Seuraa 

Kommentit (11)

Meillä laskettiin aina, mikä on kriittinen päivä ja jos se osui viikonloppuun, kaikki onnistui silloinkin. Jotain vastinetta kovemmille hinnoillekin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olen usein ihmetellyt samaa, että miksi Suomessa ei tehdä inssejä yksityisillä klinikoilla viikonloppuisin. Olisin itse valmis maksamaan tästä palvelusta extraa. Olemme hoidossa Helsingin Diacorissa, ja minulle sanottiin eilen puhelimessa että inssejä ei tehdä viikonloppuisin. Itse ovuloin lähes aina viikonloppuna. Klinikalta ehdotettiin sitten, että pistettäisiin munasolua kypsyttävä piikki jotta ajoitus saataisiin kohdilleen. Minusta on vastenmielinen ajatus ottaa hormonia lääkäriaseman aikataulujen vuoksi kun oma keho toimii, enkä aio siihen suostua ainakaan kovin helpolla.

Ajattelin juuri soittaa Felicitakseen ja kysyä että tekevätkö siellä inssejä viikonloppuisin. Mutta tietääkö kukaan..?

Muutenkin, ulkomailla tehdään usein kaksi inssiä yhteen kiertoon, tilastojen mukaan tämä parantaa hedelmöittymismahdollisuuksia per kierto jopa 6 %. Joskus tuntuu että Suomessa pitäisi jaksaa vaatia enemmän palvelua, varsinkin kun niistä joutuu itse maksamaan.

Yksityiset varmasti monet ovat auki, mutta lauantaisin tehdään pelkälkästään punktioita ja alkionsiirtoja. Näin ainakin väestöliitossa. Yksityisten klinikoiden netti sivuilta varmasti näkee, onko auki vai ei. Kunnallisesta en tiedä, mutta epäilen..

-Pulmu-

Tämä tosin oli syksyllä 2002, mutta enpä tiedä miksi olisivat käytäntöä muuttaneet. Mulle se inssi tehtiin clomi-kiertoon ilman irrotuspiikkejä ovulaation mukaan. Ainakin muistelen ja olen myös melko varma siitä, että se lauantai oli, koska olin iloinen siitä, ettei tarvinnut töissä keksiä syitä poissaololle ja oltiin miehen kanssa molemmat toimenpiteessä läsnä.

Vastaan itse itselleni. Soitin Felicitakseen, hoitoja ei tehdä viikonloppuisin. Jäin miettimään tuota Diacorin lääkäriä joka tekee hoitoja viikonloppuisin, mahtoiko kyseessä olla Rita Isaksson?

Helsingin väestöliitossa tehdään tosiaan toimenpiteitä myös lauantaisin, mutta puhelinneuvontaa ei ole. Fertinova on ainakin viikonloppuisin kiinni.

...kuten joku tuossa jo sanoikin, takuulla saat nopeammin tiedon sillä tavoin, kuin että huhuilet täällä jos sattuukin niin että kukaan ei juuri silloin lue kysymystäsi kun eniten ja nopeimmin kaipaisit vastausta...

Kai sinun nyt täytyisi jollakin klinikalla aloittaa se hoitosuhde ihan ensiksi, jotta tiedät, milloin ylipäätään pääset hoitoon. Jos sinun tarpeesi on se, että pitää saada tehtyä hoidot viikonloppuna, niin sitten vain lähdet soittelemaan niitä yksityisklinikoita, joita ei Tampereella käsittääkseni ole kuin Väestöliitto ja AVA-Klinikka. Kyllä he tietävät asiansa parhaiten, joku yksittäinen vastaus täällä ei aina ole oikea eikä sinun tarvettasi vastaava... Netistä löydät puhelinnumerot, niin kuin varmaan jo olet löytänytkin... ;)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat