Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

.

Sivut

Kommentit (31)

siirtyvää ennakkoluuloa ja tietämättömyyttä. Kun Hesarin toimittaja (se maalta juuri muuttanut) tekee jutun siitä, miten jännää on ajaa metrolla itäiseen Helsinkiin, se pohjautuu täysin toimittajan omiin ennakkokäsityksiin ja asenteisiin ja nämä sitten välittyvät eteenpäin tiedotusvälineiden välityksellä, ja niinpä näitä ennakkokäsityksiä ja luuloja sitten aletaan pitää tosina. Minä olen asunut sekä idässä että lännessä ja ihan samanlaisia ihmisiä asuu ihan joka paikassa. Olen asunut kaupungin vuokratalossa itäisessä Helsingissä (ei mitään ongelmia, aivan ihanat naapurit, rauhallinen talo ja seutu meren lähellä) ja omitustalossa Lauttasaaressa (naapureina juoppo, narkkari joka asui vanhempiensa luona terrorisoiden näitä jatkuvasti, rapussa juoksi ties mitä hiipparia ties millä asialla). Asun nykyäänkin itäisemmällä puolella kaupunkia enkä kyllä ainakaan Laruun muuttaisi millään ilveellä. Idässä on metro, hyvät palvelut, ja ennen kaikkea: meri ja merellinen luonto.

Jokaisesta kaupunginosasta löytyy niitä hyviä ja huonoja alueita/taloja. Kaupungin vuokra-asuntoja on paljon myös esim. Arabianrannassa, Kannelmäessä, Malminkartanossa, Käpylässä, Kumpulassa, jopa Lauttasaaressa ja Jollaksessa, joita yleisesti pidetään ns. parempina alueina.

Jos joku vielä oikeasti osaisi olla fiksu ja unohtaa kaikki ennakkokäsitykset, niin vinkkinä: Vanhasta Vuosaaresta ja Kontulasta löytää vielä tosi edullisia, isoja perheasuntoja.

esim. Pitäjänmäkihän on niin paljon mukavampi paikka kuin esim. Tammari, Kulis tai Jollas..

nimim: neljännen polven paljasjalkainen stadilainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ties mitä sakkaa tuo tullessan idästä.

Oikeasti olen asunut suurimman osan elämästäni Espoossa ja itä-helsinki oli minulle kauhistus. Vaan nyt kuuden vuoden jälkeen voin sanoa, että on alueita ja alueita niin Espoossa kun Helsingissäkin.

Itse karsastan osaa Espoon lähiöistä vaikka olen asunut yhdessä pahimmista. Vantaalla on paikkoja joihin en muuttaisi. Ja semmoinen tuli mieleen, että olen pari kertaa nähnyt huumeruiskun maassa, mutta se ei ole ollut itä helsingissä eikä hurjassa keski-espoossa vaan krunikassa

En enää - liian kalliit asunnot:(

Samanlaista sakkia on itään vievässä metrossa kun länteen vievässä junassa. Niissä kulkuvälineissä, millä pääsee ilmaiseksi on epäsosiaalista ainesta. "Kannelmäki on lännen Kontula ja Malminkartano Myllypuro".

Itse valitsisin Länsi-Helsingin vain siksi, että olen aina asunut siellä.

Lainaus:

Itä-Helsingissä on Kontula. Toisaalta täällä on myös Jollas ja Marjaniemi. Itä-Helsinki on niin laaja, että löytyy todella erilaisia alueita.

Alue on maantieteellisesti laaja ja kuten jo kirjoitettiinkin, idässä on myös kaupunginosia, joissa asuu hyvin toimeentulevia, koulutettuja ihmisiä ja eliittikaupunginosia. Ja se toinen ääripää myöskin, ikävä kyllä.

itä näyttää erilaiselta mereltä katsottuna kuin metroaseman nurkilla.

Vanhassa Herttoniemessä on huonoja, levottomia ja sosiaalisten ongelmien kyllästämiä taloyhtiöitä ja kortteleita ja sitten ihan viihtyisiä, mukavia kortteleita.

Samoin varmasti monilla muillakin kerrostalovaltaisilla alueilla.

Itse asun arvostetulla alueella Epoossa (missä ei juurikaan vuokra-asuntoja), missä päiväkotien, leikkipuistojen yms. pihoilla sikaillaan harvasen yö.

Muutin seitsemän vuotta sitten tänne "villiin itään" enkä ole katunut päivääkään. Välillä metroissa on ties mitä pikku-ukkoja näkeviä tyyppejä, mutta muuten matka sujuu nopeasti ja luotettavasti. Metroasemilla en hengaa, koska en näe siihen mitään syytä.

Ihmiset lähiössä ovat ystävällisiä ja auttavaisia, maisemat ovat kauniita ja meri on lähellä. Mielestäni kaupungin itäpuolella on ihan hyvä asua.

Itä-Helsingissä on Kontula. Toisaalta täällä on myös Jollas ja Marjaniemi. Itä-Helsinki on niin laaja, että löytyy todella erilaisia alueita.

Mä olen asunut Itä-Helsingissä kymmenen vuotta enkä pois muuta. Kiva koti hyvällä rauhallisella paikalla, hyvä pk, hyvät lenkkimaastot ja kaikki palvelut lähellä.

Mulle on ihan sama, miten ennakkoluuloisesti muhun suhtaudutaan.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat