Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Itse en syöttäisi esim 6-vuotiasta. Jos normaali lapsi kyseessä, en yli 3-vuotiasta edes vitsinä.

Kumppanini syöttää omia 4v ja 6v lapsiaan, koska nämä tahtovat.

Olen varmaan ahdasmielinen, enkä toki asiaan puutukaan, mutta itse en voisi tehdä samoin. Sanoisin, että ruoka jää syömättä jos ei sitä itse lapa suuhun. Näin siitä huolimatta, että theraplay-terapiankin ydin on lapsen syöttämisessä. Siis jopa varhaismurrosikäinen otetaan syliin ja tarjotaan vaikka suklaata.

Kommentit (16)

3-vuotiasta pitää syöttää silloin tällöin, sillä jos hän esim. hirveän väsynyt ja kiukkuinen, hän ei kerta kaikkiaan syö muuten vaikka päälläni seisoisin.

Mutta en säännöllisesti enää ole syöttänyt sen jälkeen, kun itse oppivat. Eli meillä yli 1½v syö itse.

Viili on kyllä oma lukunsa, sitä syötin 3-4v:ksi asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kuitenkin selvästi huomaa, että 2v 8kk tykkää valtavasti jos häntä syötetään :) Usein siis syötän. Känkkäränkkäpäivänä kyllä automaattisesti syötän hänelle.

5v sais kyllä hepulin, jos mutsi alkais latoo neidin suukkiin safkaa :D

Tämä meidän perheessä. Mulle on ihan sama miten pitkään muissa perheissä muksuja syötetään.

Mä lopetin pojan syöttämisen hieman reilu 1-vuotiaana, enkä sen jälkeen ole syöttänyt (nyt 3.5-v.) Eikä lapsi meillä kyllä edes pyytele syöttämään, kun sellaista vaihtoehtoa ei ole.

että itse muistan vielä selkeästi kuinka äitini syötti minua (ja jopa 4vuotta vanhempaa isoveljeäni).

Varmaan siis todellä myöhään meitä syötti, ksoka luutlavasti halusimme.

Meillä oli tuttipullot yms käytössä oli vielä yli 4v..

Ihan normaaleita kuitenkin olemme ;)

tai ainakin meidän lapset ovat syönneet siitä lähtien kokonaan itse.

Mutta jos lapsi esim kovin sairas tms ja olisi kuitenkin tärkeää edes jotain saada syömään niin voisin hyvin syöttää myös ekaluokkalaistani...

syöttämällä. Siis jos lapsi on väsynyt ja hellittelyn kipeä. Tapahtuisiko tätä 1-2 kertaa kuussa? 1-vuotiasta taas ei saisi millään syöttää, kun haluaa syödä itse!

Osaa syödä itse oikein nätisti haarukalla ja veitselläkin, ei suttaaa tms.

Viimeiset suupalat syötän jos on hankalaa saada niitä haarukalle/lusikalle.

2-vuotiasta pikkuveljeä syötän jos ei muuten söisi (ruokailu mennyt liian myöhään, meinaa nukahtaa istualleen), näin ehkä kerran viikossa parissa.

aina ollut huono syömään, joten joskus pakko koittaa edes muutama lusikallinen auttaa...

ei tapahdu silti päivittäin, ehkä kerran pari viikossa =(

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat