Seuraa 

Mitäs kaikille kuuluu?

Olen ollut pitkään täysin palstapimennossa tai nopeasti vain vilkaissut kuulumisia. Tosin viimeaikoina täällä on ollut tosi hiljaistakin.

[b]Waimolle[/b] lähetän voimia ja jaksamista ja ennenkaikkea vauvalle liimaa että pysyisi vielä tiukasti matkassa muutaman kuukauden. =)

Jollakulla (anteeksi että en muista nikkiä) oli hoito epäonnistunut ja muillakin kierto taisi olla vaihtunut uuteen. Teille kaikille jaksamista ja tsemppiä seuraavaan kertaan.

[b]Winterangelin[/b] lääkäriaika lähenee, tulethan heti kertomaan miten teillä homma etenee.

Omassa navassa ei oikeastaan tapahdu mitään, kierrot ovat muuttuneet epäsäännöllisempään suuntaan ja nykyinen kierron vaihtelu onkin 26-34 välillä kun se ennen keskenmenoa oli melko tarkalleen 28-30. No toivottavasti hormoonitasot ovat kuitenkin ennallaan.

Tämänhetkisen suunnitelman mukaan meidän hoitoaikataulu siirtyy siitä joulukuusta vielä hieman eteenpäin ja tulen sitten erikseen Suomeen tammi-helmikuussa miten kierrot nyt sitten sattuukaan menemään. Joten siihen asti ei mitään tällä rintamalla. =/

Jos ei sitten tule yllättävää käännettä että palattaisiin kotimaahan jo tämän vuoden puolella. No kaikki sen suhteen edelleen avoinna, joten ei auta kuin odotella.

Vetäydyn taas taustalle, mutta käväisen kyllä kurkkimassa aina silloin tällöin mitä tänne kuuluu. =)

(O/ huiskutukset kaikille ja aurinkoista syksyn alkua!

Sivut

Kommentit (28)

Moikkelista kaikille,

Olen lähinnä pysytelly taustalla, mutta kun alkuviikosta saatiin uutisia, että IVF:llä eteenpäin, kun ei omin avuin olla saatu edes " lupausta" aikaseks, nii ajattelin rohkaistua ja kirjottaa itekin. :)

Suunnittelukäynti yms. Naistenklinikalle on vielä edessä, mutta tästä se lähtee etenemään. Pikkasen jänskättää, mutta eiköhän se tästä suttaannu.

Ite oon 32v ja isäntä 37v. joten korkee aika päästä hoidoissa eteenpäin, jos on mennäkseen. Yritystä on takana jo n. 2,5 v. Endoa löytyy, laparoskopia 12/2005, mutta muuta " syytä" lapsettomuuteen ei ole löydetty.

PiituLiina74

Hei vaan kaikille tutuille! Ja Minervalle paljon, paljon onnea! Minäkin juon huomenna kahvit plussasi kunniaksi, vaikkemme olekaan koskaan tavanneet.

SuviTuulia, sinulla on kyllä ollut pitkä tie. Toivottavasti ensi hoidosta sitten tärppää! Se alkanut raskaus antaa kuitenkin toivoa.

MrsH: Jaipur kaipailee sinua. Jos haluat olla häneen yhteydessä, laittaisitko mulle meiliosoitteesi s-postiini synt1974@luukku.com niin välitän sen Jaipurille. Hän halusi kysellä sinulta pakkasalkioista. Me ollaan Jaipurin kanssa samassa nettimammayhteisössä ja ollaan tavattu livenäkin useamman kerran.

T: Lene ja poika 7kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Yksi " loikanneista" ilmoittautuu hengissä olevaksi! Pitkästä aikaa tulin kurkkaamaan mitä tänne kuuluu. Paljon on tainnut tulla plussia ja jo vauvojakin sitten viime käyntini.

Meidän elämä on muuttunut aika lailla. Ollaan jääty pysyvästi Suomeen, se mieletön valtioiden vaihtelu on nyt siis taaksejäänyttä elämää. Yks muutto on kyllä vielä edessä; ostettiin uusi asunto tuossa pari viikkoa sitten ja sen valmistumista tässä kuumeisesti odotellaan.. Neliöitä tuplasti vanhaan verrattuna! Tontti on myös ostettu Lohjanjärven rannalta ja kesämökkiprojektia starttaillaan ensi keväänä.

Näistä joku saattaa jo arvatakin, että lisääntymisasiat ei ole pahemmin ollut mielessä. Koko viime syksy Itävallassa meni miettiessä, että kokeillaanko PASia, mutta tultiin siihen tulokseen, että jätetään väliin. Vauvanalut on siis edelleen pakkasessa Itävallassa. Tällä hetkellä tuntuu, että päätös oli oikea. Ei ole vauvakuumeesta ollut lähes vuoteen tietoakaan. Niin se elämä heittelee.

Ihanaa on se, että rakas pikkusiskoni sai maailman kauneimman tyttövauvan huhtikuussa ja näin ollen on sitä vauvantuoksua ja vauva-arkea päässyt seuraamaan hyvin läheltä. Siinä on tällä erää ihan tarpeeksi vauvailua mulle. Ja nuo karvaiset vauvat (paitsi aikuisiahan ne jo on..) pitää mut kyllä työn ohella kiireisenä. Mutta tulevaisuudestahan ei ikinä tiedä..

En siis lapsettomuushoitokuulumisten puutteessa ole täällä käynyt kirjoittelemassa, silloin tällöin vain lukemassa muiden kuulumisia, mutta harvakseltaan.

Tässä siis yhteiset onnittelut kaikille uusille äideille ja tuleville äideille ja huiskutukset myös edelleen siinä lapsettomuussuossa tarpoville! Täältä kyllä sai aina niin paljon tukea, oli se vaihe sitten mikä tahansa, enkä koskaan kyllä unohda teitä, klubikamuseni!

Terkuin Mrs.H.

PS. Olisi todella hauskaa kuulla muista loikanneistakin, kuten mainitut Lotte, Kesänkukka, myöskin Ulappa, Mariel, Missy K. jne.

Vaikka tietenkin odottavan aika on pitkä, mutta minua on aina helpottanut tieto siitä että on jokin päivä jolloin asia nytkähtää edes vähän eteenpäin. Jos sitä tietoa ei ole, en millään meinaa jaksaa sekuntiakaan ;)

Meillä asiat taas nytkähtävät huomenna sen verran että on kontrolli uän vuoro. Toivottavasti perjantai sattuisi inssipäiväksi eikä tarvitsisi viikonloppua jarrutella.

Terkut

Leia

Mariel:

Lainaus:

Hamu on myös vilahdellut kuulumisineen joskus minunkin silmiini täältä, terve vaan! Vieläkö olet kotosalla?

Elokuun alkupuolella suuntasin töihin. Pienikin aloitti päiväkotiuransa. Aluksi itkin ja valitin kohtaloani, mitä piti mennä köyhän miehen kanssa naimisiin, miksi ostettiin talo, miksi meillä on velkaa, miksen saa olla kotona. Mutta nyt olen tähän sopeutunut. Onneksi lapset eivät ole täyttä viikkoa hoidossa. Vaan kolmisen päivää viikossa :-)

Jep, nyt kotiin potemaan. Töitä riittäis, mutta pää ei enää jaksa. Syysflunssa pukkaa päälle.

Ihanaa odotusaikaa !

Onnea tuhannesti koko perheelle!!

Mullakin oli menkkatuntemuksia ekat 3kk, joten mieli korkealle !

T: vupii rv23+4 ja poitsu 1,5v

Mulla oli kans menkkatuntemuksia ennen plussatestiä, joten taitaa se olla tosi yleistä. =)

Onnea matkaan ja tulehan kertoilemaan välillä miten odotus etenee.

[b]hamu[b] kiva nähdä sinua taas, eikä se ole mitenkään " kiellettyä" käydä kurkkimassa täällä. Viimeksi taisit kirjoitella että ei täällä enää montaa meistä " vanhoista" loikan tehneistä clubilaisista enää ole ja jäin miettimään että taidan olla ainut joka viellä odottelee oman ihmeensä tapahtumista. (uudemmille tiedoksi: clubimme sai alkunasa tuolla vauvakuume puolella ja kun monilla ei kaikki mennytkään ihan niin ruusuisesti kun olisi toivonut niin loikattiin tälle puolelle. Ööö... oiskohan ollut keväällä, apua jo yli 2 vuotta sittenkö?!)

Jos satun tänne, niin käyn kanssa kurkkimassa Suvi-Tuulian menoja! ;D

Onnea kaikille lapsen saanelle ja plussanneille.

Ja hirveesti onnea yrittäville, toivon että kaikki lasta toivovat lapsen myös saavat.

Suvikselle terkkuja ja myös muille tutuille.

Mä en enää lapsia tee, nämä kolme (15v., 2v.2kk. ja 11kk) pitävät mut ihan tarpeeksi kiireisenä.

Hauskaa ja kaunista syksyä kaikille.

Urkki

Olen kyllä lukenut teidän muiden kuulumisia ja erityisesti onnea Minervalle kahdesta viivasta.

Oma jaksaminen tällä taipaleella on kuitenkin ollut aika kortilla, ja tuntuu että masennun jopa tämän palstan lukemisesta. Onko tuttu tunne muille? Se, että työkuviot taitavat mennä uusiksi, ei ainakaan auta asiaan... Se siitä rauhallisesta ja stressittömästä tilasta tuevan IVF:n suhteen...

No joka tapauksessa yritän parantaa tapani ja kirjoitella kuulumisiani useammin ja kommentoida teidän muiden kirjoituksia. Täällä edetään nyt niin, että sumut aloitetaan tästä kierrosta, elikkä 2.10... ensimmäinen IVF siis tulossa ja yritän asennoitua tähän nyt mahdollisimman positiivisesti!i

Harvakseltaan tulee näillä sivuilla piipahdettua, mutta pitäähän sitä vähän tuon Suviksen edesottamuksia seurailla ;)

Tsempitykset ja peukut sinne vaan, seuraavaan hoitoon!

Hamu on myös vilahdellut kuulumisineen joskus minunkin silmiini täältä, terve vaan! Vieläkö olet kotosalla?

Ja Mrs.H. päästää ne alkiot vaan sieltä pakkasesta kärsimästä vilua ;))) Vaikka olen itsekin paikannut vauvan kokoista aukkoa karvaturrilla, perheessä taapertaa 12 viikkonen koiranpentu. On muuten ihan mammanpoika ;)

Eli ei minulle kurjaa kummempaa. Sopeutunut olen koululaisten äidiksi (ihan itkemättä selvisin kuopuksen ekalle menosta tänä syksynä) ja vain hellällä haikeudella ajattelen enää sitä kolmatta joka jäi tulematta.

Jälkensähän se ihmiseen jättää, koko tämä kokemus, mutta ei onneksi sitä katkeruutta mikä aikansa piinasi. Pientä surumielisyyttä ja kolaus itseluottamukseen, toisaalta sitä oppi arvostamaan erittäin hyvin jo olemassa olevaa perhettään.

Mitähän vanhoja nikkejä minä muistelisin? Pakko tunnustaa että pää on hatara kuin ladonovi, teidän mainitsemien lisäksi tulee mieleeni ainoastaan Leppäkerttu ja Nonparelli. Tai jotain sinne päin...;)

Ja tervetuloa PiituLiina joukkoon tummaan! Mukavaa jos saataisiin clubia pysymään ' vilkkaana' olkoonkin että plussiahan täällä kaikille toivotaan.

Hauska kuulla Tuitustakin, clomi oireet ainakin vaikuttavat ihan hyviltä, pidän peukkuja, jotta tärppäisi! Kovin tosiaankin levolliselta kuullostit - itse en ole vielä uskaltanut edes ajatella, mitä sitten jos kohtuullinen määrä hoitoja ei auta. Vaikka ikärealismi itselläkin pitäisi pitää mielessä.. Pidetään nyt kuitenkin toivoa yllä niin kauan kun sitä suinkin on. Kiitos kiitos uuden kodin onnitteluistakin! On kyllä ihanaa asustella omassa uudessa vaikka verhoja en ole vielä paikalleen saanutkaan ja moni muukin asia vielä kaipaa huomiota. Takkatuli näissä pimeissä illoissa on tosi mukava asia.

Vähän vielä omaa napaa. Nyt se kierto sitten pyörähti uudeksi ja meidän ekan inssin aikataulu on jotakuinkin sellainen kuin etukäteen vähän ajattelinkin. Ensimmäinen Purgeon mahanahkaan perjantaina ja viikon 38 lopussa sitten inssiin. Toivottavasti kaikki sujuu lääkkeiden puolesta hyvin.

Terkkuja kaikille clubiin

Kerrankin taas innoissaan

Leia

Ihan ensiksi iso halaus ja rutistus!

Kylläpä oli ikävä lääkärikäynti teillä. Onko yksityinen sielläkin tosi paljon julkista palvelua kallimpi?

Kannattaisi ehkä miettiä jos vaan käytännössä mahdollista, niin kysyä hoitojen järjestymistä Suomessa. Ainakin Helsingin NKL:lla kerran kysyessäni lääkäri sanoi että hoitavat kaikki ihan tasaverataisesti (kysyin siis asiaa omalta kannaltani kun en enää (tuolloin vielä kuuluin) kuulu Suomen sos.turvan piiriin) ja hoitoon pääsee samoin ehdoin kaikki. En toki huomannut kysyä onko maksut " ulkomaalaisille" kalliimmat, mutta kannattaa siis pitää mielessä myös tämä vaihtoehto ja ottaa selvää mikä kanta Suomessa olisi teidän kohdalla.

Koitahan jaksaa siellä ja aurinkoa kovasti alkusyksyn päiviin!

Mrs.H:ta olen ajatellut monesti, mutta en ole kuullut hänestä tosi tosi pitkään aikaan, olisiko ollut joskus alkuvuodesta kun on viimeksi tänne kirjoitellut. Olisi kyllä kiva kuulla että mitä heille kuuluu ja ovatko jatkaneet hoitoja.

Lotte taas katosi jo paljon aikaisemmin ja joku (en muista kuka) osasi aikaisemmin mainita että muuttivat tosiaan Suomeen ja olisivat käyneet hoidossakin, mutta tämä on tosiaan tälläista toisen käden teitoa ja vielä hieman hataria muistikuvia. ;)

Kesänkukka on myös sellainen nikki jota olen kaipaillut monesti ja olisi kiva kuulla mitä heille kuuluu. Olisikin kiva jos te " vanhat" clubilaiset satutte lukemaan viestejä täällä niin antakaahan kuulua itsestänne. =)

Vaikka olisin tietty halunnu kuulla samalla iloisia uutisia.

Minunhan ei kyllä kuuluis enää täällä palstailla, mutta niin vain eksyn tännekin aina silloin tällöin kuikuilemaan.

ON: poika täytti kesällä vuoden, esikoinenhan on jo reilut neljä vuotta, palasin töihin elokuun alussa. Ja ikävöin lapsia lähes koko ajan. Onneksi ovat hyvässä hoitopaikassa. Nuorimmaiseni on oppinut sanomaan äiti, " ättää" . Sen kuulemiseen en kyllästy ikinä. Ihan auvoista tämä elo ei ole ollut, poika valvottaa aika rankasti. Mutta enhän minä täydellistä elämää tilannutkaan ;-) Elämä on välillä raskasta mutta rakasta aina.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat