Vierailija

Saatuaan vauvan, mun kälystä on tullut ihan ihme tyyppi. Se laukoo aivan kummia kommentteja ja käy ylikierroksilla vauvansa kanssa, joka nyt on 7kk, kuukauden meidän lasta nuorempi.

Esim. Viimeksi kun käly kavi, niin hän imetti lastaan kävellen ympäri meidän asuntoa MOLEMMAT rinnat paljaana ja rallatellen lastenlaulua. Mä syötin meidän poikaa syöttötuolissa ja yritin itsekin välillä haukata vähän välipalaa, niin se tulee tisseineen siihen metrin päähän.

Kahvipöydässä käly alkoi suureen ääneen ihmetellä, että " siis, miksi tuo on tuollalailla aivan erilainen???" Meidän keittiönlampussa on säästölamput, paitsi yhdessä oli tavallinen, kun edellinen oli mennyt rikki.

Pöydänkansikin oli sitten kälyn mielestä aivan saastainen, kun meidän vauva oli siinä syönyt. Olin pyyhkinyt pöydän jo kertaalleen syömisen jäljiltä, mutta käly halusi pyyhkiä vielä uudelleen, ennen kuin istui kahvipöytään. Onneksi anoppi oli samaan aikaan paikalla ja totesi, että " jos et tässä ilkee olla, niin mitenkä kestät olla omassa huushollissas?" Se kyllä lämmitti mieltä, että anoppi piti mun puolia.

Lisäksi meidän poikaa ei saa tuoda hänen vauvansa lähelle, kun se " kiljahtelee ja raapii" .

Mun mies ja anoppi (on usein samaan aikaan paikalla) kommentoi ja kuittailee takaisin mun kälylle, mutta mä vaan kerään kiukkua itteeni koko vierailun ajan,kunnes lopulta oon valmis repimään muijalta silmät päästä. Ennen säälin häntä, koska on paljon yksin vauvansa kanssa ja ilmeisesti ero tulossa miehen kanssa. Mutta enää ei mun ymmärrys riitä...

Ja taas lauantaina on käly tulossa meille uudelle vittuilureissulle. Mitä teen, miten pitäisin pääni koossa???

Kommentit (11)

Ei siis oikein tajua, että ihan kaikenlainen käytös ei sovi kylässä ollessa vaikka miten olisi pienen vauvan äiti. Mun mielestä tähän voisi olla paras lääke nauru. Eli seuraavan kerran kun hän kulkee rinnat paljaana teidän kotonanne niin naura oikein kunnolla ja kun hän kysyy mitä naurat, niin sanot vähän säälivään äänensävyyn että taidat olla vähän hormonihuuruissa, kuljetko sä kaupungillakin tissit paljaana. Ja tuollaisiin pöydänpyyhkimisjuttuihin sama röhänauru ja se klassinen toteamus, että kuule siperia opettaa, odotapas pari kuukautta kun oma lapsesi alkaa syömään itse!

Tuota " nauruterapiaa" voisin soveltaa muilta osin, mutta sitten kun ilkeät kommentit koskee mun lasta, niin se ei kyllä naurata...

Niinkun viimeksi käly istui sohvalla vauva sylissään, tulin siihen viereen oma lapseni sylissä. Käly alkoi sitten neuvomaan, että " käännä kuule nuo paidan hihat pitkiksi, ettei sun poika raavi mun vauvaa" Pojalla oli iso body päällä ja hihoja vähän taitettu. Sanoin, että " empä taida, keittiössä voit istua rauhassa." En tuon suoremmin uskaltanut sanoa.

Tämä on kyllä hankalaa, kun välillä haluan ymmärtää kälyäni ja välillä taas tilata palkkamurhaajan.

Kälyllä on varmaan hirveästi univelkaakin, kun vauva herättää hänet öisin tunnin välein. Olen koittanut ehdottaa, että 7kk voisi tarvita enemmän kiinteitä, kuin 2 pikkulusikkaa pari kolme kertaa päivässä, mutta siitäkös käly tulistui...

Itse yövuoroja tehneenä tiedän kyllä, että iso univaje saa ihmisen muuttumaan hirviöksi...

Lisää ajatuksia, näistä on mulle todella apua :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Asiahan on hyvin jos miehesi ja anoppisi kuittailevat kälyllesi takaisin. Omilta verisukulaisiltaan sen kestää, muttei välttämättä sukuun tulleilta. Älä siis turhaan hanki v-mäisen eukon mainetta. Mutta ei sun tarvi olla mielinkielinkään.

Vielä pari kuukautta sitten sanoin miehelle, että hänen pitäisi ymmärtää siskoaan, jos sillä tosiaan on vähän huono vaihe elämässä menossa. Mutta mulla tosiaan alkaa ymmärrys loppua kesken.

Kuitenkin pitäisi yrittää tilanne jollainlailla ratkaista, kun lähitulevaisuudessa käly tulee varmaan käymään meillä useammin. Heidän perhe asuu aika kaukana, niin että ennen ollaan nähty vain pari kertaa vuodessa. Mutta nyt kälyn mies on paljon pois ja silloin käly tulee vauvansa kanssa viikoiksi anoppilaan, tähän meidän lähelle.

Tosi hankalaa... Välejäkään en haluaisi laittaa poikki, onhan se kuitenkin miehen ainoa sisko. Ja tämä vauva on meidän kummilapsi...

Mutta kun ei vittuiluakaan jaksaisi loputtomiin kuunnella...

ap

Onko sulla niin läheiset välit anopin kanssa, että voisit ottaa kälysi puhenaiheeksi ja ilmaista, että olet " huolissasi" kälysi oudosta käyttäytymisestä tai jotain muuta vastaavaa. siis ihan hyvässä hengessä, ei mitenkään syytellen.

Jos vaikka anoppi saisi tyttärensä kuriin?

naisellahan on selvästi joku mielenterveyden häiriö meneillään. Neuroottista tuommoinen käyttäytyminen selvästi. Ja jos on ero tulossa miehen kanssa niin ei taatusti auta sekään että anoppikin vielä haukkuu.

On mullakn hankala käly, mutta olen ajatellut että kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia. Se on mun osani fiksumpana ihmisenä sietää maailman tyhmiä...

Mutta ei ole ollenkaan tuollanen. On pintakohtelias mua kohtaan mutta oikeasti ei ole yhtään kiinnostunut mun seurasta. Juttelee vain miehelleni ellei pakko ole mua huomioida.

Vuosien töykeän käytöksen jälkeen mua on alkanut ärsyttää sitten aivan kaikki mitä hän tekee, joten aikamoinen oravanpyörä on. Onneksi asutaan 600 km etäisyydellä toisistamme. Ja ONNEKSI ei ole tulossa viikonloppuna kylään!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat