Seuraa 

Sivut

Kommentit (36)

Peevelille kiitos nettivinkeistä! Pitää rohkeammin ehkä alkaa pissattaa tyttöä myös öisin. Nyt olen vielä sen jättänyt tekemättä, kun pelkään, että tytsy jää hereille sitten kun laukkaan ympäri taloa.

Opemamma yö kuulosti kurjalta. Onneksi tuo meidän 4-v. on nyt viimeisen viikon nukkunut ihan omassa sängyssä näkemättä painajaisia. Meillä on nykyään makkarissa lattialla vanha patja, johon tyttö voi sitten tulla, jos näkee pahoja unia. Säästyy oma sänky ylimääräisiltä nukkujilta, riittää että siellä kuorsaa jo ukko ja tuhiseva ja känisevä vauva mun lisäkseni.

Kukas puhui siitä, että on siirtänyt vauvan omaan huoneeseen kun se pitää nukkuessaan niin kovaa ääntä? Meillä on myös tyttö ruvennut nyt möykkäämään aamuyöstä. Kauheeta yninää ja kitinää ja ähinää... Rauhoittuu vain, jos ottaa kädestä kiinni tai pitää kättä vatsan päällä tahi silittää päästä. Mutta sitten aloittaa taas jonkun ajan päästä. Itse en ehkä ole vielä tarpeeksi väsynyt, kun en saa nukuttua sitten kunnolla...

Air ja pubu: en tiedä, onko sektion jälkeen jälkivuoto erilaista, mutta mulla on myös vuoto aina vaihdellut tosi paljon (alatiesynnytys takana). Nytkin saattaa mennä vaikka kaksi päivää ilman mitään vuotoja, sitten yhtäkkiä sitä taas tulee päivän tai pari. Vuoto myös vaihtelee, on välillä hyvin haaleaa ja välillä taas ihan veristä ja kaikkea siltä väliltä. Mutta niin on ollut edellistenkin synnytysten jälkeen.

KYLÄILY yms: Meillä tuo vauva näyttäisi olevan tosi herkkä kaikelle muutokselle ja tapahtumisille. Autossa ei siedä olla yhtään (paitsi jos on syvässä unessa), huutaa ihan järkyttävästi. Myös kun ollaan käyty kaksi kertaa kylässä ja meillä ollut pari kertaa vieraita, niin vauva on ihan ahdistuneen oloinen ja itkee tai kitisee koko ajan. Saattaa tulla tytöstä samanlainen kuin tuo meidän 4-vuotias oli vauvana. Elämä piti olla tosi tasaista ja rytmi piti olla joka ainoa päivä sama. PIenetkin muutokset päivärytmiin aiheutti silloin tytölle kamalaa ahdistusta. Kun päivät sujuivat samalla tavalla, pysyi likka tyytyväisenä. Jo jumpassa käyminen aiheutti loppupäiväksi itkua ja kitinää ja tyttö ei saanut nukuttua, syötyä jne...

Jahas, pikkuriepu heräsi. Palaillaan

Jamssa + tyttö 3vk

MInulla on nyt aikaa yllin kyllin kuluttaa asti kun mies lähti metsästys reissulle pohjoiseen. No lapset on pitänyt huolen siitä että kodin herkkuvarasto on täysi kun isäkään ei ole kotona. Herkut kyllä kelpais minullekin kun olen yrittänyt raskausajan niistä pysytellä erossa. Ja

myönnän kyllä että kummasti se suklaa mieltä keventää kun yksin puurtaa arkea tän lauman kanssa.

Meilläkään ei 1v6kk vuotias poika ole ollut oikein moksiskaan vauvasta. Ihanasti vaan päätä silittää ja haluaa joskus vauvan syliin. Mut on kyllä niin ärhäkkä luonne et olin varautunut siihen että se voi tintata vauvan hetkessä. Tosin aika vaatelias kaveri uhmaikineen mutta toivottavasti täällä nyt yksinään sen kans torstaihin asti selviää.

Meidän kakkonen kysyi (4v) tässä yks ilta kun katteli tisuttelua vähän lähemmästä perspektiivistä et onko se kun vauva imee tissiä vähän niinku jänis jyrsis porkkanaa! NO ei onneksi aivan sitä!! Vaikka alkuun tuntuikin kun maito oli noussut et huuto pääsee kun vauva tarrasi kiinni.

Huh huh, monet jo seksipuuhissa. Ite oon justiin miehelle sanonut et ei kait sitä edes muista et sellastakin on olemassa. Eli halut vielä miinus sadassa. Jospa sitä jossain vaiheessa taas lämpenee sillekin. KUn ei niitä haluja liiemmälti ole edes raskausaikana. Sanoinkin että liekkö minä nunnittumassa kokonaan!!

Niin ja onnittelut k.h.p;lle vauvasta! Ja oikein paljon voimia kotioloihin.

Olen itse menettänyt verta kolmosen syntymässä ja oli kotona mielettömän voimaton olo. Sai aina sänkyyn syöksyä ettei kaadu lattialle. Ei kerta kaikkiaan jaksanut olla pystyssä. En tosin saanut verta, menetin itse 700ml. Ja olin kyllä kätilön sanojen mukaan ku haamu osastolla eikä lusikka pysynyt kädessä ku yritin nälissäni syödä.

Pitäs kait sitä lähtä ulkoileen tuon väen kans et saatais pyhäpäivä kulumaan. Pitää illalla etsiä kyläpaikkaa et lapsilla olis jotain ohjelmaa.

Virkistävää pyhäpäivää !!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

MAYA ja PATE: Ei meilläkään nukuta minkään tarkan rytmin mukaan, saati että syötäisi vain kerran tai pari yössä. Vauva nukkuu miten sattuu ja herää miten sattuu. Joskus nukkuu 2-3 h yhteen menoon, toisinaan alle puoli tuntia ja kaikkea siltä väliltä. Välillä herää vain syömään, toisinaan saattaa valvoa tunnin tai puolitoista. Tänään on nukkunut melkein koko päivän, on ollut vain kaksi tunnin pätkää hereillä. Saa nähdä, valvooko sitten ensi yönä. Meillä on ollut vain pari hyvää yötä, kahden tai kolmen syötön öitä. Muut yöt ovat olleet rikkonaisia, erityisesti aamuyöstä alkaa rumba... Tänään olen ekan kerran jo ehtinyt " pelkäämään" ensi yötä.

TUTISTA: Mä niin toivoisin, että tuo vauva oppisi tuttiakin syömään. Esikoinen käytti tuttia ja se toimi hyvin " tulppana" tarvittaessa. Kakkoselle ei tutti koskaan kelvannut ja siitäpä tulikin sitten peukunimijä. Edelleenkin 4-vuotiaana imee nukahtaessaan peukaloa. Siltä haluaisin nyt tämän kolmannen kanssa välttyä. Vaikka olihan peukalo helppo lohtukeino, se oli aina mukana ja useimmiten puhdaskin. Mutta siitä vierottaminen on meillä ainakin ollut mahdotonta... Mua ei haittaisi olla itse tuttina, mutta kun en tutiksi kelpaa, vauva kun ei halua maitoa vaan tahtoisi vain lussuttaa.

Mä jo laitoinkin odotuspuolella, että taisipa olla tän päiväinen pinkka viimeinen elokuisten. Ymmärsin, että sekä Villa että Teippikin ovat jääneet sille tielleen :) Toivottavasti saadaan viimeisetkin elokuiset ennen kuun puoliväliä tänne puolelle.

RISTIÄISKUTSUSTA: Mitä aiotte kirjoittaa ristiäiskutsuihin? Olisko joku mukava värssy kiva? Mä olen ennen käyttänyt valmiita kutsuja, nyt ostin vain vaaleanpunaisia vauva-aiheisia kortteja, joihin pitäisi itse raapustaa jotakin.

Jassoo, vauva heräsikin taas, nukkuihan se kaikki 20 minuuttia.

Jamssa + tyttö 3vk1pv

opemamma: pakko kommentoida tuohon kun teidän nelonen tuumaa ei mitään hätää vauva. meidän nelonen myös silittelee vauvaa ja tuumailee ei mitään hätää pikku poitsuli ja älä sure pikku poika.

ja on myös totta että lapsen " kuuluu" reagoida kun vauva tulee taloon. meidän nelonen tuumaili alkuun pari kertaa että viedään vauva takas sairaalaan. itkuisuutta ei esiintynyt mutta on ollut hieman malttamaton odottelemaan vuoroaan ja sanoo en jaksa odottaa kun pyytää hetken odottamaan jos vauva syö. sen tulkitsen pieneksi mustasukkaisuuden eleeksi.

tulikin mieleeni tuosta mustasukkaisuudesta... taisikos olla kolmannen vauvan kohdalla kun kysyin kakkosen kiukkuillessa että oletkos mustasukkainen? hän katsoi sukkiaan ja totesi: en, minulla on valkoiset sukat. eipä pieni ymmärtänyt mitä sana tarkoitti...

meillä poika on pidentänyt yöllä ekan syöttövälin n. kahdeksaan tuntiin kun se muutaman viikon oli kuusi tuntia. joten kun kahdeksan maissa menee illalla nukkumaan niin herää neljän viiden paikkeilla syömään. saapa nähdä kauanko tätä ihanuutta kestää...

mukavaa sunnuntaita kaikille.

myry ja Eetu

kylläpä tämä aika vierähtää... meidän pikku-ukko tulee ensi viikolla jo kaksi kuukautta(kalenteri-ikä tosin vasta kuukauden). on alkanut nyt hymyilemään ja kovasti seurailemaan ympäristöään. poika on edelleen rauhallinen ja vatsavaivoja hänellä ei ole ollut. olemme jokaisen viiden kohdalla säästyneet niiltä vaivoilta. yönsä nukkuu edelleen oikein hyvin. syö yleensä kerran yöllä.

nyt olemme aloitelleet harjoitukset nukkua päikkäreitä ulkona rattaissa. en ole vielä raaskinut viedä häntä ulos nukkumaan vaikka ilmat ovat olleet sopivat ulkonukkumiseen. piti hankkia uusi itkuhälytinkin kun vanha sanoi työsopimuksensa irti.

OPEMAMMA: käymme kerran viikossa alueemme mll:n kerhossa ja kerran viikossa seurakunnan perhekerhossa. mll:n perhekerhossa ei ole ohjattua toimintaa. siellä on iso sali jossa lapset voivat touhuta toistensa ja lelujen kanssa sekä askarrella,äidit jutustella ja juoda kahvia. seurakunnan kerhossa on kaksi tätiä vetämässä sitä. alkuun lapset saavat hetken leikkiä, sitten on hartaus ja lauluhetki jonka jälkeen yleensä askarrellaan joku pieni juttu, sitten kahvihetki ja lapset saavat leikkiä. oikein mukavia kerhopaikkoja molemmat. ovat meillä kovin odotettuja päiviä. ja itselle on mukava päästä aikuisten seuraan.

liinoista oli puhetta. meillä on sellainen 5 metrinen kudottu liina. nimeä en muista, ostin sen ystävältäni. muutaman kerran olen sitä kokeillut ja hyväksi havainnut.

TUTISTA...meillä ei ole tuttia käytössä. kukaan lapsistamme ei ole sitä syönyt. nyt olisi kyllä ihania marimekon unikkotutteja. katselin myös sitä unikkotuttipulloa että olisi aika mukava mutta ei ole käyttöä. ystäväni tosin soitti yks päivä ja ilmoitti että nyt hän on ostanut teidän pojulle unikkotuttipullon, voit ottaa sen sitten sinne etelän reissulle vesipulloksi. kiitos vain, totesin.

jokos KESTOILIJOILLA on kestot kovin käytössä? me olemme niitä hiukan kokeilleet mutta nyt ovat pienet koot jääneet pieniksi ja tarvitsisi ostaa uusia ja isompia. taidan tilata niitä villavaippakuoria ja kokeilla niitä harsojen kanssa. ja nyt kun tuo kakkaminenkin on vähentynyt ettei joka vaipassa enää ole.

oikein mukavaa vauvantuoksuista viikonloppua kaikille. ihania nyyttejä ovat.

myry ja Eetu

Mie ymmärtäsin, notta se onpi ihan normaalienkin vauvojen ongelma, mutta tietty keskosilla helposti on enepi kaikenlaista. Mie tahtosin jo ihan perusarjen tohon!

Toisaalta vaivat ovat hivenen helpottaneet, mutta huomenna ajattelin mennä polille, kun kerran tappelun kera sain sinne lähetteen pe-iltana.

Että miuta korpee, kon tonne päivystyksee laitetaan ihan teinejä, mukalääkäreiks! Tuplav***u sentäs!

Mukavaa sunnuntaita!

K.h.p. Onnea Nyytistä!!! :D menitäh sieki sitte sen suon yli ;D

E&J

Minähän olen nyt aamuvirkku kun ensin tänne ehdin. Opemammalla tainnut tulla vaihe päälle kun on ehtinyt piipahtaa mutta kadonnut saman tien. Sitähän tämä meillä nykyään on. Työt jää kesken vähän väliä.

Nyt yritänkin aloittaa heti aamutuimaan siivouksen kun eskarilaisen sain

taksiin ja " iso" poika heräsi niin turhapa mun oli kömpiä enää vauvan viereen sänkyyn.

No, siivous voi päättyä meillä tänään vasta illalla kun mies tulee töistä.

Onneksi mun mies tajuaa sanoa että älä väsytä ihtiäs ja rehki liikaa, siivotaan sit yhdessä kun se tulee kotiin. Siskorukka kun kuulee koko

illan jos ei ole talo siivottu kun mies tulee kotiin.

MEidän vauva on onneksi nukkunut yöt tosi hyvin. Jonkun aikaa saattaa illalla natista jos ahmii oikein tissiä. Sit nukkuu onneksi yöllä aina uudelleen kun pari kolme kertaa syö. Meidän esikoinen kun oli koliikkivauva ja huusi 11-4 yöllä. Olen varmaan aika sumussa kulkenut ne kuukaudet kun mies oli armeijassa ja yksin sitä yöt kanniskelin.

Nyt tekis mieli syödä tuo vauva kun se on niin ihanan kiltti. Ei paljon ole

ääntä syntymäitkun jälkeen päästellyt.

Tosi hyvin palauduin minäkin kun oli niin älyttämän " helppo" synnytys.

Huonetoverini kysyikin sairaalassa parin tunnin kuluttua kun olin huoneeseen tullut ja päästiin juttuun et millon ihmeessä olet synnyttänyt kun olet niinku et olis edes synnyttänyt. Ekalta meni alapää tohjoksi ja se vei paranemisaikansa, toinen oli ns. " normaali" ja kolmannelta menetin paljon verta mikä todella vei voimat vielä kotonakin, ja neljänneltä olin henkisesti poikki tosi vaikean synnytyksen jälkeen.

Nyt olen aivan onneni kukkuloilla, niinku joku muukin oli eilisessä pinossa, ihanan helpon synnytyksen jälkeen.

Meillä tuo edellinen poika muuten kakkasi tosi hyvin lavuaariin kun maha oli kovalla. Kun meni pesemään siihen ja koukisti jalat ja antoi lämpimän veden valua pyllyyn niin jo rupesi kakkaa tulemaan.

Toivottavasti Teippi on jo päässyt tosi touhuihin. Odottavan aika on joskus pitkääkin pitempi. Hyvää kannattaa aina odottaa ja erityisen hyvää vielä kauemmin. Tiedän kyllä ettei siihen tuskaan auta mikään

muu kuin vauva. Voimia sulle!!!

JOkohan pitäs lähtä jatkaan tuota hyvin alulle saatua siivousta ennenku

vauva ja tytöt herää.

Voimarikasta päivää kaikille vaavien äideille!!

Eilen olikin aika rauhallista pinossa. Huhuilu-tuulella olen edelleen ja huhuilenkin tänään eilisten lisäksi Minttua ja Odea. Huhuilkaapa muut lisää Eloisia mukaan!

Neeuska: Kokeile kantoliinaa (kysypä olisiko jollain ystävällä lainata vaikka koekäyttöön), niin kädet ovat vapaana isommalle lapselle ja vauva turvallisesti sidottuna lähelle tuttuja sydänääniä. Kantoliinakanava.net antaa sidontaohjeita kuvien kera sekä tietoja erilaisista liinoista.

Pienessä on kotiäidin ilot, sillä olisittepa nähneet tämän äipän riemun, kun aamulla mahduin omiin farkkuihini. Hyvä että en riemunkiljahduksin herättänyt koko taloa:) Onhan tuo vatsa vielä kaukana pyykkilaudasta, mutta nyt sentään erottaa jo vyötärön, alku sekin.Puntarilla en ole käynyt, mutta aika lähellä lähtöpainoa ollaan oletattavasti, jippii!

Kolmen rikkonaisen yön jälkeen sain vihdoin nukkua! Imetyskertojakin oli se kaksi, olo taas ihan toinen. Meillä kaikki lapset ovat nukkuneet öisin aika hyvin, mitä nyt imetystä parin tunnin välein noilla isommilla pojilla vauvana, mutta nekin kestivät vain 5-10 min kerrallaan. Kukaan ei ole huutanut öisin. Mietinkin aina suurella sympatialla niitä äitejä, jotka yökaudet kanniskelevat itkeviä vauvoja. Siinä on varmaan välillä pinna lievästi sanottuna piukalla.

Vimpula nukkuu ulkona tuulessa ja tuiverruksessa. Hän menee aamuisin tuossa kahdeksan aikoihin ekoille pitkille unosille herättyään tuossa puoli seitsemän tienoilla. Vaunuihin piti laittaa makuupussi , kun aamu oli niin kylmä, hrrr... Pikku-ukolle alkaa muuten tuupata hormoninäppyjä pintaan oikein urakalla. No ovatpahan ristiäisiin mennessä pois.

Teippi on muuten lähtenyt aamulla naikkarille näytille, joten Villa vielä odottelee. Tsemppiä molemmille tätäkin kautta, kävin kyllä jo odotus-puolellakin.

Kaikille Eloisille antoisaa lauantai-päivää!

Opemamma ja Vimpula 13vrk

Heissan,

jonkin verran kateudella luen viestejä, joiden mukaan vauvat nukkuu yhdellä tai kahdella syötöllä.. Meillä meni taas viime yö enemmän ja vähemmän valvoessa. Pienen mahaa vääntää kamalasti, ja pierut ovat tosi tiukassa, joten niitä ähistään läpi yön. Eipä siinä saa äitikään nukuttua, kun käy pientä sääliksi. Niin ja lohtua vauva hakee sitten tissiltä, joten syöttöjäkin tulee useita yössä. Ja jatkuva syöminen nyt ei juurikaan vatsavaivoja helpota.

Kyllähän tämä muuten menisi, mutta isosisko vaatii luonnollisesti oman huomionsa päivisin, joten päivätkään ei suju ihan lorvaillessa, äidin päiväunista puhumattakaan.

Huh hei, ehkä tämä tästä ajan kanssa ja pääsen kirjoittelemaan vähän muustakin kuin väsymyksestä.

Äiti ja poitsu 2,5vko.

Juu, ei noiden vastasyntyneiden syöttövalejä kannata kellon kanssa vahtia ;o). Mä ainakin uskon et ekan viikon vauva varmistelee tiheällä imemisellään vaan sitä että ruokaa riittää :) Meidän poika oli sellainen tikku-ukko syntyessään (pitkä ja laiha) et olin oikeestaan tyytyväinen kun viihtyi tiheään rinnalla. Kyllä se siitä sit ajan kanssa tasaantuu, rinnanpäät voi vaan olla kovilla....

Peeveli ja Nelkku 2 vko (nyyh, aika menee hirmu nopeesti...)

Onnea taas uusille jakautuneille eloisille!!

Muutama sana nopeasti, en ehdi edes pinoa lukea mutta tässä vähän omia kuulumisia...Pari yötä nukuttu katkonaisesti, väsyttää... Äsken lähti iskä esikoisen ja keskimmäisen kanssa kauppaan, ihanaa kun saa kahdenkeskistä aikaa vauvan kanssa!

SYNTYNEET -palsta, huomasin ettei minun nimeäni ollut listalla, en nyt tiedä onko niin merkitystä mutta voisihan tuon 23.8.06 syntymäajan meidän tytölle lisätä, Peevelikös sitä päivitti?

jaahas, nyt syötölle.

tuuli72 + tyttö 2vko3pvää

Laitoinkin tuonne odotuspuolelle jo mutta onnea k.h.p ja tärppi! toivottavasti saat khp levätä oikein kunnolla että voimat nopeasti palautuisivat.

ARJEN SUJUMISESTA. oli mukava lukea tätä pinoa ja löytää taas kerran tuota vertaistukea. meilläkin on arjessa aikamoista touhua vajaa 2-vuotiaan ja vauvan kanssa. tokaluokkalainen osaakin jo sitten huolehtia itsestään noin pääpirteittäin ja on ihana apu vauvaa pidellessä. eilen ulkoiltiin kaksostenrattaissa ja ehdin ehkä kilometrin päähän kodista kun alkoi vauva huutaa, en tiedä miksi. tästä vissiin pikkukakkonen hermostui ja alkoi itsekin itkeä raikuvalla äänellä ja lopputulema oli se että tultiin ihan omalle takapihalle, kakkonen ajelemaan kolmipyöräistä ja minä imettämään. vähän tuli epäonnistuneet fiilikset arjen hallinnasta ja minä olin jo miehelle tippaa vääntämässä. tänään ei kun härkää uudelleen sarvista ja nyt paitsi paistoi ihana aurinko eilisen megatuulisen ilman sijasta, myös puistoreissu meni hienosti ilman kyyneleitä,huh.

kyllä on elämä muuttunut, nyt se totisesti on sitä ulkoilua, ruoan laittoa, pyykkäystä ja siivousta. ja muuta ei ehdikään. siunailen uutta toimivaa kylpyhuonettamme ja ennen kaikkea tuota pesutornia. ovat kyllä oiva apu tuossa pyykkihuollossa. itse olen ainoa lapsi joten mitään mallia pyörittää kolmen lapsen eli yhteensä viiden hengen huushollia minulla ei ole mutta eiköhän ole jotakuinkin sisäsyntyistä tämä kun lapset on kuitenkin ruuassa pidetty ja vaatteihin puettu=). piti vielä sanoa että kunnioitus kaikkia suurperheitä pyörittäviä äitejä kohtaan on todella noussut huippuunsa näiden kahden viikon aikana. jos (ja kun?) joskus palaamme työelämään, olemme siellä varmasti niin supertehokkaita että oksat pois.

SISARKATEUDESTA...ei ole vielä esiintynyt oikeastaan. mutta nauratti kun luin jonkun mainitsevan taaperoikäisen kovasta äänestä, meillä ihan sama homma. ääni nousee nyt vauvan syntymän jälkeen tosi nopeasti miltei falsettiin jos vähäänkään joutuu kakkonen odottamaan tai joku asia ei muuten suju ihan käsikirjoituksen mukaan. meilläkin halutaan sylitellä vauvaa ja yhdessä istuttiin tänään sohvalla pitkään ja tyttö sanoi ' moi vauva' ja sitten alkoikin meitä molempia naurattaa ' kiva vauva' ja vauvakin hymyili (tai sitten oli vatsanväänne...) arjen tähtihetkiä! olemme sanoneet vauvaa aina välillä ' vinkula-vauvaksi' kun se joskus vinkaisee korkealta. männä viikolla kakkonen totesi painokkaasti että tässä on ' henkilövauva' . no, tottahan tuokin =)

eipä muuta tähän hetkeen. nyt kuuluu kakkonen heränneen uniltaan. päivä jatkuu!

t.tuuli72 ja tytöt -98, 04, ja jumppatyttö 2vko4pvä

Minä voisin näin aluksi huhuilla vaikka Airia ja Pumpulia :)

Kiitos kaikille ohjeista rintatulehduksen hoidossa. Kuume on taltutettu ja uusia imetysasentoja olen rohkeasti kokeillut. Tuo vauvan-jalat-kainalossa-asento toimi hyvin imetystyynyllä. Esikoisen aikana tulikin vaan imetettyä perinteisesti mutta näin kakkosen kohdalle olen heittäytynyt vallan rohkeaksi ;)

Kasteaika olisi nyt varattu. Meillä Anni kastetaan seurakunta kodilla kuten esikoinenkin aikoinaan. Sieltä löytyy tarvittavat kahvikupit ja pöytäliinat. Haluttiin miehen kanssa rauhoittaa koti ja näin ollen " ulkoistettiin" kastejuhla.

Meillä on ollut pari levottomampaa yötä. Vauva tuntuu heräävän tunnin välein syömään. Toivottavasti tämä on sitä maidontilaamista eikä mikään pysyväis järjestely. Täytyy ottaa itseään niskasta kiinni ja alkaa rytmittää päivää ulkoilun avulla. Nyt kun mies on kotona niin nämä pojan ja miehen ulkoiluhetket ovat olleet äidin omaa aikaa (pyykinpesun, ruuanlaiton ja muun pienen toiminnan oheella..)

Nyt tyttö kaipaa syötävää (jälleen ja kerran)

pubu ja Anni 10 päivää ikää

PATE06: Täällä toinen joka valvoo kaiket yöt. Meidän Zara on nyt 2,5 vk vanha ja vain yhtenä yönä olen nukkunut enemmän kuin pari tuntia. Meillä vaan kitistään ja itketään, tutti ei kelpaa, vain rinta ja yleensä ei sekään pitkään.. Masu vaivaa ihan selvästi, mutta mikään mitä teen ei tunnu auttavan.

Mies on normaalisti aamu 5 töissä, mutta nyt kun meidän muutto Uuteen-Seelantiin lähestyy hän ei enää töissä käy ja viime yö oli ensimmäinen kun joutui minun ohella valvomaan.. Tai no hän nyt omistaa paremmat unenlahjat joten ei valvonut kuin ehkä klo 2 saakka.. Olen yrittänyt kertoa, että hieman on väsy olo kun valvoo yöt ja päivällä pitäis myös hereillä olla sen verran et saa kaupassa käytyä ja ruoat laitettua ja aika usein myös koira ulkoilutettua, mutta vasta tänä aamuna hän sen sitten tajusi. Lähtikin sitten Zaran kanssa kävelylle, vaunuissa tyttö kun nukkuu niin hienosti. Kävivät lasten H&M:llä ostamassa Zaralle uusia ihania vaatteita :) Ja minä en tietenkään osannut nukkua lainkaan vaan aloin imuroida, vein roskia ja aloin miettiä mitä pakata mukaan Uuteen-Seelantiin (onneksi siellä on kesä kun mennään..).

Eli tsemppiä kaikille yönsä valvoville ja tutin virkaa toimittaville

Maya & Zara 18 vrk

ONNITTELUT K.H.P.!! Aika rajulta tosiaan kuullosti synnytys, toivottavasti saat nyt levättyä alkuhetket.

Meillä oli eilen nimijuhlat. Oltiin kyllä rättipoikki koko viikon jatkuneista huonoista öistä ja pikkuneiti päätti vielä itkeskellä tuon lauantain, että valmisteluista ei meinannut tulla mitään. No kaikki meni onneksi hyvin =)

ENNENAIKAISESTI SYNTYNEET

ketäs muita Erian ja taatelin lisäksi synnytti ennenaikaisesti? noin viikolla 36?

Mietin tässä vain, että voiko näiden pieninä syntyneiden kasvuvauhti olla todella niin kovaa, että ruo rintamaito ei riitä? Tai maidontulo ei lisäänny tarpeeksi nopeasti?

Meillä on tosiaan nyt viikon verran illat mennyt tytön itkiessä ja syö tuossa loppuillasta tosi useasti. Välillä vaihtelen tissiä kymmenenkin kertaa peräjälkeen kun vain huutaa rinnalla =(

Uni ei tule kuin hetkeksi, mistä päättelen, että masu ei ole tarpeeksi täynnä levollisille unille. Mahavaivoja voi tietysti olla, mutta miksi ne tulisivat aina illalla?

Yksi syy voi tietysti olla oma stressi ja väsymys, että maitoa ei heru niin hyvin. Vaikeaksi asian tekee sekin, että tuttipulloa ei tyttö huoli vaan eilenkin oksensi kaaressa kun yritettiin pulloa tyrkyttää =(

Oletteko muut pieniä synnyttäneet todenneet yhtään samaa?

petraelena ja kirppu 7 vkoa

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat