Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Huomenia kaikille!

Aattelin aloitella uuden pinon heti aamusta, kun eilen niitä haamuja alkoi ilmestymään. Jäin niin jännäämään. Jokos ovat vahvistuneet? Muutama plussauutinen näin päivän alkuun olis tosi kiva juttu!!!

ON:Mä oon ite ajatellut todellakin testata vasta torstaina, jos vielä syytä (eli lämmöt koholla ja täti ottanut hatkat). En onnistunut luotettavasti mittailemaan tänäkään aamuna. Olis vaan ollut kiva bongailla sitä " kolmatta lämpöaaltoa" . Juu, olen mittaillut lämpöjä. Mulla vaan tollanen USAsta ostettu digitaalinen mittari (kehitetty tätä varten). Ainut ongelma siinä vain se, että näyttää Fahrenheiteja. No, mä niistä ite saan selvää, mut toisille vähän paha selitellä. Mutta ennen ovista 97, 2-97,5F ja ovulaation jälkeen pomppasi 97.9F (pysytteli siinä 97.7-97.9F kunnes eilen pomppasi 98.4F ja siksi ajattelin josko kiinnittyminen olis tapahtunut). Mut ota näistä nyt selvää, kun pitäis mitata ennen ylösnousua ainakin 5h keskeytyksettömän unen jälkeen ja meillä nyt 3-4 yötä ollut taas sekavaa. Nooh...tulee se ensi viikon torstai jolloin olemme viisaampia.

Mutta mutta. Nyt niitä plussauutisia mielen kohottajaisiksi!!!!

Plussaaaltoja kaikille!!!!

Sivut

Kommentit (24)

Nukkumaan pitäs mennä, kun niin univelkaa taas, mutta aattelin vielä tulla turinoimaan :)

Oikeastaan mä tulin taas jauhamaan niistä lämmöistä...jos vielä jaksatte kuunnella mua tai siis lukea mun juttuja.

Onko kukaan teistä mittaillut lämpöjä oviksen metsästykses. Oletteko huomannu oviksen olevan sinä päivänä kun lämpö laskee vai seuraavana päivänä vasta?

Mietin tässä, että olisinko mä kuitenki ovuloinu jo tiistaina, kun sain ovistestiinki vahvan viivan? Seuraavana päivänä ovistestissä oli enää tosi hailakka viiva, eli lh-taso oli " romahtanu" . Tiistaina lämpö oli 36,2, seuraavana aamuna 36,5. Oon jotenki aatellu, että ovis on ovistestin plussasta seuraavana päivänä, mut kai se voi olla samanaki päivänä?

Tuo lämpö viittais siihen ja sitä paitsi tulis nätti lämpökäyrä, jos noin tulkitsen ;)

Eli mä taidanki olla jo pitemmällä kuin luulin ja tuo eilinen " varmistelu" oli sit vauvantekomieles ihan turha, (tosin ihan miellyttävä turhuus..heh). Eli nyt oliski jo 3 päivää oviksesta. No, ei kai tuota ovispäivää nyt ihan tarkasti saa määriteltyä mitenkään, mut alan uskoa kyl nyt, että eilen se ei ainakaan enää ollut, eli oli jo mennyt.

Voin uskoa että tämä viesti oli kuivista kuivin, jos ei lämmöt kiinnosta tippaakaan...mulla on niistä nyt joku pakkomielle ;) Ku ei vielä oireitakaan voi kuvitella olevan, Paitsi että rinnat kihelmöi...hehee... ja kun niitä oikein puristelee niin...joo ihan selvästi arat. No ei vaiskaan, ei ne kyl oo, mut kihelmöintiä oikeesti on. Paitsi että sitä on ollu oviksesta asti, joten se siitä sitten.

Äh, nukkumaan, hulluksihan täs tulee ku vaan lämpökäyriä tuijottelee.

Koralli73 kp 18/23-32 dpo 3 (?) yk2

Olen tosi, tosi pahoillani, ettei haamu ollutkaan sitä, mitä toivottiin..Nyt tuntuu varmasti tosi kurjalt, mutta ei muuta kuin toiveet uuteen kiertoon, josko sieltä tosiaan se Juhannusvauva tulisi!

Helga76, meinaatko testata jo huomenna???Niin sullahan taisikin olla joku viikonloppumeno, minkä takia meinaat testata?Milloinkas sulla oli ovis? (Siitäkin on varmaan ollut jo puhetta, mutta kun ei muista, niin ei muista..) Itse en uskalla vielä edes harkita testaamista, vaikka aikalailla samoissa kp:ssä mennäänkin..

ON: kp23/28..Piinaa!!!! :o) Vatsassa tuntuu oikeastaan jatkuvasta jonkinlaista pientä kipuilua ja rintojen kihelmöinti jatkuu kanssa..Tänään olen lisäksi vähän palellut, mutta toi kaikkihan voi johtua ihan mistä vaan!!Voi kun päivät menis nyt nopeesti..Maanantaihin tosiaan ajattelin odottaa ennen testaamista..Vaikka fiksumpaa olis varmaan odottaa vieläkin pidempään..

Nyt plussauutisia, kiitos!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sain esikoisen päiväunille, nyt on vähän omaa aikaa.

Tuntui tosi kivalta lukea tuota edellistä pinoa,kun moni oli toivotellu tervetulleeksi :) jotenkin tuli niin hyvä mieli :)

Yöllä mulla oli menkkamaisia tuntemuksia mutta ne meni taas ohi. Olin ihan varma et nyt ne alkaa,kun jo oon varovasti ruvennut toivomaan,että olisin raskaana.

Testaan tässä viikonloppuna viimestään sunnuntaina jos tätiä ei näy. Silläkin pitää testata,kun mulla ois hampaiden röntgenkuvaus ens viikolla ja sinne ei kai voi tietääkseni mennä jos on raskaana niin pitää kai perua se jos tärppää.

Voisin tietty tehä jo testin vaikka nyt, kun menkat on jo 5 päivää myöhässä va jotenkin en halua tehdä liian aikaisin testiä jos on pitkä kierto niin kuin on tosiaan tässä kerran ollu. En halua sitä negaa!

-Mirjami kp 33/28(kai) -

Jaahas, jaahas.... Eilen onkin ollu jänniä uutisia yhdellä sun toisella!

Osalle on haamuja napsahdellu, ja osaa on täti jahdannut.

Itseäni tässä tsemppailen, et kun tänään meen hakemaan sitä apteekin omaa testiä, etten sitten vaan tänään ala testaamaan vaan huomen aamulla... Mut katsotaan kestääkö pää ja pystyn pitämään sen testin poissa mielestä ja ilman ajatusta pitäiskö vaan testata.....

ja kuitenkin siinä käy niin, et pissaan siihen tikkuun illal....

+ + + + meille kaikille + + + + + +

Kp21/28

Onnea onnellinenmamma haamusta! Pahoittelut emilia77:lle tädistä.

Itselle ei mitään uutta. Olen koittanut toivoa ja kuulostella mahdollisia raskausoireita mutta mitään erikoista ei ole näkynyt. Nyt kp 20/26 Ensi lauantaina testaan jos ei tätiä näy. Piiiitkä viikko siis edessä ensi viikolla.

Kiva kun teitä muitakin oli samoilla kp:llä!

Oikein mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua!

En oo ikinä tehny ovistestejä..Ne on mulle ihan outojuttu..Musta on kyllä hyvä jos joillekin on niistä apua raskautumisessa.Itse vaan en oo kokenu,että tarvis niitä tehä. On vaan touhuiltu sillon kun on huvittanut eikä oo otettu mitään paineita.

Esikoista yrittiin korkeintaan 5kk. En enää muista ihan tarkkaan.

Nyt tätä kakkosta on yritetty 3kk,samoilla menetelmillä :) Olen täysimettänyt 6kk esikoista ja imetän vieläkin kiinteiden ohella, nyt ikää hänellä pian 7kk.

Toivottavasti nyt olis tärpännyt :)

Saa nähdä missä välissä viikonloppua teen sen testin..Vähän jo syyhyttää :)

Plussa onnea kaikille!

-Mirjami kp33/28-

Piti vähän kommentoida tuota ovistesti juttua, olikohan Mirjami? kun kirjoitteli aihetta sivuten.

Siis eihän ne testit ketään auta raskaaks tulemaan, sehän on selvä. Mutta ittellä ainakin on ollu pieni pelko perseessä, et mahdanko edes ovuloida joka kierrosta ja helpoin tapa todeta se on ovistesti. Sillä pääsee ainakin yhden pykälän verran taas lähemmäs vauvahaavetta. Tosin se plussa siinä o-testissäkin tarkoittaa vain sitä ett joo ovuloit, mutta ei sitä, että irtoaako se munasolu.. Jonka toteamiseen sitten tarvitaankin jo vähän enemmän " ammatti ihmisiä" .

Kun tarttis aina muistaa, ettei se raskaaks tulo ole välttämättä niin helppoa kaikille.. Ja ei, en ole loukkaantunut, mutta tuli vaan mieleen kirjoittaa tuon asian toisestakin puolesta, kun se tuppaa vähä yhdeltä jos toiselta unohtumaan aina välillä. =)

Mutta plussatuulia kaikille, ehkä joku kaunis päivä meille kaikille suodaan se odottamisen onni!

Ja paljon oli tapahtunut! Harmi emilialle, jonka haamu muuttui tädiksi. Toivon, ettei mulle kävis samoin.

Joku kyseli testeistä. Tilasin www.mammaksi.fi kautta testejä, ja oli kiva, kun ne tais tulla jo heti seuraavana päivänä postilaatikkoon. 3kpl erittäin herkkiä (10mIU/ml) maksoi muistaakseni 9e. Pitänee munkin tilata lisää. Kukas se olikin, joka tilasi testejä 50kpl satseissa? Tunnen itseni aloittelijaksi näissä hommissa... Edellisissä raskauksissa olen ostanut testit ihan yksittäin apteekista.

Minusta ei taida kuulua viikonloppuna taas mitään, koska meidän kone tökkii edelleen. Toivottavasti ehtisi tulla monta plussaa!

OM 29/?? (haamu tänä aamuna herkällä testillä)

ps. Oireita vieläkin pelottavan vähän. Väsyttää!! Ruokaa ei meinaa tehdä mieli, mutta pakko syödä aina vähän jotain.

Emilia77: Pahoittelen :/ Tuo on niin ikävää, kun jo ehtii iloita raskaudesta, ja sitten se loppuu ennen kuin pääsee kunnolla alkuunkaan. Nyt varmaan kurja olo, mutta ensi kierrossa sitten tärppää, eikö vain? Tsemppiä!

Mirjami-80: Ihailtavasti maltat odottaa ennen testaamista. Sulla on kyllä kp:t jo niin pitkällä, että uskon, etät sulle pärähtää komia plussa ruutuun kun testaat, näin toivon!

OnnellinenMamma: ONNEA HAAMUSTA! Toivottavasti pikkuinen nyt sinnittelee ja tarraa kunnolla kiinni!

Pippuri77 ja Kisuli83, olen vähän kp:ssä jäljessä nyt kp 18 menossa, mutta ajattelin kans viikon päästä koittaa testata, kun on dpo 10. Eli minä ainakin jännäilen samoihin aikoihin kuin te. (Itseni tuntien kyllä voi olla että testaan jo dpo 7....että paree kun en lupaa mitään mihin asti pystyn odotteleen..)

Helga76: Toivottavasti plussaat! Yritä malttaa aamuun, eikös aamupissa oo kuitenki tujumpaa että näkyis mahdollinen raskaus testissä todennäköisemmin. Onko se aconin kasettimalli kuinka herkkä, onko 10 vai 20?

Ovistesteihin kommentoin minäki. TOsiaan nehän näyttää vaan lh-huipun, ei sitä ovuloiko vai ei. Mut lh-huippu tarkoittaa ainaki, että on mahdollisuus ovuloida. Itse olen nyt sit mitannut lämpöjä, kun nehän näyttäs sen että onko ovuloinu. Itselläni nyt lopulta lämpö vähän nousi tänään taas, eli nyt oli 36,6. (tiistaina oli 36,2. Keskiviikkona oli ovis 36,5, torstaina myös 36,5 ja nyt 36,6. Eli hitaasti nousee lämpö minulla ja mietinki että mahtaako se ovis olla tapahtunu vai ei..olin ajatellut että pitäs olla jo noussu lähemmäs 37..) Minulla tosin tavallinen digimittari, ja tuo on itseasiassa semmonen halpismalli, joka piippaa tosi nopeeta, tuntuu ettei ihanloppuun asti mittaa. Olis varmaan parempi just semmonen oikea tähän suunniteltu mittari kun siinä on tarkempi se asteikko, näkee paremmin ne muutokset.

Koralli73 kp 18/23-32 dpo 2 yk2

Tuntuu, kun juttuja lukee, että viimestään ens viikolla kaikki pakkaa kamansa ja siirtyy joko odottajiin tai sitten kesäkuisiin... Toivottavasti mahdollisimman moni noihin ensiksi mainittuihin!

ON: kp 0n nyt 22/33... Ihan tarkkaa tietoa ei oviksesta ole, ei oo ollu sellasta selkeetä kipua... Alaselkä tosin oli oikeelta puoleleta totaalisen jumissa kaks päivää ja limoja tulee... Oletettavasti ovis oli ti-ke, nyt on limat muuttuneet valkovuodoksi... Eli ens viikon saan vielä odottaa ainakin, tosin saa nähdä, miten pitkään maltan olla testejä tilaamatta... Ja sit jos niitä on kotona, tulee ne myös käytettyä, joten yritän viikon sinnitellä, ennen kun meen kotitestit.comiin...

Kisu

P.S. Onnittelut plussanneille, haamun saaneille vanhvempia viivoja ja pahoittelut kesäkuisiin siirtyneille!!

Eilinen haamu tummui vielä kuivuessaan ja näkyi jo hyvinkin selvästi. Aloimme jo todella iloita vauvasta. Mutta vajaa tunti sitten huomasin ruskeaa tuhrua joka hetki sitten muuttui kunnon kirkkaaksi ja melko runsaaksi verenvuodoksi. Nyt en tiedä oliko testi jotenkin virheellinen vai näyttikö oikein mutta matkustaja ei jaksanut pysyä mukana. Samoin alkoi tuttu menkkakipu... Joten se siitä tällä kertaa. Siispä kp 31 vaihtuikin kp 1.deksi

Uutta testiä en ehtinyt tehdä eikä tässä tilanteessa oikein huvitakaan, sen verran reipasta on toi verenvuoto.

Toivottavasti teillä muilla onnistaa! +++++++++!!!!!! (( =

emilia kp 1/28-31

Kivaa kun kaikilla on niin jännää!tulkaahan tänne kaikki haamuilijat sitte kertomaan heti ilouutiset kun varmistuvat!! :D

ja uudet tervetuloa.teistä taisi yksi olla jo plussannut vai mites se nyt meni?!onneksi olkoon ja puhaltele nyt niitä plussatuulia tänne niin että päästään odotuksen puolelle kaikki!

on:tänään siis kp.23 ja alamahassa on tuntunu sellasta painetta.missä vaiheessa niitä raskausoireita pitäis oikeesti tulla??te jotka jo olette äitejä niin valaiskaa vähän....

tilasin niitä aconeita eilen,toivottavasti tulevat heti alkuvkosta et pääsen testaamaan:) meillä tulee 4vuotta avon kanssa täyteen tiistaina ja mikä oliskaan parempi lahja kuin plussa++++ <3

hyvät viikonloput kaikille,mikäli en ehdi koneen ääreen ennen alkuvkoa..iik,mua jänskättää x)

PALAGALLE ONNITTELUT haamusta;) toivotaan et haamu vahvistuu ja mitä eniten vauvelille paljon lujuutta pysyä matkassa mukana loppuun asti:)

SINTAGMA TERVETULOA mukaan!!:) jännitetään loppuun asti ja mahdollisimman moni tai tietysti kaikki ku päästäs odottajiin:)

nyt en muuta muista. DURACEL mikä sielä tilanne?eihän oo tätiä näkynyt? olikohan muita joilla nyt tädin hyökkäys vaara? häädän tätiä menemään,hus hus!!! jos se hemmetin täti kuitenkin tulee niin mennään sit joukolla kesäkuisiin.....mielummin kyllä sinne odottajiin:)

ei auta muuku jäädä taas jännäämään tänne...nää loppupäivät on ihan karmeita odotusta ja pelkoa!kun se täti tulee niin se kyllä taas pistää tän mamman mielen todella maahan:( mut ei auta muutakun jatkaa sit vaan yritystä ahkerammin:) tsemppiä paljon kaikille ja mukavaa viikonloppua!!=)

Ja kappas, kappas.... Testivalikoima oli muuttunut ja sieltähän löytyi myös Aconin kasettimallinen testi! Eli huomenna sit ehkä jännäilen aamulla, et näkyykö mitään...

Miten mahtaako kyseisessä testissä näkyä viivan paikka? Joskus muinoin oon tavallisilla puikko Aconeilla testannu, enkä muista niistäkään et oliko viivan paikkaa niissäkään.

* Ja saa nähä miten onnistun sähläämään sen pipetin kanssa kun valuttelen niitä 3 tippaa siihen testilokeroon..*

Piipikkä:Tikutin oviksen Kp 12... Et siinä ja siinä kiikun kaakun näyttääkö testi mitään, varsinkin kun joutuu turvautuun ihan noihin apteekin omiin testeihin.. En oo muuten missään apteekissa nähny täälläpäin aconin testejä, piru sentäs kun niillä todennäköisesti näkyis, jos ois jotain näyttävää.

OnnelinenMamma: Onnee haamusta, toivotaan et kyytiläinen on sit sen verran tiukkaan tarrannu että pysyy messissä toukokuulle asti!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat