Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Minulla sellainen työ, että joudun tekemään sekä aamu-että iltatöitä. Olen laittanut työt mahdollisimman tiiviiseen pakettiin, jotta saan ne tehtyä kolmessa päivässä, ja oltua lopun aikaa lasten kanssa. Yksi päivä alkaa mulla aamulla klo8 ja päättyy samoihin aikoihin, kaksi muuta päivää ovat 8-15.30.

Eli pitäisikö mun kuitenkin levittää töitäni laajemmalle, jolloin hoitopäiviä tulisi neljä-viisi mutta lyhyempiä? Miten muksut jaksaa yhden megapitkän päivin hoidossa? Kokemuksia?

Kommentit (10)

Näin sanoo laki. Pieniä ylityksiä silloin tällöin saatetaan katsoa läpi sormien, mutta säännöllistä kahden tunnin ylitystä ei tulla päiväkodissa hyväksymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihan hyvin lapsilla voi olla yksi pidempi hoitopäivä viikossa, jos vain se päiväkodille sopii.

Täällä näistä asioista ei kannata kylläkää puhua, sillä 99% täällä kannattaa vain ja ainostaan kotihoitoa. Ja päivähoito pilaa lapset. ;)

t.5 vuotta kotiäitinä - pidän silti päiväkoteja suuressa arvossa; hienoja paikkoja lapsille.

Lainaus:

Siis oikeastiko mieluummin viisi kuuden tunnin päivää kuin yksi pitkä ja kaksi kuuden tunnin?

Lapsille tutut rutiinit (että päivät toistuvat samanlaisina) tuovat turvallisuuden tunnetta. Säännöllinen päivärytmi on parempi kuin jatkuva vuorottelu kaksi normaalia, yksi ylipitkä ja pari vapaapäivää...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat