Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Meillä nukkumaanmenot on nykyisin ihan pelleilyä. Roope kohta 8kk ei tekis muuta kun nousis koko ajan seisomaan pinniksessään. Illat menee nukuttamisessa. Jos vaan joltain löytyy jonkin näköistä vinkkiä kuin voisi yrittää saada poika rauhoittumaan sänkyyn niin tänne KIITOS.

Näin meillä:

Iltapuuro 19.30

Yökkärin vaihto ja tissittely(se mitä enään tulee)

Köllötellään vanhempien sängyllä ja rauhotutaan

Pullosta vielä lisäksi maitoa

n. 20.30 siirtyminen pinnikseen, jossa alkaa armoton meno

Nukahtaa n.22 joko syliin tai " vahingossa" pinnikseen

Oon yleensä aina vaan laittanut takaisin makuulle kun on noussut ylös ja sanonut et nyt nukkuun. Hirvee huuto alkaa heti kun lasken makuulle. Ennen nukahti ilman suurempia ongelmia pinnikseen.

Niksivinkkejä/kokemuksia nukuttamiseen

Kaisa ja Roope

Kommentit (4)

meillä aika samanlainen rytmii lltaisin -paitsi:

kylvetän lähes joka ilta, puuro n. 19-20 ja tissittelyn jälkeen (tulee mitä tulee - ei pullomaitoa, mutta nukkuu yleensä yön ilman syöttöä) nostan suoraan sänkyynsä. Kyllästyin makuulle nostelemiseen (tyttö +8kk) ja jätän nykyään yksin makuuhuoneeseen. 50% tyttö pyörii ja hyörii, seisoo, laulaa ja ryömii 5-20 min sängyssään 50%, kerroista painaa pään tyynyyn ja alkaa nukumaan.

En mene pienestä itkusta rauhoittamaan. Vasta jos huuto alkaa olemaan hervotonta. Harvoin joudun enää sängystä pois nostamaan...

-kop-kop- ;)

Onnea ja jaksamista!

Poika tosiaan alkuhuumassa tykkäsi myös seisoskella. Kauhea rumbahan siitä nukkumaanmenosta sitten tuli, kun minä kävin pistämässä vaakatasoon ja poika pompsahti samantien ylös.

Pari päivää harrastin sitä rumbaa ja sitten päätin antaa pojan vaan olla. Kymmenisen minuuttia tuo jaksoi seisoskella ja sitten nukahti itsekseen. Näin on nyt sitten jo jonkin aikaa toimittu, eikä nukkumaan meno ole enää yhtä huutoa. Joskus saattaa seisoskella ja höpötellä pitkäänkin, mutta käy sitten itsekseen nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

seistään pinnasängyssä heti kun sinne laitetaan, vaikka maidolta pois nostaessa uneliaalta vaikuttaisikin ensin. Kai se on vaan niin innostava harjoitteluareena. Olen tehnyt aika samoin kuin ensimmäinen vastaaja. Annan aikansa seistä ja touhuta, koska itku meilläkin tulee jos vaakatasoon käännän. Kun aikansa saa harjoitella ja jutella unileluilleen ymv, niin jossain vaiheessa joko itse sinne nukahtaa tai alkaa itkeä siihen malliin, että " tule äiti laitamaan tutti ja peitto, olen kypsä unille" . Silloin muutes kun on vielä tohuamassa ,välillä käyn kurkkaamassa, silittämässä päätä tai antamassa pusun, jotta tietää että lähellä ollaan vaikei näkyvissä.

Öisin herätään keskimäärin 3 kertaa, ja silloinkin usein seistään vasten laitoja, joten vaakatasoon palauttamisia riittää...

Kokeilin jossain vaiheessa vuodenikäisen pojan kanssa kello kahdeksan ja yhdeksän välissä nukkumaan käymistä. Ei tullut mitään ennen kuin tajusin,että lapsi on liian pirteä käydäkseen nukkumaan.

Nyt kun jätin yksille päikkäreille, pitää olla kuusi tuntia päiväunista että iltaunet alkavat sujuvasti.

Tietysti pienillä on vähän eri asia, mutta joka tapauksessa voi kokeilla, ettei anna nukkua ainakaan kovin myöhään iltapäivällä.

Meillä tällä hetkellä poika menee yhdentoista maissa päikkäreille, nukkuu kahteen ja valvoo siitä sinne kahdeksan pintaan ja maitopullon jälkeen simahtaa sänkyyn helposti.

Tsemppiä näihin haasteisiin!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat