Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Meillä oli viime talvena viking goret tytöllä ja ei niitä voinut käyttää alle -5 asteen pakkasessa kun oli jalat kylmät. huopikkaita käytettiin kylmällä. Tuntuu vaan että kaupoissa ei ole muita kenkiä kuin näitä Goreja loskakeleille. Ja pääkaupunkiseudulla kun usein on 0- -5 astetta.

Nyt olen miettinyt että jos ostaisin tytölleni joko Tepsut tai Kavatin kengät ja sitten ihan loskasäälle karvavuoriset kumpparit!! Vai mitä sitä oikein kantsii ostaa?? Noista Tepsuista olen kuullut hyvää, että pitävät kylmää. Onkohan niitä nättejä värejä, jotain vaaleanpunaista/roosaa olisi haussa? En haluaisi punaisia kun ei sitten sovi vaatteisiin :)

Kommentit (11)

Kavatin nettisivuilta löysin hauskat kengät uudesta talvimallistosta...kärkiosa on kokonaan kumia ja yläosassa on vaan jotain kivaa tilpehööriä :) tuotenumero 2756...onko kellään kokemuksia tuosta mallista? Onko nähnyt jossain myynnissä pääkaupunkiseudulla? Minä etsin kenkiä mitkä olisi lämpöset, kivan näköiset ja kestäisivät ihan kivan näköisinä tarhan rymyilyissäkin...Tälle talvelle olen ostanut jo talvigoret, Timben vaaleanpunaiset argh niin ihanat mekko kengät ja vielä olen ostamassa timbeltä ruskeat nahkakengät...Nuo goret on tarhaan ja loskasäälle laitettavaksi, mutta vielä tarvitsisin lämpöiset kengät jotka tosiaan kestäisi lapsen rymyämistä ihan kivan näköisenä edes puoli talvea :)

Tavallinen Kuoma ei sovi meille koska tippuu jalasta, mutta tarrallinen oli todella hyvä ja tukeva sekä 5- että 2-vuotiaalle. Ja lämpimät tietenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Onko Kavatin kengissä nauha- vai tarrakiinnitystä? Mitä värivaihtoehtoja yleensä ollut? Entä ovatko kapeaa vai leveää mitoitusta?

lakrisal:

Lainaus:

Meillä tosi kylmäjalkainen lapsi, jolle kokeiltiin ensin goret ja Kuomat. Kavateissa pärjäsi ilman villasukkaakin lähelle -10 astetta. Kaikinpuolin hyvät kengät, suosittelen. Ovat edelleen kuin uudet kumivahvikkeiden ansiosta.

Goreja ei omistetakaan, vaan 4v pojalla ollut kaikkina talvina Tepsut-talvikengät. Niissä on vetoketjut ja nauhat, water resistant-kalvo joka suojaa kenkää kastumiselta (testattu kyllä vesilätäkössä, ja jalat pysyneet kuivina). Sitten tosi loskalle laitettu karvakumisaappaat. Hyvää näissä on vielä karvapohjallinen, jonka saa kengästä kuivumaan yön ajaksi, jos jalka hionnut.

Meillä tosi kylmäjalkainen lapsi, jolle kokeiltiin ensin goret ja Kuomat. Kavateissa pärjäsi ilman villasukkaakin lähelle -10 astetta. Kaikinpuolin hyvät kengät, suosittelen. Ovat edelleen kuin uudet kumivahvikkeiden ansiosta.

Minusta ovat Tepsujen ohella parhaat markkinoilla olevat kengät joka suhteessa. Kesäkengissä ovat Tepsujakin vähän paremmat, sillä Tepsujen varsi on vähän liian lyhyt.

Kavatin talvikengistä tein sellaisen huomion, etteivät päästä ihan helposti kosteutta sisään. Vaikka eivät ole lätäkkökengät, kestävät jonkin verran kosteutta reunavahvikkeiden ansiosta.

viime vuonna lapsen jalka paleli niissä heti, kun oli vähänkin kylmempää, vaikka kokeiltiin erilaisia sukkiakin. Tepsut toimivat meillä paljon paremmin, ne eivät päästä vettä läpi loskakeleillä ja ovat myös erittäin lämpimät. Vesikelejä varten on sitten hankittuna myös vuorelliset kumisaappaat.

Etenkin talvisaappaat ovat todella lämpimät, niitä suosittelen! Ainoa miinus on ettei niitä saa kiristettyä jalkaan kuten nauhallisia kenkiä, mutta aika tukevat nahkaiset saappaat ovat silti. Kavatin sivuille tulee talvikenkämallisto luultavasti syyskuun aikana, kannattaa käydä katsomassa mitä sieltä tänä talvena löytyy!

Meillä on myös helposti jaloista paleleva lapsi. Monet ovat suositelleet Kuoma-kenkiä, mutta en ole halunnut hankkia niitä, koska eivät malliltaan tue jalkaa ja minulle ulkonäölläkin on merkitystä :)

Itse olen päätynyt Pionin nahkakenkiin. Viime talvena meillä oli tummansiniset karvavuoriset Pionin Muumi-kengät. Niissä oli sekä nauhat, että vetoketju sivulla.

Värit vaihtelevat, viime talvena Muumi-kenkiä sai sinisenä ja punaisena, mutta lisäksi oli tarjolla ainakin mustia koristekarvareunuksella varustettuja Pioneja.

Nämä ovat tukevat kengät, kivan näköiset, pystyy säätämään, hinta on edullinen ja materiaali laadukas. Vaikka poika konttaili pihalla kengät jalassa leikkiessään, eivät kärjet kuluneet puhki, eivätkä kengät päästäneet vettä läpi vähän kosteammillakaan keleillä lopputalvesta.

Ja nyt on pysyneet jalat lämpimä.

pojalla on heti ilmojen viilettyä kylmät jalat ja goret ym. eivät pidä jalkoja millään lämpiminä.

Viime talvena ostettiin tepsun talvikengät ja ne on tosi hyvät ja kestävät.

Olin todella tyytyväinen niihin ja myös talvi kumppareihin!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat