Seuraa 

Ja vinkkejä miten käytännössä onnistuu, jos vauvan kanssa yksin...:)

Kommentit (5)

Laitan vauvan sitteriin ja pyyhkeen jaloille ettei vesi roisku sitteriin/vauvaan. Pesen itseni suihkussa. Kun olen puhdas, otan vauvan ja suihkutan hänet sylissäni. Kiedon pyyhkeeseen joka odottaa lähellä, sit itselle kylpytakki. Ja pian kuivattelemaan. Muutaman viikon iästä lähtien on tätä harrastettu. Vauva tykkää, samoin äiti.

..synnäriltä ohjeita jo suihkuun menemiseks, hoitsun mielestä olis ollut parempi aluks käydä suihkussa kun kylvyssä ????? No ei olla kuitenkaan suihkuteltu vaan kylvetty kun se on niin hauskaa ja mukavaa, etenkin vauvelin mielestä, ikää 2,5 vkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ekaksi molemmat on käyneet pari ekaa kertaa kotona kylvyssä ammeessa ja sitten on noin kaksi viikkoisesta käytetty suihkussa.

Menen aina itse ensin suihkuun ja käyn oikeen lämpimässä suihkussa niin suihkukaappi lämpiää ja höyrystyy. Sitten mies tuo vauvan, otan hänet siihen rintaa vasten ja hän tyytyväisenä kököttelee siinä ja katselee ja kuuntelee. Kummatkaan ei oo protestoineet koskaan, toisin kuin kylvyssä on itkeneet. Mun mielestä tuo suihkussa käyttäminen on helpompaa kuin kylvettäminen. Mulla jotenkin ei oo niin varmat otteet kun siinä ammeessa pitää vauvaa ja toisella kädellä pesee, vauva tietysti vaistoaa sen ja alkaa itkemään, voihan siinä toki palellakin osaksi. Lisäksi asento on hankala jos amme on esim. saunajakkaran päällä tai mulle esim. ammejalat on liian korkeat.

Nuorin on nyt liki 4 viikkoinen ja suihkussa on käynyt 4 kertaa ja on todellakin tykännyt! Siinä saa näppärästi pestyä koko lapsen.

Esikoista oon käyttäny yksinkin ja oon tehny sillai että pistäny sitteriin pehmusteeksi paksun pyyhkeen ja muovitetun froteen pissojen varalta, siihen päälle vauvan huppupyyhkeen ja kun olen pessyt niin käärinyt vauvan siihen sitteriin pyyhkeen mutkaan, pessyt itteni ja pukenut ja sitten pukenu vasta vauvan makkarissa.

Meillä on vain hyviä kokemuksia vauvan suihkussakäynnistä! Suosittelen muillekin lämpimästi!

Delfine ja tytöt 12/03 ja 08/06

suihkut aloitettiin heti kun kylvetyskin. Suihkussa helpompi pestä poika, varsinkin nyt kun se on niin vauhdikas että ei pysy kylvyssä yhtään paikallaan : ) Heti aloitettiin myös pään kastelut, eli vauva vaan suihkun alle ja siinä se hienosti pitää myös hengitystään...

käyty ekat pari kuukautta vain suihkussa ihan vauvasta saakka. Jotenkin se helpompaa kuin ihan pienen kylvetys. Varsinkin kun ihan vauva ei vielä edes sätki mitenkään sylissä (kuten isommat). Mä riisunut vauvan alasti hoitopöydällä (samassa tilassa kuin suihku). Meillä kylppäri lämmin kun on lattialämmitys + muutenkin. Sitten vaan vauva syliin toiselle käsivarrelle ja suihku päälle, ei kovin lujalle ettei pelästy suihkun kohinaa, kun kylppärissä saattaa kaikuakin. Siinä sitten annettu veden valua päälle, myös päähän suoraan ylhäältä, kun on se sukellusrefleksi vielä olemassa. Paljon helpompi pestä hiukset kuin esim. parivuotiaalta! Välissä oon kääntänyt ympäri ja toiselle käsivarrelle, täytyy vaan olla tosi tarkka liukkaan vauvan kanssa. Sitten hanat kiinni ja äkkiä lämpäisen pyyhkeen sisään ja aika vikkelään lämmintä ylle, myssy päähän ettei palellu :) Meillä ainakin ovat nauttineet suihkussa olemisesta! Aina oon jutellut rauhallisesti siinä samalla että kuulevat tuttua ääntä. Sitten vasta vähän isompana on laitettu kylpyyn kun esim tykkäävät jo käsillä läiskiä vettä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat