Vierailija

saada jotain tukea jos lapsi ei edelleenkään ole missään hoidossa? Eli itse olen töissä, muita lapsia perheessä ei ole...

Kommentit (19)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minusta sekin jo ihmeellistä, että jos hoidatetaan alle 3 vuotias jollain ilmaiseksi niin siitä saa kotihoidontukea, eri asia jos vanhemmat tekee lyhennettyä päivää siksi että saisivat pitää lapsen kotona, mutta siis jos täysipäiväisessä työssä kummatkin.

Kaikesta pitää rahastaa... Niin ja itsellä 5 lasta, joista vielä 4 alle kouluikäistä

Vierailija:

Lainaus:

Sitä noin 50 e/kk yli 3 alle kouluikäisestä

tukea lapsen hoitoon saa vain jos perheessä on alle 3 vuotias joka on oikeutettu kotihoidontukeen taikka olet äitiyslomalla.

tukea lapsen hoitoon saa vain jos perheessä on alle 3 vuotias joka on oikeutettu kotihoidontukeen taikka olet äitiyslomalla. Tuo yksityishoidontuki taas on mahdollista saada, mikäli alle kouluikäiset hoidetaan kotona jonkun muun toimesta kuin äidin tai isän.

yhden lapsen päivähoito kunnallisessa pk:ssa maksaa kunnalle n.1000e. tästä vanhemmat maksat vain n.200e, eli kunnalle aiheutuu kuluja 800e jokaisesta päivähoitopaikasta.

jos nyt joku ei lastaan päiväkotiin laita, niin sehän on melkoinen säästö kunnalle. luulisi, että siitä voisi hieman maksaakin. jäisi kunnalle aika paljon säästöön silti.

nih.

juuri tuolla periaatteella, että teemme vuoron perään töitä. Ja kuopuksen täytettyä kolme, ovat molemmat.

Minusta siinä tulee meidän perheelle säästöä se 380 euroa kuussa, jotka säästämme päivähoitomaksuina. Enpä ollut ajatellut, että pitäisi saada jotain tukea lisäksi vielä yhteiskunnaltakin. Mutta täytyypä minunkin sitten ottaa mummo remmiin.

9

Kysyin asiaa vain siksi, että en tiennyt onko tällaiseen tapaukseen joku tuki keksitty. Lähinnä uteliaisuuttani... en ahneuttani. Ja kyllähän kunta maksaa osan päiväkodissa olevien lasten maksusta, jos olen oikein ymmärtänyt. Eli et sinäkään omasta pussistasi koko summaa maksa! Mutta antaa olla, Kiitos vastanneille.

Ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat