Seuraa 

Pitkät rentouttavat yöunet takana. Nyt alkaa päivän touhut :) Kerrotaanpa päivän touhuista taas pitkän kaavan mukaan :) Itse tulen kertomaan lisää vielä myöhemmin :) kunhan saan selville mitä tämä päivä pitää sisällään.

Swehina rv 30+4

Kommentit (10)

No niin, tulihan se sitten sielläkin vietettyä se 1½vrk:tta sokeriseurannassa, en vaan vieläkään käsitä miten vko sitten sokerit oli niin älyttömän koholla kun nyt oli " unelma" sokerit kyseessä ainakin melkein, yks arvo ylitti rajan. paasto oli sen 5.2 ku ois saanu olla 5.2, muut arvot piti olla alle 6:n ja kaikki olikin.

Kättärillä oli sitten aivan mieletön vilske, en tiiä ottivatko edes ulkoota synnyttäjiä vastaan viimosen vrkn aikana kun meillä ainakin oli osasto aivan tupaten täynnä, muutamia kenelt oli mennyt vedet ja odottelivat supistuksia / saliin pääsyä.

Oma: Vauva voi erittäin hyvin masussa ja liikkuu paljon, viime yönä sitten muljautti itsensä raivotarjontaan =)

Vauva painaa nyt arviolta 1,2kg eli ei kuulemma vkoihin nähden yhtään iso, vauvan sukupuolikin alkaa olemaan pikkuhiljaa varma eli taitaa olla että otan jälleen nuo pojan vaatteet tuolta esiin.

Seuraava ultra onkin sitten vasta marraskuun alussa jolloin vielä painoarvio tehdään. Itse en saanut sairaalassa nukuttua juuri ollenkaan, koko tuona aikana jonka siellä olin niin ehkä 3-4 tuntia.

Mutta nyt TAAS syömään, elämä kulkee nyt aikalailla syömisen ja kellon kanssa, jos paino vaikka vielä tipahtais, ½kg oli lähteny vkossa ja en laihduta.

rv. 27+6

mikähän toi mun neuvolan täti on oikeeolevinaan?! yläkertalainen sanoo että rv 28+3 oli sf mittaa 27? mulla oli viime kerralla viikkoja 30+5 ja sf mitta 25! ja se täti sanoo että on liian isoa mahaa ja uhkailee sokerirasitus jutulla! hitto mua kyrpii tollaset tädit jotka ei osaa hoitaa mua eikä tiedä piirun vertaa raskaudesta!!! eka ja vika kerta ku hoidan kunnallisella puolella raskauteni!!

vauvan asennosta: meillä on ollut pää alaspäin jo viikoilta 26+ jotain. en tiiä kuinka normalia, neukkari täti yllättäen ei tiennyt!

osas se akka mulle kertoo että kun lähden vauvan kanssa ulkoilemaan ni en saa jättää sitä yksin ulos jos meen kauppaan! v***u!!!!! prkl!!!!!!!

ootellaan huomenna alkaa viikko 33 :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mun masuvauvani on ollut ainakin viikon taas perätilassa, eli potkut tuntuvat huonommin ja minä elän jatkuvassa huolessa, onko masussa kaikki hyvin. Potkut tuntuvat ihan nivusissa tai hassusti tuolla minun peppupuolella töminänä.

Kun vauva ajoittain on kääntyneenä pää alaspäin, niin liikkeet ovat paljon selvempiä napakoita potkuja. Silloin koko maha heiluu ja tiedän missä jalka milloinkin liikkuu. Silloin en huolestu samoin kun nyt.

Tiedättekö mitenpäin teillä asustetaan? Oletteko huolissanne liikkeiden määrästä?

Saaga rv30

Moikka!

Nuha sen kun jatkuu, eilen illalla oli aivan tautinen hiki päällä ja kun hengittäminenkin oli hankalaa, niin sitä mietti mihin sitä on ittensä mahuttanu ;)

Tänään kävin taas lekurissa, hakemassa jatkoa saikulle, jota kirjoitti nyt 19. pvään asti - sit menen neuvolalääkärille. Alkaa jo ahistaa tuo juokseminen tuolla - työterv. lääkäri on kyllä aivan väärässä paikassa töissä - niin huumorintajuton, mitään selvää ei saa puheesta ja luulee varmaankin olevansa jokin, ikää ei kuitenkaan paljon enempää miusta ole - luulisin....

Nyt taidan lähtee ompeleen napit tuohon esikoisen neulepaitaan, niin saa sitten kokeilla kun tulee hoidosta... Nyt moikat!

--Mirpa ja masukki--

Ps. rusina, olen kuullut et koira kannattaa ottaa huomioon samalla tavoin kuin lapsi, kun tulee uusi tulokas. Jotkut ovat tehneet niin, et laittavat ulos valmiiksi pussin vieraille (tai ulkoeteiseen esim.), josta vieraat ottavat makupalan, jonka antavat koiralle, eli huomioivat sen ennen uutta tulokasta... tämä ainakin auttanut niillä jotka sitä ovat käyttäneet...

pyörimään miten sattuu. Liikkeet ovat jo pitkään tuntuneet vasemmalla puolella. Tai siis potkut -iso liikehän tuntuu koko masussa.

Sama homma oli esikoisella. Oli aika aikaisesta vaiheesta samassa asennossa vaikka liikkuikin muuten ahkerasti, pikkuveikalla taitaa olla sama tahti...=) No, hyvä niin -inhottava olisi huolehtia.

Eivät isot pojat mahtune mylläämään masussani ympäriämpäri =)

Remu ja asukki 28+4

ni voisko olla niin ku mulle toi neukkari täti sano et vauva pääalas päin mutta liikkeet tuntuu ihan oikeestaan kokoajan alavatsassa.. ei oo potkuja enää niinkään mut käsillään se mua lyö. voiskohan se neukkarin täti olla väärässä? se paineli mua mahan päältä ja sano tuntevansa sen vauvan pään mut en tiedä luottaako siihen...?

Tiistaina kävin neuvolassa terveydenhoitajalla ja onneksi oli verenpaineet normalisoituneet. Hb oli taas tipahtanut 116:aan vaikka rautaa syönyt jo kolmatta viikkoa. Välillä oli noussut jo 127:aan. Ei siis ole ollut ihme, että niin on väsyttänyt, vaikka olen saanut olla kotona sairaslomalla tämän ajan. Ensi viikolla on lääkärin tarkastus, ja silloin päättää töihin menemisestäni. Nyt ollut supistukset poissa melko hyvin, kun syönyt sitä antibioottia siihen streptokokkiin. Jotensakin vain hirvittää, että miten tämän väsymyksen kanssa jaksaa olla asiakaspalvelussa töissä??

Sf-mitta oli ti:na 27 (rv 28+3) ja sydänäänet 145. Painoni oli muutaman sataa grammaa laskenut, mutta turvotustakaan ei ole nyt ollut niin siitä kuulemma johtuu. Vauva kasvanut kuitenkin normaalisti. Painoa tullutkin jo tähän mennessä n. 6,8 kg. Aikaisemmissa raskauksissa olen " selvinnyt" 10-11 kg painon nousulla kokonaisuudessaan.

Kuopus oli alkuviikon kuumeessa ja kurkkukipuna meinaakin meillä kaikilla oireilla. Ihanaa, kun nyt tässä raskaudessa on minun ystävänikin äitiyslomalla, niin saa tarvittaessa päiväkahviseuraa. Muistan hyvin ensimmäisessä odotuksessani ja vauva-aikana, kuinka se oli negatiivinen yllätys, kun kukaan tuttavistani tai ystävistäni ei ollut samassa elämäntilanteessa vaan töissä tai opiskelemassa. Se oli lapsena niin mukavaa, kun äiti hoisi kotona sisaruksiani koulusta tullessani ja aina oli joku naapurin rouva kahvittelemassa. Ajattelin tuolloin, että näinhän se menee itsellänikin!

Nyt vuoroa muillekin,

travel 28+5

Eilen oltiin ekan kerran perhevalmennuksessa miehen kans. Siellä oli suuhygienisti puhumassa hampaiden hoidosta ja fysioterapeutti liikunnan tärkeydestä raskausaikana plus lantionpohjalihasten reenaamisesta. Kuinkas te muut ootte niitä treenaillu? Ite oon ollu aika laiska sen suhteen. Kun ei aina muista...

Kysymys koiraihmisille: kuinka teidän koirat on suhtautunu vauvan tuloon? Meillä eka vauva tulossa ja koira täyttää parin viikon kuluttua 5v. Tulee tosi hyvin toimeen siskonlasten kanssa (4v ja 1½v) tottunu niihin ihan syntymästä asti. Mutta koirahan ei ole niitten kanssa 24/7. Voiko koiraa mitenkään valmistella, vai kattooko sit vasta miten alkaa sujua kun vauvan kanssa tulee kotiin?? Kommentteja?

Oma (.) liikkuu ja potkii. Närästys vaivaa edelleen. Muuten vointi ok. Melkein on huono omatunto kun on saikulla ja vointi näinkin hyvä. Mutta nostaminen on kielletty ja sitähän töissä riittää... =)

Päivänjatkoja!!

Rusina rv 29 tasan!! =D

Liikkeet tuntuu ylävatsalla enemmän. Liikkeiden määrästa niin ei tässä ole kerennyt huolestumaan niistäkään kun tuntuu että niitä satelee melkein koko ajan. Itselleni ongelmaksi ovat muodostumassa alapäässä olevat liitoskivut. Neuvolassa niistä ei olla huolissaan mutta itseäni mietityttää paljonkin tuo kohdunsuun tilanne yms. Oireiden pitäisi olla pahempia, kellotettavia supistuksia yms. niin sitten ottaisivat vakavasti jos on vain pelkkää viiltelyä tuntuu tuolla jossain ja pystyy jatkamaan arkeaan edes jotenkin niin ei kuulemma hätää. Mutta kyllä nuo kivut niin ne pysäyttää päivän touhut kyllä monen monituisen kertaa. Levossa eivät tunnu. Tässä sitä saa vielä kai pärjätä niiden kanssa 19.päivään asti jolloin on minulla ultra ja sen yhteydessä lääkäri. Mutta luotan nyt sitten siihen että tämä on toissynnyttäjiltä ihan normaalia että paikat antaa toisessa raskaudessa helpommin periksi ja liitoskipuja tulee...

Kävely ei ole enää kovinkaan mielekäs harrastus.

Sisko tulossa käymään neuvolakäyntinsä jälkeen,

hänellä on tänään rv 20+0 :)

Pojan nimipäiviä voisi tänään juhlistaa jotenkin...

Swehina

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat