Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kolmas raskaus menossa rv 17 ja taas kerätään kohisten painoa. Katson syömisiäni PALJON tarkemmin kuin normaalitilassa ja silti olen taas saanut tähän mennessä viisi kiloa lisää. Tavallisesti en edes mieti, mitä syön, nyt tarkoituksella hillitsen mielitekojani ja pyrin valitsemaan vähärasvaisia vaihtoehtoja mutta mikään ei auta. Taas on vajaassa viikossa tullut kilo lisää.

Se, että tiedän pääseväni taas näistäkin kiloista eroon synnytyksen jälkeen ei edes juuri lohduta, kun en jaksa kuunnella sitä neuvolan ja ystävien taivastelua huikeasta painonnousustani TAAS KERRAN.

Onko muita kaltaisiani, jotka yrityksestään huolimatta keräävät raskausaikana n. 20 kg painoa ilman, että todellakaan mässyttäisivät sipsejä ja suklaata päivät pitkät?

Kommentit (13)

Muakin kiinnostais tietää, miten toi 10 kg lisää koko odotusaikana -temppu tehdään? Mä en varmaan saisi juoda kuin vettä jos haluaisin päästä samaan.

Mullakin nousee paino huimasti, tosin syynä on aina sen tyyppinen alkuraskauden pahoinvointi, johon auttaa vain syöminen. Aikaisemmin on paino palautunut tarkalleen lähtölukemiin kolmessa kuukaudessa synnytyksen jälkeen, vaikka huimia lukemia olen saanutkin raskauden loppuvaiheessa (yli 20 kg painonnousua). Enkä ole edes laiha, vaan normaalipainoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Painoa tulee ja tulee... Nyt rv 33 ja tullut 15kg. Juuri juttelin kaverin kanssa, jolle oli tullut KUUSI kiloa koko raskausaikana ja toiselle tuli 7... Hitto että ihmetyttää! No, esikoisesta tuli 18kg ja kaikki oli lähteneet jälkitarkastukseen mennessä, mutta silti ihmetyttää. Minäkin ihan varta vasten tarkkailen syömisiäni, liikun enemmän kuin ei raskaana ja herkkupäiviäkin on vähemmän. Silti paino nousee kohisten. Ja neuvolasta tulee tätä " ei sitä painoa enää välttämättä tarvitsisi tulla" lässytystä. Juu ei tarvitsisi. Mutta mun pitäis lopettaa ilmeisesti kokonaan syöminen, jos niin haluaisin käyvän...

Minäkin olen normaalisti ihan tavallisen painoinen, BMI 21. Niin ja sokerit ok, rasituskin tehtynä...

Heti alkuun on pätkähtänyt useampi kilo, ja siitä paino nousee tasaisesti loppuun saakka. En mä ole pitänyt sitä mitenkään outona, se on vaan mun kropan tapa sopeutua muutokseen. Imetyksen aikana kilot ovat lähteneet ihan itsestään. Maitoa tuli ainakin viimeksi reilusti yli oman tarpeen pitkän aikaa.

Mun mielestä siinä lihomisessa ei ole mitään vikaa niin kauan kuin terveys on muuten hyvä ja syö monipuolisesti ja terveellisesti. Musta olisi naurettavaa alkaa vahtimaan kiloja raskausaikana, kun muuten menee ihan hienosti.

Mun kaveri lihoi 18kg raskausaikana eli normaalipainoiseksi ja laihtui kolmessa kuukaudessa takaisin alipainoiseksi vaikka söi joka päivä pari levyä suklaata ja kaksi kerrosateriaa.

Mulla taas paino ei noussut lainkaan, eli laihduin ja mulla on imetyksen aikana alkanut paino nousta takaisin vanhoihin lukemiin, vaikka syön ihan normaalisti.

Ja en minäkään mässäillyt ylimääräisillä annoksilla. Näin " normaali" -tilassa paino ei nouse vaikka mitä söisin. Aika hurjaa oli ostaa vaatteita kokoa 42-44 kun oli aina tottunut kokoon 36/38.

täälläkin yksi helposti raskauden aikana lihova. NOrmaalisti normaalivartaloinen. Mulla tullut molemmissa raskauksissa n. 25kg. Viimeiset kilot lähteneet aina vasta imetyksen loputtua. Olen siis myös näitä mammoja, joita imetys ei varsinaisesti laihduta. Jotenkin tuntuu jumittavan aineenvaihdunnan. SYömisten tarkkailu tai edes suoranainen dieettaus ei imetysaikana tehoa.

Lapsiveden määrä kai vaikuttaa myös. Syömisestä johtuva painon nousu puolestaan lisää edellä mainittujen riskiä, siksi nipottavat neuvolassa, sen varmaan tiesitkin.

Aivan järkyttävää painon nousua, ja ihan alusta asti vaikka oksensin melkein kaiken mitä suuhuni pistin ja silti paino vaan nousi. Esikoisesta tuli 21kg ja toisesta tuli 23kg tosin noin 5kksynnytyksen jälkeen olen ollut ihan normaali mitoissani takaisin...

Ärsyttää kuunnella sukulaisten (miehen lähinnä) vihjailuja läskistymisestä. Olen taas kerännyt 25kg kuten esikoisen aikanakin. Onneksi tuntuu että suuri osa on nestettä ja yli puolet lähtee ekan kuukauden aikana. Neuvolassa eivät ole ihme kyllä huomautelleet kummemmin.

Molemmissa raskauksissa paino on noussut 5 kg heti 2 ekan kuun aikana, ja sitten vauhdikkaasti kilo ja viikko suurinpiirtein! Kokonaispaino raskaudesta on ollut 28 kg ja tunsin olevani norsu!

Ekasta tippui paino 35 kg kolmen kuukauden aikana, tokasta olin vasta vuoden kuluttua normaalimitoissani. Normaalisti olen normaalipainoinen joskus jopa hoikaksi kutsuttu.

Ihmettelen vaan, miten " kaikki muut" normaalipainoiset tuntuvat saavan puoleen väliin mennessä kilon lisää ja mulla painoa tulee heti alusta lähtien suorastaan kohisemalla, vaikka mitä tekisin.

Mutta tosiaan, kun kerran tiedän saavani nämä poiskin, niin ehkä vaan tyydyn tilanteeseen semmoisena kun se mun kohdallani nyt näkyy olevan.

ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat