Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Huomenta kaikille! =)

Kommentit (14)

Joku eilen kyseli ammateista (näistä olikin puhe jo joskus). Itse olen odottanut esikoistamme jo kun ylioppilaaksi valmistuin (syksy -02), joten olen siitä asti ollut kotiäitinä (loppua kotiäitiyteen ei näy..). ;)

[color=deeppink]( . ) [/color]Kovasti odotan, että ne liikkeet alkais tuntua. Olo on onneksi nyt hyvä, mitä nyt tämä jatkuva pienoinen päänsärky vähän kiusaa..

Eipä tässä kummempaa asiaa ollutkaan. Mukavaa torstaita kaikille! Huomenna onkin TAAS jo perjantai(!). Päivät ja viikotkin vierii kyllä nyt vauhdilla.. Huomenna esikoisen toka kerhopäivä. Äitiä jännittää enempi varmasti kuin itse poikaa - tiedän että huuto tulee kun hänet sinne jätän, mutta niiiiin toivon, että lopettaisi huudon pikimiten ja viihtyisi kerhossa sen 2h. [b] bd [/b]

Minni & [color=teal]Mulperi [/color]16+3

täällä oli tänään taas neuvolakäynti, vasta muutettiin saman kunnan alueella mutta neuvola vaihtui täteineen. Oli onneksi mukavia ihmisiä tuollakin, ainut mistä motkottivat on oma painonlasku ja se, että vauva vaikuttaa ' melko reilun kokoiselta' , mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan.. :o) Mahaa tosin ei liiemmin vielä ole, ja ' tavalliset vaatteet' menee päälle edelleen. Liikkeet on alkaneet tuntua, iltaisin etenki alkaa jumppailemaan.

Ammateistako? En kaikkia lukassutkaan läpi, mutta olenkohan ensimmäinen meikkaaja-maskeeraaja? Niitä hommia edelleen teen keikkaluontoisesti eli tilauksesta. Matkailualaakin on tullut kokeiltua, muttei se koulu ollutkaan minua varten.

Nyt menoksi, käväsen päiväkodista hakemaan jo paperit tytön tarhanaloitusta varten (vaikka siihen on vielä puolisen vuotta, mutta valmiiksi..) :o)

Mukavaa odotusta kaikille

Terveisin Henna 18+1 (meneepä aika nopeasti..)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

...hengissä ollaan. Tosin flunssa iskenyt täälläkin...vielä ainakaan ei ihan täysillä, mutta pahat merkit on ilmassa. Voihh.

Syksystä olitte puhuneet - minä en tykkää pimeydestä ja sateista. Olis kiva jos osais nauttia viilenevistä illoista kynttilän valossa, mutta mut ne tekee vähän surumieliseksi. Yritän keksiä sit kaikenlaista tekemistä tylsien iltojen varalle - nytkin on mm. joulukorttiainekset jo hankittu.

Ammattigallup taitaa pyöriä täällä jo toista kertaa. Oon psykologi, ja neurologisista potilaista olen innostunut.

Oma masu on nyt lähtenyt selvemmin kasvamaan, ja kipuilut on onneksi loppuneet. En muista raportoinko täällä viime viikkoisia neuvolakuulumisiakaan vielä...sydänäänet kuului hienosti! Mulla oli paino jälleen tippunut (laskusuunnassa ollut koko raskausajan) ja hemoglobiini tipahtanut reippaasti - näistä ei neuvolantäti ihan hirmuisesti tykännyt.

Uusiakin on tullut - tervetuloa kaikille! Kivaa porukkaa täällä :)

Nyt meen kyllä peiton alle jo ihan yöunille, jospa se vanha kunnon lepo veis tämän pöpön pois...

Makkara rv16+5

Täällä taas.. tosin ei niin mieltäylentävissä tunnelmissa..

Viime yönä heräsin (kuulemma puol 12) kamalaan kipuun alavatsassa, tuntui kuin olisi ollut todella voimakkaita supistuksia. Siinä oksensin vatsan sisällön komeassa kaaressa ja kipuilu jatkui. Ei muuta kuin ambulanssilla sairaalaan, jossa tutkivat sitten viime yön.. Onneksi vauvalla ei ollut mitään hätää, mutta syytä tuohon kummalliseen kipuiluun eivät löytäneet. Eipäilivät suolistokrampiksi ja alkavaksi vatsataudiksi. Tänään vielä aamulla sairaalassa oksensin ja vatsaan sattui, mutta laittoivat vaan kotiin yksin potemaan.. Onneksi olo jo hieman parempi..

Miehellä tänään (toivottavasti) viimeinen puintipäivä ja tulevat sitten pojan kanssa kotiin. Vihdoinkin saadaan olla omassa rauhassa kotona! Kaksi viikkoa anopin luona kyläilyä ei aina ole herkkua..;)

Onneksi teillä muilla tuntuu raskaus etenevän kutakuinkin hyvin!:) Onnea hyvistä neuvola/ultrakuulumisista kaikille ja tsemppiä niille, joilla kuulumiset/palvelu ei ole ollut niin hyvää.. Ikävää että kaikki eivät osaa suhtautua ammatteihinsa asianmukaisella tavalla..

Tulikin mieleen, että joku kyseli ammateista.. Itse olen kanssa saanut esikoiseni samana keväänä kun kirjoitin ylioppilaaksi (-04) eli jäin suoraan lukiosta äityislomalle.. Vuonna 2005 kuitenkin kävin taas hieman koulua ja suoritin sisustusartesaanin osatutkinnon ja nyt olen työttömänä (ilman ammattia) ja jäämässä äitiyslomalle.. Ehkäpä sitten taas äippälomalta jatkaan koulua..;) Jos joku muuten tarvitsee ideoita sisustustamiseen, niin otan nyt luppoaikanani mielellään työtä vastaan!;)

-frog2 ja rv18+5

Täällä kotosalla olen edelleen. Poskiontelontulehdus on sen verran paha, että lääkäri määräsi jatkoa sairaslomalle vielä to-pe. Enpä ole koskaan ollut sairaslomalla 5 päivää!!! Max ollut 3. Olen siis tosi kipeä. Tänään on tuntunut siltä, että kaikki mahdollinen lähtee liikkeelle noista onteloista; toivottavasti niin.

Masun seutuvilla kaikki hyvin. Liikkeitä minäkin alan jo odottelemaan. Viime viikolla oli jo yksi kunnon muljahdus, mutta pitää vielä tovi odotella, että tuntuvat kunnolla. Muistankin edellisestä raskaudesta, että tämä on sellainen odotteluvaihe, ihan kirjaimellisesti. Mitään uutta ei tunnu tapahtuvan.

Taas lepäämään, että jaksaa hakea taaperon iltapäivällä hoidosta (onneksi matkaa noin 200 m) ja laittaa ruuan.

T: Mini

Mä oon ollut nettipimennossa ja sit täällä on sairasteltu oikein urakalla, joten listailu on jäänyt... Tyttö sairasti vauvarokon pari viikkoa sitten ja samoihin aikoihin alkoi mulla verinen vuotelu :( sitä on nyt jatkunut sen kaksi viikkoa, nyt onneksi näyttäis olevan rauhoittumaan päin, sormet ja varpaat ristissä! Olen käynyt Taysissa ultrissa ja siellä kaikki on ollut hyvin, " otto-ville" on vilkas ja istukka nätisti takaseinässä. Mitään syytä tolle vuotelulle ei oikein löytynyt, labroja otettiin ym. Limakalvot ovat ärtyneet, mutta tuskin vuoto (joka on ollut ajoittain melko runsastakin) pelkästään siitä on johtunut. Lisäksi supistelukipuja on alkanut ilmaantumaan, etenkin liikkuessa. Nyt sit oon " sairaslomalla" eli yritän olla rauhakseen ton 1v ikiliikkujan kanssa...

Ammateista on ollut puhetta; mä oon fysioterapeutti (erityisliikunnan puolella), tosin nyt siis hoitovapaalla ja palailen töihin aikaisintaan kahden vuoden päästä syksyllä. Sit roikun yliopistolla sosiaalityöllä ja haaveilen lottovoitosta, että vois opiskella sen sieltä joskus pois...

Nyt tarvii mennä, mutta oikein hyviä vointeja ja tunnelmallista syksyn alkua kaikille!

e75 ja " otto-ville" rv 17+1 (tai 17+5)

Muutama päivä on tullut täälläkin taukoa lukemiseen ja kirjoitteluun, mutta nyt luin kaikki rästipinot. Itse palasin arkeen maanantaina kesäloman jäljiltä ja esikoisella alkavat kerhot. Ja parin viikon päästä jatkuvat omatkin harrastukset taas kesätauon jälkeen :)

[b]Sjt[/b]: onnea iloisista ultrakuulumisista! Mä tosiaan pääsen kunnan tarjoamaan rakenneultraan (paikkakunta V ;D), mutta menen kyllä myöhemmin vielä sinne 3/4D-ultraankin. Mitä Tampereella jäi KELA-korvauksen jälkeen maksettavaksi? Otitteko DVD:n?

[b]Miube [/b]haaveili jo joulusta ja jouluvaloista. Itse virittelen ensimmäiset

Lainaus:

tunnelma

valot jo lokakuussa (huom: en suinkaan

Lainaus:

joulu

valoja) ;D Villasukista, kynttilöistä ja pullantuoksusta nautin myös! Ihanaa aikaa tämä syksykin :)

Huh, mitä neuvolakokemuksia [b]05(07)[/b]lla ja [b]Mammutilla[/b] :O Onneksi oma neuvolantäti on ihana, synkkaa hyvin.

[color=pink][b][size=2]( . ) [/size][/b][/color]Maha on ottanut kunnon kasvuspurtin, eikä ulkopuolisillekaan jää enää epäselväksi, että salamatkustaja on kyydissä. Tällä viikolla liikkeet ovat voimistuneet, nyt tuntuu jo kunnon potkuja liikkeessäkin :) Supistelu vain vaivaa, paheni selvästi töihinpaluusta. Täytyy kai käydä taas kohtapuoliin tarkastuttamassa tilanne.

Mukavaa päivää kaikille!

[color=red]♥ [/color]Pomelo ja Erittäin Salainen, rv 18+5

Täällä yksi helmimamma. Rv:llä 19+0 mennään. La siis 1.2. Olo ollut hyvä alusta asti. Päätä vaan särkenyt pirusti. Rakenneultra 15.9. Maha kasvanut jo sen verran, että näyttää siltä, että raskaana ollaan.Kotona on 1,6 vuotias poika, mies, 2 koiraa ja kaksi pupua. Satakunnan ja pirkanmaanrajoilla asustellaan.

Joku kyseli (olen kamalan huono muistaan nickejä, anteeksi!) olenko edelleen kipeä.. Kyllä olen, tosin hieman jo helpottaa:) Olen nyt nukkunut koko päivän ja samalla odotan miestä ja poikaa kotiin..

Enpäs ole aikaisemmin huomannut, että myös syksystä on ollut puhe.. Myös minä [color=red]rakastan[/color] syksyä!=) Nautin erityisesti pimenevistä illoista, sateisesta iltahämärästä kaupungin valojen hohteessa.. Ja kynttilöitä poltan paaaljon!;) Parasta kuitenkin kaikessa on se kun haistaa ilmasta syksyn tuoksun!!=) Silloin voi nauttia ensimmäisestä ' virallisesta' syyspäivästä ja illasta ja käpertyä peiton alle tunnelmavalaistuksessa..

No nyt se mies viimein tuli, poistun siis takavasemmalle.. =)

-frog2

...mä rakastan kanssa syksyä todella paljon!Kynttilöitä, hämärtyviä iltoja ja ennen Puuhista myös punaviinilasillisia:)

Ammattikyselyyn: olen konttorirotta, mutta täydennän opintojani eli teen opettajan pedagogisia opintoja (jotka kyllä jäävät hetkeksi kesken) ja minusta tulee hissanmaikka sitten, kun Puuhis on n.1 vee ja jatkan muutaman kuukauden opinnot loppuun.

RvaPomelo:Ok:) Meni tuo kaupunkiarvaus vähän pieleen;) Me mennään 29.9. Helsinkiin 4D:hen, koska se maksaa tosiaan sen n.140 euroa DVD:n kanssa. Sukupuoli selvisi meille jo, mutta haluan varmistua 4D:llä vielä Puuhiksen kunnosta, vaikka rakenneultrassa kaikki oli hyvin:) Tampereella siis melkein puolet kalliimpi.

Uusille tervetuloa mukaan " remmiin" .

sjt (edelleen kuumeessa ja nuhassa)+Puuhis 19+2

Vähään aikaan ei oo tullu kirjoteltua, mutta aktiivisesti kyllä luen pinoja...

Ammateista oli juu aikasemminkin puhetta, mutta eihän tuo toisto mitään haittaa! mä olen jatko-opiskelija, eli väitöskirjaa yliopistolla väännän. teen myös muita alaani liittyviä hommia, esim. opetusta. Calmus kertoi olevansa mielellään kotiäiti, mä taas sitten olen sitä päinvastaista sorttia, en nyt ihan varsinainen ura-äitikään, mutta kaipaan jatkuvasti älyllistä haastetta, projekteja ym. (enkä nyt siis tarkoita halveksuvani kotiäitejä, se on mielestäni arvokasta työtä, mutta ei pidemmän päälle vain sovi itselleni) En yhtään tiedä kauanko olen tällä kertaa varsinaisesti äitiyslomalla, riippuu aika pitkältä tutkimuksen rahotuksesta. viimeks palasin opiskelujen pariin kun esikko oli 5kk, onneks oli mummu sillon hoitoapuna. Valmistuin maisteriks vähän ennen kun tyttö täytti 2 vuotta.

huh, sullahan Frog2 on ollut hurja yö takana! oletko vieläkin kipeä? varmasti säikäyttää tollanen, hui! Ja Mini-05 on kanssa kipeenä, pikaista paranemista sinnekin!

Niin ja tervetuloa vaan joukkoon kpr81, sullahan onkin jo paljon viikkoja kasassa! siltä se aina tuntuu kun itse on siellä kuun häntäpäässä... eipä silti, nopeesti nuo viikot tuntuu kertyvän meille kaikille!

Syksystä on ollut jotain juttua - aivan ihana vuodenaika!! ihan ehdoton suosikki ollu aina! mä kanssa nautin kynttilänvalosta, hämäryydestä, villapaidoista puhumattakaan villasukista jne... Syksy on rauhottumisen, hiljaisuuden ja luovuuden aikaa, tasapainoa kesälle.

Mutta nyt pitää lähtee pilatekseen!

Loviisa rv 15+3

Torstai päivää kaikille. Ollut taas muutaman päivän kirjoittelutaukoa kun on tuota kerhoiluhärdelliä vihdoin aloiteltu. Esikoinen aloitti omassa kerhossaan x2 vkossa ja pikkuneidin kanssa käydään perhekerhossa ja muskarissa ja pojalla tänään sitten vielä oma muskarinsa. Muutenkin ollaan lasten kanssa pihalla puuhasteltu kun on ollut poutapäiviä...

Vai ammateista...itse olen sairaahoitaja ja tosiaan nyt hoitovapaalla. Välillä kävin työelämässä pyörahtämässä ennen pikkuneidin syntymää. Nyt olen varmaan sitten kotona siihen asti kunnes tämä tuleva " helmi" täyttää sen kolme ;o) Minusta vaan on mukavaa olla lasten kanssa kotosalla ja kun mies ajattelee samoin et pienet mukavampi hoitaa kotona niin mikäpäs täällä ollessa. Ehtii noita töitä sitten...tosin tänään kävin pankissa asioilla ja heti oli täti kauppaamassa eläkesäästämistä yms. mut eipä näistä kotihoitotuista niin hirveesti jää säästöön. Tai ei meillä ainakaan. Onkos joku niin kaukaa viisas et on aloitellut sellaisia säästöjuttuja, itsestä vaan tuntuu niin hassulta ajatella eläkeasioita...on enemmän nää pikkulapsijutskat mielessä ;O)

Olotila ihan hyvä. Nykyään herään aamulla noin klo5 ja sen jälkeen ei oikein meinaa enää uni tulla. Päiväunia ei oikein saa nukuttua kun esikoinen ei nuku ja pikkuneitikin on alkanut luopumaan päikkäreistään(2,5v). Illalla viimeistään klo 22 sitten onkin jo unessa itsekin. Onneksi sentään väsymys on hieman hellittänyt alkuraskauden jäljiltä...tilalla saamattomuus. Varsinkin pyykit jäävät odottelemaan viikkajaa ja kaappiin laittajaa. Nyt täytyy varmaan lähteä ruuan laitolle tästä koneen vierestä niin tapahtuu edes jotain tänään ;o)

calmus & pikkuinen 17+5

Lukemassa olen välillä käynyt teidän juttuja, mut kiireeltä en ole kerennyt kirjottelemaan. Uusiakin masuja ilmestyy melkeen joka päivä ja muutamat on siirtyneet maaliskuisista tänne (niinku mä+papu), tervetuloa!

(.) kaikki tuntuu olevan ok, ei pahaa oloa eikä päänsärkyä, jos muistaa syödä säännöllisesti. Painoa on tullut varmaan 5kg, joka on ihan liikaa, ku oon muutenkin ylipainoinen :(. Masun ympärys on kasvanut navan kohdalta 5cm :). Liikkeitä odotan innolla vaik jotain oon muka jo tuntenutkin, mut en mee niistä takuuseen ;).

4d ultra on 12.10, jota me miehen kanssa odotetaan innolla, mies kun haluaa tietää kumpi on tulossa, mä en. Mulle tossa ultrassa on tärkeemää et nähdään kunnolla, et papu voi hyvin ja kasvaa. Supisteluja mulla on ollu aina välillä, kivuttomia ja kivuliaita. Neuvolan täti kyl sanoi, ettei ne voi olla suppareita vaan kramppeja, supparit tulee vasta joskus puolen välin jälkeen. No, en sit tiiä, ku tää on eka kerta ku oon raskaana ja näitä suppareita/kramppeja mulla on ollu melkeen alusta asti.

Ikeasta ostin yks päivä hoitopäytä/lipaston ja kaverilta ostin emmaljungan monitoimi vaunut/rattaat. Oon ehkä aika aikaseen liikenteessä näissä jutuissa, mut en malta ottaa ja jotain on tehtävä...

Jaa-ha täytyy taas mennä, tuli yllätys vieraita...

15+3

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat