Vierailija

Eli siis opiskelija harjoittelemassa päiväkodissa, antaisitteko tulla mukaan tuohon keskusteluun?

Sivut

Kommentit (20)

Opiskelija oli mukana ja minä tietenkin terkalle siinä mieltäni purin. Loppuenlopuksi vollotin silmät päästäni. Taisi olla opiskelijalle avartava kokemus asiakastyöstä..t: entinen sairaanhoidon opiskelija

käytös ollut ihan erilaista, ja meille ei siitä mitään hyötyä, kun kaikki on keskusteltu niin kaavojen mukaan. Ihan kun oltais jossakin mainoksessa, mutta ketä varten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eihän se opiskelija siinä muuta kuin seuraa sivusta ja ottaa opikseen miten asiakkaiden kanssa toimitaan.

Outoa jos joku kieltää opiskelijan läsnäolon. Herää ekana itselle kysymyksiä; miksi, mitä äiti pelkää? Onko jotain salattavaa? Miksi äiti/isä on noin arka/ennakkoluuloinen/sulkeutunut?

kirugisella puolella itsenäisesti otan potilaat vastaan, annan leikkausohjeet, valmistelen jne.

Ja sitten illalla samaan sairaalaan mutta eri nimikyltillä, eli ihan hoitajana hoitamaan.. että sairaalassa ette kyllä aina edes tiedä, hoitaako teitä opiskelija ;)

toki ohjaaja katsoo alkuun vieressä, että asiat sujui, ja että potilaat näyttivät luottavaisilta :)

Potilaspalaute on ollut todella ihanaa ja siitä olenkin saanut voimaa uskoa, että tämä on se oma ala.

Itseasiassa, jos te tai lapsenne joudutte sairaalaan, niin kannattaa ottaa opiskelija " omahoitajaksi" , jos sellaista tarjotaan, valmis hoitaja on tietysti koko ajan taustalla, mutta opiskelijalla on ihan eri tavalla antaa aikaa, ja perehtyä juuri Teidän tapaukseenne.

Minusta on vähän eri asia jos opiskelija on ihan alkuvaiheessa opintojaan tai jos on jo vaikka puolet opinnoista suoritettu.

Yleensä kyllä annan opiskelijoiden tulla mukaan. Useimmiten opiskelijat ovat tosi ystävällisiä, empaattisia ja mukavia. Vain kerran on synnärillä tullut vastaan opiskelija, joka oli töykeä ja tyly.

Juuri siksi, ettei me/ ne voi muuten oppia tuollaisia tilanteita. Itse siis opiskelija ja hyvin päässyt mukaan kaikkiin tilanteisiin. Ja sinä joka sanoit, että hiljaa ne kuitenkin istuu siinä. Sehän ei juurikaan palvele tarkoitusta ja minä en ainakaan tuppisuuna istunut, vaan haastattelin yksinäni ja oikea kasvattaja vain tuki minua ja lisäsi jos oli lisättävää. Niin sitä parhaiten oppii, kun pääsee ihan oikeasti tekemään. Ja meillä todella on vaitiolovelvollisuus!

Tuskinpa siellä mitään salaista puhutaan ja jos puhutaankin, on opiskelijoillakin vaitiolovelvollisuus.

Ja täytyyhän opiskelijoidenkin oppia monipuolisesti kaikkia päiväkodin tilanteita.

Ohjaajat ovat loppuenlopuksi opiskelijoista vastuussa. Opiskelijat saavat tehdä asioita valvotusti juuri siksi, ettei niitä virheitä satu..t:entinensairaanhoidon opiskelija

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat