Vierailija

Tuossa " kilju-ketjussa" joku kertoi jääneensä kiinni 13-vuotiaana kiljun valmistuksesta. Vanhemmat kuulemma olivat vaan nauraneet asialle ja tämän kiinnijääneen mielestä se on ihan oikea reaktio.

Aika kamalaa. Sitäkä suomalainen alkoholipolitiikka ja juomatapojen kasvatus on? Miten te raegoisitte vanhempina jos kolmetoistavuotiaanne läträisi viinan kanssa? Naurattiaisiko vaan?

Sivut

Kommentit (22)

ja kyllä siinä saarnoja pidettiin ja kotiaresteja kun

löysivät kerran pullopiiloja isompana n. 15vuotiaana. Eiköhän aika moni meistä ole tuossa iässä ja vanhempanakin alaikäisenä tehnyt yhtä sun toista. Ainakaan en ollut yksin tuolla Hietsussa kun koulut loppuivat :)

Tosi surullisia kommentteja teiltä. Itse olen juonut 3vuoden aikana n. 15 lasillista kuohuviiniä/shamppanjaa. Siinä siis koko saldo. Taitaa aika monet teistä tuomitsijoista jäädä tuon luvun alle.

Tiedän olevani hyvä ja rakastava äiti. Lapsillamme on paljon rakkauta,

onnea ja terveyttä, mutta tiukat rajat.

Poistun nyt tältä epämiellyttävältä aihealueelta. Tosi kurjaa, kun kertoo itse omia kokemuksia ja sitten satelee sadatteluita että tuskin omena kauas puusta putoaa tai muuta vanhempiin liittyvää pilkkaa. Kyse oli vain tuosta yhdestä asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Käypä lukemassa vastaukseni sieltä. Näkisitpä vain millainen ihminen olen, millainen koti ja vanhemmat ja perhe, aviomies ja ihanat terveet ja onnelliset lapset mulla on. Et varmasti uskoisi. Ja se että olen vielä menestynyt liike-elämässä, en polta, käytä alkoholia ja sen, etten ole koskaan sortunut mm. huumeisiin, väkivaltaan, alkoholismiin tms. Kerropa, mitä vanhempieni olisi pitänyt tehdä toisin tuossa asiassa? Mikä asia olisi muuttanut, minua ihmisenä tai siinä tilanteessa? Niinpä. Et voi tietää. Tällainen minusta on kuitenkin tullut, siitäkin huolimatta että vanhempani, isäni lähinnä, asialle nauroi ja nyt huvittuneena jälkikäteenkin muistelee.

Vierailija:

Lainaus:

nämä tempaukset.

Samoilla puheluilla me muistelemme minun teini-ikää, jolloin MINULLA oli nämä samat metkut. Silloin äitini ei naureskellut, lienee tullut hänelle vanhuus tai jotain... :/

jatka omien kasvatusperiaatteideni esiintuomista. Kerroimpa vain hauskan muiston, joka itselleni jäänyt lapsuudesta. Kiljun valmistaminen myyntiin, hmm.. varsin nerokasta, tosin aika tyhmää, sillä sen myymisellä olisi voinut olla kohtalokkaat seuraukset niiden ostajille. Onneksi käry kävi. Kyllähän siitä varmasti pari sanaa sanottiin.

Huvittaa vain teidät kommentit, että hui kauheaa, kamalan vastuuttomat vanhemmat (ja tuskin sustakaan sen parempaa tuolla kasvatuksella voi tulla..) ihan oikeasti. Joskus voisi katsoa peiliin itsekin, ennenkuin tulee tänne tuomitsemaan muita.

Vierailija:

Lainaus:

Käypä lukemassa vastaukseni sieltä. Näkisitpä vain millainen ihminen olen, millainen koti ja vanhemmat ja perhe, aviomies ja ihanat terveet ja onnelliset lapset mulla on. Et varmasti uskoisi. Ja se että olen vielä menestynyt liike-elämässä, en polta, käytä alkoholia ja sen, etten ole koskaan sortunut mm. huumeisiin, väkivaltaan, alkoholismiin tms. Kerropa, mitä vanhempieni olisi pitänyt tehdä toisin tuossa asiassa? Mikä asia olisi muuttanut, minua ihmisenä tai siinä tilanteessa? Niinpä. Et voi tietää. Tällainen minusta on kuitenkin tullut, siitäkin huolimatta että vanhempani, isäni lähinnä, asialle nauroi ja nyt huvittuneena jälkikäteenkin muistelee.

eikä naurattais ketään jos jäis kiinni läträyksestä, tai naurattais siihen asti ku tulis kotiin ja iskä näyttäs miten täällä eletään!!

saattaisin kyllä nauraa minäkin, vaikkei siis oikeasti hauska juttu olisikaan. Jos kuvittelen 13-vuotiaan tekevän kiljua? ja vielä yrittävän juoda sitä?

Tottahan vapaan kasvatuksen " uhreistakin" voi tulla ihan normaaleja ja menestyneitä aikuisia, kuten sinulle 2 on käynyt, mutta silti vastuullinen vanhempi uskaltaa kieltää ja vetää rajoja.

Jos alaikäiset lapseni tekisivät kiljua ja kauppaisivat sitä ympäriinsä, niin kyllä meillä ainakin käytäisiin asiasta vakava keskustelu.

Ei ole naurun asia, ei!

Miten sinä 2 itse kasvatat lapsiasi alkoholin käyttöön?

Vierailija:

Lainaus:

Ikätovereita oli laumoittain, ja monet siitä sakista on tänä päivänä hyvässä työpaikassa, perheen äitejä ja isiä... siis ns. kunnon kansalaisia.

minkä ikäisenä te muut oikein olette ensimmäisen kännin ottaneet?

Aiotko huomenna vetää yhdessä lastesi kanssa perjantaikännit? Ja nauretaan päälle: BUAHHAHHAHHAAAAA:

Vierailija:

Lainaus:

jatka omien kasvatusperiaatteideni esiintuomista. Kerroimpa vain hauskan muiston, joka itselleni jäänyt lapsuudesta. Kiljun valmistaminen myyntiin, hmm.. varsin nerokasta, tosin aika tyhmää, sillä sen myymisellä olisi voinut olla kohtalokkaat seuraukset niiden ostajille. Onneksi käry kävi. Kyllähän siitä varmasti pari sanaa sanottiin.

Huvittaa vain teidät kommentit, että hui kauheaa, kamalan vastuuttomat vanhemmat (ja tuskin sustakaan sen parempaa tuolla kasvatuksella voi tulla..) ihan oikeasti. Joskus voisi katsoa peiliin itsekin, ennenkuin tulee tänne tuomitsemaan muita.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat