Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Vein tänään kirpparille myyntiin pari laatikollista lastenvaatteita ja leluja sun muuta krääsää. En saanut edes kunnolla laskettua laatikoita maahan, kun pari eukkoa tuli salamana paikalle tonkimaan laatikoita! Ja kyseli, että mitäs sulla on myynnissä?

Noh, ei siinä mitään, annoin niiden tonkia rauhassa, vaikka vähän sieppasikin. Vein vielä yhden laatikollisen kirjoja myyntiin illemmalla ja mitäs mä löysinkään? Ne lasten haalarit sun muut "halvat arvovaatteet" vieraista pöydistä ja hintaa oli rutkasti enemmän (esim. lasten haalareihin olin laittanut hinnaksi 1-4 euroa ja trokarit pyysivät niistä 20-30 euroa :D

Sivut

Kommentit (23)

Siitä pitäisi tosin infota, että kyseessä on yritys

Aina ei välttämättä ole yritys, vaan monet ostavat sitten kevään (ja muistakin) alesta todella halvalla uudet vaatteet, sievästi ottavat tarjoushintalapun pois ja myyvät kalliilla huutonetissä.

Kirppisten idea on kyllä tosiaan mennyt metsään, siellä maksaa nykyään lastenvaatteet saman kun kaupassa alevaatteet, jotku jopa kalliimpiakin, varsinkin huuto.netissä. Miksi niistä suostutaan maksamaan????

Lainaus:

Se myös on ärsyttävää kun näkee 30 euron Jonathan haalareita myynnissä huutonetissä lähtöhintana 45 euroa ja samalta myyjältähän näitä tietysti löytyy useampana kappaleena joten mikään virheostos ei ole kyseessä.

olla netissä myös lastenhaalareita myynnissä. Siitä pitäisi tosin infota, että kyseessä on yritys.

AP:lle: Kyllä muakin ärsyttää nämä trokarit. Itse olen vältellytkin oikeastaan kirppiksillä myyntiä. Olen sitten myynyt tai antanut kavereille suoraan, ilmaiseksi siis. Kävi hyvä säkä kun kaksi kaveria sai poikavauvat ja vein heille molemmille 2 laatikkoa hyviä vaatteita.

Jos olisi mennyt jollekin "kirppiksen ammattilaiselle", joka olisi koittanut sitten vetää ylihintaa jostain käytetyistä Legon, Timberlandin ja IKKS:n vaatteista, olisiko sitten ottanut aivoon...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ainakin itse toivon myös, että ostaja löytää tarvitsemansa edullisesti ja saa hyvän mielen. Trokarien hyvä mieli ei ole välttämättä se mitä ajattelen...

juuri tämän takia lahjoitan nykyisin kaikki lähetystorille-meneenpähän myytävästä tavarasta saatava raha ainakin hyvään tarkoitukseen! (eikä tarvitse huomauttaa, kyllä olen uskossa oleva ihminen, siksi lähetystori!)

möin Mariskoolin ja huomasin että se sama oli taas myynnissä huutiksessa, mutta ajattelin että ihan sama, mitä se mulle kuuluu mitä hän sille tekee senjälkeen kun olen sen myynyt, kuka käski mua myymään.

Kyllä muakin ärsyttäisi, jos itse ajattelisin luopuvani omista tavaroistani suht edullisesti myös sen takia, etät joku kenties tiukemmassa tilanteessa oleva äiti saisi lapsilleen hyviä vaatteita edullisesti, ja sitten ne menisikin jollekin ahneelle trokarimammalle.

Lainaus:

Ainakin itse toivon myös, että ostaja löytää tarvitsemansa edullisesti ja saa hyvän mielen. Trokarien hyvä mieli ei ole välttämättä se mitä ajattelen...

tienata vanhoilla lumpuilla. Toi teidän tekopyhyys ja jeesustelu on huvittavaa :)

Lainaus:

Kyllä muakin ärsyttäisi, jos itse ajattelisin luopuvani omista tavaroistani suht edullisesti myös sen takia, etät joku kenties tiukemmassa tilanteessa oleva äiti saisi lapsilleen hyviä vaatteita edullisesti, ja sitten ne menisikin jollekin ahneelle trokarimammalle.

Lainaus:

Vein ekaa kertaa myyntiin kirppikselle todella hyväkuntoisia vaatteita, verhoja yms. Sillä periaatteella, että menee halvalla ja saan kaappeja tyhjäksi. Tavaraa on lähtenyt kahden päivän aikana ihan mukavasti. Olen itse kirppiksiltä paljon ostanut ja tullut siihen tulokseen, että alkuperäinen ajatus on monelta hävinnyt ja ihmiset todella koittavat myydä rikastuakseen? Vai onko se sitten rahanahneus joka iskee hinnoittelu vaiheessa.

Samaa mieltä ap:n aknssa.

Trokarit vesittävät kirpputorien idean. Itse haluan kierrättää vanhat lastenvaatteet edullisesti toisille lapsiperheille.

Jos haluaa tienata vaatteiden myynnillä voi perustaa yrityksen.

ymmärrän pointtisi ap. toisaalta taas sait kaappisi tyhjäksi ja rahasi pois, niin ehkä kandee lakata välittämästä siinä kohdassa..

itsellänkin olisi kolme äp laatikollista käytettyjä lastenvaatteita, jotka haluaisin antaa jollekin todella tarvitsevalle. En kuitenkaan jaksa/viitsi lähteä myymään niitä mihinkään, koska todella tarvtisevat eivät niitä sitten kuitenkaan saa. tyhmää tai ei, mutta näin ajattelen. Ehkä vien uffille.

Ei niitä kukaan enää osta noilla hinnoin, varsinkaan kirpparilta! Kun uutenakin saa samaan hintaan, varsinkin alesta! Huhhuh.

Mut toisaalta, mä ite haluun vaan päästä tavaroistani eroon asap, joten hinnottelen alakanttiin. Jos joku niitä myy voitolla eteenpäin, niin siitä vaan. Eipähän oo enää mun nurkissa lojumassa.

Lainaus:

möin Mariskoolin ja huomasin että se sama oli taas myynnissä huutiksessa, mutta ajattelin että ihan sama, mitä se mulle kuuluu mitä hän sille tekee senjälkeen kun olen sen myynyt, kuka käski mua myymään.

No esimerkiksi minä en enää mene kirpparille, koska siellä myydään yleensä ylihinnoiteltua roskaa. Kun riittävän moni muu tekee samalla tavalla, niin siitä kärsivät kaikki. Ostajat vähenevät, pöytähinnat nousevat, myyjät nostavat hintoja kulut kattaakseen jne. Tavara ei enää kierrä, kun ihmiset tietävät, että hyvää tavaraa ei enää saa kaiken mennessä trokareille.

Lainaus:

Itsehän määrittelit tavaroillesi hinnan jolla olet niistä valmis luopumaan. Onko sillä mitään väliä mitä tavaroille tapahtuu jos kerran sait niistä haluamasi hinnan?

Ja huom, en ole trokari.

Se myös on ärsyttävää kun näkee 30 euron Jonathan haalareita myynnissä huutonetissä lähtöhintana 45 euroa ja samalta myyjältähän näitä tietysti löytyy useampana kappaleena joten mikään virheostos ei ole kyseessä.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat