Seuraa 

Eilen jäi päivä välistä täällä palstoilla. En ole mihinkään hävinnyt silti, aamupäivällä yliaikakäynti taas sairaalassa.. Saa nähdä alkavatko käynnistelemään..!? Pistäkää kaikki peukut pystyyn, että suostuvat! :o)

Toivottavasti seuraavan kerran kirjoittelen iloisia uutisia...! k.h.p varmaan jo palailee sairaalasta kohta ennenkö ehdin osastolle, luulisin.. Jännittää mennä sairaalaan, kun voi olla että sille tielle nyt jään... huij...

Villa rv 41+4

Kommentit (10)

Mäkin luulin, että Villa oli jo lähtenyt.

Todella kurja tuo sun tilanne, Villa. Onneksi vauva voi hyvin. Toivotaan, että jotain kuitenkin tapahtuisi ja paikat alkaisivat kypsymään. Mulla oli esikoisesta rv41+2 yliaikaistarkastuksessa kaikki paikat kiinni, kohdunkaula 3cm ja tilanne täysin kypsymätön. Kuitenkin samana iltana alkoivat supistukset ja esikoinen syntyi sitten seuraavana aamuna. Eli kypsymättömästäkin tilanteesta voi synnytys lähteä ihan yhtäkkiä käyntiin. Toivotaan että sullekin käy niin. Eivätkä kaikki käynnistetyt synnytyksetkään ole mitään kamalia ja pitkiä ja tuskallisia. Eli sen puoleen pidähän lippu korkealla ja mieli positiivisena. Me eletään hengessä mukana.

Teipille myös jaksamista oikein rutkasti! Nyt vaan molemmat tytöt liikelaskentaa usein ja jos ei muuta tekemistä ole, niin voihan kaikkia perinteisiä " käynnistämiskonsteja" harrastaa: siivous, seksi, saunominen, tuliset ja maustetut ruuat, lenkkeily / kävely lantio keinuen (eräs lääkäri väitti, että edistäisi suppareita), portaiden ravaaminen... mitä niitä nyt onkaan ;)

Jamssa + tytsy 3vk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

... takana ja kaikki ok! Vauvan sydänäänet&liikkeet hyvät ja on tosi alhaalla lantiossa. Paino laskenut 100 g, vaikka herkut edelleen maistuu. Verenpaine hyvä 116/75 joskin pienoista nousua on ollut neljällä viimeisellä kerralla. Turvotusta on myös. Sf-mitta jatkaa kasvuaa, nyt 36 cm. Lapsivettä normaalisti. Pissassa sokeria (mulla raskausdiabetes). Jos vähän mittailis sokruja, jos ne olisi vaikka viikonloppuna koholla, niin jos siitä olis " hyötyä" maanantaina siellä yliaikaiskontollissa! Maanantaina sitten naikkarille. Ja viikonloppu pitäis jotenkin saada äkkiä kulumaan. Kovin kauas kotoakaan ei kuitenkaan uskaltais lähteä! Ehdotuksia kaivataan, miten saisi viikonlopun nopeasti kulumaan.

teippi 41+1 (neuvolan täti oli merkannut korttiin 40+8!!!)

... ihan satavarma, että Villa olet jo eilen lähtenyt. Toivotaan ettei tänään tarvitse tyhjin käsin kotia tulla. Tsemppiä matkaan. Itse siis polille maanantaina menossa. Tämän päivän kohokohta on tuo puolenpäivän aikaan oleva neuvolakäynti. Tänään saattaa k.p.h ilmoitella nyytistään! Jännää!

Mulla yö meni taas viidellä vessareissulla, mutta onneksi uni tuli niiden jälkeen hyvin. Aamulla vähän säikähdin, kun mahasta ei meinannut " kuulua" mitään, mutta kyllähän tuo vauva sieltä sitten heräsi möyrimään, niin voi äitikin olla vähän rauhallisimiin mielin! Alkaa hermot olla kyllä olla tosi kireällä.

Kiitos kaikille, jotka jaksaa tsempittää. Ihan kiva tietää, että olette hengessä mukana! Nyt siis kolmen tunnin odotus, ennen neuvolaa. Tulen sitten jorinoimaan yksinäni kuulumiset!

Teippi 41+1

Palasin sairaalasta taas tyhjin käsin koska; paikat eivät ole YHTÄÄN pehmenneet eikä kohdunkaula ole YHTÄÄN (koko raskaanaolo aikana) lyhentynyt. Vauva voi hyvin, jonka vuoksi käynnistystä ei mielellään aloiteta, lääkäri vain peloitteli mitä kaikkea voi tulla ongelmia, jos yrittäisi kypsymättömyydestä huolimatta käynnistää. Olin ajatellut silti jäädä, vaan en tiennyt enää mitä ajatella - pää siis ihan sekaisin, kun kuulin tilanteen. Sanottiin kuitenkin, että voin mennä milloin vain, jos olo huononee yms.

Maanantaille ois yliaikakontrolli taas, tuolloin 42viikkoa täys... Eniten masentaa se, että en kuulemma henkisistä syistä saa sektioa (ensi viikolle), koska siihen ei lääketieteellistä syytä. Olisin vain halunnut sektion jossakin vaiheessa ensi viikolla, ellei vauva lähde syntymään, nyt ainoa vaihtoehto on pitkä käynnistysprosessi, sillä paikat tosiaan täysin kypsymättömät. :( Supistuksia siis ei näy ei kuulu ja siten ei paikatkaan valmistuneet. Yritän jaksaa huomiseen ja katson sitten mikä olo on.

Kiitos tsempityksistä ja mukanaelosta kaikille.

Villa

...itku täällä melkeen tuli, kun luin juttusi. Onneksi vauvalla on kaikki hyvin! Edes sanat ei riitä kertomaan, kuinka pahoillani olen puolestasi. Eli ei varmaan itsekkään kannata laittaa toiveita liian korkealle oman maanantain polikäynnin suhteen. Mulla oli reilu kaksi viikkoa sitten, kuitenkin kohdunkaula lyhentynyt 1,5 cm:iin ja pehmeä ja sormelle auki + päivittäin tulee supistuksia, välillä kauan kestäviä, kovia, muttei kivuliaita. Yläkerta täälläkin on jo viikon verran ollut kovilla. Mä varmaan saan hysteerisen itkukohtauksen, jos ne mut maanantaina kotia laittavat. Henkisesti alan olla kypsää tavaraa lataamon puolelle!

Koita jaksaa viikonloppu. Ja menet heti Jorviin, jos yhtään siltä alkaa tuntumaan. Mullekkin terkka tänään sanoi, että sairaalaan vaan, jos yhtään alkaa tuntumaan, ettei esim. vauva liiku tai yms. Ja mä olen täällä sun kanssas tämän viikolopun viestittelemässä, jos yhtään siltä tuntuu. Ja varmaan keikun täällä vielä pitkälle ensi viikollakin.

Teippi, hengessä mukana ollaan!

Kyllä ne sieltä tulee-ihan varmasti.

Tuskin lohduttaa yhtään, mutta Nekkuhan syntyi kypsymättömistä paikoista. Siis kun se oli perätilassa melkein koko ajan tai ei edes varsinaisesa perätilassa vaan aavisus poikittain. Se ei laskeutunut ja kiinnittynyt lainkaan, joten ei tehnyt päällä tilaakaan. Minulla ei ollut mitään liitoskipuja jne ollenkaan. Ei myöskään supistuksia. Nekku teki sitten sen viimeisen kuperkeikan ja puhkaisi kalvot. Supistuksista ei tietoakaan. Sairaalassa ne sitten alkoivat, mutta kun tilanne oli niin alkutekiöissä jouduttiin sitten tipalla myöhemmin vauhdittamaan avautumista. Siis kohdunkaulaakin oli jäljellä. 12 tuntia meni niin saatiin tyttö ulos kätilön kommenteilla kuten aikaisemmin mainitsin " täältä tullaan korkealta ja kovaa" . Joten synnytyksen alkaminen voi olla kovinkin ennalta arvaamatonta kuten jamssakin sanoi. Voi mennä pitkäänkin, mutta saattaa mys yllättää.

Toivotaan, että lähtisi tulemaan... ja paikat avautuisivat humpsista huomaamattomasti :)

t. Kretu

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat