Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Lapsemme on toista talvea päiväkodissa ja hän on nyt vanhin lapsi pienten ryhmässä. Kotona tyttö käyttäytyy ihan hyvin ja on kiltti muille lapsille. Päiväkodista on alkanut päivittäin tulla viestejä, että lapsi kiukuttelee paljon. Erityisesti siirtymävaiheissa, kun lähdetään ulos, syömään, pissalle jne. Ryhmässä on ollut syksyn aikana 7 hoitajaa. Kolme lapsista on yksivuotiaita ja suurin osa lähempänä kahta vuotta. Hoitajien kommentit väsyttää, koska mitä voin tehdä, jos lapsi käyttäytyy kotona normaalisti? Tuntuu, että hoitajat on ylikuormittuneita ja näkevät kiukuttelevat lapset vaan rasitteina. Hoitajilla ei ole aikaa isoimmille lapsille ja tyttömme ilmeisesti vaatii huomiota kiukuttelemalla. Viime talvi meni hienosti ja aina oli hyvä mieli, kun haki kotiin. Harmittaa...

Kommentit (11)

Juttelin tytölle ja kerroin, että ryhmän pienimmillä lapsilla on äitiä ikävä ja hoitajat joutuvat olemaan heidän kanssaan enemmän. Olen yrittänyt kysellä harmittaako siellä joku, mutta se on mennyt johdatteluksi omalta puoleltani ja en ole saanut mitään irti.

ap

että lapsellasi on jotain joka " hiertää" päiväkodissa. Kannattaa ottaa asia vakavasti puheeksi hoitajien kanssa. Voisiko olla mahdollista järjestää esim. vanhempien varttia? Tai sitten erityislastentarhanopettaja päiväksi pariksi tarkkailemaan tytärtäsi. Varmasti luulisi puhumalla asian parhaiten selviävän. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

...mutta pikemminkin luulen, että ei ole luonut kunnon kontaktia hoitajiin, koska siellä on ollut seitsemän eri hoitajaa parin kuukauden aikana. Ja kaikki heidän aikansa menee pienimpien lasten kanssa.

ap

(tämä lienee hoitajien toive ?)

Hoitajamitoitus ja kannustus pitkäaikaisiin pysyviin työsuhteisiin on liian heikkoa tänä päivänä !

En ihmettele, jos on olo kuin jauhopussilla, jos ei tuttua hoitajaa ole !

meillä on taas juuri päinvastainen tilanne. Eli että hoitopaikassa käyttäytyy erittäin mallikkaasti ja kiltisti, mutta heti kun kotiovi aukeaa, alkaa kiukkuaminen juuri ns. siirtymävaiheista, vastustaa kenkien riisumista, vastustaa iltapalan syöntiä jne... Itse olen ajatellut, että kyseessä on uhmaiän alkaminen. Eikä uskalla kyseenalaista hoitotädin auktoriteettia joten kiukkuaa sitten kotona. Ehkä teillä on päinvastoin?

Tekisi mieli tehdä jotain, mutta aika neuvoton olo. Ryhmässä on ollut lievä kaaos koko syksyn ja lapsemme oireilee varmaan sitä. Voisi tosiaan ehdottaa kunnon keskutelua, koska lapsen kuullen on inhottava sipistä ongelmista.

ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat