Vierailija

oon pitänyt itseäni tähän mennessä ihan ok toimeen tulevana. Oma asunto on, josta lainaa maksan. On auto myös. Kämpän olen remontoinut, löytyy kaikki normaalit " ylellisyydet" TV:stä astianpesukoneeseen ja tietokoneesta dvd-soittimiin jne. Etelään menen n. kerran vuodessa ja muitakin reissuja tulee tehtyä joskus. Baarissa käyn myös suht usein.

Yksin siis elän. Ja palkka " huimat" 1600 euroa.

Mutta alkaa toden teolla ahdistaa, kun lukee näitä " palkkani on 5700e ja emme tule toimeen kuin juuri ja juuri" .

Meidän tuttavapiiristä ei yksikään tienaa yli 3000 euroa. Suurimman osan palkka on 1500-2500 kaikkien ikälisienkin kanssa. Ja lapsia löytyy, omakotitaloja jne.

Mihin nämä tuhansia euroja tienaavat ne rahansa oikein tunkevat??

Ja herranjumala, enhän minä voi ikinä perustaa perhettä tällä palkallani =(

No eipä ole miestäkään, että ehkä se sitten löytyy joskus, kun tämä kämppäkin on jo maksettu... toivottavasti

Kommentit (14)

lapsista tulee paljon kuluja ja mitä isommiksi kasvavat sitä enemmän niitä tulee. Ja peruskoulun jälkeen vielä enemmän kun pitää oppikirjatkin ostaa. Meillä kaikki tulot yht. n. 3400 /kk netto ja perheessä 3 lasta joista yksi jo lukiossa. Asumiskulut melkein 1000 euroa / kk eikä tässä todellakaan juhlita eikä matkustella. Kotona kuitenkin kaikki tarvittava tv, pesukoneet lapsilla pyörät ja pelikoneet sekä tietokone, nettiyhteys ja harrastuksia. Ruokaan menee paljon.. n. 800 euroa/ kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

1600 euroa kuussa. Minusta se on tosi paljon verrattuna edellisvuosien opinto-, äitiys- ja työttömyyspäivärahoihin. Pystyn elämään hyvin ja syömään mitä haluan eikä lapseltakaan puutu mitään. Tosin en pysty asumaan Helsingin keskustassa, mutta ei se enää niin paljoa haittaa.

no meikäläinen on kohta 5 vuotta raatanut töissä, ja pian palkka nousee huimasti. Saan kohta n. 1710 euroa =)

Sittenhän elelen herroiksi jo =D

ap

ole hyvä palkka. Mieheni brutto on reilusti yli tuplat, mutta ei se brutto mitään kerro vaan netto. Ja mitä isommat tulot sitä suurempi vero%.

1900 euroa kuussa, josta verojen jälkeen jää käteen noin 1400 euroa, josta sitten asuntovelat pois noin 350 euroa, autolaina noin 200 euroa, vakuutukset noin 80 euroa, lasten ja omat harrastukset noin 50 euroa, muksujen vaatetus + oma vaatetus (tod. vähäistä), ruokakulut noin 300 euroa, työmatkakulut noin 100 euroa jne. jne. Siihen se raha sitten kuluukin, kuukaudesta toiseen... olisihan se kiva joskus nauttiakin.

Niin ja mun mies maksaa suurimmaksi osaksi asuntolainan, sähköt, veden jne. Ei mun palkka niihin riittäisikään...

En saanut oman alani töitä, mutta halusin jotain työtä tehdä (parempi tämä kuin työkkärin rahoilla...) Tuolla 1000 eurolla tulen toimeen oikein hyvin, koska tätä ennen kituutin opintotuella (440 euroa/kk), eli tuloni yli kaksinkertaistuivat kertaheitolla aloitettuani osa-aikaisena. Sanoisin, että jos pienellä palkalla ei tule toimeen, vika ei ole palkassa, vaan siinä palkansaajassa -menot on asetettava siten, että tulot riittävät kattamaan ne.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat