Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

onko kohtalotovereita?

mulla verenpaine huitelee siinä 90/60 tietämissä. olo on voimaton, väsyttää ja mikä keljuinta, särkee päätä ihan helkkaristi.

ja siitä syystä joudun olemaan tämän tästä saikulla, kun ei särkylääkkeitä voi yhtenään syödä.

mulle ei neuvolasta ole ohjeistettu muuta kuin lepoa ja lepoa, muuta elämää voimien mukaan.

särkylääkkeitä saa ottaa kuulemma 5 päivänä max peräkkäin, ja annostus pakkauksen ohjeen mukaan, ja sitten se ei enää ole tilapäistä käyttöä, jos vielä kuudentenakin päivänä pitäisi ottaa.

esikoisen raskaudessa sama juttu, tosin verenpaine oli aavistuksen korkeammalla, keskimäärin noin 105/68 koko raskausajan, mitä vanhasta neuvolakortista katselin, eli oletettavissa on, että tää jatkuu raskauden loppuun asti nytkin.

oliskos kellään mitään keinoa parantaa omaa oloa? suolaa käytän jo nyt aika lailla, että sitä ei oikein voi lisätä..

-ennis- rv16

Kommentit (5)

Minulla on aina matala verenpaine luokkaa 100/60 ja nyt se on laskenut 90/50 lukemiin ja pysynyt siellä huolimatta siitä mitä syön/juon. Toisaalta olo ei ole mitenkään erityisen huimaava. Enemmän sitä kärsii noista muista raskauden vaivoista :)

rv.26+5

Mulla sama " ongelma" , eli paineet luokkaa 90/60 nyt ihan viime raskausviikoilla on päästy yli sadan lukemiin ton yläpaineen kanssa. Mulla auttoi jonkin verran runsas juominen, mutta piti juoda jotain mehua tms., pelkkä vesi vain jotenkin " laimensi" oloa entisestään. Eli kaiketi sen suolan lisäksi myös sokeri tekee hyvää. Salmiakki tuo hetkellistä ensiapua, mutta vaikutus ei kestä kauaa ja sen jälkeen voi olla olo entistä keljumpi.

Oikein hyvää oloa ei kyllä kovin pitkäkestoisesti noilla paineilla ole ainakaan mulle suotu tän raskauden aikana, mutta pieni jatkuva napostelu (omppuja yms.) on pitänyt olon siedettävänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hei!

Minulla oli myös alkuraskaudesta verenpaine matalalla. Alhaisimmillaan taisi olla 90/65. Minä sen neuvolasta ohjeeksi juoda runsaasti ja syödä salmiakkia. Päänsäsyistä kärsin vain ajoittan samoin huimauksesta. Huono olo oli kuitenkin koko ajan, en tiedä kuinka paljon siinä oli osuutta tuolla verenpaineella.

Nyt ovat paineet onneksi nouseet 101/70 tasoille eli olo on aika lailla normaali.

Tv Polgara71 rv 19

ei kai sitten auta, kuin kärsiä päänsärky sinne helmikuulle saakka..

noh, tilapäistähän tämä siis on.. ja kun sintillä kuitenkin kaikki ok, niin mitäpä sillä oikeasti on niin väliä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat