Seuraa 

Tyttäremme oppi vuosi sitten eli reilu 5 vuotiaana vasta yökuivaksi. Nyt vuosi meni siten, ettei tapahtunut yhtään vahinkoa. Ei meinattu todeksi uskoakaan, kun niin ykskaks ja kertaheitolla tapahtui tuo kypsyminen. Mutta, mutta.... nyt on ikää rapiat 6 vuotta ja nyt on sitten parina yönä tullut pissa sänkyyn. Pitäisiköhän tästä huolestua???? Voiko olla joku pahasti vialla vai voiko olla normaaliakin? Voiko eskarin alku jotenkin vaikuttaa tai joku muu....??? Apuja kaipailen kipeästi =(

Kommentit (2)

Minun pojalla oli kastelua aina 7 1/2 vuotiaaksi saakka ja vasta kolmannelle luokalle mennessä kastelu loppui kokonaan .Noin 5 vuotiaana saimme kokeilla Minirin lääkitystä, jolla kastelu loppuikin noin puoleksi vuodeksi, mutta sitten kun lääkitys lopetettiin niin oli n. puolisen vuotta kuivaa ja taas alkoi kastelu. Taisi muuten osua juuri eskarin alkuun, joten uskon kyllä, että tällä oli osittaista vaikutusta. Olisimme saaneet neuvolasta myös hälytinpatjan, mutta siihen oli niin pitkät jonot, että unohdimme koko asian.

Pojalla kastelu oli " sukuvika" eli isällään oli ollut myös ns. myöhäistä kypsymistä ja hänkin oli kastellut vielä ala-asteen ensimmäisillä luokilla.

Eli jos teillä on sukutaipumusta siihen, niin kannattaa vain olla kärsivällinen.Itse syyllistyin valitettavasti aika usein " moittimaan" lasta ,vaikka eihän se hänen vikansa ollut-otti tietysti vain pannuun itseäni pestä lähes joka päivä sitä pissapyykkiä. No, hankin sitten muovitetun froteelakanan petarin päälle ja siihen sitten tavallinen lakana vielä pojan pyynnöstä (ettei kaverit kysele...)päälle.

Nyt on tosiaan sellainen tilanne, että kastelua ei ole ollut enää noin vuoteen ja uskon, että asia on nyt meillä ns. ohi.

Hermoja raastavaahan se välillä on- tiedän kokemuksesta, mutta kannattanee jutella neuvolassa asiasta. Meillä auttoi asiaa myös se, että rajoitimme iltajuomista. Eli viimeiset juomiset noin tuntia ennen nukkumaan menoa, eikä mitään limsoja yms, jotka saattavat sisältää esim. kofeiinia (coca-cola). Toinen keino oli laittaa vielä ekalla ja tokalla luokalla herätyskello soimaan yöllä n. 4-5 tunnin päästä, jolloin poika heräsi itse vessaan. Tämä tietysti saattaa olla hankalaa jos lapsen huone sijaitsee lähellä vanhempien makkaria, silloinhan siihen herää muutkin. Meillä tämäkeino toi monia kuivia öitä, eikä poika itse siitä mitenkään kärsinyt vaan kävi mielellään veskissä yölläkin ja sai nukahdettua hyvin sen jälkeen uudestaan.Myös mummilassa poika herätettiin yöllä veskiin ja hyvin toimi homma sielläkin.

Tsemppiä teille jatkoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat