Seuraa 

Hei!

Kävin tänään alkuraskauden ultrassa. Halusin selvittää onko kaikki mukavasti alkaneessa raskaudessa sillä olen ollut ihan älyttömän väsynyt ensimmäiseen raskauteeni verrattuna. Yksi keskenmenokin takana (kaksoset). Tätsy ultrasi aika kauan ja jutteli jotain mahdollisesta kahdesta sikiöpussista. Hän kuitenkin löysi vain yhden sykkeen ja mittojen mukaan pikkuisella viikkoja 8+0, kuten olin itsekin jo laskeskellut.

Ultrakuvassakin on yksi " isompi musta ympyrä" jonka sisällä tää pieni vesseli kuvattuna. Vieressä näkyy toinen " musta ympyrä" ja sisällä jotain epämääräisempää.. Tietty tuota aluetta ei juuri tähän kuvaan kuvattukaan.

Kysyisinkin, onko kaikkien teidän jotka olette odottaneet kaksosia, ensimmäisessä ultrassa näkynyt selvästi kaksi pikkuista vai onko yllätyksiä tullut esim. toisessa ultrassa tai sydänääniä Dopplerilla kuunnellessa? En tiedä toivonko vai pelkäänkö kaksosraskautta, mutta jo näillä viikoilla suuresti turvonneen massuni kanssa jäi lääkärin empiminen mietityttämään. Olisko jollakin vastaavasta kokemusta?

Kommentit (7)

Meidän toisista kaksosista toinen piileskeli täysillä vielä viikon 7 ultrassa. Toisen vauvan sydämensyke näkyi, mutta toisesta ei näkynyt mitään. Ultra tehtiin alakautta ja ilmeisesti vauva siis jäi alempana olevan taakse. Oletin odottavani yhtä jonkin aikaa, mutta alitajuisesti koko ajan epäilin silti kaksosia (minulla kun oli jo yhdestä tuplaraskaudesta kokemuksia). Rakenneultrassa rv 17 toisenkin vauvan olemassaolo selvisi :).

Odottele rauhassa seuraavaa ultraa, kyllä asia siellä selviää. Onnea odotukseen!

Kävin vkolla 7 alkuraskauden ultrassa. Halusimme varmistaa että kaikki oli hyvin. Hyvin oli; todettiin yksisikiöinen raskaus ;) Voitte ymmärtää että oli yllätys niskapoimu-ultrassa vkolla 13, kun kätilö ilmoitti että " onneksi olkoon, täällä on kaksi" :D Itse olimme aivan haltioissamme, sillä murehdimme jo etukäteen ettemme voi yrittää tälle ensimmäiselle sisarusta sairauteni takia.. Homma hoitui siis kerralla :) Onnea odotukseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulla näkyi selvästi kaksi alkiota/sikiötä rv8+0 ultrassa ja molempien sykkeet. Kaksoset ovat identtiset, joten koot oli tietenkin samaa luokkaa alusta asti. Voi olla mahdollista, että epäidenttisillä kaksosilla voi olla sen verran ajallisesti kiinnittymiseroa, että toinen olisi vielä vähän liian pieni huomattavaksi.

Mä en enää muista mitä ne luvut oli mulla, mutta sen kuitenkin muitsan, että mulla oli ne arvot heti alussa ihan huipussaan. Se ei kaiketi aina tarkoita kaksoisraskautta, mutta siinä ne joka tapauksessa nousee korkeiksi nopeasti.

T: Piia

eli kävin lapsettomuuttamme hoitaneella klinikalla alkuraskauden ultrassa rv8 ja näkyi vain yksi syke, ei jälkeäkään toisesta. Toista alkiota etsittiin oikein, koska niitä siirrettiin hoidossa kaksi.

Olin aivan turvonnut koko ajan ja menin kipujen ja turvotuksen takia uudelleen ultraan jo rv11, jolloin *yllätys, yllätys* löytyikin kaksi sikiötä sykkeineen!! Toinen sikiöistä oli puoleen väliin raskautta toista mitoissa aina viikon pienempi, ja sen ei uskottu selviävän. Kun vauvat syntyivät oli tämä " piileskelijä" kuitenkin puoli kiloa ja 4cm isompi kuin toinen :-)

On siis mahdollista piileskellä tuossa vaiheessa mun oman kokemuksen perusteella.

Kaikkea hyvää sulle, kaksosten tai yksösen kanssa!

Aksula

Olen ihan raskauden alussa ja verenvuodontakia kävin jo viime viikolla ultrattavana. Tuohon kolinan tekstiin kiinnitin huomion, koska sanoit, että kohdussa näktyi myös toinen " mustaympyrä" . Minulla näkyi se yksi " mustaympyrä" ja sitä lääkäri sitten mittaili. Selvästi näin toisen samanlaisen ja kysyin lääkäriltä, että mikä tuo toinen sitten on johon lääkäri ei osannut vastata. Oli kohdun toisessa reunassa. Nyt takaraivossa pieni pelko, että josko siellä olisikin kaksi. Yksi riittäisi meille vallan hyvin.

Onko teillä kaksosten odottajilla ja äideillä mitattu hcg arvoa raskauksien alussa? Jos on niin minkälaisia arvoja olette saanut? Itselläni oli viime viikon torstaina reilu 800 ja tänään 4 päivää myöhemmin melkein 4000. Lienee aika normaali yksösraskauteen, ymmärtääkseni..

babyunelma, joka pelkää menettävänsä sen yhdenkin

kävin myös alkuraskauden ultrassa rv 8+3, ja silloin näkyi kaksi alkiota, joilla sydämet väpätti sekä molemmilla omat ruskuaispussit. neuvolassa ei saatu kuulumaan dobblerilla molempien ääniä edes vielä viikolla 12.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat