Vierailija

eli rahaa käytössä n 700e/kk ja hyvin pärjään, maksan tästä omat laskuni 3 lehteä, kännykän ja perheen ruoat ja lasten ja omat vaatteet ja sellaiset.

Mites muilla?

Niin ja mies maksaa muut menot. asunto, auto ja muut laskut.

Sivut

Kommentit (106)

Mieshän sinun menot lähes kaikki maksaa. Tuhlailet vain omat tuet.

Ei sillä että jos miehellä on hyvät tulot ja toki mies meilläkin maksaa suurimman osan menoista. On töissä ja minä kotona.

Mutta typerää olisi väittää että minä elätän itseni omilla tuloilla.

Eletään koko perhe meidän tuloilla.

Enkä minä valita. Kysyin vain kun niin nokka pystyssä sielä huutelet toimeentuloasi, että vieläkö pärjäisitte niin loistavasti jos teillä olisi meidän tulot?

Vierailija:

Lainaus:

Sitten jos on tytötön tai hoitaa lapsia kotona, se pienellä tulolla toimeentuleminen on oma valinta, mistä mielestäni on turha valittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä ei tällaista lisää ole ja muutkin korotukset on meidän perheeltä pois, kun mies tienaa liikaa. Kaiken lisäksi mieheni on ihan keskipalkkainen, oikeastaan alemmassa kolmanneksessa keskipalkkaisia.. Huoh! Ei onnistu toimeentulo pelkällä perushoitotuella ja lapsilisällä ainakaan meidän perheellä....

Juu, jos olisin yh tällä hetkellä (olenhan sitä jo toki ollut ja tulin 4 vuotta toimeen vuokran jlkeen 300 eurolla niinkuin moneen kertaan olen kertonut) saisin yh-korotuksen molempiin lapsilisiin ja elatusmaksuja kuopuksesta varmasti noin 300-400 joten tuloni olisi noin 1200e, saisin kaupungilta edullisen vuokra-asunnon jne. Ei minun elämäni siitä taloudellisesti kovin paljon muuttuisi paitsi, että ruokaa tarvitsisi ostaa enää meille kolmelle (meillä mies se eniten syö, niinkuin kai muissakin perheissä).

Mitä tuohon yhteiset rahat jne. Meillä on yhteiset rahat, täysin. Mies maksaa asumisen ja auton ja yhteiset laskut. Itse olen rahoittanut asunnostamme niin paljon, että hän saa maksaa asuntoa varmasti 10 vuotta jotta päästään tasoihin : )

En siis elä TODELLAKAAN siivellä, olen itse omilla töilläni maksanut asunnostamme hyvin suuren osan.

Avioliitossakin elämme.

Palaan noihin ruoka ja kirppisvinkkeihin myöhemmin kun lapsi nukkuu (puolenpäivän jälkeen).

-ap

Ollaan 6 henkinen perhe ja meidän yhteiset nettotulot on n. 2000 eur.

Uskotteko että tekee välillä tiukkaa pärjätä, kun on isoja laskuja maksettavana.

Meillä on tasan yhteinen talous, maksetaan siis kaikki kodin menot siltä tililtä missä on rahaa. Niin on pakko tehdä.

En voi edes sanoa paljonko kuukaudessa on " minun menojen osuus" mutta tiukkaa siis tekee 6 henkilön eläminen 2000 egen tuloilla!!!

eli menee vähän rikki 700e ja maksan tästä koko perheen ruoat, omat ja lasten vaatteet ja muut. sekä vanhemman lapsen harrastuksen. + ne omat laskut ja pari lehteä ja yhden harrastuksen. pk-seudulla asutaan ei okt- talossa.

-ap

Akateemisten naisten matalapalkkaisuus on kyllä melko hyvin tiedossa, eikä miehetkään kaikilla aloilla paljon tienaa huolimatta monesti todella pitkästä koulutuksesta. Koulutus ei ole aina se kaikenselittävä ero hyvä- ja huonopalkkaisten välillä.

Sä et nyt ota huomioon sun suurinta tulonlähdettäsi, miestäsi! Yh:na kahden pienen kanssa tulee kotihoidontuilla kyllä toimeen, muttei loistavasti! Elatusmaksuilla onneksi saanut maksaa toisen lapsen kahden vuoden korvakierteen aiheuttamat yksityislääkäri kulut. Sen olen laskenut loistoksi meidän elämässämme.

Vierailija:

Lainaus:

Mutta mielestäni 3000 e:n kuukausituloilla perheen pyörittäminen ei ole vähällä toimeen tulemista. Meidän perheen netto on 3200 enkä menisi minnekään jeesustelemaan miten niin ihanan vähällä me tulemme toimeen.

Huvittaa miten joidenkin mielestä 3000¿/kk 3 henk. perheelle on paljon...

joa toimii tosi hyvin. Jospa joku vaikka innostuisi kysymään mistä ostan merkkivaatteita halvalla, mitä edullisia ruokia teen jne. : )

( turha toive kaiketi). 700e on aika pieni raha kuitenkin 4 hengen ruokiin, kahteen harrastukseen, 3 lehteen ja opintolainan lyhennykseen ja kännykkälaskuun. Minä ainakin oolen ihan ylpeä etät pärjään hyvin näin!

En halunnut loukata ketään (tosin monikin halusi selvästi minua, en kyllä tiedä miksi)?

-ap

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat