Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Mahtaakohan täällä palstailla lähiaikoina synnyttäneitä/synnyttäviä, jotka tietäisivät tuberkuloosirokotteesta? Rokote on kai nyt syksyllä poistunut yleisestä rokotusohjelmasta, mutta käsittääkseni se voidaan edelleen antaa riskiryhmille.

Haluamme tälle tulevallekin vauvalle rokotteen, koska isän kotimaassa tuberkuloosiriski on suuri. Lisäksi äitini (ihan suomalainen) on nuoruudessaan sairastanut tubin. Neuvolassa ei ole ollut asiasta vielä mitään puhetta; pitääkö itse osata kysyä? Ilmeisesti rokote annetaan (jos annetaan) synnytyssairaalassa kuten ennenkin?

Kommentit (4)

KTL:n sivuilta selvisikin, että neuvolassa olisi jo pitänyt tehdä haastattelu rokotustarpeen arvioimiseksi mielellään pari, kolme kuukautta sitten. Täytyypä muistaa ottaa asia puheeksi seuraavalla käynnillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

...neuvolantäti kertoi kyseisestä asiasta ja antoi jopa " info" paperin siitä..ja meilläkin se laitetaan ensi keväänä syntyvälle lapselle...Koska mieheni on kotoisin selaisesta maasta,missä kyseinen rokotus on tarpeen....kannattaa itse kysyä neuvolassa...:)

Ninni-03:

Lainaus:

Mahtaakohan täällä palstailla lähiaikoina synnyttäneitä/synnyttäviä, jotka tietäisivät tuberkuloosirokotteesta? Rokote on kai nyt syksyllä poistunut yleisestä rokotusohjelmasta, mutta käsittääkseni se voidaan edelleen antaa riskiryhmille.

Haluamme tälle tulevallekin vauvalle rokotteen, koska isän kotimaassa tuberkuloosiriski on suuri. Lisäksi äitini (ihan suomalainen) on nuoruudessaan sairastanut tubin. Neuvolassa ei ole ollut asiasta vielä mitään puhetta; pitääkö itse osata kysyä? Ilmeisesti rokote annetaan (jos annetaan) synnytyssairaalassa kuten ennenkin?

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat