommillakin hoidoilla voi onnistua raskautumaan. Ja te jotka saatte rankempia hoitoja niin kyllä nekin ovat moneen kotiin onnen tuoneet.

Toivon todella että tekin onnistutte.

kiitos onnitteluista, toistaiseksi tarrasukat tiukasti kiinni ainakin pahoinvoinnista päätellen. Olen palstaillut eri foorumilla viime aikoina ja vasta nyt kurkkasin tänne.

Alkuhan on aina tosi epävarmaa, itse en ole käynyt ultrassa vielä ollenkaan, mutta pitäisi kai varata aika. Helsingin kunnallinen systeemi kun ei taas ole osoittanut parhaita puoliaan, neuvolaankin pääsen vasta rv10 (nyt 7+)

Ki-ra, toivottavasti kaikki menee hyvin. Mulla oli ekassa raskaudessa kovia vihlovia alavatsakipuja etenkin öisin, mutta tuloksena oli terve täysiaikainen vauva. Olet ainakin hyvässä hoidossa.

Plussaonnea kaikille! Älkää vaan luopuko toivosta.

Kävin siis eilen ultrassa (viikkoja noin 7) ja sydän löi, mutta sikiö oli liian pieni. Se plus mun vuotoja teki että lääkäri jo varoitteli keskenmenon riskistä. Illalla tulikin sitten kunnon puniasita vuotoa, oikein tiputteli pönttön ja side oli ihan märkä. Elien itkin muutama itku ja kumma kyllä tänään tuntuu jo paremmalta. Outoa on että tänään vuotoa on tullut aika vähän ja raskausoireet jatkuu. Nyt voisi mielummin mennä kunnolla kesken ja nopeasti, eikä tämmöistä kummallista edestakaisin.

Enna

Metformiinista...

Minulle sanottiin viime viikolla että lääke lopetetaan heti kun raskautuu. Voi olla nykytutkimusten mukaan haitallista sikiölle jos syö pitkään.

Eli plussaan loppui mun metformiini lääkitys.

Vaikka yritin kysyä tuosta keskenmenon ehkäisystä, niin lääkäri oli vakaasti sitä mieltä että lääke pitää lopettaa.

Toivotaan että tää raskaus viel kestää...

[color=blue] Plussa onnea kaikille Pco-plikoille! [/color]

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat