Seuraa 

Sivut

Kommentit (32)

[color=blue]Kaikille ultraan lähtijöille onnea!

Hermioinelle tesemppiä, toivottavasti saat köllötellä kotona mahdollisimman pitkään, ettei sun tarvisi enää mennä sinne sairaalaan.

Taulle: jos niitä hyytymiä kuitenkin alkaa tulla useammin, kannattaa kuitenkin varmasti soittaa neuvolaan. Pidetään peukkuja ettei tule!!

Itselleni on yön aikana tullut kauhea flunssa, lapsetkin tuntuvat vähän flunssaisilta, kaipa se on pian meillä kaikilla.

Ajattelin kysyä teiltä muilta onko kukaan ollut hierojalla? Itse olin viime viikolla ja eilen ja seuraava aika on 2 viikon päästä. Mulla on hartiat ihan jumissa ja päänsärkyjä, siksi menin. Ja huh, mikä kipu. Yöllä en meinannut saada nukuttua kun hartioihin sattui kun makasin. Mutta ainakin tietää että se tästä paranee.

Syy miksi kysyn on tuttavan kauhea järkytys siitä miten mä uskallan käydä hierojalla ??? ÖH? Jaa, miksi ei? Jos joku tietää hyvän syyn miksei saisi niin kertokaa, mulle ei koskaan kukaan ole sanonut mitään. Ainut minkä löysin oli juttu yhdestä vauvalehdestä missä luki ettei pitäisi käydä hierojalla ekaan 3 kuukauteen, eikä siinä edes lukenut miksi?? Eli jos joku tietää valaiskaa tyhmää.

Seinäjoen treffeistä, sopisiko muillekin joku lauantai? Arki iltaisin en taida päästä. Sovittaisiinko joku lauantai esim. lokakuun alussa?? Mulle sopii hyvin, kun ajoissa suunnitellaan.

No eipä nyt muuta, menen ruokaa laittamaan =)

nenn 23+5

[/color]

Piti hetimmiten alkaa vastailemaan blogi/yhteisöGALLUPiin: Mä kuulun jo Yahoon yhteisöön ja sit kirjoittelen tänne, enkä kaipaa sen enempää. Sinne Yahooseen voi laittaa tosiaan niitä kuvia helposti. Mä en ollut ikuna käyttänyt mitään Yahoon sivuja, ennen kuin nyt sinne Tammenterhoihin liityin. Minulta niiden sivujen käyttäminen on sujunut pitkään jo kivuttomasti. Myönnän, että alkuun vaikuttivat sekavilta, mutta aika äkkiä käyttöperiaatteet siellä oppi.

Olemme siellä tosiaan sopineet, että syyskuun loppuun mennessä kaikkien aiemmin liittyneiden pitää ilmoittaa, haluavatko jatkaa vielä siellä listalla. Jos vastausta ei kuulu tai eivät halua, heidät poistetaan listalta. Ja listan " siivousta" jatketaan kuukausittain ja lista on tarkoitus sulkea hyvissä ajoin ennen synnytystä niin, ettei enää uusia jäseniä oteta. Sitten voi kaikki rauhassa kertoa intiimejäkin synnytyskokemuksia.

Mut nyt pitää kiirehtää kirjaston kautta töihin iltavuoroon.

Sulina + Papu rv 24+0 [color=Red](Jee, taas vaihtuu viikot!!!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mua miellytti Julia ja Jasmin,mutta sitte pitäs keksii sopivat toiset nimet..mutta saa sitä ehdotella nimiä lisää eikä ole pakko välttämättä olla J alkuinen..tänää käytii taas ostamassa vähä vaatteita typyille lisää kun vanhat rupee käymää tosi pienix jo..ja vanhempi tyttö on nyt sitte kuumeessa,toivottavasti laskee yön aikana..ja hän ei viihdy enää ollenkaa rattaissa kun aina täytyy saada kävellä..ja oma olo on ihan hyvä ja masuvauva innostu oikee kunnolla viime yönä muljaamaan ja potkimaan ja sen takia ei oikee pystynyt nukkumaan kunnolla:)mutta nyt syömään kun masu kurnii jo siihen malliin..

[color=CC6699]Iiiiks, ultrapäivä!! Miten kestän olla töissä...? Tsemppiä myös Äitylille ja Sunmomille, palaillaanhan illalla kertomaan kuulumiset.

[color=FF6699][b]Tikru[/b], voi kun ihanaa että kaikki oli hyvin! Varmaan tuli huojentunut olo. Mutta; mikä

Lainaus:

ihme

on soiro??? ;) Arvaan ehkä, mutta oli mulle ainakin ihan outo sana. ;)

[color=FF3399][b]Ariella[/b], nimenomaan tarkoitin suojattua blogia. Salasanan voi lähettää jokaiselle sähköpostilla ja vaikkapa blogin osoitteenkin, niin kukaan ei sitä löydä. Mutta mulle passaa MSN myös, aattelin vaan että kun täällä sujuu tämä keskustelu niin hyvin, niin ois vaan perustettu sellainen valokuva-albumi blogi, mihin vois laittaa kaikki nuo sarjakuvat ym. mitä ei tänne keskusteluun voi liittää ja pidetty tää jutustelu täällä kun näyttää sujuvan niin hyvin.

[color=CC3399][b]GALLUP[/b], kuka kannattaa MSN-yhteisöä ja kuka blogia tyyliin valokuva-albumi. Kummatkin ois siis suojattu, salaisia, salasana lähetettäis s-postilla. Aattelin tosiaan tuota blogia ihan sellaisena " ilmoitustauluna" , johon voi laittaa noita kuvia, sarjakuvia ym. kaikkea sälää, joita ei tänne voi liittää. Pidettäis keskustelu kuitenkin täällä, kun tänne on niin helppo piipahtaa lukemaan ja kirjoittelemaan. Luulen että porukka karsiutuu jos keskustelukin viedään suljettuun yhteisöön. Osa jää tänne ja osa sinne ja osa molempiin. Mutta voin kyllä ilmoittautua yhdeksi moderaattoriksi MSN-porukkaan, jos sellainen olisi parempi. Blogiin kuvien lisäys on tosi helppoa ja minäkin voin sen tehdä, jos vaan lähetätte sähköpostilla kuvat. Mutta, nyt äänestämään!

[color=993399][b]Hermione[/b], voi kuinka kurjaa kun olet joutunut jo sairaalan vuodelepoon. Toivottavasti olosi kohentuu ja supparit ym. jää pois.

[color=663399][b]Taneli[/b], tiedän tunteen.. Meillä ei mies muista mitään merkkipäiviä (lähinnä synttärit, ystävänpäivä, parisuhteen vuosipäivä, kun ei naimisissa olla) ellei erikseen muistuttele tai kirjoita kalenteriin. Oon kyllä saanut muutaman kerran ruusun synttäripäivänä ja joululahjan kyllä ostaa, mutta oishan se kiva joskus ex-tempore saada joku ylläri. Ei tarvi edes olla mitään kukkaa, vaan joku huomionosoitus tmv. *huoh*

[color=333399][b]Mansemamma[/b], Jennalle ja Janetelle siskon nimeksi voisin ehdotella (jos siis J:llä pitää alkaa) esimerkiksi

Lainaus:

Julia, Jenniina, Joanna, Jessika, Jennika, Julianna, Jasmin, Janika, Janni, Janna, Josefiina, Jolinda...

Näitä tulisi vaikka kuin, mulla on jo pitkät listat nimistä, varsinkin tytölle. Pojalle ei ihan niin montaa. Kerrohan oliko mikään edes sinne päin, mitä voisi ajatella.

[color=003399][b]Mary[/b], mä oon sulle kade! Mä oon tuntenut liikkeet jo useamman viikon, mutta en vielä yhtään ulospäin, kädellä koittaessa. Olisi niin ihanaa että mieskin voisi ne tuntea.... No, tänäänpähän näkee ultrassa.

[color=996699]Jännittävin torstaiterkuin [b]Sinda & Nipsu rv 20+5[/b][/color]

Kiva olla reissussa, kun ollaan miehen kanssa nyt molemmat kipeitä. Nokat tukossa töristään täällä mummolassa ja päät ihan toheloina. Poika on vielä pysynyt terveenä sentään ja jaksaa touhuta. No, toisaalta saa paremmin täällä levättyä, mutta jää nyt sit nuo muut suunnitellut vierailut taas tekemättä.

Lisäks huolestuttaa, kun on tuo masu ollut niin kipee nyt sen toissapäiväisen supistelun jälkeen ja eilen tuli taas verihyytymäklöntti tms tummanruskea lima. Yks kaveri jo pelotteli, että limatulppa irtoo...

Pitää nyt seurailla ja ottaa rennosti. Maanantaina ei kyllä ultrassa ollut mitään hälyyttävää, niin en nyt neuvolaankaan sit soittanut.

Mutta tosiaan pää ei toimi, piti vaan päästä vähän vuodattamaan.

Edellisessä raskaudessa mulla oli puol vuotta jatkuva poskiontelotulehdus, joka parani itsestään synnytyksen jälkeen. Toivottavasti tämä ei nyt mene siihen kierteeseen.

Anteeksi vaan oman navan vuodatusta!

Blogista en oikeestaan edes tiedä mikä se on. Msn-yhteisöt on tuttuja ja semmoseen voin liittyä, jos sellainen perustetaan. Tiedän, että on tuo yahookin, mutta en jaksanut alkaa opiskella ja oon sit roikkunut vaan täällä vauvalla. Ei jaksa hirmu moneen paikkaan kirjoittaa ja seurata, täälläkin tekee jo välillä tiukkaa pitkien pinojen lukeminen =) Ihan hienoa, että porukka kirjoittaa! Ja sähköpostia saa laittaa, jos joku otti osoitteen talteen. Yhden postin olinkin jo saanut, kiitos! =)

Nyt taas sängyn pohjalle. Lueskelen tuolta mummin harlekiineja, hömppäromantiikkaa ;D

-tau- & eeva 20+5

Voi luoja näitä mun unia!!! Olen nähnyt niin sekoja unia viimeisen viikon että huh huh*!!!! Viime yönä imetin meidän poika vauvaa ja nyt on rinnat niin pirun kipeet!!!!! =) Ihan tuntuu kuin maito kohisemalla nousisi!! Hämärää, siis tässä vaiheessa.

Mun oma mieli on imetyksen suhteen kyllä nyt muuttunut. Esikoista imetin vajaan kuukauden päivät, sai myös pulloa. Sit meni totaali hermot kun neitiä ei kiinnostanut, vaan aina piti olla vähintään rintakumi, yleensä tuttipullon se tutti osa!!! Joten se muodostui tosi vaikeeksi. Mutta nyt oikein ootan että pääsis imettämään. Toivottavasti tämä tunne säilyy ja lapsi oppisi ja tykkäisi äitin maidosta!

Stemppiä matkaan Sindalle, Äitylille ja sunmomille ja muillekkin jos ultra on tänään edessä.

Tuohon blogi galluppiin: Mie olen jo ayhoon listoilla ja en kyllä pysty varmasti enää liittymään yhdellekkään. Näille kahdelle kirjoittaminenkin tekee tiukka. En tiiä sit myöhemmin, jos ne unettomuudet tulee.

Taneli ja muut jotka kärsii miesten saamattomuudesta juhlapäivien suhteen. Meillä isäntä panosti viime jouluun ja kaikki sai oikeesti ihania lahjoja. Ja sitten perään totesi, että nyt ei tartte sitten kymmeneen vuoteen tehdä mitään. Ja minä kun olen sellaine joka ostaa lahjoja aina etukäteen, ekan joululahjan ostin toukokuussa =) Ja nyt ku meillä oli viime kuussa hääpäivä, niin lahjan miehelle ostin tammikuussa. Niin siis sitten mua ahistaa kun se ei voi yleensä yhtään ajatella lahjaa, jonka ei tarvitse olla kummoinen, vaan se AJATUS!!! Tai että edes muistaisi!!!! Mutta se taitaa olla aikalailla verissä, paitsi siskon mies, se saattaa ostaa lähes joka kauppareisullaan jotain, viimeksi kun olin käymässä niin oli ostanut orkidea kukan, kun oli näyttänyt niin nätiltä. Se kyll tais kuolla kupsahtaa, kun myö siskon kanssa ollaan melkoisia vihersormia =)

Mary: Voi luoja että on osannut olla hirveä tklääkäri!!! Tämä todistaa sen että kantsii ajella vaikka vähän pidempiä matkoja äippäpolia kohti.

Goldenrod

#DAA520 Äippärahasta piti kysymäni. Millä perusteilla sitä pääsee sille varhennetulle äippälomalle?

Ultragallup: Käyty on, monesti. Eivät ole siirrelleet la:ta, parin päivän heittoja on ollu puoleen jos toiseen.

Olen tässä useampana päivänä nauranut teille jotka tänne murteella kirjoitatte, silleen kerrottuna kahvin juontikin kuulostaa hauskalta!!!

Vaatetus gallup: Ostin sellaisen pontso tyylisen villa" paidan" ja sit mulla on yks villakangas takki joka on hyvin venynyt jo mahan kohdalta (neiti syntyi helmikuussa) ja oli ainut joka silloin mahtu päälle. Sit on muita vanhoja takkeja, jotka varmasti menee. Kerrospukeutuminen on aina muotia =) Ja sit mulla on henkseli toppahousu, joista ei kyllä napit mee kiinni, mutta henkseleillä pysyy ylhäällä ja sit vaan suojaa mahan muuten hyvin.

Kännykkä sekoilut on tuttuja myös mulle. Laittelen viestejä väärille ihmiselle jne. Ja toi Marian kertoma kirjaitten sekoittamine on tuttua myös mulle.

Huoh nyt on eiline lista läpi käyty, epäilen että meitsin uuni on sammunut, ku tähän uppos niin paljon aikaa =)

Hauskaa päivää kaikille , nyt tämä akka painuu hommiin!!

-E-21+6

[color=darkviolet]Eli otin tuon tukivyö/vaatteen ja sit seikkailin tuolla sivuilla niin törmäsin kantokauluriin :O Ensin se vaikutti hassulta, mut sit siinä pähkäillessä päätin ottaa sen. Jospa se haukkus hintansa.

Nyt hakeen akka kotio.

[color=A020F0] [b]Tikru[/b]

valitteli outoja alamahatuntemuksia. Täytyy olla niin että toi kohtu alkaa nyt rytinällä kasvaa ja kaikki veeeenyyyy. Olen huomannut, että tuolilta noustessa tuntuu ikävältä ihan häpyä myöden, ikäänkuin semmonen tunne että jotani tulee ulos, jos kässäätte mitä tarkotan. Olen nyt alkanut käyttään tukivyötä ja huomattavasti auttaa. Oikeestaan ei oo enää mitään tuntemuksia. Käytän vyötä istuessakin eikä tunnu ikävältä, joku täällä kertoili toisenlaista siitä käytöstä.

[b]Sinda, Ariella[/b]

Tykkäisin kauheasti palstailla kyllä täällä! Salasanallinen blogi tms paikka olisi mukava kaikelle kuva ja muulle liite-sälälle. Jo sinne joku haluaa omia masukuviaankin laittaa niin mikäs siinä. Taisin jo aikaisemminkin olla vähän nihkeä niihin omiin kuviin, mutta voihan olla että itsekin niitä sitten laittaa: ainakin ultrakuvat ovat mulle ok juttu.

Keskustelua olisi todella mukava jatkaa täällä, koska eivät nämä jutut niin kauhean " tulenarkoja" ole, jos nyt jotain lääkäriä tai hoitajaa joskus hieman " kehutaan" niin so what?

Nenn:n kannan ymmärrän kyllä hyvin. Omasta itsestäni olen valmis kotipaikkani ja nimeni kertomaan ja mitä tulee kirjoittamieni juttujen myötä julki niin se on ok, mutta ei minulla myöskään ole tarvetta aloittaa siuva, jossa pitää kertoa omat tiedot täysin jne.Olen vähän " hitaasti lämpiävä" nähkääs. Ei tehdä liian tiukkaa hommasta: kukin laittaa mitähaluaa kuvia ja jutskoja sinne?

[b]Ultraan menijöille[/b]

rutkasti onnea ja iloisia vaavi-näkemisiä!! Tulkaahan kertomaan kuulumiset sitten heti niin saa fiilistellä !!

[b]Nenn[/b]

Kyseli hieromisesta. Olen jonkun verran kysellyt eri tahoilta hieromisesta raskausen aikana ja käteen on jäänyt yhtä iso kysymysmerkki kuin ennen kyselyä =) Netistä löysin artikkelin, jossa käsiteltiin akupisteitä synnyts yms kipujen lievittämiseen ja sieltä kävi ilmi, että kehossa on aika paljon pisteitä -jopa hartioissa- joiden on todettu joko käynnistävän tai edistävän synnytystä ja supistuksia. Joltakulta hierojalta kysyessäni tuota asiaa, en saanut vastausta, tiesikö hän edes niistä. Kannattaa varmaan kuunnella kroppaansa: mikäli hartiahieronnan jälkeen kovasti suppailee, kannattaa varmaan ottaa itsekin selvää kys.akupisteistä ja pyytää hierojaa niitä vastaisuudessa välttämään. MUTTA korostan, että minä en ole mikään aku/hieronta expertti, otin tuosta selvää kun asia kiinnosti kesällä ja kun joudun varmaan tuon iskiaksen takia käymään " käsittelyssä" ..

[b]Treffeistä[/b]

Kyllä maar passaa lauvantai lokakuun alussa vaikka. Se olisi silloin 7 tai 14 päivä kaiketi. Ottakaahan muutkin S-joesta kiinnostuneet kantaa! Voisi käydä syömässä/kahvilla/ tai ihan mitä vaan eikä oo mullen väliä onko ukkoa/mukulaa/keveria yms mukana. Ukon ja mukulat voi aina halutessaan viedä vaikka prisman työkaluhyllyjen väliin parkkiin siksi aikaa jos ei halua mukaan miitinkiin ottaa ;-) *hih*

Pääasia kun mukana olevat sietävät jatkuvaa höpinää mahoista ja niiden sisällöistä 8-D tai mistä sitä tietää mistä jutellaan, en oo ikuna ollut mammamiitingissä, joten uutta ja tuntematonta!

Voisi sen paikan ja tarkemman ajankohan sopia siellä blogi-puolella jos semmoseen päädytään?

[b]Tukivöistä[/b]

Tossa on yksi nettiosote niistä:

http://www.babyidea.fi/aidille/carriwell/tukivaate.html

Itselläni on tällä hetkellä erilainen, jossa tuki tapahtuu nimenoman vatsan alle. Itse olen tykännyt siitä, mutta varmaan toikin on hyvä, onko jollakulla kokemuksia linkin kaltaisesta? Tunnun olevan nyt tohkeissani noista vöistä, mutta kun tuntuvat niin hyviltä -ainakin työkäytössä!

[b] Sinda + muut hyviä nimiehdotuksia keksivät [/b]

Sindalla kun näytti olevan joku jemma noista nimistä, niin tyhjennäs ny R-alkuiset tyttö ja poika nimet tälle palstalle. Oon ittekki joitain miettiny kun jostain syystä toi R on niin kiva kirjain =)

*älkää vaan kysykö mix, en tiiä* [/color]

Joo tänään on riittänyt puuhaa, kun poitsulla nousi kuume flunssan lisäksi. Omenoita olen epätoivoissani yrittänyt laitella, kun saatiin niitä säkillinen. nyt sitten huomasin, että osa oli alkanut menemään huonon näköiseksi. Tuli kiire laittaa. No, hommasin sit sosemyllyn ja eikun lohkot siemenineen ja kuorineen mehustimeen ja sit myllyn läpi, niin selvis vähemmillä töillä. Laiska kun oon.... Nyt pitäs saaha asunto johonkin kuntoon, kun ollaan oltu vekaran kans kahden niin siivous on jäänyt kun poikakin omansa vaatii.

En tiiä pitäskö käyttää tilaisuus hyväks ja painua oikoselleen, ku poikakin väsähti nukkumaan. Kyllähän tuo maha vähä siihen malliin tuntuu ilmottelevan, et pitäs varmaan huilata.

Tukivöistä: Joku kyseli tuosta Carriwellin vyöstä. Minulla sellainen on. Suosittelisin käymään sovittamassa sitä jossain liikkeessä jos vain on mahdollista. Meillä on täällä liike, josta ostin. Minulla tahtoo olla ongelmana sen vyön kans, että se rullautuu alhaalta makkaralle, kun siinä ei ole vahvistettu se alalaita. Sitten se makkara aiheuttaa supistuksia. Seisoessa Carrwell on ehdoton, koska se tukee paremmin mahaa myös ylhäältä. Minulla on myöskin Anitan vyö, jota pidän enemmän istuessa. Siinä kun se vahvistettu alalaita ja säätövaraa löytyy.

Blogi vois munkin mielestä olla kuvia yms varten. Tää riittää mulle, vaikka eilen mainostinkin sitä MSN:n yhteisöjuttua.

Hermione: Voi itku, kun jouduit vuodelepoon. Varmaan parempi maata kuitenkin kotona, kun sairaalassa eikö? Minä makoilin ekalta pariin otteeseen pidemmän ajan. Sitten kun oli viikkoja tarpeeksi, laittoivat kotiin makaamaan. Ainut vain että minä en meinaa kotona malttaa makoilla. Sinäkin taisit valitella sitä että miten sillon kaikki tekeminen juohtuu mieleen.

Ukkojen merkkipäivä muistamisesta: Meillä oli pieni kriisin paikka viime keväänä, kun olin juuri ennen äitienpäivää ollut pojan kanssa pitkän ajan osastolla ja sitten isäntä lähti sen jälkeen reissuun ja tuli äitienpäiväaattona kotiin. Minä sitten toiveikkaana odottelin äitienpäiväjuttuja. Voi sitä itkun määrää, kun mies sanoi, ettei ollut muistanut ja enää kerennyt järkätä mitään sitten kun oli muistanut. Vieläkin kirvelee ajatella, että eka äitienpäivä meni noin... Kävi sitten jotain lohtua vollotuksen jälkeen, mutta eihän se ole enää sama asia, eihän?

Tau: Toivottavasti paranette pian!! Toivotaan ettei ne hyytymät oo mitään vakavaa *halaa*

No nyt meen taas...

Tuisku ja kirppu 23+1

Emma04:

Lainaus:

Äippärahasta piti kysymäni. Millä perusteilla sitä pääsee sille varhennetulle äippälomalle?

[color=996699]Mun tietojen mukaan kuka tahansa voi aloittaa äitiysloman 30-50 arkipäivää ennen lask.aikaa. Vaikkapa siis 47 arkipäivää ennen. jostain syystä tuo 30 pvää on joku " normi" aloitusaika" ja sitä aikaisemmin aloitettua kutsutaan varhennetuksi. Mutta se on tietty sitten sieltä loppupäästä pois, eli jos aloitat äitiysloman 40 pvää ennen lask.aikaa, sulla loppuu äitiysloma sitten 10 päivää aiemmin kuin olisi loppunut jos oisit aloittanut sen 30 pvää aiemmin. Mua se ei haittaa kun jatkan hoitovapaalla kuitenkin, mutta esim. heti töihin palaavia voi haitata, kun se on sitten vauvan ja äidin yhteisestä ajasta pois. Ja kaikilla ei (kuulemma) kulu aika kotona ennen vauvan tuloa, mulla ei oo sitä ongelmaa. Siitä pitää huolen koirat ja on tuhat ja yksi tekemätöntä juttua, joulun laittoa jne. Mulla siis alkaa " varhennettu" äitiysloma (50 arkipäivää ennen lask.aikaa) 17.11. ja vanhempainvapaa päättyy 1.10. Jos vauva syntyy vaikka helmikuun alussa (la 20.1.) niin sehän on vasta vajaa 8 kk kun pitäisi töihin mennä.

Erityisäitiysloma on sitten asia erikseen, se on niille joilla vaarallinen työ, esim. eläinlääkäri, ravintolatyöntekijä jne. Niillekin koitetaan ensisijaisesti saada korvaavaa työtä, mutta jos ei onnistu, niin sitten Kela alkaa maksaa äitiysrahaa aiemmin eli ns. erityisäitiysloman ajalta jo. Käsittääkseni se ei lyhennä äitiyslomaa sieltä loppupäästä, korjatkaa joku jos oon väärässä.

[b]Blogi[/b] ns. valokuva-albumina näyttää saavan eniten kannatusta, mutta ootellaan vielä kaikkien mielipiteitä... Se mun alkuperäinen ajatus olikin, kun Mary(?) tuskaili että olisi kiva sarjakuva jos vaan voisi sen johonkin laittaa. Mutta katellaan.

Sinda (5 h ultraan....)

Ekan raskauden aikana hierojani sanoi lukeneensa artikkelin, jossa oli puhetta raskaudesta ja hieronnasta. Ei halunnut hieroa minua, koska artikkelissa oli sanottu, että yksi hieronnan tehtävä on saada kuona-aineet liikkeelle ja parantaa aineen vaihduntaa. Artikkelissa oli sanottu, että osa kuona-aineista menisi istukan kautta vauvaan.

En tiedä. Minusta tuo kuulosti kaukaa haetulta syyltä, mutta hierojalla käynti jäi, koska ei hieroja suostunut hieromaan ja tuntemattomalle en mennyt. Ja toinen syy oli se, että en ole koskaan osannut rentoutua siinä hierontatuolissa. Asento on minulle sopimaton. Masullaan kun ei oikein enää näilläkään viikoilla voi olla. (Paljonkojan niitä muuten on..?)

Tämä ei siis ollut mikään hieronnan vastainen lausunto. Ei missään tapauksessa. Vain yhden hierojan näkemys asiasta.

Ja nyt Huttu-Ukon sopan keitton. Nam! :) M

... ja vielä pikaisesti BLOGI -asiaan eli onhan se totta, että netissä ei koskaan oo täysin " turvallista" , että nyt kannattaisi puh.nroita tai pankkitietoja kertoa ;) mutta kuitenkin suljettu yhteisö on edes jollain tavoin rajattu ja valvottu ja minulla on sellaisesta pelkästään hyviä kokemuksia. Mulle siis riittäisi vallan hyvin tuo Yahoo, mutta toistaiseksi täällä vauvan palstalla on niin paljon viriilimmät keskustelut, että yritän ehtiä sinnitellä molemmissa. Mutta tosiaan mieleen ei tulisi tällä puolella edes puhua itsestäni tai perheenjäsenistäni omalla nimillä eikä mitään kovin henk.kohtaista muutenkaan. Ja kuitenkin kiva olisi, jos olisi paikka missä voi kohtalotovereille avautua esim. synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, parisuhdeongelmista jne. jne. Joten siksi mun mielestä suljettu yhteisö olisi se paras vaihtoehto, koska sitten todella vois antaa itsestään enemmän, vaikka tietenkin silloinkin on tajuttava, että näitä taustalla olijoita voi käydä " vakoilemassa" ...

Mutta mitä nyt sit päätetäänkin, niin kyllä mä jossain yritän roikkua mukana, on se niin kiva saada vertaistukea :) Mutta niinkuin joku muukin kommentoi, niin kiva jos kaikki perustuu vuorovaikutukseen, että kun itsestään antaa jotain, niin saa takaisinkin.

Hui, tulipas paasausta... :) Nyt töiden pariin, vielä huominen ennen viikon lomaa!

ariella rv 19+5 (puoliväli siintää jo täälläkin, vihdoin...)

Yahoon listaemäntä taustalta tulee myös kommentoimaan yhteisöasiaa. :)

Muistuttaisin tälläkin puolella, että Yahoon puolella on listasiivous käynnissä, kuten Sulina tuossa edellä jo mainitsikin. Täällä kirjoittelee varmaan moni sellainen, joka on aikoinaan listalle liittynyt, mutta ei ole sitten sen enempää sinne innostunut kirjoittelemaan.

Jos haluat edelleen pysyä listalla mukana, niin mene ryhmän kotisivulle http://groups.yahoo.com/group/tammenterhot07/ ja kirjaudu sisään omilla Yahoo-tunnuksillasi. Vasemmasta reunasta löytyy Polls-kohta ja sieltä " äänestys" listalla pysymisestä. Olisi mukavaa jos nekin, jotka listalla EIVÄT enää halua pysyä, kävisivät myös antamassa oman EI-äänensä. Ettei sitten tunnu siltä, että poistan jäseniä ilman heidän omaa suostumusta...

Aikaa on syyskuun loppuun asti ja sellaiset, jotka eivät ole itsestään kuukauden aikana mitään ilmoittaneet, poistetaan listalta.

Tarkoitus olisi, että kaikki kirjoittaisivat aktiivisesti eikä ns. taustailijoita enää olisi. Esiinnymme siellä kuitenkin omilla nimillä, lapsista ja miehistä puhutaan oikeilla nimillä, jutut menee varmaan koko ajan henkilökohtaisemmiksi jne. Kuvia voi laittaa myös -niin kuin on laitettukin jo - ja muuta kaikkea kivaa!

Nyt kun täälläkin on puhuttu uuden yhteisön luomisesta, niin haastan tietysti kaikkia kirjoittelemaan tuonne Yahoon puolelle, kun kerta sellainen yhteisö tammikuisille on jo olemassa! :) Uudet aktiiviset jäsenet ovat aina tervetulleita! :)

Kukin kirjoittelee tietysti siellä mikä on itselleen " kotoisin" paikka ja onneksi näitä vaihtoehtoja on tarjolla useita! :)

Yhteistyöterveisin,

-apila- kera masun rv 21+1 :)

hih, mikä tohelo liikenteessä. Minä lähdin niin innoissaan ensimmäiseen mammajumppaan kunnon sadevarustuksissa fillarilla, että unohdin ottaa sisälenkkarit mukaan. No, en ole jumpissa käynyt varmaan 8 vuoteen, joten moka sallittakoon. Ens kerralla pitää muistaa ottaa lenkkarit mukaan ja ostaa uus jumppa-alusta -vanhan on jo koit syöneet ;)

Vitsit en muistanutkaan kuinka hyvä fiilis on näin jälkikäteen....

Sen verran vielä palaan miehen hääpäivän huomiotta jättämiseen, että ajattelin sen mun mökötyksistä ottaneen onkeensa ja hommanneen tänään anteeksipyyntöjen kera jotain - kilin kikkarat se mitään tänäänkään huomioinut. Olkoon! Onneksi mulla on tässä kuussa synttäritkin, niin voi ainakin petrata hieman. Ihan kun mä kerjäisin jotain lahjuksia???? : )

Nyt tekee iltapalaa ja Lostia katsomaan!

Taneli+ pikkukirppu 22+4

( . ) ei mitään uutta.

[color=darkviolet]Nousin seiskan jälkeen ja sit oonki jalkojen päällä ollu koko ajan. Lämmitin leivinuunin, kävin suihkussa, aamupuuron että sumpin tekoa, vein akan hoitoon, kävin kaupassa ja äiti tuli leipomaan. Äiti teki taikinat, leipo rieskat ja sämpylät suurimmalta osin.

Jos joku nyt aattelee mua saamattomana akkana kunnen taikinoita tee ite niin siihen on allergiat syynä ;) Ei passaa varsinkaa nyt pöllyyttää, ku pitäs sit ottaa kohtauslääkettä -> ei hyvä. Sämpylätaikinasta tein ite peräti vuokaleipää ja ku sain valmiina nisutaikinan eteen niin pyöräytin korvapuusteja ja voisilmäpullia. Elkää sit ihmetelkö, jos mie paisun ;D

Auh, miten tuo beibi muljahti, ku sattu melkein. .tais työntää itelleen lisää tilaa vasemmalle puolelle alamasua. Rakon päällä tuntuu taas jumppaavan, kohta saa taas mennä hotelli helpotukseen.

[color=blue]Blogeista [color=maroon]tää tumpelo ei tiiä yhtään mittää. Yahoon en oo liittyny, ku se vaikutti hankalalta ja jos siellä on paljo sellasia ketä täällä ei oo niin en sinne halua. Eikö meitä sitten ala oleen " liikaa" . Mulla menee välillä nyt jo miettimiseksi kuka kukin on. Hyvä ku muistaa välillä kuka tässä istuu :D

Eli mä kannatan myös sitä, jos järkkää jonnekki sellasen paikan kuville pelkästään ja poristaan täällä muuten? Ja ku osa on laittanu jakoon mailiosotteita niin ketkä haluaa toisiin tutustua paremmin niin sitenhän se onnistuu. Onko mielipiteitä vastaan/puolesta? Musta tuntuu myös epävarmalta jossain vaan kertoa julki " kaikille" itestään. Ehkä helpommin sellaseen menee joku sellanen mukaan, joka keksii itelleen persoonan? Näin mie luulen. .

[color=blue]Kaikkea hyvää kaikille, jotka on menossa ultriin :) bdbd

[color=blue]Hermione [color=violet]toivottavasti olotila kohentuu ja saat olla kotosalla. Muista ottaa rennosti ja olla ahkeroimatta turhia. Ja varmaan sen yrittää pitkinkin hampain tehä, jos uhkana on sairaalapeti loppuajaksi.

[color=blue]Taneli [color=maroon]mutta eikö oo ihana, ku täällä voi purkaa ukkojen oikkuja ;) ei se sun ukkos oo ainoo. Tässä kohtalotoveri. Joskus ukko tuumannu ettei haluais ostaa lahjoja, ku ei se keksi ja pla pla plaa. Oon sanonu sille monta monituista kertaa, ett se on ihan sama mitä hankkii ku se ajatus on mulle tärkein. Jouluisin " pakotan" sen ostoksille. Tai mä meillä hankin molempien perheille lahjoja. Ihanaa lahjoa toisia ;D Yhessä katellaan harvon jotain ja mielipiteitä kyselen sitäki enemmän. Oon antanu joskus toiveita mitä haluan, aattelin jos se ei sitten ois niin hankalaa. .

Siis pakotan sen ostaan mulle jotain. Synttärijutuista en niin jaksa välittää. Äitienpäivät sille oli alussa outo käsitys, ku ehän mie sen äiti oo. No anoppi oli tuumannu etteipä se akka vielä osaa äitiään muistaa. Joten kukkapuskaa oon sit saanu, peräti.

[color=blue]Tau [color=violet]soita vaan neuvolaan. Ei ainakkaa tarvi " yksin" miettiä mikä on ja se stressaaminen ku ei oo nyt hyväksi :) Parannussäteitä teiän perheelle ettei loma mee ihan petissä.

[color=blue]Murjaani [color=maroon]mie päätin heti alussa, ett uus kaukalo pitää saaha. Samoin sitteri. Kaukalon ostin akalle käytettynä neuvolatätiltä ja en halua sitä enää käyttää. Kirppiksellä yrittäny siittä päästä eroon, mut eipä kukaan vuosia vuosia vanhaa ostaa, vaikka ois siisti.

[color=blue]Hieronnasta [color=violet]että jossakin selässä on pisteitä mitä ei sallita odottajilta hierottavan keskenmenon/synnytyksen käynnistymisen pelossa. Ja ison mahan kanssa ei voi masullaan tietenkää siinä pöydällä olla. Jos asiantunteva hieroja on niin varmasti tietää paikat mistä ei saa hieroa.

[color=blue]Sulina [color=maroon]kirii vaan eteenpäin viikoissa :O miten meillä voi olla noin paljo eroo, tulee taas mietittyä.

[color=blue]Mary [color=violet]iso kiitos sulle tuosta linkistä :) :) kerran tuota kyseistä vyötä kattelin ja painoin muka mieleen millä sivuilla se oli. No, kuinkas kävikään. .minkähän kokonen kannattaa ottaa, jos on kokoa M? Eli otanko ämmän, ku tuo venyy masun mukana? Olikohan tuossa nroa mihin soittaa. .

[color=blue]Mamm@mia [color=maroon]hyvä, että neuvolassa rutiinireissu bdbd

[color=darkviolet]Z ja Säde 19+6

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat