Seuraa 

Eli tyttöni kohta 1 1/2 vuotta on nyt (vasta) oppinut kävelemään, tosin askeleet ovat vielä kovin epävarmoja ja muutaman metrin jälkeen kaadutaan.

Pari yötä on nyt mennyt itkiessä. Jo heti nukkumaan mennessä pyörii sängyssä ja itkee. Rauhoittuu kun menee sängyn viereen juttelemaan tai esim. pitämään kädestä mutta heti kun oletan tytön nukkuvan, ja olen pois menossa, alkaa taas huuto.

Nyt on klo 19,30 asti itkenyt. Välillä otan syliin; rauhoittuu. Kun laitan takaisin sänkyyn alkaa huuto. Välilla annan huutaa, sitten itkee itsensä uneen taas maksimissaan puoleksi tunniksi.

Olen ihan neuvoton.

Miten muilla on kävelyn aloittaminen vaikuttanut yöuniin? Onko vastaavanlaista ollut muilla? Mikä neuvoksi? Vai koittaako vaan saada huomiota?

Ja toinen iso askel pienen ihmisen elämässä on päiväkodin aloitus. Eli pari tarhapäivää takana. Tämäkin tietysti voi laittaa pakan kokonaan sekaisin :)

Kommentit (3)

Poika otti ensiaskeleet ilman tukea 1v2kk -ikäisenä ja suunnilleen samaan aikaan alkoivat piiitkän tauon jälkeen satunnaiset kukkumiset. Yöunia enemmän touhu vaikutti päikkäreihin: ennen nukkui helposti kolme tuntia, nyt voi herätä karjumaan jo 45 min jälkeen (ja tätä helpottaa ainoastaan se, että menen viereen nukkumaan). Lyhyet päikkärit eivät luonnollisesti merkitse sitä, että olisi sitten pirteä eli että unta olisi saatu tarpeeksi...Nyt muutin yörytmiä siten, että laitan tuntia aikaisemmin nukkumaan (lyhensi ensin itse reilulla tunnilla yöunta heräten aamulla seitsemän aikoihin entisen kahdeksan sijaan) ja heppu herää näin pirteämpänä aamulla (heräämisaika pysyi siis samana).

Kävelyn lisäksi luulen, että tämä " tiettty ikä" vaikuttaa myös. Sanotaanhan hoitoon viemisestäkin, että helpointa se on yleensä alle vuoden ikäisenä tai sitten lähempänä kahta vuotta. Meillä napanuora on ollut ainakin todella tiukalla viimeisen kuukauden aikana.

Meillä poika 1v1 kk harjoittelee myöskin kävelyä, uniin vaikutti hoidon aloittaminen. Viikko on takana hoitoa ja nyt on pari yötä menny taas hyvin :) Päiväuniin ei ole ollut vaikutusta, mutta erillainen päivä tuli varmasti uniin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mutta ekat päivähoitopäivät kylläkin. Parina ekana yönä hoidon aloittamisen jälkeen 1 v 2 kk poikamme heräili öisin pitkästä aikaa. Nyt hoidossa on ollut viikon, ovat yöt jo rauhoittuneet.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat