Vierailija

Olisitteko niin ihania ja kertoisitte kaupunkienne hyviä ja huonoja puolia lapsiperheen kannalta ja muutenkin? Plussia ja miinuksia? Hyviä asuinalueita?

Olen yksinhuoltajana muuttamassa jompaankumpaan kaupunkiin ilman turvaverkkoa, tämä on ainut keino minkä keksin saadakseni edes jotain tietoa noista kaupungeista :( Ja siis tuttuja ei kummassakaan paikassa, mutta työpaikkoja tarjolla molemmissa.

SUURKIITOS AVUSTANNE!

Kommentit (17)

Kivan kokoinen kaupunki. Helppo lähteä joka suuntaan, junalla ja autolla nyt kun on uusi oikorata.

Hyviä alueita pienen matkan päässä keskusta lukuisia. Bussiyhteyden päivällä hyvät, illalla joihinkin paikkoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

työpaikkaa... Mun mielestä täällä on ainakin kiva asua ja jos ystäviä haluaa niin kannattaa olla ite tosi aktiivinen sillä perus Hämeenlinnalaiset saatta tuntua vähän kylmiltä... eli kannattaa ottaa osaa kaikkeen aktiviteettiin...

Pientenlasten kanssa muuttoa voisin suositella myös Parolaan, sieltä kulkemiseen tarttee kyllä melkein auton, mutta on kyllällä muutama kauppa...

Hämeenlinnaan rakennetaan tällä hetkellä tosi paljon ja kaikki uudet asunnot on ilmeisesti suunnattu lapsiperheille, jos ei uutta vanhainkotia oteta huomioon...

Mun mielestä Hämeenlinna on kivan pieni-isokaupunki... Lahti on mulle jo liian iso :D

Olen asunut sekä Hämeenlinnassa että Lahdessa ja pidän enemmän Lahdesta. Nyt asumme Hollolan puolella, 9 km Lahden keskustasta. Palvelut on hyvät, mutta kaupunki ei tunnu liian isolta. Oikorata ehdoton plussa. Vireä MLL (lastenhoitopalvelut, tapahtumia jne...)

Jos keskussairaalaan menet töihin, Hollola hyvä vaihtoehto (kuntakeskuksen ympäristö). Missä suunnassa työ on? Vaikuttaa asuinpaikan valintaan.

Parola(Hattula) on virkeä taajama, samoin Turenki(Janakkala). Ja Eteläinen(Hauho) on kasvava maalaiskylä. Sitten on vielä Kalvolasta IIttala, sitä en tunne.

Olen kuullut myös että Ojoisten ala-aste on kaikkein rauhattomin koulu (ojoinen & kettumäki) Itsekin muutin tänne ilman turvaverkkoa, ja kesti n. puoli vuotta löytää ystäviä. Kyllä se siitä.. :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat