Seuraa 

Täällä taas yökukkujana! Päätin sitten pinonkin aloittaa.

Kävin mä sängyssä taas pyörimässä, mutta uni ei tullut kun tyttö sai sitten sen nuhan ja önisee ja yskii sängyssään koko ajan. Sitten alkoi jalat kenkkuilee, joten täällä istun jalat vadissa, viileessä vedessä.

Toivottavasti on jotain hyötyä.

Kai se täytyis petiin päin suunnistaa, johan tässä on reilu 20min. jo koipia liotettu.

Hyvää yötä!

kirsikka 38+1

Sivut

Kommentit (43)

SIIS HYVÄÄ HUOMENTA!

Kyllä on meikäläisen mielialat niin kiinni yöunista! Viime yö meni rauhallisemmin ja tuloksena parempituulinen odottaja. Kyllähän sitä edelleen on kokoajan varpillaan että millon lähetään, mutta itseasiassa päätin eilen nukkumaan mennessä " luopua toivosta" ja se helpotti ainakin unen tulon suhteen.

Onhan tässä vielä laskettuunkin aikaan 3päivää ja ylikin voi mennä. On se hassua miten sitä toivoo synnytystä ja etenkin kun neuvolasta povataan " päivä tahi kaksi" niin siihen haluais luottaa ja uskoa. Meillä ei selvästikään ole vauvan kanssa kalenterit samassa päivässä :)

Maha tuntuu valahtaneen taas entistä alemmas, napanahka ratkeilee sen merkiksi joka päivä, kutittaa ihan vietävästi :( ja pää muljuaa todella inhottavan tuntusesti kohdunsuulla.

ÖTTIS: jätä vaan se yksi kommentti ihan omaan arvoonsa, miksi kukaan edes viitsisi keksiä omaa synnytystarinaansa? Tai uskoa että se vois olla keksitty? Siellä on taas joku kaikkitietävä halunnu provosoida, todella harmi. En usko että kukaan epäilee hetkeäkään kertomuksesi todenperäsyyttä!

Jaha ruoka odottaa laittajaansa. Jatkamma myöhemmin, sata kertaa päivässä pitää käydä tarkistamassa tilanne täällä :)

Minjuska 39+4 (tai 40+3 menkoista, taitaa uusi laskettu olla tarkempi..)jonka suloinen 4v poika laulaa taustalla tititutituuti touhutessaan

Hansuli80 (meniköhän oikein), minulle myös th sanoi tänään, että jos säännölliset ja kipeät supistukset jatkuu pidempään, niin kannattaa vaan lähteä tyrkylle sinne oys:aan, että joskus saattavat vähän avittaa käynnistymistä, jos paikat tarpeeksi kypsät.

Enpäs olekaan kirjoitellut tänne valtaisan pitkään aikaan, mutta lukemassa käynyt melkeistä joka päivä. ONNEA kaikille jo pikkukeijunsa saaneille!

Itse olen makoillut puoli kesää kun alkoi jo rv 28 paikat kypsyä turhankin kanssa... Ja täälläpä sitä yhä ollaan yhtenä möhköfanttina :/ Minun tuurilla vielä sen kolmisen viikkoa! Kipeitä supistuksia tulee kyllä päivittäin ja välillä jo ihan pidemmän aikaa säännöllisinäkin... Alkanutkin mietityttää, että mitenhän sitä tajuaa sitten edes lähteä sairaalaan, jos ei vedet mene, kun supistaa muutenkin vähän väliä. Ja himpura kun ne supistukset menee jalkoihin, niin on tuo liikkuminenkin jäänyt lähes kokonaan, ei paljon houkuttele, että menee jalat alta jossain tuolla tienposkessa :(

Mutta on ne supparit kuitenkin jotain aikaseksi saaneet, kun tänä aamuna siellä neuvolassa paikat ihan reippasti auki. Th sitten vielä venytteli kohdunsuuta ja rapsutteli vauvan päätä samalla kun katsasti kohdunkaulan tilannetta. Jos vaikka ois jotain saanut sillä aikaiseksi, kun nyt neuvolan jälkeen ihan mukavasti supistanut ja alaselkää jomottaa... Ja verensekaista limaa valuu jonkin verran (yök), mutta taitaapa olla vaan tihkua ärtyneeltä limakalvolta, kun hieman kovemmin tutkittiin. Muutenkin kaikki nla:ssa ihan ok, vauveli ollut rt:ssä jo pidemmän aikaa ja hyvin möyryää, vaikka joinakin päivinä saakin hieman herätellä.

Mutta nyt täytynee lähteä jälleen kerran tuonne veskin suuntaan ja sitten keksiä tytölle jotain puuhaa, kun pihalle ei oikein viitsi tuon nuhanenän kanssa mennä kun sataa.

Se täytyy vielä sanoa, että täällä myös pahoinvointi nostanut päätään uudelleen. Välillä liittyy selkeästi närästykseen (rennietä kuluu myös melkoisesti) ja välillä siihen, että erehtyy syömään... Välillä käynytkin mielessä, että sais nuo renniet olla vähän ravitsevampia, niin ei tartteis muuta syyäkään :/

Ihanaa alku syksyn sadepäivää :)

:) Äippä ja Heppuli rv39+1 kera tytsyn 1v2kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Täällä on hermot kireellä kun neuvolasta eivät millään meinaa laittaa minua äitipolille ultrassa käymään..mitään koko arvioo ei ole tehty kun mahan päältä koittamalla lääkäri viikolla 37 arvio, että iso vauva tulossa ja mitään painoo ei kuitenkaan osannut sanoa... ja kohdun pohjan korkeus menee kokoajan nyt lopussa hiukan yläkäyrillä. Neuvolantäti aikaisemmin tuumas, että jos se vielä kasvaa niin sitten laittaa lähetteen ultraan kokoarvioon. Soitin sitten jo ma neuvolaan, kun huolestuttaa toi kohdunpohjankorkeus että jos vauva on iso niin onko sillä tilaa olla siellä niin laittais sen lähetteen...no ei vieläkään ja nyt oli neuvola tänään ja korkeus kasvanu viikossa 2cm voiko olla mahdollista vai mittaako väärin...nyt sit laittoi lähetteen äitipolille ja luulin,että pääsisin jo tänään mutta ei siellä ne sitten arpoo,että kuin kiireellinen tapaus olen millon sitten ensiviikolla pääsee käymään ettei vauva vaan kasva liian suureki, että mahtuuko tulemaan...kohdunpohjankorkeus jo 38cm mikä on tosi huima...hermostuin ja soitin äitipolille, ettei tarvis viikonlopun yli odottaa... kätilö siellä sano että lääkäri katsoo lähetteen ja mun tiedot ja lupasivat tänään ilmottaa jos pääsisinki jo tänään käymään katsomassa että onko kaikki hyvin...eihän ne varmaan sitten käynnistä jos istukka tuottaa happee ja on lapsivettä tarpeeks ja kätilö sanoi ettei yliaikaseks sitten ainakaan päästetä. mut sais ainakin mielenrauhan itse...voihan se ollakkin että tulee käynnistys jos se on kauheen suuri...on kummallista ettei näin suuressa kaupungissa kun jyväskylässä pääse ultraan millään ja ne ei mieliis ota sinne jos ei ole mennyt yliaikseksi.nyt sit vaan odottelen äitipolilta soittoo millon pääsen sinne ainaski käymään ellen sitten jää sinne...

RV 38+5

Mulla on siis aiemmat synnytykset käynnistyneet lapsivesien menolla ja eilen illalla tuli sitten mieleen, että eihän tämä välttämättä käynnisty niin! Kirjoja sitten pläräämään enkä oikein löytäny mitään ohjetta, jonka mukaan uudelleen synnyttäjän pitäs lähteä sairaalalle päin. Ainoa " ohje" jonka löysin oli suuressa vauvakirjassa ja sekin kovin epämääräinen:

-kun supistukset ovat säännöllisiä ja kestävät 30sekuntia

SIIS KUINKA KAUAN NOITA KUUNNELLAAN KOTONA?TUNNIN? JA MITEN TIUHASSA SUPISTUKSET??

Toinen " ohje" jonka bongasin oli että " kun supistuksissa tulee hiki, on aika lähteä" , tuo 4v poika se olis syntyny tuohon kotirappusille tuolla ohjeella, hiki tuli vasta 3viimesen supistuksen aikana.

SIIS KAIKEN VARALLE, informoikaa minua.

MInjuska

käyn tuolla kurkkimassa, olenkin joskus tainnut siellä pistäytyä. Minulla tuo toinen rinta sillon esikoisen imetyksen aikana tuli esille ja pysyi kanssa eli on ihan normaali nänni siinä, mutta tuo toinen, sitä en saa itse esille enää millään. luulen että on kiinnikkeitä kasvanut ja juuri nuo hormonit vaikuttaa myös. Lisäksi mulla on niin isot rinnanpäät että tuo rintakumi tuntuu aika tuskaisen pienelle, olen sitä nyt yrittänyt treenata jo etukäteen. muutenkin koko rinnanpää on " omituinen´" eli imiessään vauva saa sen nopeasti imettyä " suppuun" eli ei edes muutu normaaliksi välttämättä, mutta tuolla sähköpumpulla se tulee ulos mutta painuu nopeasti takaisin. No ehkä tämä tästä nännikeskustelusta riittänee tällä kertaa =))) Ja tsemppiä sinulle, toivottavasti pikkutyttö hoksaa mitä pitää tehdä ja saatte homman sujumaan!!! Olisipa meilläkin täällä päin imetystukihenkilöä, vaan ei ole =(

tuisku edelleen

37+5

sis huomenta kaikille!

ja taas oli vauvauutisia, onnittelut! Ja oliko se Poreann kun lähti? Ihanaa, kohta vauvantuoksua sielläkin.

Ruusunen: jos käyt lukemassa niin tuosta " nännittömyydestä" , täällä on toisessa rinnassa sama vika ja on pahentunut joka kerralla ja olen nyt tämän 37 viikkoa miettinyt että millä ihmeen ilveellä sillä imetän sillä poikaamme imetin yksirintaisena jonka sitten lopetin 8kk iässä kun en jaksanut enää kokoeroa, toinen c ja toinen a =) onko sinlla kumit käytössä ja saitko sairaalasta neuvoja? Ja sitten että ainoa millä minä sain alussa (tai koko aikana) maidon irti tästä kökkörinnasta oli apteekista vuokraksi saatavalla sähköpumpulla! Jos teillä on mahdollisuus sellaista saada niin suosittelen lämpimästi kokeilemaan. Se on iso rohjake mutta desikaupalla me saatiin sitten sairaalaan kantaa ämmää kun pumppailin ulos kun ei poika suostunut itse syömään enkä osannut oikein sitä rintaa tarjota. Mutta jos käyt täällä niin kerro miten pärjäät ja jos on vinkkejä =)

omaan oloon ei kummia, polikäynti oli vikaa kertaa ja tänään on taas neuvola paineiden takia. painoa nousee ja nyt on iskenyt jatkuva nälkä =) en ole viikkoihin saanut syötyä tälläisiä määriä saatikka kärsinyt nälästä. Ja väsyttää. Ja pinna kireä. Saa jatkuvasti pyydellä lapsilta anteeksi. MEidän esikoinen itkee tällä hetkellä joka asiaa, eilen olin puolitoista tuntia vanhempainillassa eskarissa ja tyttö itki ihan hysteerisenä kun tulin kotiin että oli ikävä ja olin liian kauan pois. Taas kerran käytiin tämä vauva-asia läpi ja selitin miksi olin sairaalassa estossa silloin ja että sinne on mentävä pariksi yöksi vauvaakin hakemaan. Lisäksi ärsytys nousi huippuunsa kun naapurissa odottelevat lapsenlasta samoihin aikoihin kun me (itsellään on 4v nuorin, ja odottavalla äidillä on noin 4v poika) niin olivat kertoneet meidän herkälle 6v:lle että odottaja on menettänyt yhden vauvan kun syntyi liian aikaisin, joskus viikolla 20. No nythän meidän tyttö pelkää sitä vaikka olen yrittänyt selittää että meidän vauva on jo ihan valmis ja että me vaan odotellaan koska se haluaa meidät nähdä. Miten joku kertoo 6v, jonka perheeseen odotetaan vauvaa ja jonka äiti on sairaalassa ollut ettei vauva synny että toisen vauva on kuollut kun syntyi silti??????? Tiedän että jotkut haluavat jakaa kaiken lastenkin kanssa ja onhan se totta että se on elämää, mutta oma tyttöni on kuitenkin aika pumpulissa kasvatettu näiden asioiden suhteen ja viaton ja en vielä ihan haluaisi elämää näin kovasti läväyttää hänelle. No minä jatkan lohduttamista ja puhumista. Ja koitan välttää entistä visummin marisemasta lasten kuullen tukalaa ja kurjaa oloa ja pelkoja ja paniikkia. Tytönkin takia toivon että syntyisi parin viikon sisään nyt niin josko hänelläkin tilanne helpottuisi. Eskarin opekin sanoi että on tyttö tosi huolissaan minusta koko ajan ja kertoo kaiken mitä minulle kuuluu.

no mutta se siitä, sainpahan purettua =) eilinen oli aika kurjan oloinen päivä ja vähän jo miestäkin pelottelin lähdöllä, supisteli koko päivän ja alaselkä ja alavatsa kipuili ja menkkajomotusta ja pää painoi ja kilin kakkarat. Pitäisi kait olla menemättä iltaisin nukkumaan =) vaikka ei tämä täältä tule kun vasta kkolmen viikon päästä. tai minä veikkaan että kaksi viikkoa ja neljä päivää =) sitten ois 40+ ja kamala, noin vähän enää aikaa!!!! Nyt äkkiä maalikauppaan ja verhokauppaan ja tili saisi tulla että saa ostettua toppatakin esikoiselle ja synttärilahjan juniorille ja ja ja =)))))

t.tuisku 37+5

ps. mies oli eilen treeneissä kun meidän astianpesukone lorotteli kaikki vedet tuonne kaappien alle. hädissäni soitin hänelle että mitä teen. treenikaveri huusi että hei sun puhelin soi, taitaa olla lähtö nyt ja mies ihan paniikissa vastasi. lohdutin heti että en synnytä vaan mitä teen koneelle, neuvoi ja lopetettiin. treenikaverit kysyvänä sitten siinä ja mies tokaisi että juu vedet siellä menee mutta ei vaimosta =)) hahhahhaa taitaa isäntäkin alkaa olla jo ihan hermona. kun vähän ähkäisen supistusta on heti vieressä, onko lähdettävä =))

Minulla kakkonen syntyi niin että alkoi supistelemaan. Supistukset alkoi saman tien ihan säännöllisesti eli pari ekaa tuli tasan 10 min välein ja siitä tihentyi ja tuli todella nopeasti kivuliaiksi niin että en todellakaan halunnut olla kotona enää. sairaalaan kun soitin 6 jälkeen niin sanoivat että odottele rauhassa sinne 11 kun oli äpoli aika varattuna vaan seiskalta halusin jo lähteä. Sen tuntee ja tietää kyllä kun on tosi kyseessä ja mieluummin menet ajoissa kun odottelet, koska me päästiin lähtemään puoli 8 ja klo 9 mulla oli tyttö sylissä eli ekasta supistuksesta 3 tuntia!!! Edellisiltana tuli sellainen menkkamainen humahdus vatsassa (nyt niitä on joka helkutin päivä) ja selkä oli ihan kauhean kipeä koko edeltävän viikonlopun, ei voinut istua, seistä, maata ei mitään.

tuisku

Vettä tullut muutama purskahdus (toiv. vettä, ei limatulppaa?). Soittelin synnärille, sanoivat että hyvin voi odotella aamuun jos kotona kestää olla. Ja mikä tässä on ollessa, kun ei juuri supista!

Eli nyt mietin, että josko kohta kellistyisi hetkeksi petiin ja lähtis sitten aamulla koitokseen. Voihan olla, että laittavat vielä kotiin jos ei ollutkaan lapsivettä...

Mutta jos se sitä oli, toiv. käynnistyisi itsekseen.

Tsemppiä keijukaisille perjantaipäivään. Ilmoittelen miten kävi....

kuonokas rv 40+3

Olen miettinyt ihan samaa kuin sinäkin. Eli ensimmäinen synnytys käynnistyi vesien menolla, entäs jos tämä toinen alkaakin suppareilla?

MILLOIN pitää siis uudeelleensynnyttäjän lähteä sairaalaan, jos ei ole vesiä mennyt mutta kuitenkin supistelee?

nimim. toinen typerys ;)

Pitäisi kai mennä jo nukkumaan itsekin, viime yö oli sekin vähäuninen. Voin todella huonosti ja supistelikin aina välillä, mutta tuo pahoinvointi taisi olla jonkin pöpön aiheuttamaa, koska nuorempi lapsista on ripuloinnut tänään. Ei haluaisi tässä vaiheessa enää vatsatautia sairastaa, vastahan selvisin flunssasta...!

TIITIÄISELLE onnea matkaan, toivotaan tosiaan että synnytys lähtisi nyt todenteolla käyntiin ja hyvältähän tuo kuulostaakin!

KALAÄIDILLE onnittelut pienestä tytöstä! Ihanaa lukea jokapäivä uusista pikku syyskeijuista, pian se on meidän jokaisen oma vuoro noutaa nyyttinsä.

Mulla on molemmat synnytykset käynnistyneet supistuksilla, vedet menneet vasta laitoksella kun kalvot on puhkaistu ja silti mietin, osaanko tälläkin kertaa lähteä oikeaan aikaan sairaalaan. En halua sinne hukkareissua tehdä, mutta pelottaa että jos en tajuakaan ajoissa mennä, kun ei tosiaan ole sitä viimehetken tietoa miten paljon on avautunut. Täytyyy vaan vaikka soittaa synnytysvastaanottoon ajoissa ja kysyä ohjeita, ja oman olon mukana sitten tehdä se päätös, kun kotona oleminen alkaa tuntua liian tuskaiselta.

Ei vaan, nyt en jaksa pidempään sepustaa, ollut sellaista hulinaa tämäkin päivä... nukkumaan on mentävä :)

Mayella ja Onni 37+2

Poika03: ONNEA tosi paljon :)

Ihanaa, et PORENN on tainnu päästä keijuaan moikkaamaan!

TAKIAISELLE toivon jaksamista pitkääkin pitemmältä tuntuvaan viikonloppuun!

" Nännittömyys" : Täälläkin hieman sinnepäin. Varsinkin siis jos rinnat ovat pakkautuneet maidosta, ei ole kuin pelkät pallot tarjolla ja alkuun hankala imettää. Nyt en ole rintakumeja varastoon ostanut, taitaa olla viisain laittaa tämän päivän ostoslistaan, kun kaupunkiin ollaan kerta menossa. Tarvinnu oon alkuun molempien kanssa, miksipä ei tälläkin kertaa..

Poika lähti aamulla isin kanssa työmaalle innokkaana ja minä tytön kanssa perhekahvilaan. Ekaa ja vikaa kertaa ILMAN isoveljeä. Tyttö kiukkusi kauheasti, roikkui miussa takiaisen lailla jne. Ja mulla oli kamala hiki. 1,5 tuntia jaksoin ja sit tultiin kotia.

Mullakin hieman jännää, kun se maanantai tulee. Taidan siivoilla viikonloppuna ynnä muuta ikäänkuin jäisin maanantaina saikulle :) Eiköhän se toimi juuri niinpäin, et kun jotain laittelen valmiiksi, niin en takuulla jää sinne! No, en sitä odotakaan.. Onpahan siistimpi koti sitten aloitella ensi viikkoa :D

-piias- rv 39+4

Pieni tyttömme syntyi kuin syntyikin käynnistettynä maanantai-iltana. Kotiin tulimme keskiviikkona. Elämä tuntuu hämmentävältä.

Synnytys oli kalvojen puhkaisujen jälkeen raju ja nopea toimitus, myös ponnistusvaihe oli edellisistä synnytyksistä poiketen nopea. Repeämiä ei tullut ja miehen tuki oli tällä kertaa korvaamaton ja täsmälleen oikeanlaista. Jäi hyvät fiilikset!

Neidin mitat: 2770g ja 47cm. Painoarviot natsasivat täysin.

käytiin sairaalassa jossa ottivat käyrää ja pissit ja tutkivat alakerran.

2 sormelle auki, mutta tilanne ei muuttunut niinä kolmena tuntina mitä siellä oltiin, joten pääsin kotiin nukkumaan =(

edelleen supistuksia 5 minuutin välein ja ovat kipeitä ja tuntuu joka supistuksella pientä painetta alhaalla sekä takapuolessa. Kätilö jäi jännäämään tullaanko yöllä takaisin. Ja lääkäriltä sain terveiset, että jos vedet menee niin HETI ambulanssilla sairaalaan tai jos supistukset tulevat enempi voimakkaammiksi niin myöskin heti sairaalaan. Ei saada jäädä pitemmäksi aikaa kuhkaamaan. (meiltä se tunnin ajomatkakin!) viimeksi kun ehdittiin olla sairaalassa se 3minuuttia kun heti lähettiin.

Kyllä niiin vithuttaa suoraan sanottuna! vielä lisäsivät että jos oltaisiin kauempaa niin eivät päästäisi meitä enää kotiin ja aamulla saisin tippaa jos supistukset vielä jatkuvat, mutta yötä vasten eivät voi avittaa synnytystä!

Hitto, en mä sinne nyt sentään käynnistykseen näillä viikoilla vielä mennyt, mutta toisaalta harmittaa.

Nyt koitan mennä maate jos näiltä sais edes unta palloon....

*äkäinen tiitiäinen*

Ja tsemppiä sinulle TIITIÄINEN! :) Kuulostaa kyllä erittäin lupaavalta sinun olosi. Jokohan lienet saikulle lähtenyt, ehkä jo kohta nyyttiä sylissäsi nuuhkit.. :)

T: Anmari rv 37+6

Esikoinen herätti yskään ja itkukohtaukseen joskus yhden jälkeen, tunnin puolitoista olin ehtinyt nukkua. Sen jälkeen ei olekaan uni maistunut, ja puolentoista tunnin päästä soi jo kellokin... Meillä on miehen kanssa edessä lähtö Rovaniemelle, puoliltapäivin LKS:ssä eka yliaikaiskontrolli. Jännittää! Viimeiseen asti toivon, että tämä lähtisi tästä itsekseen tulemaan, mutta jos ei, niin varmaan alkuviikosta käynnistellään. Vauvan koko pelottaa, kätilö-terkkarini arveli tiistaina nelikiloiseksi, huomenna kai sekin selviää tarkemmin. Ero tuosta kullanmurusta surettaa, viikon keikka tästä voipi hyvin tulla. Yritettiin sille tänään selvittää, että isi ja äiti lähtee huomenna sairaalaan vauvaa hakemaan. Poika siihen jotakin, kuinka hänkin " lättee amppuliautolla tailaalaa, olkapää multunu, vauva tyntyy" . Joutunut kuuntelemaan viime aikoina liian dramaattisia juttuja, kun meillä on tätä lähtöä ja miehen hartiavammaa puitu :D

Toivottavasti kirjoitan seuraavan kerran vasta kun vauva on maailmassa. Tsemppiä kaikille loppuviikoille ja loppurutistukseen!

Njoammil 41+2

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat