Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Emme ole juurikaan tekemisissä miehen kanssa, eikä arvomaailmamme oikein kohtaa. Miten esitän asian ystävälle kohteliaasti?

Kommentit (17)

vähintään kaksi, mutta voi olla useampikin. Joten jos valitsette kaksi sellaista kummia, jotka oikeasti haluatte kummeiksi, voisi ystävättäresi avomies olla heidän lisäkseen. Eihän ole teiltä tai lapselta mitään pois jos kummeja on yksi enemmän. näin teidän ei tarvitse miettiä, pahoitatteko kenties jonkun mielen.

Avopareista en osaa sanoa, mutta mielestäni aviopareista pitää kutsua kumpikin, ellei ole pätevää syytä olla kutsumatta. Pätevänä syynä pidän lähinnä sitä, että kyseinen henkilö on ateisti. Jos hän ei ole kirkon jäsen, häntä ei edes voi pyytää kummiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos ihan noudatettaisiin sitä, mitä kirkon pitäisi opettaa, niin avopari ei edes voisi olla kummi! (Avoliitto ihan juridisestikin " vähemmän sitoutumista" kuin avioliitto). Reippaasti vaan sanot, että ajateltiin sua kummiksi. Jos kysyy miehestään, niin sanot ettei tunneta sitä niin hyvin tai halutaan vain kaksi kummia joista toinen on Maija ja toiseksi toivottaisiin sua.

En pyytäisi ko. henkilöä kummiksi, koska en tahdo. En halua lapseni olevan tekemissä hänentyyppisensä ihmisen kanssa nyt eikä myöhemmin. Se olisi todellakin lapselta pois, jos tuo ihminen olisi kummina.

sanooko tämä ystävälleen, ettei lapsi saa olla tämän miehen kanssa tekemisissä? Itse ainakin ottaisin nokkiini, jos joku sanoisi, että lapsensa ei saa olla mieheni kanssa tekemisissä.

Omalla lapsellani kummit ovat veljeni ja paras ystäväni. Veljelläni on pitkäaikainen tyttöystävä ja paras ystäväni on naimisissa. Kenellekään ei kuitenkaan ollut epäselvää eikä kukaan edes tajunnut loukkaantua siitä, ettemme halunnut pariskuntia kummeiksi vaan vain nämä minulle tärkeät ihmiset: veljeni ja paras ystäväni. En halunnut mitään kummiarmeijaa, vaan halusin antaa kunnian nimenomaan niille, joille sen sydänmestäni annan. Kummius on minusta kunnia-asia, enkä sitä jakele kenelle tahansa ja minulla ei kaiken lisäksi edes ole mitään vastaan ystäväni miestä tai veljeni tyttöystävää - ihania ihmisiä molemmat.

.....

Ja jos kysyy että miksei " kalle" niin sanot, ettette tunne häntä niin etette halua.

Meillä esim on yhdenlapsen kummina mun siskon mies muttei mun sisko..

Eihän sun tarvitse ketään ottaa jota et halua.

Ei missään niin velvoiteta. Eli ei ole mitään virallista " etikettiäkään" että tarvitsisi ottaa molemmat. Kyllä se on ihan vanhemmista kiinni ketä pyytävät ketä eivät.

Haluan vain kuitenkin sanoa, että meillä oli sama

tilanne jokunen vuosi sitten. Paras lapsuudenystäväni

olisi ollut mitä sopivin kummiksi, mutta hänen miestään

en misssään nimessä olisi siihen hommaan ottanut.

Kuitenkin tiesin, kuinka ystäväni tästä loukkaantuisi (miehestään

ei niin väliä), joten keksittiin lapselle toiset kummit. Vieläkin

hiukan kismittää kun en tiennyt miten asian olisi muutenkaan

hoitanut.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat