Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (23)

Tosiaan perjantaita viedään..viiteen asti pitäs kökkiä töissä ja sitten viikonlopun viettoon :)) Pääsen jopa rauhassa siivoamaan huushollin, kun avokki lähtee radalle.com (eli viihteelle) Jotenki meikä nauttii siivoamisesta yksin, kun ei ole mies jaloksissa kysymässä " joko se oli siinä" kun olen vasta pölyjä pyyhkimässä. Heh. Ja siivouksen jälkeen voinkin sitten viettää itseni kanssa kynttilävaloillallista :D Sohvalla löhöten, telkkari nenässä kiinni.

Tulipas aamulla ostettua aikas mielenkiintoinen murkinasetti täksi päiväksi. Bansku, jukrua, tomsua ja salmiakkia :)) Ei kyllä ole näin eksoottisia eväitä ollu ennen töissä. Iski vaan hirvee salmiakkihimo aamulla kaupassa, niin oli pakko pussi napata koriin..onneksi työkaveri auttaa nuiden syömisessä, että en itse rohmua koko pussillista. (muuten voisi pakki mennä aika sekaisin)

Olen muuten viikon vetänyt rautakuuria. Ei väsytä nyt niin paljon kun aiemmin, mutta nekusta tulee silti verta, kun sitä niistää. Ihme!

Eli tuosta päätellen, hemppa ei ole vielä kovin hyvä. Mitenkä muiden rautakuuri, onko tullut tulosta? (te siis, ketkä syötte)

Mutta nyt tämä tytsy menee töiden pariin. Palaan taas tsekkaamaan pinoa myöhemmin!

T. Tirppis ja kroolaaja 23+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kappas katsoin huvikseni almanakkaani ja nyt olenkin jo viikolla 24+3..näköjään viikko jos toinenkin menee niin nopeasti, ettei pysy kärryillä. Toista se on sitten varmaan loppuvaiheessa ;)) Päivät ovat varmasti tarkasti muistissa " että milloin h-hetki lähestyy" :))

Nytpä menen murkinoimaan!

minulla itsellä on luonnonkiharat ja tolla ukolla on punaset hiukset ja tää mein ensimmäinen yhteinen lapsi että jännään kans minkämoinen mein toukasta tuleekaan :))

Nuo vanhemmat lapset on tosiaan edellisestä liitosta ja eivät perineet mun kiharoita (säästyvät edes siltä harmilta).

Täällä on kans masussa aikas vilpertti: eilen illalla jumppasi kaksi tuntia putkeen ihan niin että näkyi ulospäinkin kun masu muljasi :)) Alkoi jo sattumaankin tommonen yhtämittaa futaaminen :))

Nyt tyttöä laittamaan yöpuulle ja ite sohvalle röhnäämään :))

...*huoh* ei jaksaisi enää istuskella töissä, vaan kun ovet on auki 16.15 asti niin täällä täpitetään vaikka mitään ei huvita enää tehdä. Paperipinojakin olen jo jaellut moneen kertaan eri pinoihin eikä ne siitä pienene vaikka miten yrittää - - kummallista :o

Uikkarikeskusteluun en ota osaa, koska olen allerginen kloorille joten halliin en voi mennä ja nuo luonnon vedet on jo aikas viileitä ;x

Mukava tein juttuja on lueskella vaikka eivät itselle niin osuisikaan *useaan kertaan kiittää joka ilmansuuntaan ettei ole vaivoja* ja mukana eletään ja tsemppejä toivotaan kaikille joiden raskaus ei yhtä huoleton kuin minulla.

Meillä on sunnuntaina kummipojan kastetilaisuus ja samalla vanhemmat vaihtavat vihkivalat :) mukava vkonloppu tulossa. Ehkä voi käydä vähän jalkojen päälle se kirkossa seisominen mutta jos ähkäisen ja hieron mahaa niin kaikki varmaan antavat anteeksi jos istahdan kesken toimituksen :) meille odottajille suodaan paljon erivapauksia jos kehtaa hyväksi käyttää :))

Taidanpa piipahtaa vielä tuonne huuto.netin puolella tiirailemaan josko toukalle löytäisi toppapukua...

Mukavaa vkonloppua odottajat!

RauPotar ja toukka 26+6

Huh...onpas ollut poikkeuksellisen rankka viikko. Opinnot jatkuivat maanantaina ja on taas pitänyt tottua aamuheräämisiin. Vaikka meillä pojat ovat olleetkin jo kuukauden päivät hoidossa, kun on täytynyt tehdä muutamia etä-koulu -juttuja kotona. Mutta silloin olen saanut aina levätä silloin, kun siltä tuntuu. Nyt täytyy melkein joka päivä istua 6-8 tuntia koulun penkillä. Jonkin verran se käy tietty selän päälle. Muutenkin mulla on ollut enemmän vaivoja tässä kolmannessa raskaudessa. Ainakin liitoskipuja on ollut ihan kohtuullisesti, lonkkasärkyä, iskiaskipua sekä supisteluja on ollut vähän enemmän tässä vaiheessa, mutta onneksi ne eivät ole olleet mitään kivuliaita ja eikä niitä ole tullut sentään niin kauheen usein, mutta kuitenkin. Jaksamisia niille joulumammoille, joilla on ollut ongelmia supistusten kanssa ja ikävää, et joillakin on ollut myös verenvuotoa. Nukkumaan olen pystynyt suht hyvin, eikä vatsakaan ole ollut vielä tiellä, vaikka aika isohan se jo on. Monet on sanonutkin, että vatsa on viikkoihin nähden iso.

Seuraava neuvola olis reilu viikon päästä. rautaa olen joutunut syömään, kuten edellisissäkin raskauksissa. Kunhan sen rautalääkkeen vaan muistais joka päivä ottaa. Kelan paperit saan vasta seuraavalla käynnillä, kun edellisellä käynnillä 22 viikkoa ei ollut ihan täyttynyt.

Mun on pitänyt tän raskauden aikana jo monta kertaa hankkia joko uimapuku tai uudet bikinit, mutta eipä niitä ole tullut sitten ostettua, aina on ollut sillekin rahalle jotain parempaa käyttöä. Toissa kesänä ostetut bikinit ovat saaneet kelvata, vaikka väkisin. Mieskin onkin sanonut mua, no heh Mariah Careyksi niissä bikineissä. Rinnat kun kasvoivat heti raskauden alussa ainakin yhden kuppikoon.

Eipä tässä muuta tällä kertaa.

MariJo ja Omppu 25+0

vastaisin että minulla on ollut koko raskaudenajan matalat verenpaineet; tosin ne on muutenkin(ilman raskautta) aika matalat. Pyörivät kanssa siinä 100/50 hujakoilla. Pyörryttämistä ja sydämen tykytystä on ollut ja muutaman kerran on taju lähtenyt, mutta olen kerennyt onneksi menemään istualleen ennen sitä.

Ja muille vastaisin rintojen kasvusta....muuten ovat pienet tirppanat, mutta nyt " jouduin" ostamaan d- kupin liivit. Ikävä kyllä kun imetys on loppu niin ne taas kutistuvat entisiin mittoihin eli rusinoiksi;-( Jokaisesta raskaudesta mulla on miltei heti rinnat turvonneet aika lailla.

Mutta oikein mukavaa syyspäivän jatkoa.

elmersson

Minäkin taas linjoilla, pitkästä aikaa. Palasin töihin pitkän sairasloman ja kesäloman jälkeen kolme viikkoa sitten ja olen ollut kyllä todella rättipoikki aina iltaisin. Hattua nostan teille jo lapselliset äidit, jotka jaksatte vielä työpäivän jälkeen hoitaa perheennekin! Tällä hetkellä tuntuu, että hyvä jos saan itseni kotiin töistä ja heti lepäämään... :)

Päivikille kovasti tsemppausta lähettelen sinne punkan pohjalle!! Koita jaksaa. Onneksi saat nukuttua hyvin. Lukeminen on mitä mainiointa ajankulua, varsinkin kun ulkona on koleaa ja vettä sataa. Täältä iso kasa jaksuja Sinulle!

Rautakuureista oli puhetta. Mulla hemppa viime viikolla neuvolakäynnillä 112 ja lähtöjään oli jotain 136 raskauden alussa. Alaspäin ollaan siis tultu, mutta ei mitenkään hirmuisesti. Varmasti osasyyllinen tähän vetämättömyyteeni on juuri tuo Hb ja ostinkin apteekista Spartocinea paketillisen (lääkärituttuni sanoi, että tuo Spartocine olisi tosi hyvin siedetty ja imetyykin kuulemma aika hyvin.) Samalla reissulla tuli ostettua Levolacia pullollinen, kun kirottu ummetus meinaa vaivata ihan tosissaan. Ensin yritän saada tuohon ummetukseen tolkkua ja sitten aloitan rautakuurin... :)

Skeddu on menossa maanantaina sokerirasitukseen. Mä olin viime tiistaina ja aika äklö olo tuli. Onneksi pystyin olemaan oksentamatta ja rasitus onnistui. Tuloksetkin jo sain ja normaalit ovat, onneksi. Masuasukki sai pienet siepit vähän aikaa sokerilitkun juomisen jälkeen ja riehui sitten selvässä sokerihumalassa toista tuntia masussa. :) Mennään muuten Skeddun kanssa raskauspäivissä täsmälleen samoissa lukemissa! Niinkuin muuten Tinurinkin kanssa...

Teppikselle tsemppiä " huuhkajan" kanssa! Käsittämätön esimies sulla, onkohan se koskaan kuullut mitään hyvistä johtamiskäytännöistä, käytöstavoista tms.? Koita jaksaa, onneksi vaikuttaa, että sinulla on muuten mukavia työtovereita, joiden kanssa voi sitten vähän avautua ja laittaa pomon kettuilut siihen arvoon, mitä ne ansaitsevat..

Heidille hauskaa shoppailua Brysselissä ja pikaista paranemista nuhan kynsistä!

Elmersson oli saanut saikkua. Ota kaikki siitä irti ja nauti levosta! Ansaitset sen ihan hyvällä omatunnolla! Toivotaan, että kuuri puree ja pääset pian eroon poskiontelontulehduksesta! Olin itse pitkällä sairaslomalla (rv 8-18) pahoinvoinnin ja oksentelun vuoksi ja podin pitkään tosi huonoa oloa myös siitä, että en pystynyt töihin menemään. Tiedän tunteen, kun velvollisuudentunto tms. jotenkin vaan kääntää ajatukset niin, että olisi jotenkin laiska ja saamaton kun ei töihin mene, vaikka on VAAN raskaana. Vaikka se ei todellakaan ole niin!!!

Onko kenelläkään ollut tässä raskaudessa tai aiemmin matalia verenpaineita niin, että tulee ihan huono olo ja huimaa niiden vuoksi? Mikä on auttanut vai onko mikään? Mulla on päivittäin " matalapaineisuutta" ja jo nyt syst.RR alle 100, mikä tekee huonon olon. Eräs työkaveri suositteli syömään salmiakkia pitkin päivää ja olenkin kulkenut Supersalmiakki-aski taskussa ja napostellut sitten salmiakkia pitkin päivää... Huteraa.

Nyt aamupalalle, ajattelin lähteä uimahalliin päivemmällä vähän pulahtamaan. Oikein hyvää viikonloppua koko porukalle!

Keinuhepo ja Sitruuna 25+6

Taustalta välillä hyppään " remmiin" .

Rautaa olen syöyt aina silloin tällöin ja kerran se oli jo noussutkin, mutta nyt taas viimeviikon neuvolassa käydessä oli laskenut 115. En ole vain innokas niitä syömään kun vatsa tulee niin kipeäksi, vaikka olen eri laatuja kokeillut. Väsymys painaa jo senkin takia varmaan, mutta minua vaivaa myös unettomuus, jonka takia olen nyt sairaslomalla kolmeviikkoa..Järkytyin kun kävin lääkäri neuvolassa ja hän antoi sairasalomalappusen jossa oli kolmeviikkoa sairaslomaa...ajattelin että ihan parilla päivällä selviäisin. Tunnolliselle ihmiselle joksi itseni miellän oli shokki saada tuollainen lappu. Mutta kaipa ne ammatti ihmiset sitten tietää ja tokihan vauvaa tässäkin ajatellaan. On vain hullua viedä isommat lapset aamulla hoitoon ja tulla kotiin " lepäämään" . Omatuntoni soimaa. Oli minulla sitten poskiontelotulehduskin kaupan pääliseksi ja antibioottikuurilla ollaan.

Muuten tässä olen voinut suhtkoht hyvin jollei tuota unettomuutta lasketa. Verenpaineet ovat pysyneet matalalla. Painoa on tullut kyllä kiitettävästi...hmmm.vähän liikaakin itseni mielestä.

Viikonloppu on taas yksi tylsimmistä, kun mies on työreisulla vielä ensi viikkoon asti. Onneksi on tuossa noita kohtalotovereita naapurissa joten ehkä keksimme jotain ajankulua.

Mutta oikein hyvää viikonloppua kaikille ja pomppaan aina välillä taas kirjoittelemaan.

elmersson 27+4

Minun piti lukea tämä ja eilinen pino vielä kertaalleen läpi, mutta en saanutkaan aikaiseksi eikä istuminen kauhean pitkään yhteen menoon tunnu hyvältä.

HEINI, hienoa, että sait osoitteeni. Kuinka paljon sinulla muuten tuli verta? Jos oikein muistan, sinä olit päivystyksessä pari päivää sitten.

Kiitos vain tsemppaajilleni. USAmamakin sieltä rapakon takaa kehotteli ottamaan iisisti. :-) Onneksi minulla se veren" vuoto" jäi yhteen iltapäivään viime maanantaina. Olen rauhallisin mielin enkä tosiaan hätäile enää sen takia, vaikka kyllähän se silloin pysäytti.

Nyt alkaa tylsistyttää tämä kotona oleminen. Toki olen käynyt ruokakaupassa jne. enkä ole vuodelevossa, mutta aivot kaipaisivat vähän työtä! Toivon hartaasti, että ensi viikon jälkeen pääsisin edes vähäksi aikaa töihin. Jos ja kun supistukset jatkuvat, neuvolalääkäri määrää kuitenkin loppuajaksi jossain vaiheessa viimeistään ensi kuuta sairikselle äitiysloman alkuun saakka.

Huono omatunto tai syyllisyys ei kyllä vaivaa. Töissä muut pärjäävät ihan taatusti ilman minuakin eikä minun työni ole sellaista, että se kaatuisi muiden päälle. Samat asiat odottavat samoilla sijoillaan, jos ja kun menen viikon päästä takaisin töihin.

Vauva on etusijalla - kuten tietenkin kaikilla - mutta näin pitkä sairasloma (ensin viikko elokuussa ja nyt 2,5 viikkoa tässä kuussa) alkaa jo tylsistyttää. Olen kyllä urakalla katsonut tallennettuja ohjelmia ja lukenut lehtiä. Sekin on aika puisevaa pidemmän päälle. Olisi mukava lähteä käymään pojan kanssa sukuloimassa, mutta lentäminen olisi kallista eikä se kävisi muutenkaan eikä myöskään 8,5 tunnin junamatka päiväjunassa... Mutta turhaan tässä rutisen, kun on tylsää, pahempiakin kohtaloita on! Tsemppiä vain kovasti minunkin puolestani Päivikille ja tietenkin Kultakutrille!

Olen hakenut päivittäin tällä viikolla pojan päivähoidosta. Jo tuo kolmen kilometrin lenkki tuntuu vähän selässä. Ei käy varsinaisesti kipeää, mutta vähitellen tässä alkaa taapertaa kuin ankka ja rentona kuin rautakanki, hah. Raskaana olevat erottaakin joskus takaapäin ja niin tekee kohta minutkin!

Vatsa kasvaa hurjaa vauhtia. Mieskin kommentoi aamulla, että masuni kasvaa ihan silmissä. Kohta olen varmasti yhtä iso kuin esikoista odottaessani. Se raskaus tosiaan eteni rv 35 asti eikä mahakaan ollut mitenkään kovin suuri. Nyt taitaa kasvuvauhtia olla senkin edestä.

Olen syönyt nyt Retaferia, mutta se saa jopa minunkin vatsani sekaisin. Tosin se ei nyt haittaa, että vatsa menee löysäksi, mutta päivittäiset vatsakivut eivät ole mukavia. Täytyykin vaihtaa merkkiä. Hb oli viimeksi 114, kohta pitäisi varata uusi aika neuvolaan ja lääkäriin. Täytyy toivoa, että tuo rauta vaikuttaisi eikä turhaan popsisi rautatabletteja!

Tässä tulikin koko rahan edestä omaa napaa, huh.

Hyvää viikonlopun jatkoa joulunstaroille!

Iituli rv 26+

Eilen ehdin aloittamaan pinon heti aamusta, mutta enpä ehtinyt/jaksanut sitten omia kuulumisiani siihen kirjoitella. Venähti työpäivä melkein 11 tuntiseksi eli kotiin raahautui illansuusta puolikuollut raato =)

RauPotar, kerroit muutama päivä sitten pinossa että sinulla on myös punaiset hiukset. Onko väri periytynyt lapsillesi? Meillä mies on blondi ja blondeja ovat molemmat lapsetkin. Olen aina kuvitellut että punatukkaisuus on " hallitseva" ominaisuus eli periytyisi helpommin kuin muut värit. Tämän vuoksi hieman " kauhulla" odottelen tätä kolmatta eli on ihme jos ei punainen väri periydy yhdellekään lapsista. Ja tämä ressukka on tietysti poika! (Tuli samalla vastaus fiilistely-listaan, paitsi tämä 99% varmaa tietoa!)

Myös Tirppiksen kanssa samoilla linjoilla, rinnat eivät ole kasvaneet yhtään raskauden aikana. Päinvastoin, välillä tuntuu että kutistuvat entisestään (jos nyt B-kuppi voi paljoa enää kutistua...). Minulta ei ole kuitenkaan aiemmin tullut maitoa niin että olisin voinut imettää, eli pelkoa bosien yhtäkkisestä kasvamisesta ei ole =( Mies varmaan olisi moisesta kyllä kovastikin iloinen!

Omaa napaa ahdistaa, puristaa, supistaa, väsyttää ja kaikkea muuta mahdollista mitä vaan voi keksiä. Töissä olen silti kun jotenkin tuntuu että olen vielä työkykyinen. Kotona ei sitten mitään jaksa tehdäkään, juuri heräsin kolmen tunnin päikkäreiltä. Toisaalta ihanaa kun saa hyvällä omallatunnolla vedellä sikeitä päivälläkin. Ja unta kyllä riittää yöksikin, en kärsi onneksi minkäänlaisista univaikeuksista.

Eilen otin töissä pomon kanssa yhteen aika rajusti ja olinkin jo ihan valmis soittamaan neuvolaan ja ruinaamaan sairaslomaa. Mutta sitten ajattelin että en kyllä luovuta sen " huuhkajan" edessä, vaan menen pystypäin töihin ja olen niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. No, sama v....ilu jatkui tänäänkin, mutta päätin että en välitä. Jos esimies kokee saavansa iloa työntekijöiden piikittelystä, niin antaa mennä vaan. Minä voin olla kohteena vielä vähän aikaa, saavathan muut työhön vielä jäävät levähtää hetken aikaa... Toisaalta rasittavaa mutta toisaalta ollaan saatu niin monet hyvät naurut pomon käytöksen ansiosta.

Nyt voisikin alkaa pikkuhiljaa siirtyä päiväunilta yöunille. Onneksi on viikonloppu!!!

Teppis ja Juniori 24+6

Minäkin pitkästä aikaa täällä... tai siis lukemassa olen kyllä käynyt teidän kuulumisia mutta omat on jääny kertomatta.

Huomenna tulee 26 viikkoa täyteen.. taitaa se aika sittenki kiitää kohtuu nopsaan. Maanantaina alko taas opiskelu, syyskuun puolivälistä lokakuun puoliväliin ois rankempaa,mut sit taas helpottas hirmusti. Katotaan nyt sit miten jaksaa istua. Tiistaina alotin mammajumpanki :), vähän tuntu siltä ettei ois ikupäivänä ennen liikkunu, mutta ei kai siellä tartteis niin paljoo oikeesti revitelläkään...

Supistelut on jatkunu... en ole vain ottanu yhteyttä neuvolaan...varmaan pitäs...toisaalta, voi olla paljon mahdollista että ei ole mitään tapahtunu, mut toisaalta pelottaa jos onki. Päivittäin niitä tulee, ja epäilen kans että vauvan touhuiluilla on oma osuutensa niiden syntymiseen.

Viime päivinä on ruvennu väsyttämään kamalasti..toissapäivänä nukuin päiväunet, tänään aioin,mutta jäi vain aikomukseks. Oon koittanu syödä multivita 2+:aa ja omppuja, rauta kun ei mulle tablettina imeydy. Ens perjantaina ois sit edessä sokerirasitustesti.

semmosia tänne...Hyvää viikonloppua kaikille!!

Skeddu ja mustanaamio 25+6

Tuntuukin nyt niin syksyltä. Täällä on satanut ja tuullut ja muutenkin tuntuu niin kylmältä. Muutenkin on niin väsynyt koko ajan.

Vaivoja myöskin näyttää riittävän, on liitoskipua,närästystä ja supistuksia. Vaavi tuntuu olevan aika vilkas jonka myöskin huomaan aiheuttavan noita supistuksia niinkuin joku täälä kirjoittikin.

Muistelin että eka poika on ollut kaikkein rauhallisin odotus aikana.

Neuvola käynti oli tällä viikolla,kaikki ok. vauva oli terveydenhoitajan mukaan raivotarjonnassa, varmaan se voi vielä sielä kääntyillä.

Hemppa laskenu 117 ,viikol 10 oli 147.eli aika paljon laskenu,vaikka obsidania popsinu välillä,täytyy varmaan ottaa joka päivä jos vaikka jaksais paremmin.

Olis kiva saada tietää vauvan paino arvio ja kohdunsuun tilanne,mutta täälä vissiin lääkäri n.viikol 33 jos ei mitään erikoista.

27+2

Eilinen pino kasvoi sitten aika isoksi, meni hetki sitä lukiessa.

Tänään otin sitten tehtäväksi löytää itselleni uimapuvun, jos vaikka sitä uimista pääsis sit harrastelemaan. Miten sit kävikään: ei löytynyt sopivaa koko pahuksen kaupungista, monta liikettä kolusin ja todella monta kokeilin... HARMITTAAA! Suurin ongelmani on todella isot rinnat, onko kohtalon tovereita??? Edellisten lasten aikana en löytönyt imetysliivejä edes erikoisliikkeistä ja jouduin pitämään liian pieniä. Eli jos joku vaan tietää mistä löytyy isoja kokoja niin laittakaahan tietoa tulemaan.

Fiilistelyt tämän vatsan kanssa menee tytön puolelle, kaksi edellistä tuli arvattua oikeen, mut katsotaan. Neuvolassa myös tytön puolelle arvailut on mennyt.

Kovasti tosiaan tuntuu olevan murhetta ja huolta monella. Silloin tämä tuki on kyllä hyvä olla olemassa. Itselläni on kaksi kesken menoa ollut ennen esikoista, ja kun sain veren vuotoa kakkosen aikana pelko oli kyllä aika kova. Onneksi kaikki meni hyvin vaik sit jouduttiin poika kuukautta aikaisemmin ulos ottamaan ja hetki keskollassa viettämään.

Toivotaan että kaikilla sujuu hyvin loppuun asti.

Voimia kaikille tasapuolisesti :)

Kirsi ja masuasukki

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat