Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (36)

Ensiksi Birdylle tsemppiä leikkaukseen. Ja jos sitten leikkauksen jälkeen tarvit apua, niin mutkin voi kyllä hälyttää paikalle.

Äitilookista: Täällä aika samanlaista. kotona oleilen missä vaatteissa sattuu. Ja yleensä paidassa on pari tahraa... Kävin juuri eilen vaatekaappia läpi ja päätin heittää pahimmat vaatteet jo menemään. Voisihan sitä kotona käyttää jotain vähän fiksumpaakin. (Mutta kun kaikki lökäpöksyhousut ja kuluneet t-paidat on niin mukavia...) Kauppaan lähden lähes samoilla vaatteilla ja tukka tietenkin sekaisin... Mies onneksi meilläkin valehtelee sujuvasti... Tosin tänään vihjaisi hienovaraisesti mun housuista. Ei kai muuten väliä, mutta kun meillä on hänen lapsuudenystävänsä käymässä...

Niin siitä miehen kaverista puheenollen. Siinä onkin tällainen kulttuurienvälinen törmäyspiste meidän avioliitossa... Tuo kaveri saapui maanantaina Englannista tekemään väitöskirjaansa Suomeen. Kämppää ei vielä ole löytänyt ja hän siis majailee meillä toistaiseksi. Mua tuo tyyppi jotenkin ärsyttää ja oon jo aika kyllästynyt tähän järjestelyyn... Kerrostalokaksio käy vähän ahtaaksi, kun täällä majailee jatkuvasti yksi ylimääräinen. Onneksi mun mies on nyt saanut sovittua, että lauantaina tuo kaveri menee ainakin joksikin aikaa muualle. Pääsen sitten taas paremmin tietokoneellekin, kun se hyypiö ei istu tässä koneen edessä koko aikaa...

Sitten Emmasta: Omaa tahtoa löytyy ihan tarpeeksi. Osaa vaatia, mitä haluaa ja näyttää mistä pitää ja mistä ei. Ja näyttää kyllä oman tahtonsa, kun ei esim. halua vaippaa, haluaa jonkin lelun, harmittaa kun jokin ei onnistu... Ja kun Emma haluaa syliin, niin ryömii jalkaan kiinni ja yrittää nostaa käsiään.

Emma on ollut kumman väsynyt pari viime päivää. Ja on myös nukkunut pari kertaa jopa 1,5 tunnin päiväunet. Tämä on ihan uutta ja vaihtelua koko kesän kestäneeseen puolen tunnin päiväunien kauteen. Emma nukkuu päivässä vielä 3-4 päikkärit.

Jaha, nyt luuttuamaan. Emma pissasi lattialle. Tykkään pitää Emmaa ilman vaippaa aina välillä, mutta sitten saa luuttuta lattiat monta kertaa..

Niin en mäkään siitä Saimista tosiaan perusta. Ääliö ja vielä aika rumakin, mutta tuli vaan siitä jutusta itseni mieleen. Mä nyt koskaan mikään kovin pynttäytyjä ole ollut, mutta en kyllä vuosi sitten olis lähtenyt liikkeelle aivan yhtä " rennosti" kuin nykyään... jotenki sitä ei enää yhtään mieti, mitä päällensä pistää ja sitten huitelee just joku puklurätti päällä pitkin kaupunkia.

Oltiin just naapurissa kyläilemässä. Siellä enää 2vkoa laskettuun aikaan ja iiiiiso massu! Ihasteli Leoa, että voi kun se on niin kiltti ja iloinen ja nauravainen. Mä olin, että " juu, on se nyt" että tavataan sitten aamuyöllä pihalla kun te hyssytätte pikkunyyttiä ja meikäläinen pissittää koiranpentua. Voi niitä aikoja kun kuljettiin ympyrää alakerrassa. Vaikea ajatella, että ei siitä ole kuin puoli vuotta. Kyllä nää mönkijät kasvaa niin nopeasti.

Hups, nyt pitää mennä. Leo yrittää avata vaipparoskistaan -Naperoko se tuskaili koirien vesikupissa viihtyvästä lapsestaan? aaargh, odotan kauhulla kun tää meidän täystuho lähtee kunnolla liikkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Täällä vedettiin pari ekaa kuukautta just Oodin kuvailemalla tyylillä. Kerran vielä pisteenä i:in päälle itkusta punaiset silmät kun jonkun hormoonimyrskyn keskellä oli pakko lähteä rynnimään kirjastoautolle erääntyvää kirjaa palauttamaan. Siis haloo! Eikä vieläkään oo hurraamista. Viimeksi kävin kampaajalla Konstan ristiäisiä varten..Ponnarin päässä säällä kuin säällä. Aaargh

Ja toi Saimi Nousiainen on kyllä -omasta- mielestään niiiiiiin hemaiseva. Oli yksi (väsynyt) aamu taas mennä puurot väärään kurkkuun kun luin Keski-Suomalaisesta miten hän kolumnissaan arvosteli ihmisiä, joiden parisuhteessa ei ole samanlaista palavaa intohimoa kuin heillä. Suositteli perussuhteissa kyntäville eroa ja kehui miten oma miehensä häntä jumaloi. Saas nähdä mitä rouva sitten kolumnoi kun vielä tällä hetkellä masussa sievästi rummuttava pikkupiltti kiilaa

kuuman suhteen väliin..

Minkillä oli ihania venekuvia, Saimaa on niin kaunis!

Kiitokset Fassilooralle vinnkeistä. Oli muutakin mutta pikkuherra herpaatui..

nippu&k

Meilläkin oli viime yö rikkonainen, mistä lie sitten johtunut. Edellinen yö meni oikein kivasti. Saa nähdä miten jaksaa koko päivän kun mies on illan töissä. Pitää ottaa semmonen teflon-asenne ja yrittää olla mahdollisimman rennosti, että jaksaa.

Kuka se kirjoitti, että vauva oli pitkästä aikaa nukahtanut syliin? Aaro on nyt viimesen viikon aikana nukahtanu kahdesti mun syliin, eilen pullo suussa istualteen täällä kotona ja lauantaina Itiksen H&M:n lastenhoitohuoneessa samalla tavalla. Koko päivän siellä makoili rattaissa, vaan eipä sinne osannut nukahtaa. Vielä kolmikuisenahan Aaro herätti hilpeyttä nukahtamalla mun olkapäälle, vaan nyt ei oo kyllä pitkään aikaan nukahtanu ku omaan sänkyynsä ja pari kertaa syliin.

Fassiloora: jaksamista remontin keskellä, se on rankkaa pienten lasten kanssa. Jännä muuten, oon aina kuvitellu, että sä oot tumma :)

Laitoin pari vanhaa kuvaa sinne blogiin, kun älysin vihdoin, että sinnekinhän voi laittaa kuvia. Haettiin eilen monta rullallista uusia, kun ei olla ehditty aiemmin teettää, yritän tänään ehtiä laittaa niitä mun kotisivulle, tai sitten sinne blogiin. Kattoo nyt miten Aaro nukkuu.

Mukavaa perjantaipäivää helmivauvoille ja helmiäideille! Tästä se viikonloppu taas alkaa!

Vilja

Nyt jännittää ja kovasti. Leikkaus on huomenna. Täytyy illalla muistaa, että pitää olla syömättä ja juomatta, sama sääntö aamulla. KL, emme ehdi tapaamaan ennen leikkausta sillä se on huomenna heti aamusta. pari viikkoa vietän hiljaiseloa ja kuljen huumattuna, mutta sitten taas maailma kutsuu. Olen leikkauskesta niin innoisani etten malta housuissa pysyä! Vihdoinkin pääsen ostamaan sopivia vaatteita. Yleensä kun löydän paidan niin on se rintojen kohdalta liian pieni ja jos taas ostan isomman on se rintojen kohdalta sopiva, mutta muualta kuin teltta. Ja kuka sitä telttaa haluaisi päällensä laittaa? No tämä ongelma on pian kuin unta vain :) Paitsi nyt tarvii päästä eroon hirveästä kasasta epäsopivia vaatteita....

Inkeri heräsi viime yönä kaksi kertaa!!!! Tämä siis tapahtuu ihan ensimmäistä kertaa hänen pienen elämänsä aikana. Syykin on selvinnyt. Nuppu on pipi :( Kuumetta ja pientä nuhaa ei sen kummempaa, mutta kurjaa kuitenkin pienelle. Nyt nukkuu kun laitoin supon.

Inkerillä on myös omaa tahtoa ja vaikka muille jakaa. Neidillä on tullet se luja tahto esiin jo reilun kuukauden verran. Osaa kiukutella jos ei saa haluamaansa " lelua" (eli kaukosäädin tms.) ja kitisee myös jos minä luen Alinalle ja hän ei saa vaatimaansa huomiota. Meillä on siis kaksi kovapäistä ja oman tahtonsa näyttävää tyttöä (no OK 3 jos minut lasketaan mukaan). Mieheni on välillä helisemässä meidän kanssa =)

Juuh, suuntaanpa taas energiani johonkin hyödylliseen...

Birdy ja Inkeri 7kk (tasan)

Tultiin just sisään metsälenkiltä. Simppu matkasi rintarepussa ja koiranpentua yritin väistellä parhaan kykyni mukaan eli kävelin koko ajan sen ylitse. No, oppiipa pysymään poissa tieltä?

Baby2006: Mä kans muistan sen Taru Valkeapään haastattelun. Se niin pirtsakasti mainosti, että vauva kulkee aina vaan sujuvasti mukana ja suit-sait hän termarista kaataa sille maidot. Ja ottaa vauvan aina palaveriin mukaan istumaan autoistuimeen -just joo. Meinas tulla hiki ihan vaan lukiessa ko.stooria. Mistähän noita ei-itkeviä, ei-pulauttelevia, tunteja-paikallaan-viihtyviä vauvoja saisi tilata? Taitaa olla Tarulla hyvät geenit -heko heko!

Ja noista leluista. Nytkin Simppu istuu huoneessaan leikkimässä (voi tätä autuutta -se tosiaan on itsekseen omassa huoneessaan (tietokone on tässä makuuhuoneiden edessä, pienessä aulassa) ja on vallan tyytyväinen. No, siis piti sanomani että mäkin jo ravasin ostamassa sille kaiken maailmaan kehittäviä palikkaleluja ja arvatkaa, millä se leikkii? Tyhjällä koiran ruokakupilla (sellainen jämäkuppi) ja vaipparoskiksella! Niiden räpeltäminen on paljon ihanampaa kuin värikkäillä vauvaleluilla puuhaaminen.

Onneksi, siis ONNEKSI on perjantai! Mä alan olla aika tööt tästä suurperheen (lapsi+koiranpentu) hoitamisesta. Ja mikä ihanuus, tänään alkaa taas ratsastustunnit. Odotan todella innolla. Saas nähdä, mitä selkä tuumaa kun kesän jälkeen taas kipuaa hevosen selkään.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat