Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Pino pystyyn!

Kommentit (14)

Ulkona tuulee ja näyttää muutenkin melko synkältä ilma. Toistaiseksi ei sada, joten varmaan tästä piakkoin lähdetään kohti hiekkalaatikkoa. Omalla laatikolla ei ollakaan oltu vähään aikaan.

Tuulia kyseli painosta. No, viime viikon aikana oli lähtenyt vain 400 g ja nyt kokonaisuudessaan 4 kg. Että onhan se jo jotain. Ja tuo 400 g:kin yhden margariinipaketin verran. Jotta pikku hiljaa, pikku hiljaa. Ihan tuota kokonaispainoa en kyllä kehtaa tässäkään ilmoittaa, vaikka kaikenlaista henkilökohtaista olenkin kertonut. Se on vaan jotenkin niin arka paikka. Mutta että paljon sitä kyllä on! Ei kuitenkaan yli sadan kilon, onneksi.

Olikin muuten hauska hetki sillon viimeksi, kun käytiin PV:ssa. Menin taas Helmin kanssa ja heti käytävällä tuli se ohjaaja vastaan ja aloitti vuolaan anteeksipyytelyn. Oli kuulemaa mennyt hänelläkin viikko ihan pilalle, kun oli murehtinut, kuinka syvästi loukkaannuin ja että jatkanko vielä siellä käymistä. Halusi oikien halatakin! No, enhän mä sit jaksanut pahemmin vihoitella. Oli sen verran sydämet sulattava tapaus. Mutta sillä kertaa jäätiin kuitenkin vain punnitukseen. Onneksi naapuri tarjoui ottamaan Helmin hoitoonsa, mikäli tarvetta on. Ja vieläpä ihan oma-aloitteisesti ehdotti tätä! On nuo ystävät vaan hyviä olla olemassa.

Mutta mikä auttaisi siihen jumituspainoon, mikä Tuulialla on, niin enpä osaa sanoa. Olen kyllä elämäni aikana laihduttanut useammin kuin kerran, mutta silti ei mitään vinkkiä tule mieleen. Sorkkis! Toisaalta voihan sitä yrittää ajatella, että oisko kuitenkaan yhtään sen onnellisempi, jos sais sen kaksi kiloa pois. Eihän ne edes taida tuntua missään. Tai näkyä. Mutta siis ymmärrän, että oma mielenrauha on kovilla, kun haluaisi puntarissa palavan lukemat, jotka siellä eivät nyt pala. Vaikka se olisi sitten vain puoli kiloakin. Varsinkin just silloin, kun alkaa olla jo tosi lähellä tavoitepainoa ja tuntuu, että paino ei sitten enää millään laske.

Myös vartalorasvoista kyseltiin. Mä olen kyllä tosi huono käyttämään niitä. Sama tyyli on kuin Terhillä, että ostelen aina joskus hetken mielijohteet sta jos mitäkin salvaa, mutta sitten ne jää loppujenlopuksi käyttämättä. Mull kun ei ole yhtään kuiva iho, edes talvella, niin en ole jaksanut rasvausta harrastaa. Mutta onhan niitä vaikka mitä kiinteyttäviä. Ihan ruokakaupassa tai sitten (tehokkaampia?) kosmetiikkaosastoilla tai kemikaalioissa.

Jebulista. Nyt ei taidakaan irrota tämän enempiä. Hyvää lauantaita kaikille!

lehtovi ja Helmi

Kiva kuulla sinusta Hurtta!!

ROSALLE paljon jaksuja!!!

Me ollaan kyllä päästy niin tavattoman helpolla, että täytyy olla oikein syvästi kiitollinen.Moona kun viihtyy omineen, ei turhia kitise, seurailee vain tyytyväisenä maailman menoa.Muutaman kerran on itkenyt ihan itkemällä.

SANAT:Meillä ei tule myös kun parit sana, tavuja senkin edestä. En ole ollut huolissaan tuosta puheen puuttumisesta.Hän ymmärtää, tuntuu että kaiken ja mekin ymmärretään häntä.

SAIRASTELU, en muista olenko vastannut.Mimmi on kuitenkin päässyt tosi pienillä flunssilla ja vauvarokolla. Toivottavasti pysytäänkin vastakin yhtä terveenä.

Viikonpino on lukemati, kun ollaan oltu äitini luona Sulkavalla. Käytiin savonlinnaskin tutustumassa Olavinlinnaa. Tosi ihana paikka, Mimmi oli mukana kiipeilemässä postaita ja miehen " punttina" , Moona oli mummin kanssa sen aikaa.

LEHTOVI:mitäs vaaka näytti pv:ssa? Toivottavasti sinulla pudotusta?

Pääsitkö yksin vai kävitkö vain puntarissa?

Minulla on jumiutunut vaaka tuohon 67-68kg. En saa nyt ruokavaliota, nestettä ja maidontuotantoa menemään käsikädessä..Kai se on pidettävä kiinteytymistä nyt tärkeämpänä kuin numeroiden tippumista.Onko jollain kuitenkin vinkkejä? Tuntuu jotenkin, että parempaan mieleen olisi suuri vaikutus, jos vaaka näyttäis nyt ainakin alle 67kg..Ääh, ymmärtääköhän tästä nyt kukaan mitään =)

Meillä on kahden viikon päästä ystävämme 30v-juhlat.Mummo tulee lasten kanssa ja me päästään kaksin miehen kanssa juhliin. Tavoitteena oli että sitten painasin 65-66kg, mutta ei taida onnistua.. Kumma tämä naisen mieli=) Odotan kuitenkin noita juhlia kuin kuuta nousevaa.

Siitä tulikin mieleen

G:Mitä rasvaa käytät iholla? Siis nyt tarkoitan vatsanseutua, pakaroita, tissejä..Kaksi peräkkäistä raskautta näkyy kyllä rumasti ihon venymisenä.Auttasiko niihin mikään kiinteyttävä rasva? Onko kukaan kosmetologi? Suositelkaa jotain? Nyt oon höylännyt garnien kiinteyttävää voidetta ja se ei kyllä ole auttanut yhtään..

G:Mitäs viikonlppuna? Me käytiin tänään jo kaupassa, joten huomenna ei ihmeitä. Sunnuntaina mennään katsomaan naapurikuntaa Kengurumeininkiä..

Tällästä, nyt pitää yrittää lukea pinoja ennekuin tissibaari taas aukeaa. Jaahas, pitääkin mennä juomaan Mimmin kanssa lattialle päiväkahvit. Hän on kova laittamaan kaikkea omilla astioillaan..=)

Tuulia ja tytöt

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja on muutenkin sellanen orastavan flunssainen olo. Niskat jumissa, päätät särkee, nielua aristaa. Että kyllä se siitä lähtee! Jee! Täältähän sen taudin töistä mukavasti saa, kun monen sadan ihmisen kanssa joka päivä on tekemisissä ja heidän kanssaan samoja ovenkahvoja ja porraskaiteita koskettelee. Toivottavasti jää tosi laimeaksi taudiksi.

Eilen oli kyllä niin paha olo, kun töistä tulin, että luulin ykääväni. Sain kuitenkin nukuttua pienet unet, ennen Helmin tarhasta hakua ja unien aikana olokin oli hieman parantunut.

Puheesta: Helmi se ei vielä kauheesti puhele. Kakka, kukka, mummo, kukki (ukki) tulee, mutta eipä juuri kauheesti muuta. Ei äitiä eikä isää. Kuokaa huutaa joskus surkeana keittiön pöydän vieressä, että kaipa se ruokaa haluaa. Kovasti osottelee ja hermostuu, jos en tajua, mitä tahtoo. Mutta sitä omaa pölötystä tulee niin runsaasti ja monimuotoisesti, että en ole yhtään huolissani puheen kehittymisestä. Selvästi harjoittelee. Ja paljon myös matkii perässä sanoja, vaikkei välttämättä tiedä, mitä ne tarkoittavat. Mutta muuten kyllä ymmärtää puhetta (yleensä ja valikoidusti).

Uusin asia on ihanan helpottava kädestä kiinni pitäminen. Eli kun ollaan ulkona, antaa taluttaa ja ohjailla itseään. Ennen sai kauheet hermarit, kun ei päässyt menemään, mihin halusi. Eli voidaan ihan yleisilläkin paikoilla mennä kävellen. Ei tietty kovin pitkiä matkoja, kun oma selkä rasittuu.

Sairastaminen: Onhan nuita ollut. Helmillä oli joulun jälkeen pari kuukautta nuhakierre ja söikin silloin kolmet antibiootit korvatulehdukseen. Sitten oli tuossa kevättalvella ripulitautia niin, että käytiin Lastenklinikalla päivystyksessä. Silloin oltiin koko perhe samassa taudissa. Vanhempia lähinnä oksetti. Nyt on parhaillaan taas nuha, muttei mitään sen vakavampaa. Kuumeessa oli alkuviikosta, mutta se johtui siitä pari viikkoa sitten saadusta rokotteesta. Loppujen lopuksi ei kauheesti olla sairastettu kuitenkaan. Ja vältytty niiltä pelottavilta influenssa- ja mahatautipöpöiltä, jotka saattaa viedä sairaalahoitoon.

Ihanaa, viikonloppu häämöttää jo edessä. Vielä olisi pari tuntia mediakasvatusta ja sitten pääseekin jo kotiin. Viikonloppusuunnitelmia ei ole. Varmaan ihan kotona höhhäillään ja siellä jotain puuhastellaan. Ulkoilua ym.

Tämä on aina niin mukava hetki arki-illassa. Isompi hetken seuraa kivoja sarjoja ja pienempi leikkii rauhaisasti vieressä. Nyt peräti hänkin seuraa Benjamin-nallen seikkailuja.

Hiljainen hetki on siksikin äiskälle niin elintärkeä, että mies on työporukan kanssa pelaamassa jalista, sitten jäävät saunomaan ja nauttimaan virvokkeita. Huomisaamu on siis minun heiniäni sekin, pitänee yrittää mennä aikaisin nukkumaan-vaikkakin ajattelin tehdä vielä töitä, kunhan pojat nukahtavat.

Vettä on satanut hela dagen. Vielä äsken tuli aivan älyttömänä, nyt selkeni ja luonto on tod. kauniin näköinen. Meillä oli puhetta esikoisen kanssa, että menisimme lastenohjelmien jälkeen ulos ja nyt taitaa olla sekin mahdollista kuravaatteiden kera.

Hurtta: Meidän poitsu ei vielä sano juuri mitään. Omiaan höpöttää ;) ja ymmärtää hirmuisesti. Äiti, vettä, yy-kaa-koo ja hoitotädin miehen nimi :)) tulee, mutta eipä juuri muuta. Eikä tuo äiti-sanakaan ole tullut moneen päivään. Isoveljensä alkoi puhua 1v ja 8kk iässä (sitä ennen joitakin sanoja) ja puhuu nykyään paljon ja alituiseen, joten eivätköhän ennätä nämä meidänkin veijarit avata sanaista arkkuaan.

Toivottavasti TEL teidän koiranne voi jo paremmin. Hyödyllisen ja mukavan kurssin jälkeen on aina nautinnollista palata työmaalle-itsekin olen miettinyt, millaisesta kurssista olisi eniten hyötyä tällä hetkellä (jos pääsisi jonnekin koulutettavaksi), mutta odottelen nyt että nämä muut aikataulut selkenevät ennen kuin ilmoittaudun minnekään. Ehkä sitten ensi vuonna kannattaa enemmän miettiä tätä asiaa.

Tuulia: meillä kans maalispoika oli jotenkin niin leppoisa vauvana - on toki yhä! Seurasi rauhassa meidän muiden hommailuja, viihtyi lattialla (joskus tuntui että paremmin kuin sylissä...?) ja sitten kun lähti liikkeelle seurasi ennemmin veljeään kuin äitiään.. Hassu. Toki välillä on sellainen sylivauva, että saa saadaan molemmat hellyyskiintiömme täytettyä, mutta edelleen nauttii puuhastelusta omissa oloissaan tai veljen kanssa.

Pyykkikone vauhdissa, pian vaatteet narulle ja muihin kotihommiin. tai jos sittenkin lähtisimme ulos - ei paljon kiinnosta pölyjen pyyhkiminen.. ihme juttu ;)))

Hyvää viikonloppua! Meillä ei kummoisia suunnitelmia. Huomenna mahdollisesti isompi kauppareissu ja mahdollisesti kyläilyä. Esikoinen kaipasi jo kavereitaan.

Pippandii ja poitsut (ja parhaillaan " jälkipelejä" pelaava mies)

Täällä leppoisasti vietän etätyöpäivää. Hommaa on, mutta ei onneksi mitään paniikkia. Kiva, kun saa tehdä hommia ihan omassa rauhassa - toimistolla aina joku kysyy jotain, puhelimet soivat jne., joten siellä ei pysty tekemään mitään kovaa keskittymistä vaativaa.

Täällä onkin flunssaisia oikein useampia. Mullakin kurkku on vähän karhea, mutta toivon, ettei äidy oikein taudiksi. Se tosiaan on kaiketi sellainen parin viikon homma, ts. kestää kauan ennen kuin on kunnolla kunnossa.

Eilen illalla kirjoittelin meidän koiran poskesta, joka oli siis turvoksissa ja johon haimme kortisonipiikin (arveltiin yliherkkyysreaktioksi esim. ampiaisen puremaan). No, poskessa on nyt iso, kova pahkura, ei enää pehmeää turvotusta. Nyt arvon, onko tuo normaalia, ts. voiko kestää montakin päivää ennen kuin turvotus laskee ja voiko se muuttua tuollaiseksi kovaksi. Täytyy vissiin soitella eläinlääkärille... Ei tää tästä arpomisesta kummemmaks tuu...

No joo. Nyt meen syömään myöhäisen lounaan. Hyvää viikonloppua!

Terhi&muksut

Minäkin pääsen pitkästä aikaa pinoutumaan, sillä vietän täällä kotosalla sairaslomapäivää. Sitkeä flunssa on jatkunut jo 2 viikkoa ja lähti taas huonompaan suuntaan. Niinpä lähdin sitten eilen kesken päivän kotiin lepäämään. Tällaista flunssaa en ole ennen sairastanutkaan! Taitaa noi päiväkodista saadut taudit olla vähän ärhäkämpää sorttia!

Joku päivä olikin gallupia sairasteluista. Meillä Laurilla on ollut toistaiseksi vasta kerran flunssa ja kerran silmätulehdus, joten vähällä on päästy. Tämä syksy tosin tuo varmasti tullessaan kaikenlaista päiväkodin aloituksen myötä.

Täällä oli vaikka kuinka moni uudelleen raskaana! Onnea kaikille!!! Ja osalla jo uudet tuhisijat noudettuina. Itse täällä vaan pähkään ja pähkään, että pitäisikö laittaa toinen tilaukseen vaiko eikö... Ja työpaikan vaihtokin on käynyt mielessä, mutta se on sitten vähän hankalampi yhtälö em. asian suhteen. Mietintä siis jatkuu.

Onko muita taaperoita, joiden sanavarasto rajoittuu yhteen ainoaan sanaan? Meidän Lauri sanoo ainoastaan " auto" ja siinä kaikki. Välillä oli vaihe, jolloin selvästi matki ja harjoitteli sanoja, mutta nyt on sitten lopettanut senkin puuhan kokonaan, kummallista. No, onneksi tuo sentään ymmärtää, niin ei kait sitä tarvitse kauhean huolissaan olla. Puolentoista viikon päästä meillä onkin 1,5v neuvola, joten täytyy vähän kysäistä asiasta.

Nyt taidan siirtyä peiton alle lepäilemään ja nauttimaan ihanasta hiljaisuudesta.

Hyvää viikonloppua kaikille!!

Hurtta

On neidin uusin huudahdus :)

Onneksi alkaa neitonen tervehtyä, eilen kurkkasin suuhun ja sinne pukkaa nuita toisia poskihampaita ainakin yks. Inhottavaa kun joka hampaasta melkein on tullu nuha ja kuume. Onko muilla?

Sengin kyssäreihin :)

G1: Tykkääkö lapsenne käydä saunassa, siis löylyssä?

- Aiemmin tykkäs enempi kylvystä ja saunasta...nyt viihtyy saunassa vedellä lotraten ehkes viis minuuttia. Mieluiten istuu lattialla ja leikkii vedellä, ammeessa ei oikein.

G2: käytättekö jotain pesuainetta lapsella kylvyn/suihkun yhteydessä?

Pesen tuon kuopuksen tukan linnasampoolla, muuten vain kylpyöljyä iholle.

- Meillä on ollut alusta asti käytössä se natusanin baby laventeliöljyjuttu. Oon todennu että se riittää ainakin toistaiseksi hiustenkin pesuun.

G3: Mitä lapsi tuumaa vesisateesta, jos sattuu olemaan ulkona?

- Vähän sama juttu kun Sengillä. Tykkää mönkiä ulkona vaikka mullassa eikä sade haittaa yhtään.

G4:Mistä tulee nimimerkkisi? (jos haluat paljastaa)

- Neitosta sanottiin pienenä Nasuksi kun oli söpösti vaaleanpunainen ja röhki :)))) Nasu on aina saanut likan muutenki hihkumaan joten siitähän tuo nimimerkkikin sit...

Juups, neito oppinu tässä parina päivänä taas uusia juttuja. Nyt nousee joka paikkaa ITSE seisomaan ja seistä töröttää välil ilman tukeakin. On siis meidän hidasliikkeiseltä neidiltä jo paljon se! Kävelee hirmu reippaasti kun saa pitää sormesta kiinni.

Istun tääl värit päässä ja kohta pitää lähtee lutraamaan. Saas nähä miten onnistuu kun meinasin laittaa raidatkin :)

Ihailtavaa muuten Lehtovin ja Tuulian (muitakin??) tuo painonhallinta. Minä en jaksa välittää, oon liian laiska ja mukavuudenhaluinen. Oon kyl samoissa mitoissa kun ennen Nooraakin mutta aineskin 5 kiloo pitäis saada pois.

Hyvää viikonlopun jatkoa!

...kohta ruokaa suuhun, mutta hetki vielä omaa aikaa, kun lapset katsovat Disney-kanavalta Liloa ja Stitchiä (joka on kummankin ehdoton suosikki)...

Galluppeihin tulin vastaamaan:

Puheesta: Meillä Saana on ihan viime viikkoina saanut lisää sanoja, ja nyt niitä tulee jo tosi paljon. Sitä ennen oli ihan yksittäisiä sanoja. Eli en olisi huolissani, jos sanoja ei tule - voivat tulla sitten ihan humauksessa.

Viikonloppu: Ohjelmassa ei mitään, ihanaa! Käydään varmaan kaupassa ja vähän siivotaan, muuten varmaan vaan ollaan. Töitä pitää ehkä sunnuntai-iltana tehdä vähän, mutta huomisen ainakin rauhoitan kokonaan vapaa-ajalle.

Rasvat: Onhan niitä tuolla kaapissa... Innostun aina välillä ostamaan kaikenlaisia selluliitinpoistoihmerasvoja, sitten käytän kaksi viikkoa ja unohdan tykkänään... Tehokasta rasvaa en kyllä ole vielä löytänyt...

Ja nyt syöttämään muksut!

Terhitaas

Niin se lentsu sit rantautui meillekin :( Tai no pieni nuha on ja lämpöä. Kuitenkin sen verran että en hoitoon tänään vienyt vaan jäin itse kotiin. Viime yö olikin tosi " hauska" , ensin neiti kiukkus klo 12-02 ja sit miehen puhelin soi klo 3.30. Pomohan se siellä, työkaveri oli nukkunut pommiin ja miestäni hälytettiin töihin! Piti olla iltavuoro. Oisin siinä tapauksessa minäkin päässy töihin, ainakin klo 14 saakka. Kyllä suututti. Onnekseni saan tämän päivän palkallisena kun on noita pekkasia. Ilman lääkärintodistusta (siis neidin) ei taida palkkaa tippua. Itse saan olla kyllä 3 päivää pois.

Menipä asian vierestä, sori!

PUHUMINEN: Yksittäisiä sanoja tulee ehkä 30? Joskus pari sanaa peräkkäin kuten " anna että" tai " äitin tissi" tai " ei oo" . Mutta harvemmin ja yleensä sanat tulee matkimalla.

VIIKONLOPPU: Miehellä huomen kavereitten vanhempien muuttoa ja su laittaa meidän kakkosautoa ajokuntoon. Itte oon siis neidon kanssa ja ulkoillaan se mikä kuumeelta voidaan. Tänään hällä lämpöä vain 37.6 joten käytiin kävelyllä. Mutta en päästäny hiekkikselle.

Nyt meen lämmittämään neidille pinaattikeittoa! Syökö muut pinaattia? Se on meidän uusin suosikkiherkku ja helppo tehdäkin.

Moikka!

Ja jaksuja kaikkiin sairastupiin!

Niin se viikko taas mennä pärähti. Tänään oli tentti johon lukeminen jäi aika vähille, osaksi Näpsän sairastelun vuoksi, osaksi ihan omaa laiskuuttani. Ja eihän se tentti hyvin mennyt, suprise :(

Näpsällä on yöunille meno aikaistunut. Nytkin sammahti jo klo.20, eilen 19.30. Ja aamullahan n klo.6 tytsi juo maitopullon ja jatkaa unia vielä 7.30-8. Tais tuo vauvarokko jättää vähän univelkoja reppanalle tai sitten nyt on joku hirmuinen kasvukausi johon menee kaikki energia. Oli miten oli, äiti on tyytyväínen kun toinen nukkuu hyvin!!!

Ja tänään tapahtui se että minun piti jättää neiti ekaa kertaa päiväkotiin. Vähänkö mua jännitti, kauhistutti ja pelotti. Mutta ja mitä, Näpsä jäi iloisesti aamupalapöytään, vilkutti äitille ja alkoi päästellä aamupalaa ääntä kohti :) :) :) Ja mies kun haki tytön puoliltapäivin niin kertoivat sen olleen kuin aurinko kokoajan:) HUH. Mikä helpotus. Meillä on onneksi se hyvä puoli et Näpsä on hoidossa vain 1-3pv /vk kun mies tekee vuorotyötä ja on arkisin kotosalla. Taloudellisestikin se on tosi tosi hyvä homma!

PUHEESTA oli puhetta. Näpsä sanoo sanoja aika paljon ja paljon toistelee perässä kuin papukaija vaikkakaan useimmat sanat ei mene tietysti ihan oikeen. Hyvä on vyvä, leipä on peepä, pöllö on mömmö, heippa on heeppa jne.

VIIKONLOPUSTA: veli vaimonsa kanssa tulee huomenna hoitamaan Näpsää kun minä lähen kaverin kanssa purkamaan kouluressiä illalla syömään ja parille siiderille. Mies yövuoroissa, kuten nytkin. Muuten ohjelmassa on ulkoilua, kaupassa käyntiä, kirppistä jos jaksetaan lähteä ja mulla kouluhommia näpsän nukkuessa.

Jotain muutakin gallupoitiin mutten muista mitä...

ROSALLE tosiaan jaksuja kahen pienen kanssa. Eikös sitä niin sanota että voit ajatella että joka päivä helpottaa tuplasti edelliseen päivään verrattuna. Noihin mustasukkasuushommiin en osaa kummemmin neuvoa kun meillä on vain tämä yksi. Ainakin esim kannattaa muistuttaa vieraita kylään tullessaan että huomioisivat esikoisen aina ensiksi, ja sitten vasta vauvan tms. Onhan se esikoiselle suuri kriisi kun ei olekaan enää se kaiken keskipiste, mutta uskon että ajan myötä helpottaa. Jaksamisia kovasti.

Noniin pakko taas käydä kouluhommien pariin, vaikka perjantai-ilta onkin...opinnäytetyön palautuspäivä senkun lähestyy vaan ja alkutekijöissä ollaan....HUOH.

-miuqu ja uinuva näpsä-

Huoh, väsyttää. Maalisneitimme on ottanut tavakseen herätä jokaisena vapaa-aamuna klo 6.30. Perjantaina, kun olin etätöissä, olisin saanut nukkua klo 7.15, mutta nahkavekkari sitten herätti. Samoin eilen ja tänään. Alun perin oli sovittu, että isäntä olisi hoitanut lapset tänä aamuna, mutta eilen tulikin sitten kaverilta kysymys, lähtisikö herra golfaamaan klo 8 tänä aamuna, ja kun kuulemma enää on niin vähän golfausaikaa ennen kuin kausi loppuu, piti päästä... Niinpä minä sain nousta tänäkin aamuna. Kypsää. Koskahan lapset oppivat nauttimaan viikonloppuaamuista ja nukkumaan pitkään?????????????

Meillä on ollut oikein kotiviikonloppu. Eilen käytiin kaupassa ja siivottiin, tänään pitäisi ottaa kesäkukat tuolta pihalta pois - tosin en vielä saanut aikaiseksi ostettua mitään syyskukkia tilalle, joten nyt jää tyhjiä ruukkuja. Flunssa meinaa iskeä oikein kunnolla, kurkku on aikas kipeä ja välillä paleltaa. Saas nähdä, pääseekö huomenna töihin.

Painonhallinnasta oli puhetta. Minulla on jatkuva painonalennusprojekti meneillään. Nyt näyttää vaihteeksi ihan hyvältä, ts. olen koko viikon onnistunut pysymään kaidalla tiellä - yleensä sorrun viimeistään torstaina... Kiloja on kyllä runsaasti, en viitsi kertoa sitä oikeaa lukemaa, mutta sellainen 15 kg pitäisi saada pois.

Ja sitten gallupit:

Ei. Nostaa hirveän huudon, kun vie saunaan. Luulen, että syynä on saunan hämäryys, ts. se yhdistettynä outoon lämpötilaan pelottaa.

Muuten en käytä, mutta tukan pesen Muumi-shampoolla.

Eipä ihmeempiä, mutta lätäköt on kova juttu...

Minulla tulee ihan omista nimikirjaimista ja maalisneidin syntymävuodesta...

Ja vielä pari sanaa koirasta: Patti osoittautui sitten hammasjuuritulehduksen aiheuttamaksi paiseeksi. Se alkoi eilen vuotaa, joten ollaan menossa parempaan päin, ts. paise tyhjenee. Soittelin eilen useampaan kertaan eläinlääkärille, kun en oikein tiennyt, mitä tehdä. Mutta sain sitten neuvot puhdistaa " haavaa" (josta siis valuu nestettä) ja seurailla (koira kun sai torstaina antibioottikuurinkin varmuuden vuoksi). Huomenna soittelen sitten omalle eläinlääkärille ja kysyn, mennäänkö heti näyttämään vai annetaanko parantua. Meillä on viikon kuluttua muutenkin hampaiden puhdistusaika, joten voi olla, että saamme odotella sinne. On noi kyllä rasittavia noi eläintenkin taudit, ihan yhtä raskasta kuin lastenkin sairastelu...

Mutta nyt meen keittämään vettä ja vetäisen annoksen Panadol Hotia, jos vaikka rupeis olo aukeamaan...

Alkavan flunssan kourissa kärvistelevä Terhi & riehuvat muksut

Tuntuu tuo flunssa vaivaavan yhtä jos toista. Pikaista paranemista kaikille!!! Meillä poika toi taudin kotiin hoidosta (pph). Oli itse yhden päivän väsynyt, nenä vuoti ja lämpö nousi peräti 37,3 asteeseen. Seuraavana päivänä poika oli terve, mutta tauti tarttunut minuun ja mieheen... Itsellä lievä flunssa ollut jo pari viikkoa. Noin viikon verran oli vähän enemmän kipeä olo (töissä oon silti ollut koko ajan) tää toinen viikko on ollut sillon tällön yskimistä/niistämistä, lähes terveenä). Mutta ollapa vielä pieni lapsi, jolloin parani kaikesta hetkessä!

Poika lähti tiistaina mummolaan. Mennään itse huomenna perässä, kun mies on tänään vielä 21 asti töissä. En oo aiemmin ollut näin kauaa erossa pojastani. Kyllä tuntuu oudolta!!! Tiistai-ilta meni vain ikävöidessä, itkuakin tuhersin... Sit oonkin tehnyt 10t työpäivää, et ei oo kotona juuri muuta ehtinyt tekee, kuin nukkumassa käydä. Yhdeksän aikaan vasta ollut kotona... huhhuh. Onneks ensi viikolla alkaa taas normaali rytmi.

Puheesta oli puhetta. Meillä poika sanoi ekan sanansa (lamppu) 11kk ikäisenä. Nyt osaa n.40-50 sanaa, mutta ei lauseita. Serkkupoika on 3kk vanhempi ja puhuu jo täysiä lauseita (ja koko ajan, kun on juuri oppinut puhumaan!). Vielä 3kk sitten ei puhunut kuin yksittäisiä sanoja. Muutos oli tapahtunut suunnilleen yhdessä yössä, jotenkin oli vain hoksannut, että näin kun laittaa sanoja peräkkäin aikuiset ymmärtää paljon helpommin, mitä tarkoittaa. Mutta tosi yksilöllistä tuo puhumaan oppiminen on!! Toiset puhuu jo vuoden ikäisenä lauseita, toiset hyvä että 3-vuotiaana.

Kehittelin saunassa ollessani äsken.. Teillä on varmaan näistä joskus ollut puhetta, mutta tilanteet on voineet muuttua..!?!

meillä maalisneiti on vasta viime aikoina alkanut viihtyä löylyssä, jos saa samalla lutrata vedellä.

Pesen tuon kuopuksen tukan linnasampoolla, muuten vain kylpyöljyä iholle.

Meidän neiti ei oikeastaan reagoi mitenkään. On vaan innoissaan kun pääsee lätäkköön loiskimaan. Tietty ihan kaatosateessa ei olla oltu, luulisin sen tuntuvan kasvoilla ikävältä. Eilen oli tosissaan huvittavan näköinen tyttö kun satoi vähän ja meillä kun on tälläinen " mutapiha" . Ei ollu monta puhdasta kohtaa neidin vaatteissa naamasta nyt puhumattakaan (kihomatoja odotellessa........;) )

Osa on selvästikin omasta tai lapsen nimestä tulleita. Omani on eläin (joku päästäislaji, lähinnä Amerikassa elelevä). Juontuu siitä kun rekisteröidyn palstalle, kokeilin kaikki perheemme nimiyhdistelmät ja yllättäen eivät kelvanneet, miten niin yleiset nimet..? Poikamme on eläinfriikki ja aloin testata mahd. erikoista eläintä ja johan onnistui! En siis koe muuten muistuttavani tuota sengiä..Googleta jos haluat kuvan nähdä....Ei siis muistuta minua toivottavasti ainakaan.

Nuo nyt aluksi... on se sauna ihme paikka...

Muuten tämä päivä mennyt siivoillessa. Huomenna on sukulaistytön rippijuhlat, en tosin mene lasten kanssa kirkkoon kun on just päiväuniaikaan ja tuskin nuo isommatkaan jaksaisivat paria tuntia siellä olla. Mies edustaa meidän perhettä on tytön kummikin joten velvollisuus kutsuu. Menemme sitten vain kahvitilaisuuteen.

NO NIIN, maalisneitimme uusi sanonta, romaani loppukoon tähän.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat