Seuraa 

Hei!

Onko kenelläkään tietoa kiinalaisen maidon terveysvaikutuksista?

Olen kuullut, että maito sisältäisi niin suuria määriä hormooneja, että sitä ei pitäisi ainakaan lapsille antaa. Kuulin, että maidon sisältämät kasvuhormoonit voisivat aiheuttaa lapsettomuutta sekä tytöille aikaisia kuukautisia jne.

Onko asia näin? Itselläni on kaksi pientä lasta, enkä kovin mielelläni heille kiinalaista maitoa juottaisi jos asia todella on näin. Miten sitten jugurtit ja muut?

Kommentit (5)

Me oltiin asuttu jo useampi kk Kiinassa ennen kuin kuulin tuosta samasta asiasta. Meillä on juotu kiinalaista maitoa ja välillä kyllä uusi-seelantilaista, australialaista ja ranskalaistakin maitoa. Aluksi säikähdin asiaa mutta tulin siihen tulokseen että juohan ne paikallisetkin tota maitoa ja hengissä pysyvät ja terveitä kai ovat. Jogurtteja ollaan syöty ihan surutta ja ne ovat hyviä. Vaikka itse olen raskaana, en ole noita kiinalaisia maitotuotteita mitenkään vältellyt eikä lääkärilläkään ollut asiaan mitään huomautettavaa kun kysyin. Kyllähän jotkut välttelevät paikallisia kasviksiakin siinä pelossa että ne ovat saastemaassa kasvaneet jne. Mä en ainakaan usko että meidän lapsillekaan mitään ongelmia tuosta tulisi parin vuoden Kiinan komennuksen aikana.

Olisipa todella ihanaa saada oikeaa ja luotettavaa tietoa Kiinan maito tilanteesta ja yleensäkin ruokien puhtaudesta. Niin monenlaista juttua kuulee että välillä tuntuu, ettei pystyisi syömään mitään.

Maito... Meillä on käytössä australialainen maito. Aluksi kokeilimme monia erilaisia kiinalaisia maitoja ja jotkut jopa haisivat niin kammottavalla saati sitten maku. Nykyisessä maidossa ei ole mitään sivumakuja ja on rasvatonta. Ja onko paikallinen maito edes kunnollista maitoa vai vesilitkua johon on lisätty väriaineita? Tämän mahdollisuuden kuulin ihan kiinalaiselta ystävältäni!

Meillä jogurtitkin ovat ulkomaalaisia ihan siitä yksinkertaisesta syystä, ettei meidän ruokakaupasta saa kuin niitä litkujogurtteja ja me emme niistä pidä. Onneksi kuitenkin muutamaa eri merkkiä on saatavilla paksumpaa ulkomaalaista jogurttia.

Nykyään käytämme KOTIRUUANLAITOSSA vain orgaanisia kasviksia ja vihanneksia. Tuskin kiinalainen orgaaninen eurooppalaista tavallistakaan vastaa mutta elättelen toivoa, että ne ovat hieman puhtaampia.

Ensimmäiset kolme vuotta ostin mitä sattuu mutta sitten kun kiinalainen ystäväpiirini alkoi kertoa minulle " totuuksia" , olen alkanut hieman nipottaa ruokien suhteen. Mutta pakkohan se on syödä elääkseen.

Toisaalta onhan oma valintamme asua pitkään tällaisessa saastuneessa ympäristössä josta taatusti on meille haittaa terveyden kannalta! Toivon kuitenkin, että orgaanisilla tuotteilla ja tekemilläni valinnoilla on jonkin verran vaikutusta terveyteemme.

Ps. Uusin trendi piraattimarkkinoilla ovat piraattielintarvikkeet! Eli koskaan et voi olla varma tässä maassa mitä saat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lapset eivät suostuneet juomaan iskukuumennettuja tuontimaitoja, mutta kiinalainen vähärasvainen maito maistui. Jugurtit ovat meidänkin mielestä hyviä. Ajattelin että maassa maan tavalla. Salaatit ja vihannekset ovat tuoreita ja maukkaita. Ehkä on parempi kun ei mieti missä kasvavat...

Ne on helppoja käyttää siksikin, kun säilyvät pitkään huoneen lämmössä. Ostetaan kerralla laatikollinen (12 litraa), niin eipähän maito lopu yllättäen kesken...

Kahviloissa taitavat käyttää kiinalaisia maitoja (maitokahvit, kaakaot yms), ja siellä tietenkin juodaan sitä maitoa mitä on. Jäätelöt ja jugurtit olemme syöneet molempia - sekä tuontituotteita että paikallisia.

Kiitos vastauksistanne!

Kyllä toi maitoasia panee vähän miettimään. Onneksi täältä kuitenkin halutessaan saa muutakin kuin kiinalaista maitoa.

Kasvikset täällä tosiaan on hyviä, kunhan muistaa " tiskata" ne aineella.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat