Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Taas yksi keskenmeno takana, ja pikku hiljaa alkaa usko loppua tähän touhuun.

Miksi kaikki muut tuntuvat tulevan raskaaksi ihan noin vaan ' PLOP' ja saavat sitten tietenkin ' PLOP' terveen vauvan 9kk jälkeen. Ja suurin huolenaihe on hieman pahoinvointia ja väsymystä raskauden aikana ja kun housut eivät mahdu enää päälle ja miten sisustettais vauvan huone ja mitkä vaunut hankkittais. Miksi kaikille muille tuntuu käyvän näin??

Ja minä en voi edes alkaa mitään suunitella siinä vaiheessa kun tulen raskaaksi. Koska joka kerta kun olen pistänyt työasiat hieman pienemmälle liekille ja muut suunitelmat vähän taka-alalle, niin eikös vaan, ei koko vauvasta tullutkaan mitään, ja taaaaas piti suunitella ihan uudestaan. Sen verran olen jo viisastunut että raskaudesta en kerro enää kellekään, en onneks edes ekalla kerralla kertonut. Mutta silti tämä elämänsuunittelu uudeksi pistäminen on rasittavaa, puhumattakaan nyt siitä että olen jo 3 kertaa menettänyt toivon siitä että saisimme vihdoinkin oman vauvan.

Kommentit (21)

Joo, siihen tutkimukseen en pääse, kysyin jo, koska oli yksi kohdun ulkopuolinen.

Ja kyllä, siinä vaiheessa kun olen taas raskaana menen yksityiselle lääkärille, ainaskin osittain, enkä enää jää julkisen puolen neuvolan armoille. Sieltä on yksinkertaisesti liikaa huonoja kokemuksia.

Kiittäen

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Se tulee sitten kun aika, sinä ja ajatuksesi olette kypsiä. Tämä pitää sisällään myös alitajuntasi uskomukset, toiveet ja pelot joita et itse välttämättä edes tunnista.

Oli ihan epätoivoinen olo ja tuntui että uskaltaako enää edes yrittää. Jos taas menee kesken niin leviää pää. No yritettiin sitten kuitenkin... nyt se yritys on jo 9v ja sen jälkeenkin on vielä monta onnsitunutta raskautta, ja vain yksi keskenmeno. JOten kaikki voi kääntyä hyväksi. Voimia sinulle .

Meillä oli yksi lapsi ennestään ja sen jälkeen 3 perättäistä keskenmenoa, rv 18, rv 8 ja rv 5 ja sen jälkeen lopultakin meille syntyi se kauan (2vuotta) kaivattu vauva.

Vaikea on löytää oikeita sanoja vaikka tuo vauva tulikin niin en silti pysty unohtamaan kokemaani. Voimia sinulle ja toivon, ettet enää joutuisi kokemaan pettymyksiä uudelleen.

Vierailija:

Lainaus:

Itse olen kokenut että Maija Tulppala ja Sirpa Wilska (+Ulander) ovat ammattitaitoisia myös keskenmenojen kohdalla ja osaavat myös asennoitua " oikein" .

Mietin tuota menemistä Maija Tulppalalle. Kannattaako sinne mennä nyt km jälkeen, vai vasta sitten kun olen taas raskaana? Kun raskaaksi näytän tulevan suht helposti, mutta se pysyminen on sitten taas se isompi ongelma.

Toisaalta, jos mitään vikaa ei löydetä, mitä vähän uumoilen, niin kannattaako sinne mennä sittenkin?

en halua masentaa mutta kerronpahan oman tarinani. meillä oli jo neljä vuotta yritystä takana ennen ensimmäistä raskautta joka päättyi ensimmäiseen kesken menoon. sen jälkeen alkavia raskauksia on ollut neljä ja jokainen niistä on keskeytynyt. eli meillä on ollut jo viisi keskenmenoa. sen jälkeen kun ensimmäinen raskaus saatiin luomuna alulle ei ongelmia alulle saamisessa ole ollut ,kuin nakutettu joka toinen kierto, mutta kyydissä ei pysy. tutkimuksiin pääsee jo tällä kokemuksella, mutta jono on noin vuoden verran julkisella. seuraavan keskenmenon jälkeen menen tämän uuden koti kaupunkini yksityiselle lääkäri asemalle, sillä kun muutimme joudun koko jonon hännille. usko siihen, että meille tulee joskus lapsi on hiipunut todella pieneen ja sitä on ruvennut jo suunniittelemaan tulevaisuutta ilman lapsia. ehkä siitä kertoo jo sekin että ostimme talon johon ei lapset oikein sovi kun on vain yksi kunnon makuuhuone. toivottavasti teillä käy parempi tuuri ja saatte pikku kakkosen.

Niin, en usko että käynti ennen raskautta välttämättä hoitoonpääsyä tms raskauden ennustetta muuttaisi. Tulppala on kouluttautunut perheterapeutiksi ja osaa kyllä kysyä hyviä kysymyksiä ja tukea henkisessä jaksamisessa (oman kokemukseni mukaan huomioi myös miehen " osan" ) ja itse koin saavani apua omaan olooni, mutta nämä jutut varmaan vaihtelee.

Meilläkään raskautuminen ei ollut ongelam vaan jotain meni pieleen rv 7-8 jälkeen. Hepariinilla sitten onnistuttiin.

Ne kaksi keskenmenoa oli peräkkäin, kunnes tulin taas raskaaksi. Raskaus sujui hyvin loppuun asti ja nyt sängyssä nukkuu 9kk poika. Masussa tällä hetkellä asukki rask. vko 12+1 ja nyt pelolla odottelen ultraa, jospa tämäkin onnistuisi!!! mutta voimia, kyllä se odotus palkitaan!

oletko jo liittynyt toistuvat keskenmenot listalle yahooseen? Modena Momentti, yhteystiedot löytyy varmaankin haulla.

Toivottavasti pääset jo tutkimuksiin, NKL:lla ainakin ollut Veli-Matti Ulanderin johtama tutkimus, jonka avulla osa saa apua.

Ylipäätään jos hoitoihin lähdet/tulet taas raskaaksi etsi sellainen lääkäri jonka kanssa kemiat pelaa.

No harmi kun et tuohon tutkimukseen vielä päässyt.

Itse olen kokenut että Maija Tulppala ja Sirpa Wilska (+Ulander) ovat ammattitaitoisia myös keskenmenojen kohdalla ja osaavat myös asennoitua " oikein" .

Itsekään en ole raskauksista kavereille yleensä puhunut, harva kuitenkaan ymmärtää jos ei ole itse vastaavaa kokenut ja itse saattaa turhaan pahoittaa mielensä. Mutta jollekin kannattaa jutella!

Toivoa ei kannata menettää vaikka vaikealta tuntuu. Raskausajasta harva varmaan samalla tavalla nauttii kuin ns. keskivertoraskautuja jos on toistuvia km:ja takana. Olen itse saanut aikanaan ihan toivottomat paperit ja monta vuotta meni epämääräisessä sumussa, lopulta raskaus onnistui.

Tästä tuli nyt liian negat viesti, sillä aika moni onnistuu 4. kerralla, jaksamista!

Olen nyt tsempannut itseäni että 3 keskenmenon jälkeen ei voi olla enää niin paljon epäonnea että 4.kerralla ei onnistuisi.

Jostainhan se usko tähän hommaan on revittävä....

Olin aivan sekaisin ja sain yksin ollessani hysteerisiä kohtauksia. Onneksi mieheni oli 110% tukenani ja 6 kk:n kuluttua olin taas raskaana. Rakas poikamme syntyi terveenä. Pelkäsin tosin koko raskausajan jotain kamalaa tapahtuvan.

Nyt odotan toista lasta, eikä yhtään keskenmenoa tässä välissä.

Eli olemme elävä esimerkki sinulle ja miehellesi, että kaikki on mahdollista.

Miljoona rutistusta teille molemmille.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat