Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kertokaahan hyviä ideoita mitä antaa kummitytölle ristiäislahjaksi! Lapsi on perheen kolmas tyttö, joten vaatelahjaa tuskin kannattaa ajatella.

Kommentit (10)

Poikamme sai kummilahjaksi kivan pituusmitan. Siis samanlainen kun mitä näitä nyt on, paperisia, mutta tämä on puusta (ja vielä sininen) ja yläreunassa on laatta, missä nimi, syntymäaika ja olikohan mittojakin. Tässä mitassa on myös muutama paikka valokuvallekin. Tosi kiva ja ainakin vähä erilainen kuin ne perinteiset.

itse ostin kummipojalleni aikoinaan pienet Niken lenkkarit ja lupasin kehystyttää ne, kun on aikansa käytetty. Kenkätaulusta tuli tosi suloinen (laatikko, jossa lasikansi, kengät liimattu pohjaan ja sen saa saa seinälle). Omat poikani saivat kummikehykset (mutta niitä on todellakin eri mallisia, kaikki ei niin ihania), toinen poika sai hopeisen kummilusikan ja toinen kunnon lasten aterimet (Hackmanin Muumi-sarjaa). Lisäksi kuopus sai kultaisen kasteristin, joka on tosi suloinen - voi taatusti pitää myöhemminkin, myös lasinen " kummi" enkeli on nätti. Lahjaksi voisi ajatella myös mm. iittalan mini-aaltomaljakkoa, siis sitä matalaa mallia tai miksei vähän isompaakin. Niihinkin saa monesti kaiverruksen. Tytölle voisi sopia joku muukin koru, esim. kastesormus, jota voi myöhemmin pitää kaulaketjussa tai vaikka enkeli-riipus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Perinteinen kummilusikka, koska on aikuisenakin kiva olla olemassa. Näkee mitat ja syntymäajan helposti. Toinen tosi kiva on Lasten Raamattu. Jos haluaa lahjaan lisäjutun vielä, on vaikka joku kaunis lastenlaulu-cd kiva, sellainen jossa on vaikkapa hengellisiä lauluja.

..vaikka mitä. Meillä neiti sai ristiäislahjaksi 2kpl soittorasioita. Toinen on tinanen jossa nalle istuu sateenvarjon alla.Siinä on samassa kehyv johon saa vauvan kuvan ja laatta johon kaiverrus. Toinen soittorasia on kultanen joutsen. Todella ihanat. Tuli myös lusikka ja vauvakirja. Ja kaikkea muuta kivaa.

Itse aikoinani ostin kummipojalleni valokuvakehyksen johon sai kaiverruksen.

Kelloliikkeessä katselin et siellä oli kaikkea kivaa. Esim. Tinaset harja,peili ja kampa (oli samassa paketissa),säästölippaita,soittorasioita.

Kannattaa käydä katsomassa kelloliikkeiden valikoima.

ovat minusta ne " perinteiset" eli kummilusikka tai vielä mieluummin sellainen kummikehys, johon tulee vauvan paino, pituus, syntymäaika ja mitähän vielä. Siihen saa sitten vanhemmat laittaa kultansa kuvan, eikä jää laatikkoon pölyttymään, kuten kummilusikka.

Itse annoin aikanaan kummitytölle lahjaksi kultaliikkeestä ostetun nallesäästölippaan. On siis sellainen tinainen, jossa hopeinen sydän kaiverrusta varten. Oli ihan söpö ja on tänäkin päivänä kummitytön kirjahyllyssä koristeena.

niistä kehyksistä, joihin kaiverretaan lapsen nimi, syntymäaika ja mitat ja voi itse laittaa siihen kuvan vauvasta. Esim. meillä on kehyksissä kuva vauvasta kastepuvussa.

Yksi tosi kiva idis (en muista minkä kultakaupan ikkunassa näin) oli sellainen tinajuna. Eli niitä voi ostaa aina yksitellen, eli ensimmäiseksi (veturi) ristiäislahjaksi, toisen vaunun 1v-lahjaksi, sitten 2v jne. Jokaiseen sai ymmärtääkseni kaiverrettua jotain, vai oliko niissä junissa jopa valmiiksi aina ne numerot iän mukaan. Musta oli jotenkin kiva lahjaidea.

Käyttöesineet on kanssa ihan ok, mutta en mä ainakaan raaski kummilusikoita käyttää -ainakaan vielä. Ehkä myöhemmin sitten. Tai annan sitten lapsen mukaan kun muuttaa pois kotoa niin voi sitten itse sitä käyttää miten haluaa.

Yksi kiva lahja myös, mikä saatiin toisen tyttäremme kummilta, oli sellainen pieni kehys, jonka päällä oli pieni vaaleanpunainen puusta tehty mekko, ja siihen sai valaa jalan/kädenjäljen. Me päädyimme jalanjälkeen, koska käden saaminen siihen saveen on liki mahdottomuus, ellei lapsi sitten nuku samalla ;) Vauva kun vetää käden nyrkkiin koko ajan, ja mitenkäs sitä oiot. Jalankuvastakin tuli aika hauska, kun vauva oikein junttasi jalkansa sinne, ja savesta nousi oikein valli sinne kantapään ympärille :)

Meidän tyttönen sai kummeiltaan kaulakorun, kummiristin. On Aarikan hopeinen risti - kaunis sellainen ja kauniissa paketissa. Ristiäispäivänä korua käytettiin; eihän korulla muuten niin kovasti käyttöä ole, mutta ainakin omasta mielestäni lahja oli todella ihana.

Myynnissä tuo risti on Aarikan myymälöissä, paketissa lukee " Kummiristi" . Osa sen myyntituloista käytettiin johonkin hyväntekeväisyyteen; kaunista sekin :o)

Lisäksi olen kummilusikoiden kannattaja! Itse haluaisin saada mieluummin lusikan kuin kehyksen: olisi käyttöesine, eikä tarvitse välttämättä olla esillä (kaikkien maku kun ei ole aivan samanlainen, ja itse esim. haluaisin, että kaikkien lasten kuvat olisivat hyllyssä samanlaisissa kehyksissä...).

Tässä omat mielipiteeni siis :o)

Näin kultasepän mainoksen ihanasta helmikorusta. Siinä oli pieni helmikoru (oliko siinä kymmenkunta helmeä) ja siihen voi liittää syntymäpäivillä aina yhden helmen lisää.

Ajattelin että tämä olisi tytölle ihana lahja, hänellä olisi sitten aikuisena täyspitkä ja aito helmikaulakoru.

Näin siis itse ihastelin kun olisi ihana jos olisi aito helmikaulakoru. mutta tietysti lapsesta voi olla tylsä saada synttärilahjaksi aina helmi.

Itse aina pähkäilen mitä ostaisi lahjaksi (siis synttäreiksi) ja joskus harmittelen sitä etten ole keksinyt mitään kerättävää sarjaa.

Toivottavasti keksit jotakin mutta eihän kummeudessa lahja ole tärkein.

kummi-valokuvakehys, johon vanhemmat voivat itse laittaa lapsestaan valokuvan. Kehyksiin voi myös painattaa lapsen nimen jos haluaa. Sitten kummi-valokuva-albumi, johon painatetaan lapsen nimet, syntymäaika, kellonaika, paino ja pituus. Siihen vanhemmat saavat kerätä lapsesta valokuvia!! Tietenkin kummilusikat, säästölippaat ja pojalle kummi-ranneketju nimellä ja syntymäajalla varustettuna ja tytölle kummi-sormus (mahtuu justiin sormeen vauvalle vaikka ristiäispäivänä). Ja mielikuvitusta peliin!! Meidän kolmelta lapselta löytyy kaikki edellä mainitut lahjat.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat