Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Talvi on tulossa ja toppahaalari pitäis hankkia.

Kertokaa, kokeneemmat; onko merkkihaalarien ja halpishaalarien laatuero yhtä suuri kuin hintaero!?!

Kaksostyttöni täyttävät nyt vuoden ja mietin tässä että miten paljon yksvuotiaat ovat talvella lumessa pyörimässä? Tahtoo sanoa että tarvitaanko vielä tänä talvena kalliimmissa toppavaatteissa olevia vahvistuksia ja kosteudenpitävyyttä? Maksaisinko turhasta, koska kuitenkin seuraavaksi talveksi pitää taas hankkia isommat vaatteet?! Vai onko ulkoilu lähinnä rattaissa istumista? On varmaan yksilöllistäkin mutta minkälaisia kokemuksia teillä on?

Kiitos vastauksista!

Jännä+tytöt 11kk2vk

Sivut

Kommentit (45)

Ottakaa ihmiset myös huomioon se että kunnon haalarin jälleenmyynti arvo on hyvä, esim tuollaisten yhden talven käytössä olleen.

Itse myin juuri yhden talven käytössä olleen travallen remun huutonetissä ja sain siitä melkein 40 kun itse olin maksanut siitä alessa 50. Hyvä hinta mutta haalari olikin ihan uudenveroinen :-)

1-vuotiaatkin rymyävät lumessa, eikä esim. äitiyspakkauksen tyyppisellä haalarilla enää pärjää ulkoillessa. Jonkinlainen kosteussuoja olisi hyvä jo tuossa vaiheessa olla. Silti olen sitä mieltä, että välttämättä kalleinta ts. Reimatecia ei vielä ensimmäisenä talvena kannata ostaa. Halvempi ajaa tuossa vaiheessa vielä saman asian. Meidän pojan ensihaalari oli Jonathanin kosteussuojattu haalari, jossa hinta-laatusuhde oli täysin kohdallaan. Myöhemmin sitten ostettiin Reimatecia, Rasavilia ym. laatumerkkejä, mutta yleensä nekin olen ostanut edellistalven alennusmyynneistä seuraavaa talvea ajatellen.

N@lle ja lapset 6v. ja 1v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kestää taatusti vettä. Toppa-asuissa 10 000 mm on vesipilariarvo. Edullisimmat on 119¿. Rasavillit ovat todella kevyitä ja taipuisa verrattuna mihinkään toppavaatteeseen. Silti lämpöarvot ovat loistavat.

Rasavil tekee myös cordurakankaisia pukuja...ja peukalopotti on paras toppakäsine pienelle.

Lennellä on hyvä hinta-laatu suhde. 80 ¿ saa jo kosteussuojatun haalarin, joka kestää ja on lämmin.

Esikoisella (aika pieni tyttö) oli 1v talvella 80cm reimatec, joka oli kyllä reilu, mutta se meni hänelle vielä 2v talella! Eli kaksi talvea ja haalarin ostin uutena, mutta vanha väri joten n70¿. oli kyllä tosiaan tarpeen, ei tarvinnut loskakeleillä kuriksien kanssa taistella ja oli tosi lämmin, mutta siltikin kevyt.

Minullakin kaksostytöt nyt 9kk ja heille ostin lennen haalarit joissa vettähylkivä pinta, ei varmaan ihan lätäkössä istumista kestä, mutta nyt jo tytöt ovat puistossa maassa, joten piti ostaa kosteussuojatut välikausihaalaritkin. Lennen haalarit ostin käytettynä ja haalarit ovat kuin uudet, ja oli kiva kun huuto.netistä löysin samanlaiset haalarit, mutta eri väriset:) En tiedä mitä tuollainen Lenne haalari uutena maksaa, mut mä maksoin haalareista postikuluineen 40¿/kpl.

Meillä on tytöille myös reimatecin haalarit 80cm, toinen isosiskon vanha, mut ovat vielä aivan liian isot. Reimatec on mun mielestä aika reilua kokoa, joten uskon et nuo reimatecit menee tytöillä myös kaksi talvea kuten meni siskolla.

r-p ja tyttötrio (3vja 2x9kk)

kuriksien pukemista suurena vastuksena... Esikoisella on sellaiset housumalliset, nehän saa ihan helposti jalkaan. Kuopuksella on perinteiset henkselimallit, joissa tietenkin enemmän virittämistä (mutta onhan tässä on jo kokemustakin).

En halua lietsoa tuhannesti kaluttua helpot kosteussuojaus vs. rasittavat kurikset - ja entäs päiväkodin 25 kurahousupöksyä -keskustelua, kunhan vaan ihmettelen. Tässä ehtii ennen talvipukukeliä olla pari sadepäivääkin vielä.

Kai me ollaan vaan niin vanhanaikaisia ja vinkasahtaneita, koska itsekin pidän sadehousuja, niissä on mun mielestä jotakin sympaattista :) (taidan olla tosi outo!!!)

ekana talvena, kun olivat reilu 1v. Ei paljoa kosteussuojia, mutta pärjäsimme, kun en halunnutkaan vesikelillä puistoilla. Viime vuonna oli Reimatecit, jotka ostimme puoleen hintaan edellisen vuoden mallia. Olivat tosi hyvät, mutta ei kovin lämpimät, miinusta. Hengittävyys mielestäni kyllä tosi hyvä ominaisuus ja vesilätäkössäkin istuivat eikä mennyt vesi sisään. Haalari oli vain helppo pyyhkäistä puhtaaksi. Toinen haalari lähtee nyt serkkupojalle kuin uutena. Löysin tulevaksi talveksi myös Reimatecia ja hinta oli vain reilu 40e!!! Katsotaan kestääkö nyt 3v vielä hyvin. Kakkoshaalarina Lassietec joka taisi kyllä olla lämpimämpi, mutta on kyllä mielestäni halvemman näköinenkin. Olemme siis ostaneet laatua hyvinkin kohtuulliseen hintaan.

haalaria ja pärjättiin ihan hyvin silti. Ulkoiltiin niin nollakeleillä kuin pakkasessakin, eikä kosteus mennyt läpi. Myöhemmin olen ostanut " halpoja" kosteussuojattuja haalareita, korkeimmillaan olen tainnut maksaa haalarista 45 e. Merkkeinä siis ollut Jonathan, Lassie jne. Tuon enempää en ola valmis haalarista pulittamaan, kun lisäksi tarvitaan kuitenkit hyvät kengät, rukkaset ja hatut. Tulot on rajalliset ja lapsia kaksi, joten ei tule kuuloonkaan, että ostaisin 100 euron haalareita. Kosteussuoja on ihan hyvä olemassa, mutta halvemmallakin niitä haalareita saa.

( tai siis tunkeeko : ) ) kurikset toppapukujen päälle vai panostaa laatuun ja ostaa puvut, jotka ei kura-asuja tarvitse. Ja en todellakaa puhu nyt reimateceistä, vaan samoista puvuista ( lassie, Jonathan ) kuin monet muutkin. Kuristen pukeminen yhdellekin on työlästä, saati sitten kahdelle. No, minulla lapset pienellä ikäerolla joten minullakin kaksi puettavaa. Minullakin pienempi täyttää vuoden tässäkuussa, ja olen hankkinut reimatecin ( ensimmäinen meidän perheessä ) syyspuvuksi, talveksi on motion wear-merkkinen puku. Sen laadusta en tiedä. Tyttö ei vielä kävele ilman tukea, mutta kärryä pihalla työntää ja on kova menijä. Vaikea kuvitella, että talvellakaan vain istuisi rattaissa. Ulkoillaan päivittäin ja usein pariin kertaan jo ihan esikoisenkin vuoksi.

Mie käytin tytölle 1v talvena Ellokselta tilattua beaver-haalaria. Hyvin toimi vaikka rannikolla silloin asuttiinkin. Ulkoilua oli kuitenkin suhteellisen vähän ja lähes aina se oli rattailla menoa. Hermot meni tylleröllä kun kompuroi koko ajan lumessa ja halusi istua rattaissa puistossakin ja katsella toisia lapsia.

Toisena talvena muutettiin pohjoissuomeen ja haalareita oli kaksi. Greenhill kostealle kelille (maksoin uutena alessa 15e) ja lassien halpis (alle 40e). Nyt kun lapsi on 3v ja touhuaa ja liikkuu koko ajan pihalla plus ulkoilua on vähintään 2 kertaa päivässä " pakollisena" , olen ostanut Reimatecin. Senkin kyllä alesta hintaan 52e.

esikoiselle hommasin vielä 2. talveksi (synt. 8/01) halpis haalarin vaikka oli pph:lla hoidossa - nyt kun kuopus on päiväkodissa totesin hyväksi vaihtoehdoksi Rukkan talvihaalarin - on aavistuksen edullisempi kuin " ne parhaat" ja hobbyhallista sai osamaksulla. Mutta on siis vettäpitävä ja kerrospukeutumisella riitti hyvin -18 asteen pakkasille. Ja kokeiltuani vannon kyllä Rukkan nimeen talvihaalareissakin - ja tänä vuonna ostan sellaiset molemmille (5v. ja 2v.)

Se on tosiaan vähän kiinni kuinka paljon aiot lapsia lumessa/ maassa pitää.

.. koska ei olisi mitenkään varaa ostaa Reimatecin hintaluokkaista pukua ainakaan ihan uutena ja joka talveksi! Juuri olen ostanut meidän 1v5kk tytölle kaksi käytettyä haalaria (Lassie ja Tutta joka ei kylläkään pidä kosteutta mutta tulee " kauppa-, kylä- ja rattailupuvuksi" ) yhteensä 34 eurolla. Katsotaan, miten niillä pärjäillään!

Ompunäiti

ja pienemmälle sisarukselle säästyy aivan hyväkuntoisena kovasta käytöstä huolimatta. Supratech- materiaalia ovat olleet niin välikausi- kuin talvihaalaritkin ja vaikka vettä valuvana on lapsen nostanut leikkien lopuksi sisälle, niin ei ole vesi läpi mennyt. Ei siis ole tarvetta kurahousuja pukea päälle, ellei sitten halua pitää haalaria hieman puhtaampana. Myös kovat -25 pakkaset on hyvin tarettu ulkona.

Viime kevättalven esikoinen piti Ciraf-merkkistä(prismat) tosihalppishaalaria ja ei se vaan mihinkään kulunut ja lumileikit kesti kastumatta hyvin. Hmm...

Ystäväni lapsella samoissa touhuissa reimatecin polvet rispaantuivat aivan täysin, tosin ilmeisesti sitä oli aika paljon liikenteessä, joku tekovika kait.

POjat ovat ollleet ensin kotihoidossa ja sitten pph:lla, talvisetkin leikkipaikat ovat siis olleet haalarien kulutuksen kannalta hyviä (ei esim. asfalttipihoja tai mitenkään erityisen kuluttavia kiipeilypaikkoja hiekka-kura-jäämäkiä).

Jälleenmyyntiarvoa en ole ajatellut koska käyttäjiä on kuitenkin kaksi. Pienet puvut ovat siisteiksi jääneet mutta isommat alkavat tietysti olla aikansa eläneitä mutta ehkä kelpaavat jollekulle vielä kakkospuvuiksi.

vaikeuksia. Vaikka päivittäin ulkoiltiin paljon ei pakkaslumi mennyt läpi ja loskasäällä vedin sitten ne kurikset päälle tytölle. Kolmantena talvena oli käytössä Reiman haalari eli ei vieläkään kosteussuojattua ja hyvin pärjättiin vaikka lapsi oli myös hoidossa tuolloin. Kehuivat PK:ssa että kiva kun jollain ei ole kosteussuoja pukua kun sen saa niin paljon helpommin kuivatetuksi. Neljäntenä talvena käytössä oli sitten Lennen puku joka mielestäni tosi hyvä. Niitä meillä nyt ollut myös kahdella seuraavalla lapsella ja myös välikausipukuina. Naapurista on saatu myös käyettynä Reimatecin pukuja varapuvuiksi ja ei ne mitenkään ole eronnet noista Lenneistä paitsi hinnaltaan. Viidentenä talvena esikoisella oli sitten uusi Reimatec jonka sai lahjaksi ja oli ihan ok mutta en kyllä raaskisi kolmelle lapselle ostaa normaalihintaisena. Nyt onkin sitten alesta ostetut Reimatecit 6v ja 3v. lapsille ja 1v. saa tyytyä Lenneen. Meillä joka tapauksessa lapsilla joutuu pitämään useampaa pukua varapukuna koska ovat paljon ulkona eikä noita Reimatecejäkään viitsi märkinä päälle pukea vaikka sisältä kuivia ovatkin. Varapukuina sitten Lassieta joka yleensä iltapäivällä lapsilla päällä kun kosteussuojapukuja pidetty aamupäivällä.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat