Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

tuntuu, että kotona vain huudan, lahjon, kiristän tms.

Sanoi " Niin että hermot vähän kireellä" ja jätti asian siihen.... ite olisin toivonu hieman asiallista keskustelua aiheesta... tai vaik ees kertonu etten oo ainut varmastikkaan tuntojeni kanssa.

Olen kotona 2 lapseni kanssa, 2 veen ja vastasyntyneen kanssa.

Hieman ehkä masentuneet fiilikset.....

Sivut

Kommentit (24)

Pari päivää näitä sivutoja seuranneena täytyy ihmetellä miten voi olla noin pienipäistä porukkaa liikenteessä! Asialliseen kysymykseen ei voida ottaa asiallisesti kantaa vaan pitää alkaa länkyttää ihan aiheen sivusta! Kannattasko jättää kommentoimatta jos ei oo mitään oikeeta sanottavaa? Ja voi tsiisus tuo tekopyhä päteminen! Eikö oikein noteerata in real life vai harmittaako vaan että jää sivuun keskustelusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Ei mahda oikeasti masennus diagnoosin saaneesta tuntua hyvältä kun jokaista väsymystä kanssaihmiset väittää masennukseksi.

Hyvä yo vierailija, etpä voisi enempää väärässä olla

Ja oon oikeestaan katkera siitä, että neuvolassa vain hymyiltiin, kun sanoin, että on tosi rankkaa. Tai en vain sanonut, vaan itkin, ja mies istui siinä vierellä ja nyökytteli.

Sittemmin on selvinnyt, että meidän nyt jo kaksivuotias oli vauvana todellakin tosi rankka, ei nukkunut ja oli vain sylissä, eikä rauhoittunut millään, vaan hyysi yötä päivää. Nukkumaan pääsin jotain aamuviideltä. Ja alapäässä jotaa 50 tikkiä. Nyt kun ajattelen asiaa, niin pistää oikein vihaksi, kuinka neuvolassa vaan todettiin, että tällä äidillä on nyt vähän vaikeuksia sopeutua elämänmuutokseen. Kuvittelivat minua kai joksikin teiniksi, joka ei olekaan vielä valmis äidiksi.

Ja kyllä oli minullakin masentuneet fiilikset. Se on aivan selvää.

sua ap! sama tilanne täällä ja tiuskin esikoiselle välillä syyttä ja miehelle yksi ilta itkin kun masentaa, kommentti oli että " älä nyt, mä en jaksais nyt tollasta" . Että niin paljon tukea saan täällä..

Oletko täysi pässi? Tollaisten kommenttejen jälkeen masentuneita fiiliksiä potevat saavat oikean masennuksen, kun ei myötätuntoa heru.

Go home!

Eikö terkkareilla tosiaan ole tuon enempää ammattitaitoa? Omat neuvolakokemuksemme ovat kyllä aina olleet hyviä ja terkkarit ovat osoittaneet (välillä liikaakin) kiinnostusta jaksamiseemme ja hyvinvointiimme.

Kaikkiin neuvoloihin pitäisi antaa kaikkia koskevat ohjeet, joiden mukaan väsyneille äideille ei saa hymistellä vaan asioihin pitää tarttua!! Tässäkin ihmiset ovat eriarvoisessa asemassa asuinpaikasta riippuen.

" Masennukseni on omaani ja ainutkertaista, sitä ei kukaan muu, turhanvalittaja, ole kokenut, ainakaan yhtä syvästi kuin minä. Sitä ette minulta vie!!"

Aloittajalle en osaa olla avuksi, muuta kuin että luonnollisiahan nuo tunteet ovat!

Ja kasia olin ainakin moittivinani, vaikka taisi olla hiukan huono ulosanti ;)

t ysi

että muilla samoja fiiliksiä.

Tosiaan asiasta puhuminen olisi varmasti helpottanut, mutta kun ei asiaan ns. " tartuttu" ... ja muutenkin arkoja aiheita ottaa esille.

ap

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat