Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (23)

Eilen oli lääkärineuvola. Kaikki näytti olevan kunnossa. Lääkäri kurkkasi Pientä ultralla ja kovasti siellä heilui ja möngersi menemään :) Ihana näky :D

Mua meinaa välillä vähän väsyttää. Jotkut päivät on helpompia ja toiset taas hankalampia. Esikoisen kanssa tapellessa ja sateisina päivinä väsymystä on enemmän... Uhmaikäinen osaa olla välillä uskomaton!

Huomasin kammotuksekseni, että eilinen painoni on sama, mikä mulla esikoista odottaessa oli vasta puolivälissä raskautta :O, jotenkin tuntuu nyt painoa kertyvän helpommin. Alkutilannehan oli siis sama mol. odotuksissa alussa. Mihinhän tämä vielä johtaa?! :D

Onko muilla ollut eroa painonnousun ja raskauksien välillä?

:) utelee

Onni-Ihme ja Pieni 13+5

Eihän siitä ratsastamiseta haittaa ole, varsinkin jos on harrastanut jo ennen raskautta. Mullekin terkka sanoi että jatka vaan juoksemista, kun olin jo aikaisemmin harrastanut. Tais vaan jäädä, kun lämpö ja oksentelu estivät koko ulkoilun. Taidan siirtyä suosiolla kävelyyn ja keppiköpöttelyyn; nyt onkin jostan syystä hartiat jumissa ja se tekee hartioille hyvää.

-m-

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Maalismasuihin ilmoittautuisi yksi uusi sisar Etelä-Karjalasta! Nyt jopa jo uskaltauduin. Taidetaan olla jo sen kriittisen ajan ohi. Laskettu aika on 19.3. En ole vielä ultrassa käynyt, joten se saataa vielä muuttua.

Meille siis on tulossa pikku kakkonen. Esikoisemme on 7 kk. Pienellä ikäerola tulevat, mut on sitten isompana seuraa toisilleen. Ainakin toivottavasti! :)

Saa nähdä kumpi sieltä tällä kertaa tupsahtaa. Tämä raskaus on ollut aivan erilainen ensimmäiseen verrattuna. En ole edes voinut kovin pahoin, ekasta oksensin kymmenisen kertaa päivässä rv19 saakka. Nyt olen oksentanut ainoastaan muutamia kertoja. Tämähän on ihan ruusuilla tanssimista. Lievää väsymystä on kylläkin havaittavissa, mutta sitäkään ei kerkeä tajuamaan kun on koko ajan jotain puuhaa. Mulla on ollut myös kipuja nivusissa, jota esikoista odottaessa ei ollut kuin aivan loppuvaiheessa. No jos vaikka nyt isoveli saisi siskon... Tosin eihän sillä sukupuolella ole väliä, molemmat ovat yhtä rakkaita. Helpompaahan se tosin olisi jos poika tulisi; vauvan vaatteet ovat aika poikavoittoisia.( Tytön tullessa voisi sitten hyvällä omallatunnolla ostella ihania rimpsuja ja hepeniä.) Ja myöhemmässä vaiheessä kaikki luistimet jne. menevät sitten nuorermmallekin. Eikä meidän tarvitsisi rakentaa väliseinää lastenhuoneeseen vasta puretun tilalle. :)

Kunhan tällä kertaa ei vaan tulisi niin isoa vauvaa. Poitsumme nimittäin painoi 4440g. En ole itsekään kovin suuri. Mutta 1. synnytys meni todella helposti, kesti vain n.8 tuntia. Mutta onhan näitä isoja lapsia todella helppo käsitellä...

Mutta nyt täytyy mennä antamaan muksulle päiväruoka.

Oikeen hyvää viikonloppua kaikille kanssasisarille.

Onko jossain pinoa missä olisi kaikkien maalismasujen la:t ja synnärit??

Hanna rv taitaapi olla 12+4

***TERVETULOA UUSILLE!!!*** Niitä tulikin iso joukko =)

Tänään on ollut sateinen päivä ja väsyttää vaan...... Paineista oli juttua niin nyt viikon ajan minullakin paineet menny alas 90/60! Tyttöä odotellessa oli alimmillaan 111/65. Terkalta kysyin niin vastaus oli KAHVIA VAAN LISÄÄ!!!! Siinä mun lääkitys =) No onneksi osaa hoitajana itse vähän sallittuja poppiskonsteja!

Vauvan liikkeistä: Nyt jo puolitoista viikkoa tuntunut =) Eilen kunnon potkuja ja kädellä tunsin kun vauva nousi pinnalle! Oli se upea tunne

nyt ei sit tarvii kotidopperil kokoajan kuunnella kun tietää että siellä kaikki ok!

Nyt täytyy päästää hurtta ulos kun vinkuu eteisessä! palataan....

kata-72 & 14+3

eilen täällä hermostuksissani tärisin tulevaa ultraa,no normaali löydöshän (ompa kylmästi sanottu) siellä köllötteli,niskaturvotus 0,9 ja pää-perä 5,1cm,vastasi päivälleen viikkoja,kaikki siis hyvin,turhaan taas huolehdin ja pelkäsin ja panikoin...=D...

Tervetuloa uusille maaliksille,meitähän on jo aika joukko :)

t. Pööh rv 12+1

Oikein paljon Onnea Pirpaliina!

Toivotaan, että kaikki menee jatkossa ok! Itse kaksi km kokeneena tiedän, miltä tuntuu. Viimeisin km mulla oli maaliskuussa ja nyt on menossa 15. rv.

Joka tapauksessa ONNEA!

Kerry rv 14+4

Ei mitään uutta tällä rintamalla, kunhan tulin pinoutumaan.

Viime päivinä on jotenkin ruvennut tuntumaan, että sinne laskettuunhan on vielä iäisyys aikaa, mutta kuitenkin se tulee niin yllättäin lopulta ja sitä miettii, että mihin se kaikki aika meni. LA:n yli menevät päivät taas voivat olla tosi tuskaisen pitkiä, saa nähä mietin tällä kertaa käy.

Viikonloppuna on oikein kokonainen lauantai aikaa vain itselle, kun appivanhemmat halusivat ottaa pojan luokseen päiväksi ja yöksi ja mies on menossa kavereiden kanssa splättistä pelaamaan (ja tietysti baariin sitä juhlistamaan). En kyllä tiedä mitä sillä kaikella vapaa-ajalla tekisi :D

hoh, no jos töitäkin koittaisi tehdä.

Taya pyörähtää uudelle viikolle 14

Lempiruokaa on pasta, muodossa missä tahansa. Ja ruokaa täytyy päivittäin laittaa, kun on tuota jälkikasvua jo ennestäänkin. Rakkaimpiin harrastuksiin se ei kyllä kuulu, vaikkakin kyllä useinkin kutsutaan myös ystäviä syömään. Mitään gourmee ruokaa en kyllä osaa laittaa.

Petriina

MASULI;

Mulle terkkarikin sano että ratsastus on ihan jees, mutta harjotusravia tulis välttää - ei kyllä kertonut miksi. Netistä sitten luin että olis muka vaara että istukka irtoais siitä harj.ravin hölskymisestä ja tärähdyksistä...mietin vaan, että miten se sitten vähemmin hölskyttää esim. juostessa tai vähemmin pomputtaa jossain hyppy-aerobicissä mitä ei kuitenkaan oo kielletty..ehkä se suurin vaara kuitenkin on siinä putoamisessa, enkä usko että pienellä masulla siitäkään on kauheeta vaaraa, isolla onkin eri juttu sitten. Joten, ratsastan just niin pitkään kun uskallan ja hyvältä tuntuu :)

Galluppiakin oli jossain välissä...myönnän etten ees huomannu. Ai et lempiruokaa..mulle uppoo mikä tahansa pasta, mieluiten tomaattisella kastikkeella..bolognese kastike on ihan best. Ei sillä etteikö oikein paistettu kunnon pihvikin tekis välillä terää :)

Mä oon ollu pitopalvelussa töissä ja kurssittautunu jonkinlaiseks pitokokiks joten ainkin ohjeesta saa tehtyä melkein mitä vaan..aina kun vaan ei nappaa. Ruoan laitto oli kivaa kun ei ollu pakko..niinkun kaikessa muussakin.

Huh, alko sellanen rankkasadekuuro että taitaa olla parempi sulkea kone ja vedellä piuhat irti ettei vaan ukkonen pääse tekemää tuhojaan..koira ainakin väittää että on ukkosta ilmassa.

Tappi ja Puksu agen

Sateista perjantaita! Valmistaudumme poikien kanssa lähtöön 85v mummini luo. Käymme siellä viikoittain. Hän on vielä ikäisekseen hyvä kuntoinen, asuu yksin omassa kodissaan, käy itse kaupassa, laittaa ruoan, siivoaa. Eilinen 3v kerho oli mennyt aika hyvin. Lopussa oli alkanut ikävöidä äitiä, ja kun näki minut, juoksi itkien syliin. Lupasi kyllä mennä ensi viikollakin. Ikävä se oli iso äidilläkin :))

Maha pömpöttää jo kivasti. ostin viikko sitten h&m:ltä farkku-äippähameen ja se on aivan ihana! Hieman siinä jo vatsa pyöristyy :) Olenkin päättänyt etten enää yritä piilottaa mahaa, päinvastoin. Tämä on viimeinen raskauteni ja aion esitellä mahaa ja nauttia raskaudesta täysin siemauksin :)

Joku kyseli makuhuone-elämästä. Hiljaista on, saan pakottaa itseni innostumaan edes kerran viikossa-kahdessa viikossa. Plääh, toivottavasti löytyisi halut pian, ihan oikeasti :)

Varasin rakenneultran, se on 9.10. Se on ainut ultra jonka kunta kustantaa täällä. Kuukauden päivät enää tuohonkaan. Silloin on tasan rv 19, joten ollaan jo puolivälissä! Kyllä ne viikot näyttää aika vauhtia vierivän, vaikka välillä tuntui pahoinvoinnin kourissa matelevan :)

Mutta nyt isomummin luo ; Caius ja Ilona rv 14+4

JA tässä tuo maalismasujen pino

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8278215&p=1&tmode=1&smode=1

Ilmat on muuttuneet täällä syksyisemmiksi ja mua palelee koko ajan :/ Varpaat on jäässä, eikä missään nimessä haluta lähteä vesisateessa raksalle maalailemaan kylmää asuntoa. Tosin ainut hyvä puoli siinä on, että takkaa ja leivinuunia pitää nykyisin lämmittää, joten ainakin jotain lämpöä on sielläkin, mutta se lämpö ei vielä ulotu sinne missä mun pitäis maalailla.

Leanna, aika vähän on elämässä tapahtumia jos tämän palstan kautta pitää jonkun elämää seurailla :D Hyviä vointeja sinulle Pitäisköhän tästäkin tehdä suljettu yhteisö, jotta saa rauhassa kaikki kirjoitella ;)

Dharma:lle tiedoksi, että ingmannin laktoositon maito on hieman halvempaa kuin valion. (ei ehkä sais mainostaa, mutta kun ne ON halvempia) Minä juon sitä päivittäin, vaikka maksaakin paljon. Minulla ei maitosokeri imeydy ollenkaan ja lääkäri epäili, että lisäravintona kalkki ei imeydy niin hyvin, kuin maidosta ja juustosta, joten en saisi näitä jättää pois ruokavaliosta etenkään odotus/imetysaikana. Olisihan se kiva saada joku korvaus, koska kaikki laktoosittomat maksaa ihan tuhottomasti enemmän kuin perusmaitotuotteet.

Olen tänään laiskotellut, enkä ole jaksanut mennä raksalle tuon palelun takia, menen sitten illalla. Leivoin lapsen kanssa muffinsseja viikonloppua varten ja kohta pitäis alkaa miettimään päivän ruokaa...

t. punkeli rv 13 + jotain *menee sohvalle virkkaamaan*

Eipä kuulu tänne mitään uutta, tulin kuitenkin ilmoittautumaan. Usein en ehdi kirjoitella, mutta pinoja yritän kuitenkin lähes päivittäin lukea.

Kaikki on muuten ok, mutta nuo liitoskivut edelleen riesana! Kohta kaakerran kun ankka...

Kaksostenrattaita tuossa olen katsellut ja tultiin siihen tulokseen, että tilataan Saksasta kun tuntuu, että noista käytetyistäkin joutuu maksamaan vielä melko paljon. Mieluiset taisi jo löytyä ja sopivat oikein hyvin meidän tarpeisiin, joten kaipa ne sieltä jossakin vaiheessa tilaan.

Menen katsomaan mitä tuo esikoinen puuhaa kun on niin hiljaista...

napoltti rv 14+1

Hetki aikaa istahtaa koneelle, opettaja oli tänään laittanu esikoisen koulusta kotiin kuumeisena, ja nyt se nukkuu sohvalla. Keskimmäinen ja mies lähtivät lätkämatsiin, ja kuopus kattoo lastenohjelmia, joten vähän aikaa saa ihan rauhassa puuhata mitä haluaa. Mitä nyt pyykit odottaa koneessa ja imuri nurkassa, mutt eipähän ne sieltä mihinkään häviä, odottaahan ne vielä toisenkin hetken.

Oma vointi ennallaan, liikkeitä en oo vielä ainakaan kunnolla tuntenut, mut en kyllä edellisilläkään kerroilla ole kovin aikaisin niitä huomannut. Eilen anoppi sai mulle aikaan pahan mielen, kun mies oli sille kertonut tulevasta vauvasta, oli anoppi alkanut vaan kovasti huolehtia mun jaksamisesta, ja tilan ahtaudesta, auton hankinnasta ym... Mutta ei olleenkaan onnitteluja:(. Kait sitä on vielä extra herkkä kaikelle sanomiselle.

Viikonloppuna olisikin sitten kyläilyjä tiedossa, kahden kummipojan synttärit, toiset huomenna ja toiset sunnuntaina. Sunnuntaina olis ollu vielä miehenkin kummitytön synttärit, mut ne jätettiin väliin, kun on matkaakin enemmän, paketti vaan laitettiin menemään.

Leanna: Kurjaa tuollainen juoruilu, älä kuitenkaan sen takia meitä jätä:)

Petriina rv 13+4

LEANNA;

Heti takasin sieltä, etkai sä nyt hitto jätä mua yksin terrorisoimaan palstaa!!?? Ehei, anna muiden puhua mitä tykkää, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos..luulis niittenkin kyllästyvän kun ei mitenkään reagoi.

LINDA;

tervetuloa joukkoon..varoitus koukuttumisesta, oikeestaan se on jo myöhästä..tänne todellakin jää koukkuun kun kaikki on niin ihania ihmisiä :)

DHARMA;

Mulla on kaks urosta, ajuri 5v ja lappalainen 4v. 6km:n lenkkiin menee tunti, ehkä vähän yli jos koira jää tutkailemaan haisuja. Tääl käpykylässä kun ei ole koirapuistoja niin ei semmoseen päästä, joten on pakko lenkittää. Nyt jahtiaikaan tietty pyritään kaikki vapaat viettämään metsällä..kuten tänään.

Jooh, eli metsällä ollaan notkuttu koko päivä, siitä rauhoittava poissaoloni :) Koirat sai juosta sydämensä kyllyydestä..ajuri hölkytti menemään 8 tuntia putkeen ja lappalaine siinä sivussa..nyt on rauha maassa kun molemmat vetää sikeitä masut täynnä sapuskaa.

Mä uskaltauduin ratsastamaan pitkästä aikaa, eikä tuntunut ollenkaan pahalta, paremminkin muutama lukko alaselästä aukes ja selän jomotus helpotti heti. Harjotusraviakin uskaltauduin kokeilemaan, kun meinaan että jos ei tunnu pahalta niin eikai se voi vahinkoakaan tehdä..kyllähän toiset juokseekin, samaa hölskytystähän sekin on.

Metsällä kun tallailin pellon laitaa niin iski ihan järkky kipu, tiedä sitten mistä se tuli, mutta tuntui että koko häpyluun alue ratkeaa liitoksistaan - vähään aikaan ei pystynyt muuta kun olemaan paikallaan käperryksissä ja täyty keskittyä vaan hengittämään..onneks kesti vaan ihan pikku hetken. Ei se kai mitään erityistä ollu, mutta sattu ihan sikana.

joo, pitäs mennä tekemää ruokaa ja syömään..tän pvän syömiset onkin jääny leipä ja hedelmä puoleen, joten on aikakin. jepjep, palailen sitten taas huomenna kun meen töihin ja päivällä on tylsää :)

Tappert ja Puksu 13+5

Kiitos kannustuksesta!Ystävä piiri vaan niin pieni että tälläinen juoruilu kurjaa.

Kyllä pidän teidät ajantasalla,mutta hieman varoen=)

En siis ihan pois jää=)

Missä kaikki??

L+5+sissi rv 12+

Oli ihan pakko vastata tähän viestiin kun anopista oli puhetta.Mun anoppi sai kanssa pahoitettua mun mielen kun sanoi vaan että vielä te vanhat rupesitte vauvan tekoon ei tullut onnitteluja,tosin sanoin siihen et en mä mikään vanha ole(34)iltatähtihän tämä tosin on kun lapset ovat 9 ja 6 vuotiaita.Mutta musta tää on tosi ihanaa ja aion nauttia tästä vaikka pahaolo on nyt vasta helpottanu.Tsemppiä kaikille!

T:Zappe

Leanna: anna vaan kateellisten puhella. Kyllä on tosiaan pieni maailma, jos näitä asioita jaksaa muille juoruta. Mä en ainakaan viitsis, vaikka jonkun bongaisinkin.

Dharma: minne päin Suomea muutatte? Mahtaa olla kiva fiilis. Mulle riittäis mökki jostain maalta, pois en haluais muuttaa. Onneks ei sentään ihan keskustassa asuta. Tosin Espoota jäin kaipaamaan, asuttiin niin lähellä merta ja se on mulle tärkeä elementti. Miehen kanssa ollaan haaveiltu muutosta maalle sit kun ollaan vanhempia ja lapset on lentäneet pesästä.

ON: liikeet tuntuu jo selvempinä, vielä kun ens viikolla pääsee kuulemaan ne sydänäänet. Mahakin on jo pyöristynyt, enkä minäkään viitsi sitä enää peitellä, kohta alkaa mun mielestä paras vaihe, kun masu ei vielä ole järjettömän kokoinen.

Galluppi: mikä on teidän lempiruoka ja harrastatteko yleensä ruuanlaittoa. Me miehen kanssa pidetään eniten Italiaisesta keittiöstä, vaikka tosin mulle kyllä kelpaa mikä vaan ruoka, heh heh.

Nyt vielä siistimään paikkoja, kohta tulee vieraita.

-m- rv 14+4

Olisin vain halunnut välittää kuulumiset sinne. Muistatte varmaan minut ja pikku Elviksemme, joka poistui keskuudestamme rv 8+?. No, nyt on 4vkoa keskenmenosta ja uutta pukkaa. Siis vauvaa! Positiivisen raskaustestin tein vaikka menkkoja ei olekaan vielä tullut! Ja hcg:hän oli nollaantunut jo km jälkeisinä päivinä. Eli tosiaan ollaan raskaana taas.

Paljon terveisiä kaikille!

Pirpaliina rv 4+0 ja enkelivauva Elvis

Puuenkuli, kiitos vinkistä. Mullakaan ei imeydy ollenkaan, testi tehtiin kun olin 13v ja arvot oli todella korkeat! Mutta silti sitkeesti syön normituotteita, vaikkakin vaan jogurttia ja juustoa, maitoa juon tosi harvoin, nyt varsinkin kun kahvikaan ei maistu. Mulla varmaan kalkkivaje,kun maitotuotteita menee 0-20% päivän suosituksesta.

Mitäs muuta...korvatulehdus siirtynyt toiseen korvaan, tänään alkoi kivut, todella kiva!

Kauhean kova mieli happaria ja hernekeittoa joten nyt kauppaan, kurkitaan myöhemmin.

Ihanaa rv 12 lähti käyntiin :)

Hipsuhopsu: Kaupunginosa meni oikein mutta en kirjoittele kuopionmammoissa. En ole koskaan moisesta kuullutkaan. Ja la on mulla maaliskuun puolivälissä. Mulla on kans ihan ihme tuloksia kun joku toinen mittaa mun verenpaineet, vaikken tietoisesti jännitäkään. Niinpä ostin kotiin mittarin, kun en uskonut että mun paineet on oikeesti niin korkeet, kun mitä ne esikoista odotellessa oli. Varsinkin ekalla neuvolareissulla. Sit ne tippui koko raskauden ajan alaspäin ja kotona sain ihan normaaleja tuloksia, tyyliin 120/70.

Ihanan sateinen päivä =) Koiran kanssa oli oikein nautinnollista lenkkeillä, oikeesti! Kun on hyvät ulkoiluvaatteet, ei kastu koira eikä taluttaja.

Pitää mennä ompelemaan. Jospa sais tehtyä jotakin hyödykistäkin vielä tänään.

Leannalle: Lisää löylyä. Tuut vaan palstailee ja kerrot ihan ihmeellisiä juttuja, jotka ei oo ees totta. Siinäpähän saavat ihmetellä selkäsi takana ihan urakalla XD Niin minä ainakin tekisin, olen niiiin ilkeä.

rimma 13+2

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat