Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Paljonko teidän vauvat tarvitsee unta yhteensä vuorokaudessa. Meillä kun on nuo päiväunet nyt taas lyhentyneet ja lyhentyneet, nyt yhdet vaan ja nekin oli eilen 20 min... hohhoi.. nukkuu kyllä yöllä kellon ympäri... eli 12h.

olisko unen tarve jo vähentynyt? eli jos haluan että nukkuu päivällä esim. 2h, niin herätän yöunilta 10h jälkeen..

Esikoinen 2v9kk nukkuu kellon ympäri, 2-vuotiaasta 12h /vrk, eikä päiväunia. En halua, että pienempi vielä siirtyy samaan rytmiin ainakaan siihen vuoteen, ei hän jaksa valvoa niin pitkiä pätkiä ilman päiväunia selvästikään. Äitini kertoi, että itse jätin päiväunet 1-vuotiaana enkä sen koommin niitä nukkunut, että jos lapsi/vauva itse saa päättää niin varmaan tekee tämäkin just niin.. mutta äiti ei kestä sitä väsyneen ja kiukkuisen vaavin kanniskelua ja viihdytystä, eli päikkärit pienemmälle takas vaikka väkisin.

Kommentit (5)

nukkuu yöllä yleensä 10-11 h. Ja päiväunet kolmekin tuntia klo 11-15 välillä myöskin (näin siirryttyä yksiin päikkäreihin..).

Jostain olin lukevinani joku aika sitten vauvojen ja isompienkin lasten unentarpeesta, niin tän ikäsillä se oli muistaakseni 14 h. Mut eiköhän se kuitenkin vaihtele lapsikohtasesti paljonkin..

Meillä ainakaan yöt ei oo mitään kauheeta herkkua vieläkään.. aikas levottomasti nukkuu.. Jos nukkuis sikeemmin niin vois nipistää kyl päikkäreistä hieman, mut vaikka välillä päiväunet ois lyhyemmätkin niin ei auta...... Mummulla hoidossa ollessa kyllä nukutaan yöt läpeensä.. PLÄÄH ;(

Meillä siis noin ja toisilla toisin..

Hauskaa viikonloppua!

Emmuli ja poitsu 11 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

12h nukutaan yöllä ja n. tunti päivällä parissa jaksossa. Eli päikkärit kestää yleensä 25-35min ja niitä on vielä kahdet. Mukavampi olisi jos nukkuisi pidempään päivällä, mutta minkäs teet. Ja kyllä meillä aika taistelua päikkäreille meno on usein, silti mennään kun ollaan väsyneitä. Siitä pidän itse kiinni. Turhauttaa välillä nukuttaa puoli tuntia ja sitten päikkärit toisen puoli tuntia.

En itse usko että yöunia kannattaa tahallaan lyhentää tai herättää kesken unien. Meillä ei ainakaan vaikuta, vaikka välillä herätään tuntia aiemmin aamulla, mitenkään päikkäreihin.

Tipy+ipana 11½kk

vuorokaudessa, yleensä yöllä 9 h ja päivällä 2 h. Heräsi joka ikinen kesäaamu jo heti klo 5 jälkeen. Onneksi (kop, kop) tämä vaihe on ohi! Nyt nukkuu yöllä 11 h ja päivällä jopa 3 h. Yes, yes....

Poika nukkuu yhet päiväunet klo 11-15 välillä. Illalla nukkumaan jo seiskalta.

ja öisin nukkuu 12-13h, kahdet päikkärit joiden pituus vaihtelee, yleensä yhteensä 2-3h. Joten tarvitsee mielestänni yllättävän paljon unta...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat