Seuraa 

eli pistetääs pino pystyyn jo nyt. täällä valvon ja noita supisteluja pidän silmällä. taas tuli sarjassa, mutta lopahtivat. huh. tätäköhän se on synnytykseen asti?

eikä meinaa uni tulla muutenkaan. mies ja lapset on anopilla ja appiukolla lasten kanssa yötä ja soitti tossa pari tuntia sitten että ovat nuoremman kanssa taysissa. pojalla oli mennyt hengitys salpaan, eikä meinannut aueta. laryngitti sitten.

pääsivät anopille nukkumaan. onneksi asuvat taysin lähellä että ei ole pitkä matka. mutta voi luoja että mä vihaan noita laryngiitteja! todella palottava sairaus! oli kuulemma mieskin huolestunut kun lapsi kakoo mutta ei saa happea ja aika pitkään oli kuulemma mennyt. nyt vaan harmittaa etten ole siellä. olen herkkäuninen ja aiemmin se olen ollut minä joka siinä lapsen vieressä nukkuu kun herään köhinöihin.

no. kaipa mä yritän hipsiä yöpuulle. mies on kuitenkin huomenna ihan poikki kun on pojan takia valvonut ja heräillyt. voisi sitten ottaa päikkärit ja minä valvon esikoisen kanssa.

mom tänään jo 30+6

Kommentit (11)

Kyllä nää viikot näköjään sairaslomallakin kuluu... Olen ollut tänään tosi ahkera, siivonnut jo vessan ja pesuhuoneen ja keittiötä puunannut, oli kaikki kaappien ovet ja välitilan laatat jne. aika sotkussa. Vielä pitäis jaksaa ottaa imurilla... Tuo imurointi ei vaan selälle oikein sovi, siksi yritän sitä aina vältellä. Mutta jotenkin nyt vaan kaipaa puhtaan tuoksua kotiin, eikä lattioita oikein viitsi pestä ilman imurointia.

Äsken soitin ja reklamoin vessapaperista :) Kyllä täytyy myöntää, että on tällä naisella vissiin aivojen vajaakäyttöä, kun jaksaa tuollaiseen aikaa laittaa... No, ei sitä tiedä miten paljon ne laittaa vaivanpalkkaa tulemaan paperin muodossa ;) Pitäisi vaan päästä postiin laittamaan nuo rullat heille. Mutta minne mä täältä pääsisin ilman autoa... Lähimpään postiin on kuitenkin n. 4km matkaa ja pyörästäkin on se takakumi puhki... Ja kävelemään en enää tuota matkaa lähde, eilinen neuvolakäynti yhteensä tunnin kävelyineen sai selän taas illaksi niin kipeäksi.

Mun vauveli majailee kohdussa pää alaspäin ja terkka oli sitä mieltä, että tuskinpa enää mahtuu kääntymään toisin päin. Kylkeään kyllä kääntää ahkeraan, välillä potkut tuntuu oikealla, välillä vasemmalla. Ja käsillään vauva tykkää räplätä ja aiheuttaa ikävää vihlontaa ja kovaa pissahätää.

Mutta mukavaa päivän jatkoa kaikille! Minä juon kahvini loppuun ja jatkan sitten puuhia...

Marrastoive rv 32+4

Eilen kävin neuvolassa, hb oli tippunut aika reippaasti 109 oli ja obsidania hain heti apteekista, ei ihmekkään kun on väsyttänyt niin kovasti. Painoa oli nyt tullut enempi kun koko raskauden aikana, reilu 800g/viikko. Vauva köllöttelee pää alaspäin, niinkuin itekin kyllä olen tuntenut. Mitähän vielä...eikai sitte kummempia, niin sen sokerin mittauslaitteen sain myös nyt. Seuraava aika kolmen viikon päästä, sitte varmaan alkaa olla kahen viikon ja viikon välein.

Hitsit, mä oon syöny sitä magnesiumia suonenvetoihin jaloissa ja se on tähän asti auttanut, mut eilen ja tänä aamuna niin vain veti suonta pohkeesta ja varsinki tänään tooosi kipeesti, samperi vaikka oon joka päivä muistanut kyllä ottaa tabletin!

Nyt herätteleen lapsia, täytyy viiä esikoinen eskariin.

Tuuli rv 31+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olin kovin pelännyt sitä verenpaineen nousua, mutta olihan se pysynyt ihan inhimillisissä lukemissa. Sydänkäyrällä oli aika tukala maata melkein puoli tuntia, kun piti vielä itse painaa niitä antureita, että saatiin äänet kuuluviin. Onneksi lopulta saatiin riittävän hyvät käyrät. Sykkeet oli molemmilla välillä 130-140. Ultran iloinen uutinen oli se, että A-poika on nyt raivotarjonnassa! Ihanaa, jos pääsisin synnyttämään alakautta. B-poika oli perätilassa, mutta se ei haittaa. Kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni edelleen. Painoarviot oli A: 1770g ja B: 1570g, painoero vielä ok, mittausvirhettäkin kun voi olla. A-pojat kasvot näkyi hienosti ultrakuvassa. Ultraava lääkäri on nyt mun " oma lääkäri" ja onneksi on tosi kiva. Mahaa kommentoi ihan kätevän kokoiseksi, ettei ainakaan kovin iso ole (siis kaksosmahaksi).

Kahden viikon päästä taas seuraava aika. Sitten onkin viikon välein. Kalliiksi tulee... (22e kerta).

Mutta nyt töiden pariin!

Alia ja pikkuoravat rv31+3

Huhheijaa, mitähän tästä päivästä vielä tulee.

Ensimmäisenä kun tulin töihin ja käynnistin tietokoneen, kone päätti, ettei tänään. Juuri vasta sain koneen toimimaan, kun ATK-tuki kävi auttamassa. No, kaiken minkä olen tänään tehnyt olen tehnyt kaksi kertaa, ensimmäinen kierros pers..leen ja toinen on (kai) onnistunut. Heitellyt tavaroita ja kaadellut nesteitä. Mikään ei ole vielä hajonnut, mutta vielähän päivää on jäljellä. Uskaltaakohan sitä ruveta tekemään mitään enää?

Eilen illall ennen nukkumaan menoa kolme ja puoli v esikoinen sai oikein kunnon raivarin. Puoliso on matkoilla ja oltiin tytön kanssa sovittu, että hän saa nukkua iskän paikalla. Laitoin hänet nukkumaan ja menin katsomaan uutisia, jotka eivät ihan heti alkanee. Tyttö kömpi sängystä olkkariin " tulin katsomaan loton" . No minä patistin takaisin. Sitten kun olin pesemässä hampaita, hän ilmaantui taas paikalle ja keekoili siinä vieressä. Varmaan viisi kertaa pyysin mennä nukkumaan, mutta mitään ei tapahtunut. Sitten ilmoitin, että jos hän ei siihen mennessä ole sängyssä kun olen laskenut kolmeen, ei pääse enää iskän sänkyyn vaan pitää mennä omaan sänkyyn nukkumaan. No, eihänhän mennyt mihinkään laskettuani, joten riemu ratkesi siitä. Siinä vaiheessa kun hän oli puoli tuntia raivonnut ja oli valmis sovittelemaan, olin viittä vailla antaa periksiksi, että hän saakin tulla, mutta kyynelet silmissä sain pidettyä oman pääni. Olin jo ajatellut, että nuo uhmakohtaukset olisivat historiaa, mutta nyt on puolison reissussa ollessa tullut jo kaksi. Tytär vaan katsoo silmiin ja testaa olenko tosissani. No, olenhan minä. Saa nähdä kuinka monta kertaa pitää testata vielä, että uskoo.

Mahassa on edelleen aika hiljaista. Aika vähän on kaveri potkutellut tämän päivän ja itse asiassa eilisenkin aikana. Ai niin, kaivoin eilen jonkinlaisen mittanauhan kotoa ja mittasin vyötärön ympäryksen. Taidan olla porukan häntäpään pitäjä - vaatimattomat 98 senttiä. Pitkä selkä ja leveähkö lantio suovat vauvalle hyvin tilaa kasvaa sisällä, niin ettei maha puske ulospäin.

Ensi tiistaina on neuvola, jonka jälkeen siellä saakin sitten käydä kahden viikon välein.

Jaksamista Momentille. Varmaan hirveää kun lapsi sairaalassa eikä itse pääse paikalle. Uskon, että on voimaton olo mitään vaikka näkee, että toinen kärsii ja mitään ei voi tehdä.

Jaaha, jospa menisi tekemään lisää tuhoja töiden pariin... Onneksi on vakuutus kunnossa, jos jotain isompaa tapahtuu...

Viljonkka74, 30+2

Täällä ollaan aika virkeitä hyvin nukutun yön jälkeen. Edellinen yö meni valvoessa kun flunssaisen tyttären jalkoja, käsiä, päätä ja kurkkua särki. Onneksi on keksitty särkylääke. Tänään vien tytön tarhaan ja itse " pääsen" töihin.

Seuraavat vapaat kun tulevat, pitäisi varmaan alkaa pesemään noita vauvanvaatteita. Tuntuu vaan ettei puhti oikein riitä vai mistähän se johtuu. Olen kai saamaton. Onko muut Murut jo tuoneet vauvansängyt makkariin vai onkohan se liian aikaista? Tytärtä odottaessani 4 vuotta sitten olin onneksi tehnyt kaiken jo ajoissa valmiiksi kun jouduin loppuraskauden aikana kolmeen kertaan sairaalaan lepäämään aina viikoksi kerrallaan.

Pikkukakkonen möyrii ja tökkii nyt ahkerasti. Sai varmaan voimia lautasellisesta puuroa jonka söin. Edellisenä yönä tyttären kanssa valvoessa huomasin, että kun mieheni alkoi kuorsaamaan alkoi kakkonen liikkumisen. Kuuleekohan hän sen matalan mörinän? Hassua.

Vielä ei ole kiire pukeutua, menen tytön kanssa sohvalle pötköttämään. Vien tytön tarhaan noin klo 10.00, josta mies hakee hänet 16.00 aikoihin. Itsellä alkaa työt vasta klo 14.00 ja kestää 22.00 asti. Tästä tulee taas pitkä päivä.

Reipasta tätä päivää kaikille murusille!

Naksis 29+1

Täälä taas valvoskelen henkitukossa ja yskien.

Vauveli jaksaa silti onneksi touhuta masussa ettei sillain tartte huolissaan olla.

Tänään mies menee taas kurssille ja olen nuorimman kanssa kotona.

Koko ajan pitäisi juoda kuumaa teetä tai itse asiassa en juo edes teetä vaan kuumaa vettä sokeria ja maitoa,kun en teen mausta välitä nyt odotus aikana ollenkaan alkaa tekeen se haju jo huonoa.

Mutta auttaa sekin pikkusen tuohon hankalaan oloon,vaikka ei niin paljoa että vois vaikka lepään mennä sen jälkeen.

Yskästä on tullut viime yönä niin ilkeä vaiva että aina kun yskäsee makuu asennossa niin tuntuu todella kipeä repäisy kipu tuola vasemmalla alhaalla.

Mistähän johtuu?

Mutta kaippa menen nyt sitä vettä taas keitteleen ja vuoroa seuraavalle äityliinille.

Rv 29+3

Viimekertainen palstautumiseni taisi olla aivan raskauden alkuviikoilla, mutta lähes päivittäin olen täällä käynyt lukemassa kuulumisianne. Olen jäänyt sairaslomalle n. viikko sitten (supistelujen vuoksi) ja aika paljon tulee hengailtua juttujenne parissa, joten taidan nyt ottaa itseäni niskasta kiinni ja kirjoitella tänne myös omia kuulumisia.

Teidän kaikkien kirjoituksia olen mielenkiinnolla lukenut, mutta täytyy todeta, että erityisesti Momentti on (tietystä syystä) kerännyt suurimman huomioni. Välillä huolestuneenä ja toisinaan onneksi huojentuneena on täsä koneelta tullut lähdettyä. Voimia sinulle ja kaikkia mahdollisia " supistuksenestosäteilyjä" lähetän.

Toivoovauvaa: Toivottavasti flunssa hellittää pian. Kerroit siitä kivusta vasemmalla yskiessäsi. Minullakin oli aika kova yskä jokin aika sitten, jolloin kerran kovasti rykäistessäni oikealta alavatsasta varmaan revähti jotain kiinnikkeitä tms. Kävi todella kipeää! Sen jälkeen aina, kun vähänkin yskähdin, niin tuota kohtaa aristi kovasti. Voisikohan olla jotain tämän tyyppistä selitystä sinunkin kivullesi?

Tämä on ensimmäinen raskauteni ja se on mennyt ihan hyvin. Nyt vaan on ollut noita supisteluja kolmisen viikkoa sen verran, että töihin ei enää ole asiaa. Vähän oli kohdunsuu lyhentynyt ja pehmennyt.

Kärsiikö kukaan muu öisin levottomista jaloista ja jos, niin onko vinkkejä, miten jalat saisi rauhoittumaan? Tänäänkin jalkani saivat minut nousemaan tähän päivään klo. 03:30 : (

Mukavaa torstaita kaikille!

Olivi@78 & Mönkiäinen rv 31+6

Eilen oltiin ekan kerran perhevalmennuksessa miehen kans. Siellä oli suuhygienisti puhumassa hampaiden hoidosta ja fysioterapeutti liikunnan tärkeydestä raskausaikana plus lantionpohjalihasten reenaamisesta. Kuinkas te muut ootte niitä treenaillu? Ite oon ollu aika laiska sen suhteen. Kun ei aina muista...

Kysymys koiraihmisille: kuinka teidän koirat on suhtautunu vauvan tuloon? Meillä eka vauva tulossa ja koira täyttää parin viikon kuluttua 5v. Tulee tosi hyvin toimeen siskonlasten kanssa (4v ja 1½v) tottunu niihin ihan syntymästä asti. Mutta koirahan ei ole niitten kanssa 24/7. Voiko koiraa mitenkään valmistella, vai kattooko sit vasta miten alkaa sujua kun vauvan kanssa tulee kotiin?? Kommentteja?

Oma (.) liikkuu ja potkii. Närästys vaivaa edelleen. Muuten vointi ok. Melkein on huono omatunto kun on saikulla ja vointi näinkin hyvä. Mutta nostaminen on kielletty ja sitähän töissä riittää... =)

Päivänjatkoja!!

Rusina rv 29 tasan!! =D

Kerhoon pitäis tänään kampeutua. Ihan kivahan sinne on mennä, mutta nämä aamulähdöt on mulle aina työn takana. Eilinen oli vielä vähän heikompi päivä, jotenkin taas on tunne että joku väsymys alkaa tuoda mukanaan renkkoja seuraaville päiville. Mies oli työpaikan " retkellä" alkuyöhön asti ja jotenkin eilinen sitten väsytti mut lahjakkaasti. Illan kauppareissulla tuntu, että jäädään tytön kans sinne, kun noi alaosaston vihlonnat alko siellä leipähyllyjen välillä. Sit ei kehtaa näyttää kauheesti tuntojaan, ettei muut kaupan asiakkaat turhaan säikähdä, et nyt se synnyttää. Viime yönä alko joku uus kipu, liekkö närästystä, vauvan palleaan potkintaa vai mitä, kun tuntu ettei makuulteen voi olla kun vatsan yläosaan kävi niin kipeetä. No jospa se ois merkki siitä, että tämäkin roikkumaha alkaa pikkuhiljaa hivuttautua vähän ylemmäs edes hetkeksi.

Tänään kyllä nukun päikkärit!

Sarafan rv 30 TASAN, JIHAA!!!!!!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat