Vierailija

Olen palannut jokin aika sitten töihin. Nyt saan kuulla jatkuvasti kommentteja vartalostani. Olen toki lihonut jonkin verran kotiäitivuosinani, mutta itselleni ei sillä ole ollut mitään merkitystä, 55 kg:n painosta nelikymppisellä kai nyt ei ole huolta. Koko ajan joku kommentoi vartaloani. Oletko raskaana, miten aiot nyt laihduttaa, on se sullakin näköjään vaikea pitää painoa, kyllä lasten saanti vaan jättää jälkensä ja oletko taas jäämässä äitiyslomalle ovat jutut, joita kuulen jatkuvasti.

Kommentit (12)

miten nyky-yhteiskunnassa äidit joutuvat niin suuren kritiikin kohteeksi. On kaikkitietäviä lapsettomia neuvojia jotka yrittää tuputtaa lapsenhoitoneuvoja ja sitten niitä jotka arvioivat laihuutta/lihavuutta, rintoja tms...

opettajainhuoneessa huomauteltaisiin jonkun kiloista. En kyllä moiseen ole törmännyt entisissäkään työpaikoissa, mutta en ihan paskimpia duuneja ole tehnytkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse painan saman verran(pituus 164) ja kolmen lapsen jälkeen on todellakin melkoinen vararengas kertynyt vaikka muuten olen hoikka. Ihmeellistä porukkaa kyllä ei voi muuta sanoa, mulle tullaan aina kehumaan että miten oot pysyny noin hyvänä kaikkien lasten jälkeen vaikka tuo maha tosiaan oikeesti on sen kokoinen et voisinkin olla jäämässä pian äippälomalle.

Ollaan varmaan saman kokosia suunnilleen, mut sulle on sattunu ympärille sellasia jotka kiinnittää huomiota negatiiviseen tai yrittää keksiä sellasta, mulla toisinpäin, vaihda seurapiirejä tai näpäytä niitä taivastelijoita takaisin, ei tollasta tarvi kenenkään kuunnella. Sano vaikka et sulla on kasvain mahassa (ja jos maha on oikeesti kauheen iso kannattaa tarkastuttaa ettei oikeestikin ole myoomia) tai sano vaan että niin no toi maha varmaan pistää silmään kun oon muuten niin timmissä kunnossa ;-)

pitäisikö kaikkien olla laihoja, eikö ole tärkein, että itse on tyytyväinen vartaloonsa? Eikö ole aika epäkohteliasta huomautella toisen ulkonäöstä? Jos joltakin kysyy, oletko raskaana ja toinen ei ole, eikö se ole sama kuin sanoisi toista lihavaksi. Moni työyhteisössämme on paljon minua painavampi, eikä kukaan heille mitään huomauttele. ap

liimaa keltainen muistilappu otsaasi ja kirjoita siihen ytimekkään lyhyesti vastaus kysymyksiin, esim. " Olen tyytyväinen painooni ja ei, en ole raskaana, oletko sinä?"

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat