Vierailija

Meillä on vain yksi tili, minne menee kaikki rahat; miehen palkka, mun äitiysraha, lasten lapsilisät yms.

Tätät palstaa lukiessa tuntuu, että monella omat tilit ja sitten on tarkkaa että kumpi maksaa minkäkin laskun yms.

Alusta asti on ollut näin. Nyt tietysti mies tienaa enemmän huomattavasti, mutta aina ei ole ollut näin. Alussa minä olin hyväpalkkaisessa työssä ja mies opiskeli. Silloin oli toisin päin.

Hyvin toimii ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Kommentit (13)

eli ennen pesänselvitystä tms. (tai mikä se nyt virallisesti onkin) tilillä olevia varoja ei saa käyttää.

Tietenkään kenellekään ei tuota tilannetta toivo, mutta ikävä kyllä aina joillekin osuu kohdalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Käyttötili jonne menee miehen palkka (ja aikoinaan meni minun), kotihoidontuki, kuntalisa, lapsilisä jne...

Sitten on pari erilaista säästötiliä, jonne siirrellään aina säännöllisesti rahaa, milloin minkäkin verran.

Ja tietenkin lapsellakin on oma säästötili.

Ja kaikki ovat molempien nimissä.

...miksi pitäisi olla omat tilit? Se tuntuisi hankalalta.

en todellakaan haluaisi maksaa 50% mieheni 250¿ farkuista, vaikka heti seuraavana päivänä ostaisinkin itselleni samalla arvolla jotakin. Enkä halua mieheni tietävän, paljonko oikeasti shoppailen...Näin ollen parempi pitää omat rahat erillään, kumpikin pääsee helpommalla!

tilit, mutta minä olen se laskujen hoitaja. Eli maksan laskut ja menomme miehen tilistä. Mies nyt tienaa huomattavasti paremmin, kun itse olen hoitovapaalla. Meillä on se periaate, että se maksaa, jolla sattuu olemaan rahaa.

Helpottaa elämää, kun ei tarvi räknätä miten paljon mun tän päiväset ruokaostokset teki ja paljon sun sentilleen pitäis maksaa niistä puolet jne.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat