Vierailija

Mä en tajua äitejä, jotka ei hae apua, jos lapset eivät anna koskaan nukkua tai muuten " temppuilevat" JOS tilanne ois hoidettavissa toisen tai molempien lasten hoitoon laittamisella. Päivähoitoa ja etenkin muiden ihmisten mielipiteitä pelätään kuin ruttoa!

Kumpi on loppupeleissä järkevämpää? Kulissien pitäminen niin kauan kuin pystyssä pysyy ja lopulta huonolla tuurilla kaatuu vai oma terveys ja KOKO perheen hyvinvointi??

Kommentit (13)

Kyllähän kaupungit ja sairaalatkin laittavat fyrkkaa massiivisiin miehisiin hilavitkuttimiin ja kaikenkarvaisiin tekniikoihin, mutta nämä naiselliset ruohonjuuritason asiat jäävät budjeteissa jalkoihin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

että mitä joku äiti laittaa esikoisen hoitoon vaikka on itse kotona vaikkapa vauvan kanssa. Ei pitäisi laittaa, kun MINÄ ITSE olen jaksanut vaikka viisi koliikkilasta eikä turvaverkkoja ja lapset valvottaneet viisi vuotta jne. Itse nimittäin olen tuollainen esikoinen hoidossa, äiti vauvan kanssa kotona tapaus. Uupumuksen vuoksi.

Minusta on törkeää, että neuvolassa ei ole korvia lotkautettu apua tarvitseville! Sille täytyisi tehdä jotakin, todella!! Koska väsyneenä ei todella jaksa taistella tällaisten asioiden kanssa ja muutenkin avun pyytäminen voi olla todella vaikeaa. Mutta eipä minullekaan neuvolassa kummempaa apua annettu kuin " yritä nyt nukkua, kyllä se siitä" ...

Mutta jotain pitäisi tehdä myös tuolle ym. marttyyrikruunun kiillottamiselle ja toisten tuomitsemiselle. ap

Neuvolassa, esikoisen vauva-aikana, otin useamman kerran puheeksi seikan, että vauvani nukkuu tosi rikkonaisesti ja itkee (koliikki) jokailta aina samaan aikaan useamman tunnin riipivää kipuitkua. Itse en saanut nukuttua juuri koskaan.

Neuvolassa täti lohdutti, että kyllähän ne vauvat aina itkee tietyn ajan vuorokaudessa, että koita vaan kestää kyllä se siitä vielä helpottaa!! Että ei tämä ole mitään verrattuna vielä vaikeampiin vauvoihin... eli vähäteltiin.

Nyt neljän lapsen jälkeen voin vaan todeta, että se esikoinen oli koliikkivauva vaikka ne neuvolassa eivät sitä uskoneetkaan. Onneksi ei käynyt pahemmin..

sekä virallisilta että muilta tahoilta. Ei ole tukiverkkoa, ei vanhempia, ei sisaruksia, kummit ei kuulemma ehdi, ystävillä oma elämä, olen apua pyytänyt mutten ole saanut, ei ole varaa ostaa ja lapsella sairaus joka valvottaa jo 5:ttä vuotta. Minun on vain jaksettava vaikka välillä tekisi mieli jättäytyä junan alle, mutta mitä sitten rakkaalleni tapahtuisi?

eiväthän naapurit esim kotipalveluapua budjetoi, elleivät ole erityisesti asian kanssa tekemisissä työkseen.

Kyllähän ahkera myllytys ja lehtikirjoittelu on nyt tuonut rahaa lastensuojelulle, joka näkyy taas siinä, että lapsiperheisiin suunnatut tukimuodot tulevat nyt melko usein lastensuojelun kautta (mikä taas ahdistaa monia vanhempia).

Mutta ilman aggressiivista lööppikirjoittelua ja satoja asiantuntijalausuntoja lastensuojelu olisi jäänyt rahoituksessa jalkoihin.

päiväkodit ovat oikeasti huonossa jamassa. Yli-isot ryhmät, työlääntyneet ja alati vaihtuvat työntekijät ja remonttia odottavat homeiset tilat.

En halua lapsiani sellaiseen!

Täkäläisessä neuvolassa on vähän samanlainen fiilis ja mm. jo rokotuksia saa itse vahtia, että antavat kaikki ajallaan. Enpä juuri sieltäkään apua odottaisi.

Monesti soitin neuvolaan ja valitin väsymystä. " Kyllä se siitä" kuului vastaus joka kerta. Lopulta kun vain itkin päivät, kuulin jo harhoja unen puutteen takia ja pari kertaa syöttäessä nukahdin ja meinasin pudottaa vauvan niin mies soitti neuvolaan. Sitten vasta saatiin apua!

Ei se neuvolan täti takuulla tule teille yöksi saatikka useammaksi lasta hoitamaan, että nukkua saatte.

Tervekin lapsi voi valvottaa ja esim. koliikkiin ei käsittääkseni ole mitään toimiaa keinoa vielä keksitty vaan koliikkivauvakin luokitellaan terveeksi.

Meillä ei sukua eikä ystäviä joilla olisi mahdollisuus auttaa ole lähellä ja mieskin tekee ympäripyöreitä päiviä joten hänestäkään ei apua ole. Nukutaankin eri huoneissa, jotta mies pysyy tolkuissaan työt tehdäkseen kun lapsi (nyt vuoden) valvottaa,nukkuu vaan huonosti ja heräilee useita kertoja yössä.

Lopulta kun havahduin, että ei tälle loppua näytä näkyvän hain apua yksityisistä hoitajista. Ensiviikolla meillä aloittaa yksi tyttö jonka ansiosta mulle jää muutama tunti silloin tällöin aikaa ladata pattereita. Haen myös päivähoitopaikkaa lapselleni, vaikka kotiäitinä aion jatkaakin. Pakko vaan levätä päivällä, kun muuhun vuorokauden aikaan ei ole mahdollista! Ja jos muu ei auta, niin lapsi on vietävä siksi aikaa hoitoon.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat