Vierailija

Sivut

Kommentit (24)

Terapian ja lääkehoidon tukena Omega-rasvahapot nopeuttavat toipumista.

Liikunta auttaa lievään masennukseen ja kun vakavasti masentunut aloittaa lääkkeet, jaksaa hänkin ennen pitää taas liikkua. Se nostaa serotoniinitasoja. Siis liikkuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lisä rasva ei ehkä myöskään ole haitaksi. Jätä pulla yms. sokerit sikseen, niin ei tule verensokeri -vuoristorataa niiden vuoksi. Liikuntaa, ulkoilua lisää ja muitten ihmisten seuraa.

paitsi tietenkin niille, joilla on muu kuin lievä masennus. Lievään riittävät kotikonstit ja keskusteluapu. Ja puhun kokemuksesta, olen sairastanut tuon vaivan kahdesti.

Eiköhän lähdetä siitä, että ap menee sinne lääkäriin antaa lääkärin sitten tehdä diagnoosit ja suositella jatkohoito.

perheneuvoja

...eli jos tosi kyseessä, hae apua äkkiä, ennen kuin tilanne pahenee. Masennusta ei tarvitse häpeillä, on th-lääkäreillekin arkipäivää kirjoittaa masennuslääkkeitä.

Mutta tässä joitakin vinkkejä, jollet ole hirmu huonossa kunnossa:

-syö säännöllisesti ja terveellisesti, vältä liikaa sokeria

-pidä huolta, että saat nukkua tarpeeksi (vauvan kanssa tietty vaikeaa, mutta pyydä välillä esim. miestäsi/äitiäsi/anoppiasi hoitamaan, jotta saat nukkua)

-ulkoile ja liiku paljon (nostaa mielihyvähormoneja) - tätä voit tehdä vauvan kanssakin eli vauva rattaisiin ja pitkälle lenkille

-syö B-vitamiinia ja kalaöljyä (E-Epasta on todettu olevan toisille apua masennukseen)

-käy ihmisten ilmoilla (esim. muskari, avoin päiväkoti, perhekahvila)

-juttele ajatuksistasi ja asioistasi miehelle, ystävälle tai muulle läheiselle

Tässä mun vinkkejä. Ise jouduin syömään lääkkeitä, mutta nyt pärjään näillä ja olen pirteä, virkeä ja onnellinen! Tsemppiä!

Toki jos on oikeasti ihan down ja olo on toivoton, itsemurhan partaalla niin kannattaa kääntyä mitä pikimmiten ulkopuolisen avun puoleen.

Kuitenkin on paljon asioita joita voi itse tehdä (jos vain jaksaa) oman olonsa parantamiseen. Ja vaikkei joku asia innostaisi kannattaa vain ryhtyä toimeen!

Sellainen mikä usein auttaa heti hetkeksi (ainakin minua) on käydä vaikka ulkona vain kävelemässä talon ympäri!

huvittaa, miten te täällä kehoitatte ihmisiä hoitamaan masennusta, oli se sitten lievää tai vakavampaa, kotikonstein.

Oikeasti MASENNUS ei kotikonstein parane, vaan pahenee.

Joten mihin ap nyt sitä apua kaipaa?

Tulkitsen hänen puhuvan alakulosta ja vähäisestä tympiintymisestä. JOS kyse on kuitenkin kunnon masennuksesta, jonka oireita on pitkäkestoinen ilottomuus, voimattomuus, väsymys, mielialaheilahtelut, äkkipikaisuus, uni- ja syömishäiriöt - niin silloin on syytä mennä lääkärille ja katsoa, millaisen diagnoosin ja lääkityksen hän määrää. Meidän on mahdoton netitse asiaa diagnosoida.

Mutta jos tosiaan kyse on alakulosta, niin sitten nuo alkupäässä (Louise vai mikä oli) mainitut keinot tehoavat. Niistä ei kuitenkaan masennukseen ole mitään tehoa, masentunut ei voi ja kykene " ottamaan itseään niskasta kiinni" ja itsehoitamaan itseään kuntoon.

Olen masentunut, tällä hetkellä lievästi. En tarvitse enää lääkkeitä, joita söin pari vuotta, mutta joiden teho lakkasi kokonaan. Kun lopetin lääkityksen, olo ei muuttunut yhtään huonommaksi, joten uskon näiden muiden konstien auttavan ainakin yhtä paljon.

Syön vähähiilihydraattista ruokaa, mikäli vain pystyn. Pyrin myös pitämään kehon emäksisen puolella, eli happamoittavat ruuat pois (esim. sokeri, valkoiset jauhot, maito, tumma liha suuremmissa määrin). Syön e-epaa ja karnosiinia, mutta myös jonkin verran muita ravinteita (vitamiineja, omegaa, viherlevää). Pyrin olemaan paljon ihmisten kanssa ja purkamaan oloani ja tunteitani. Liikun joka päivä ainakin pari 15 minuutin lenkkiä. Koitan olla aktiivinen ja keksiä tekemistä, josta pidän. Käyn esim. ratsastamassa kerran viikossa. Tykkään matkustamisesta kovasti, joten reissaan vähän väliä ulkomailla, koska se tuottaa minulle iloa ja tuo voimia arkeen.

lue jotain kaunista ja ihanaa,

tee ruokaa, siivoa! Siistissä ympäristössä mukavampi olla!

Soita kavereille, sukulaisille ja juttele niitä näitä.

Kuuntele hyvää musiikkia, laula!

Jumppaa! Kunnon hiki päälle hyvän musiikin tahdissa!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat