Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Minulla on toiminimi mutta olemme muuttamassa yritystä nyt ihan lähiakoina osakeyhtiöksi. Jään äitiyslomalle joskus puolen vuoden kuluttua.

Aikaisemmin äitiyslomilla olen voinut nostaa firmasta rahaa (toiminimi tosiaan) niin paljon kun olen halunnut eikä se ole vaikuttanut äitiysrahaan. Töitä olen tehnyt parina päivänä viikossa ja niiden päivien osalta olen saanut minimiäitiysrahaa.

Nyt kun minusta tulee toimitusjohtaja, muutun siis palkalliseksi. Onko niin, että en saa nostaa firmasta palkkaa äitiysloman aikana?! Entä jos teen töitä parina päivänä viikossa, onko jotain max-summia mitä niiltä päiviltä saa tienata?

Nyt tietty ilmeisesti kannattaa nostaa paljon palkkaa koska äitiysrahahan voidaan laskea myös viimeisen puolen vuoden ajalta, eikö niin?

Kommentit (1)

...kääntymään alasi yleisten työahtosopimusten tutustumiseen! Koska olet itse yrittäjä, kannattaa myös ottaa yhteyttä oman paikkakuntasi yrittäjiin (oletkin jo ehkä jäsen). Heidän kauttaa saa ilmaista neuvontaa -siis jäsenet- ja voi kysellä noista.

Ainakin tavallinen työntekijä saa monasti työmaaltaan ensimmäiset 3kk palkkaa äitiyslomalta.

Kunhan verottaja ei kiinnostu summista =)

Mary -yrittäjän perheessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat