Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Huomenta vaan. Katsotaan jos netti toimis vai liekö vika vauva sivuissa kun on tökkinyt muutaman päivän..

Sivut

Kommentit (21)

Vettä sataa kaatamalla. Olen aamukahvilla, poitsu leikkii parkkitalollaan. Mulla on tänmään yövuoro siis kax yötä hieman pelottaa meinaan en ole 2,5 vuoteen tehnyt yötä kun lopetin ne raskauaikana. No mun kaverina on kova puhumaan ja tosi kiva hoitsu eli eiköhän se yö menen Batteryn voimalla ja kahvilla.

Mun työt alko siis viime pe ja olin sen vkolopun töissä tosi väsy olin. Ja nyt olen olut tämän viikon vapailla. Kivaa olla töissä saa aikuista kahviseuraa vaikka se sam kamala kiire oslla on. Mutta poikaa on kova ikävä päivisn ja varsinkin jos menen iltaan vien pojan hoitoon 11 aikaaan ja jos seuraavna pvänä aamu näen pojan vasta 16 aikaan, nyyh.

Öttis: olet aika sisupakkaus, onnea paljon suloisesta prinsessasta.

ja muuta en tietenkään muista.

Poika tuli kipeeks ke tai olihan sillä nuhaa ja yskää mutta ke nousi lämpö 38 ja oli tosi kipeä ja niin kova yskä että oksensikin sänkyyn, nyt kova nuha mutta paremman oloinen viime yön nukkui koko yön yli 12 tuntia heräämättä. taisi pienellä olla UNIVELKAA.

mitäs tänne muuta, miehen kanssa päätettiin että kun tammikuussa loppuu pillerit niin vauva saa tulla jos haluaa......

t. manteli ja poitsu

Tässä eilinen:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8287609&p=1&tmode=1&smode=1

Tosiaan en ole oikein ehtinyt palstailemaan ja olin missannut Öttiksen hurjaakin hurjemman synnytyskertomuksen. Ja vedethän siinä sitten tuli silmiin kun sitä luin. Eilen tökki nämä sivut aikalailla ja pääsin alkuun hädin tuskin yhtä sivua lukemaan ja sieltä aavistelin, että jotain hurjaa on synnytyksessä tapahtunut. En malttanut jättää asiaa siihen ja lopulta sain kuin sainkin kaikki pinot auki ja luettua läpi. Vielä nukkumaan mennessä mietin Öttiksen kokemaa.

Eilinen aamu oli aika hanurista. Onni heräs 6.30 ja heti alkoi kauhea vinkukminen. Väsynyt oli mutta hoki meidän välissä (kun se siihen haettiin) " isi ei nuku, isi ei nuku" . Tuota jatkui 5-10min. Ja aamu jatkui samaan malliin. Yökin oli outo, heräs toissayönä 4 aikaan huutamaan että ei panna valoa pois. Iltanukutuksen aikaan ei nimittäin halunnut että valo sammutetaan. Niinpä jätin 4 aikaan sitten valon päälle Onnin huoneeseen.

Viime yönä ei huudellut mutta heräs kello 6. Hieno homma. Mikähän nyt mättää?

Nyt sataa vettä mutta pakko olis raahautua ulos. Uloshan tuo herra on saatava nukkumaankin. Tai jos sataa oikein kaatamalla laitan kyllä sisälle. Sadesuoja on olemassa mutta ei kunnon katosta, jossa sais vähän olla sateelta suojassa. Eri juttu sitten, nukahtaako sisälle.

Mulle ei eilisestä ja toissapäiväisestä jäänyt mitään mieleen. Öttiksen uutiset on päällimmäiset. Siitä tämä omanapaisuus.

Onni oppinut uuden jutun. Sanoi äskenkin " Äiti kato." Sitten kun katson, sanoo monta kertaa " kiitos maijosta (maidosta)" Tuo äiti/isi kato on nyt aika suosittu juttu. Aamulla kuulin kun selitti parin viikon takaista juttua taas isälleen: " Iso puimuli oli, papan sylliin Onni meni. Peten vene siellä." Tämän se selitti mullekin aikoinaan kun oli käynyt siis katsomassa papan kanssa kun viljaa puitiin ja serkuni vene oli vesillä.

Jepulis, nyt toi tossa vinkuu siihen malliin, että pitänee lähteä pihalle. Säällä kuin säällä! Nyt jo ottaa päähän nuo sateet:)

T-P

Sisältö jatkuu mainoksen alla

en osaa suositella ketään tiettyä, mutta mun parhaat kokemukset gynekologeista on aina olleet miehiä!

Jaksua myös talohuoliin!

Minä olen ihan raato tän viikon jäljiltä. Ihanaa, kun ensi viikolla päästään alottamaan se normaali arki ilman ylimääräisiä juttuja. Esikoisella meni hyvin sairaalajakso. Tutkimuksista olivat erityisen ihmeissään, kun oli niin reippaana niissä. Suuhun koskeminen oli ollut vaikeinta, kaikki muu verikokeita ja eeg:tä myöten oli olleet ihan helppoja juttuja:) Mitään uutta ei oikeastaan ilmennyt. Puheterapia jatkuu ja sellainen suuhun tuleva apuväline yritetään tehdä. Sellainen rautoja muistuttava, mutta tarkoitus on aktivoida kielen liikkumista sen avulla.

Pienemmällä on silmänalunen mustana ja turvonneena. Lisäksi on vähän ihottumaa suun ympärillä. Tosi kaunis neiti:) Tänään sai kauhean raivarin kotimatkalla ja sitä jatkui aika pitkään. Todellakin, olen aivan puhki. Oisko jotain tainnutuskeinoa jolla lapset nukkuis pitkään viikonloppuaamuisin?

Nealle ihanaa 2v-päivää! Muillekin lähipäivien sankareille!

Öttis, ei sulla sattuis olemaan enää tallessa synttärilistaa? Muistaakseni päivitit sitä jossain vaiheessa.

T: Ynis

etenee hyvin. Hain Poikasen kävellen ja kun bussia olisi pitänyt odottaa tunti, käveltiin takaisinkin. Karkin voimalla tosin, eh eh.

Kuulkees, suren täällä lamaannusta jota työn valtava määrä aiheuttaa. Siksi poistan listalta pieniä päättämättömyyden aiheita. Jälkitarkastukseen en voi mennä omalle th-lääkärille, kun se on niin epämiellyttävä. Olisiko Helsingissä suositella jotain gyneä?

K

Motti ei vieläkään nuku, argh! Käytiin näyttäytymässä miehen työkaverin viiskymppisillä ja tais mennä homma vähän sekaisin. Mies lähtee huomenna, joten olisi ollut kiva hiukan istua iltaa.

Kiitos kommenteista Kerppu ja Pile. Suurin syy miksi en ole jo hakenut neocatea on se, että Motti ei ole suostunut aiemmin juomaan sitä mukista.kun samalla vieroitettiin pullosta ja maidosta, niin pulloon en halua palata ja loppuuhan se joskus kuitenkin, joten mietin, että jos kohdataan ongelmat jo nyt. REseptejä olisi vielä isollekin määrälle valmiina...Pitäisi varmaan testata juoko vaiko ei, sairaalasta olivat sitä mieltä ettei Motti enää tarvitse. Ruokavalio: Riisi (ei jokapäivä), peruna (Oolannin), poro, päärynä, sininen keiju, maissi,kurkku,kalkkunakin näyttäisi menevän, tofu jätski, kolakeksi, viinirypäle pieniä määriä,soijamaito kolmatta päivää oireettomana. Kalkkilisä sopii, vitamiinilisä laittaa yökkimään ja ruoka jää syömättä. Motti on vaan niin huono syömään, on aikoja, että menekki lasketaan teelusikoissa ja hidasta on tämä laajentaminen, sattuneesta syystä on sen verran epäileväinen kaikkea ruokaa kohtaan.Paitsi himoitsee banaania ja ruisleipää.Miten helppoa olisikaan jos vain saisi antaa! Edelleen osa reaktioista tosi voimakkaita, pisara jätskiä kädellä nosti nokkosrokon.

Sori, olisi kuulunut alpiin,mutta en nyt jaksa sinne alkaa vääntämään.

Kukkuulle voimia asunto-ongelmien pähkäilyyn.Meilläkin harrastetaan moista, lokakuussa selviää enemmän, ei malttaisi odottaa tuomiota.

Kerpun kuulumisista iloitsen! Ihmellistä tosiaan:)

Lasin viiniä olen ansainnut,

Aavis ja Motti

Tämä on klassinen viisaus. Kenen kanssa vaihtaisit elämäsi? Enhän minä elämääni vaihtaisi (mm. 2yöherätystä! ja omassa huoneessa itse nukahtava taapero) Vaihtaisin asumisen ja sille on sitten tehtävä jotain. Rankkaa, mutta helpompaa kuin koko elämän vaihtaminen :-)

Lähden Poikasta hakemaan kävellen. Bussi takaisin tulee tunnin odotuksen jälkeen...

Kukkuu

Kamala vesisade. Ihan syksy. Ei kivaa. Pidän kyllä syksystä, mutta silloin pitää olla lämmintä ja kuivaa.

Kukkuulle voimalähetys murheisiin. Voisin vaihtaa elämäni sinun kanssa, mutta tuskin saisit yhtään parempaa tilalle täältäkään. Murheita, vaikeata, huolia ja univelkaa - houkutteleeko?

Mantelille (?) tsemppiä yövalvomisiin. Eipä käy kateeksi. Itselle nuo yötyöt on kyllä ihan kauheaa. Kerran tein puolentoista viikon aikana kuusi yövuoroa. Ihan horror-olo sen jälkeen. Mikä maa, mikä valuutta, sai vain kysellä...

Allille tsemppiä yh-arkeen, kunhan se alkaa. Terveisin toinen yh-äiti, jonka mies on melontareissulla tällä hetkellä. (pieni sisäinen paholainen nauraa parasta aikaa ja on mielissään vesisateesta...njähnjäh...eipähän ole liian hauska reissu...! Hyi ilkeä minä!)

T-P:lle jaksua aikaisiin aamuihin. Meilläkin herättiin jo 5.45. " Aikainen lintu madon nappaa" ? Heh, ilmankos väsyttää.

Mitäpä muuta. T kuuluu heräilee jo päikkäreiltä. Ja ilmoittaa heti selvästi " kakka" . Eli ei keritty sitten vessaan taaskaan...

Hajuhaitta melkoinen. Poistun siis...

Mimmu ja lapset x3

Mimmulle ekaks, eiliseen vielä, hieronta tekis oikeesti hyvää. Päivät vielä menee, mutta iltaisin on järkyttävät alaselkä- ja lantiojumit ja kivut. Liikunta auttais, mutta laiskuus, aikapula ja sit iltaisin ei edes jaksa kun maha painaa.... Taidan oikeestikin tilata hierojan ens viikolle.. Sitten vielä piti sanoa, että olet kyllä aikas pakkaus, kun jaksat aina väsyneenäkin meitä muita tsempata ja kaikille kommentoida jotain! Mulle tulee aina tosi hyvä mieli sun kirjoituksista!!

Ja tuohon liikunta-asiaan, ajattelin kokeilla seuraavaksi uimista, jos vesi kannattelisi tätä mahaa se saattaisi jopa tuntua hyvältä... Tänään on ä-jooga, sekin auttaa kun saa venytellä kunnolla.

Kukkuu, voimia asuntomurheisiin!

Yh-äideille, nyt sellaisena oleville, tuleville ja etenkin oikeille yh-äideille paljon myötätuntoa ja voimia!! Nim. äiti, jonka mies aina töissä vaikkei melomista tai muuta urheilua tai ulkomaantyömatkoja harrastakaan.....

Sataa, sataa ropisee.... Vettä tuntuu nyt tulevan koko kesän edestä.

löytyisköhän kaapista jotain ruokaa.... menen etsimään.

haleja kaikille,

äitikuu

Onnea Nealle!

Pekan synttäripäivä oli eilen. Juhlat pidettiin tänään. Tarkoitus oli selvitä yksillä juhlilla, mutta kukaan kummeista ei päässy tänään :( Joten huomenna kahvitellaan myös. Harmitti, kun siksikin juhlat oli tänään ja ajoissa laitettiin sanaa, että väki pääsis, mutta ei.

Jotenkin itellä on ihan hönttä olo. Siinä on vain aika lailla hommaa,kun yrittää saada paikat kuntoon ja juhlan tuntua. Sitten vielä tulee sisaruksille kateutta lahjoista ja huomiosta jne. Leipomuksetkaan ei onnistunu viimeisen päälle. Maultaan kyllä olivat hyviä.

Näköjään mä oon niin väsyksissä, että tuijotan vaan ruutua.

Pilelle paranemisia ja tais joku muukin sairastaa.

Yniksen isorinsessa on kyllä ollu tosi reippaan tutkimuksissa.

Kukkuulle voimia. Toivottavasti asiat selviää.

Pekalle on ihanasti ruennu tulemaan uusia sanoja. Lauseita ei vielä juurikaan ja kirjaimia puuttuu, mutta silti. Ja hienosti osas nytkin juhlissa ite ilmoittaa pissahätänsä. Mutta tällä kertaa sekä yövaippa että päikkärivaippa oli ihan märkiä. Kun useimmiten nekin on kuivia tai siis saa laittaa saman uudestaan. Eli niitä vielä pidetään kaikessa rauhassa.

Iloista mieltä viikonlopuksi meille kaikille! (juu-u. Mies lähtee aamusella koirakisoihin....)

T@hti ja esikoinen 6v7kk, neiti 4v4kk, Pekka 2v ja Iika 2kk (9vko)

ps. Suunnitelin, että muuttaisin allekirjoitukseksi tähti, mutta sitten haulla tulis mitä sattuu. Tosin ei sillä enää vanhoja juttuja oo muutenkaan saanu.

Luin uudelleen Pilen viestiä Valman vaipattomuudesta ja tuli mieleen, että uskomattomalta tuntuu niin monen syystaaperon kuivaksioppiminen. Minä kyllä suhtaudun rennosti aiheeseen, kun näin nopeita kokemuksia ei ole, joten en odota ihmeitä seuraavan vuodenkaan aikana. Ehkä just sen takia vaipattomat ja toisaalta myös puhetta paljon suoltavat ikätoverit kuulostaa niin uskomattomilta. Meillä kun vaipattomuus kuulostaa ihan absurdilta jutulta:) Just päiväkodissakin oli lokerossa lappu, että tarvittais lisää vaippoja:)

Paranemista Pilelle ja muille sairastajille!

Pitää vielä kertoa, että törmäsin naapurin reilu 40v mieheen eilen kaupassa. Ruvettiin juttelemaan ja mies jossain vaiheessa sanoi jotain joka jäi tosi syvälle mun mieleen. Sanoi kieltäytyvänsä kaikesta ylityöstä ja olevansa jo vitsi sen takia töissä. Hän haluaa nimittäin olla kotona ja nimenomaan läsnä, jos pojat tavitsee häntä. Nämä pojat on noin 14v ja 16v vanhoja teinejä. Mun mielestä oli jotenkin mahtavaa, että mies voi ajatella noin ja varsinkin teinipoikien isänä. Tiedän, että kaikilla ei edes ole mahdollisuutta siihen, mutta tässä tapauksessa oli ja arvomaalimat tuntuu todella olevan kohdallaan. Jäi sellainen olo, että toivottavasti itse pystyn samaan nyt ja tulevaisuudessa. Enkä tarkoita sitä, ettei välillä voisi olla poissa kotoa, mutta ei jokapäiväisesti.

Tulkaahan juttelemaan. Missä Jatukin luuraa???

Taas on viikko vierähtänyt. Tänäänkin pystyn kirjoittamaan kun isommat ovat poissa. Äiti otti Kukkasen omaan " eskariin" ja Poikasella on se ihanoikea eskari.

Minulla viistää siipi maata. Ei lennä tämä lintunen. Kyllä minä vielä nämä lapset hoitaisin, mutta talohuolet on aivan liikaa. Varsinkin kun ne aiheuttavat vielä erimielisyyttä miehen kanssa. Klunks. Pala kurkussa ja syrän huolesta sykkyrällään on mulla. Siksikään ei juttu luista. Tällä hetkellä ottaisin vastaan vaihtoelämän.

Kukkasesta sananen. Hän haluaa käydä potalla ilman vaatteita, jee. Kivaa kiireessä ja kätevää kahvilassa. Hän leikkii ukkeleilla. Tulin lasten huoneeseen kesken seuraavaa leikkiä: " pelataan" sanoi leijona. Tiikeri hyppäsi viereen sängynlaidalle. " Aimis" (=valmis) sanoi jompi kumpi ukkeleista kun eläimet olivat hetken olleet paikoillaan.

Kukkuu ja suuret pienet murheet

Olo on tukala, kun en ymmärtänyt ajoissa lopettaa syömistä ja vauva on ihmeellisessä asennossa, painaa tonne oikealle sivulle ikävän tuntuisesti. Mies vei Nekun nukkumaan, hetken oma rauha.

VOIMIA kaikille väsyneille, murheiden painamille, sairasteleville ja yh-aikaa viettäville! Yhteinen toivotus lähtee hep! Unohdan nimittäin kuitenkin jonkun!

Äitikuu, voi itku tota autoa! Meilläkin auto-ongelma edelleen, kun eivät kesällä sitä korjanneet ja nyt pitäis varmaan autoa ihan vaihtaa. Mut hirvittää just se, kun ei oo takeita uudemmistakaan autoista, et oisivat kestäviä! Koskaan ei voi tietää.. Voimia kovasti noihin kipuihin! Se on just ristiriitaista, kun liikkuminen auttaa, mut sit ei voi liikaa liikkua, kun supistaa ja mahassa tuntuu pahalta..

Kukkuu, kunpa asuntohuolet selviäisi!

Mimmu, unihiekkaa koko perheelle!

TP, Onskalle rauhallisempia unia! Voisko poju jotenkin reagoida muuttoon ja yksin nukkumiseen, nyt kun pimeäkin tulee aiemmin tms?

Pile ja Alli, paranemisia!

Öttis, jännää kun oli toinen saman kokenut äiti! Onkos mukavaa, kun saa ostella tytön vaatteita! :) Kiva, että tyttö on rauhallinen ja voit antaa Veetille paljon aikaa! Toivottavasti jatkossa sujuu yhtä mukavasti!

Mies sitten hankki videotykin..oon ollut aina sitä vastaan, mut onhan siinä hyvä kuva jne.. Eilen miesporukalla kattoivat leffaa ja me oltiin sit tyttöporukalla ystäväni luona Nekun kanssa. Ekat kaks tuntia oli kammottavia, kun Nea sai kohtauksen vauvan itkusta ja taaperon metelöinnistä ja huus vaan ja mä melkein itkin, ku olin niin väsynyt ja rasittunut. Onneks loppuilta meni sit kivasti. Hirvittää oikeesti se muskari ja muut kerhot, kun tyttö noin herkkä. Kaikki tuntuu 100 krt raskaammalta nyt kun itse alkaa olla todella väsynyt ja hermo kireällä. Miten sitä ei muistanu tätä loppuraskauden väsymystä.. Välillä on niin poikki, et vaan itkettää ja mitään ei jaksais. Sain onneks vaatekaapin yks päivä siivottua. Mut monta juttua vielä odottaa..

Tänään Nekkis on tasan 2-v. Joka päivä on kinunnut, et mennään Linnanmäelle, kun ei olla aikoihin käyty. Tänään sit mennään, ellei vesisade saavu tännekin. Annettiin lahjaksi lääkärilaukku tarvikkeineen ja Miina ja Manu lääkärissä kirja. Sekä pari Lego eläintä. Lahja ollut mieleinen, Nekku on leikkinyt eläinlääkäriä, käyttänyt nukkea lääkärissä ja yhdessä ollaan annettu rokotteita ym. Yritän vähän valmistella tyttöä ens viikon neuvolakoitosta varten, kun pistetään... Aiemmin luettiin tuhat kertaa kirjaston Pekka ja Pupu lääkärissä-kirjaa, joten osasin arvailla, et tää lääkärisetti ois ihan kiva lahja.

Huomenna mennään kyläilemään ja sunnuntaina tulee vielä synttärivieraat. Ihanaa vierastusta ja huutoa varmaan taas luvassa..

:-( Nyt en tosiaan leivo mitään, jos vieraiden tulo taas peruuntuu ja viime su oli maha ja selkä niin kipeät keittiössä raadannasta, et en rääkkää itseäni enempää. Mut nyt lopettelen, meen sohvalle lepäilemään. On muutes oudon tuntuista, kun oon selällään, niin mahaa ei näý ollenkaan, ihan pieni kohouma. Miten se vauva mahtuu liukenemaan sinne niin näkymättömäksi! Tänään TAAS puistossa päiviteltiin mun mahan pienuutta. Se vielä, et mua niiiiiiiin ahdistaa puistossa käynti. Monien lapset 3-v menee jo päiväkerhoon, sit on näitä pienempien äitejä, joihin en jaksa tutustua, kun ei oo niin ystävä potentiaalia kukaan ja ahdistaa,ku Nealla ei ikäistänsä seuraa. Masentaa!!!! Näissä positiivisissa tunnelmissa

Enkeli1 ja Nea+minivauva rv29+6

Kotipäivä, ihanaa :) Sain nukkua 2 tuntia pidempään. Kun muut aamut alkavat 5:30 (jotta pääsen ajoissa lähtemään töihin, jotta olen sitten ajoissa hakemassa tyttöä), on tämä klo. 7:30 herääminen luxusta. Silmätulehduskin alkaa hellittää, silmät edelleen punaiset mutta paremmat kuin eilen. Tipat ja salva alkaneet vaikuttamaan hyvin.

Mantelille onnea yritykseen, sitten kun alkaa :) Tsemppiä yötöihin!

Voi TP:n aikaisia aamuja .. Onnilla virtaa silti riittää ja puhetta :)

Mies lähtee tänä iltana " miesten kesken keskelle metsää" eli kaveriporukan mökkireissu nyt viikonloppuna. Varmaan jotakin miehekästä tekemistä :)

Minä ja tyttö täällä sitten naisten kesken vietellään viikonloppu. Jotenkin tämä työssä olo kuitenkin tekee sen, että oikein odotan että saan viettää aikaa tytön kanssa. Hmmm .. ilmaisin varmaan asian hassusti mutta ymmärtänette mitä tarkoitan.

Ynis, en minäkään tiistain jälkeen juuri ole ehtinyt töissä tyttöä ikävöimään. Alkaa varmaan jo asettumaan uomiinsa tämä muutos ja siitä johtuva mielenmyllerrys. Töissä pitää lievästi kiirettä ja nyt suunnitellaan sitä Pietarin matka - ajatukset ovat ihan muualla kuin kotiasioissa.

Mieskin sai käskyn lähteä työmatkalla lokakuun alussa. On viikon USAssa ja minä jään tänne pyörittämään tätä arkea yksin. Kammottaa jo etukäteen miten jaksaa - ja kammottaa tytön pakosti pitkät hoitopäivät tuon viikon aikana :( Mutta kai sitä tekee ja jaksaa kun on pakko ja onneksi on vain viikko! Ja nämä perjantait vapaina.

Lähdetään tästä kauppareissulle. Pyykkiäkin täytyisi pyörittää taas pari koneellista ...

Kaikille voimia päiviin ja lämpimiä ajatuksia!

Alli

Kiitti Ankkis synttärilistasta! Tuuliinahan sen alotti, mutta muistaakseni Öttis jatkoi synnytyksien jälkeen.

Aavis, kasvaako Motti normaalisti? En sano muuta, kun en algeerioista tiedä mitään. Heräsi vaan mielenkiinto. Jaksua teillekin! Mietin muuten monesti vieläkin Levin reissua:) Oli kivat keskustelut!

Lauantaiksi toivotan jo minä-mamman ja Mari81:n taaperoille onnea!

Aika paljon muuten synttärilistalla ihan outoja nimimerkkejä:) Hatara pää ja varmaan sellaisia jotka ei ole koskaan varsinaisesti pinoutuneet. Tulkaahan esiin kaikki! Sanokaa böö! :)

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat