Vierailija

Siis jotain faktaa tai muuta(kin) kuin omia kokemuksia laihtumisesta tai hyvästä olosta.

Kommentit (17)

(kysyy ei ap, liittyneekö edes asiaan mitenkään)



Eli meille on tolkutettu eläinrasvan vahingollisuutta pitkään. Nyt on alettu puhua jostain ihme transrasvoista, jotka ovat vahingollisia ja joita on esim. kasvirasvatuotteissa kuten margariineissä. Eli pitääkö siirtyä takaisin voihin?



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Low GI diet best for weight loss and cardiovascular health



25 July 2006



The most effective diet for weight loss and cardiovascular health is a high carbohydrate plan based on low glycemic index (GI) foods, according to a study by University of Sydney researchers.



Published in the most recent issue of Archives of Internal Medicine, the world' s first 12 week parallelled, randomised, controlled trial compared the relative effects on weight loss and cardiovascular risk of low GI and high-protein diets.



Undertaken by Professor Jennie Brand-Miller and Joanna McMillan-Price from the University of Sydney Human Nutrition Unit, the findings show that there is no ' one diet fits all' solution, and although both high protein and low GI diets will help you to shed fat. However, it did show that a diet containing low GI carbohydrate significantly reduces your risk of heart disease.



The trial, which was led by Joanna McMillan-Price, enrolled 129 overweight or obese young adults (aged 18-40 years) and randomly assigned them to one of four reduced calorie, reduced fat diets over a 12 week period. Two of the diets were high-carbohydrate diets and the other two high in protein - one of each had a high GI and the other had a low GI.



Between the two high-carbohydrate diets, lowering the glycemic index doubled fat loss - this effect was strongest in women. Participants on the high-protein, high GI diet was equally effective for fat loss as the high carbohydrate, low GI diet, the two had diverse effects on LDL (bad) cholesterol - the high protein, high-GI group showed increased levels of LDL or ' bad' cholesterol, while there were significant reductions in those on the high carbohydrate, low-GI diet. However those on the high-protein, low GI diet did not experience the same rise in total LDL cholesterol suggesting the importance of low GI foods alongside a high meat intake.



' Our findings suggest that dietary glycemic load, and not just overall energy intake influences weight loss and postprandial glycaemia (blood sugar levels after eating),' said Joanna McMillan-Price.



' We found that moderate reductions in glycemic load appear to increase the rate of body fat loss, particularly in women. Diets based on low-glycemic index, whole grain products, tend to be better for the heart, maximising cardiovascular risk reduction - particularly if protein intake is high,' said Joanna McMillan-Price.



Notes to Editors:



* The theory behind low-glycemic index diets is that rapidly digested, high-glycemic index carbohydrates cause fluctuations in blood glucose (sugar) and insulin levels, contributing to hunger and preventing the breakdown of fat.





Contact: Jake O' Shaughnessy



Phone: Ph: +61 2 9351 4312 or M: 0421 617 861

Olisin vain halunnut jotain oerusteita kun haluaisin tarjota perheelleni terveellistä sapuskaa ja niin ristiriitaista tietoa ravinnon terveellisyydestä tulee koko ajan. Ei tiedä mihin uskoa. ap

Karppaaminen ei ole pelkästään lihan, kalan, kananmunien ja rasvan syömistä. Pääasiallisesti onkin, mutta esimerkiksi Heikkilä sanoo itse syövänsä päivässä noin 75g hiilareita, johon saa syödä jo aika paljon. Näiden hiilareiden pitäsi vain olla sitten niitä matalan GI:n tuotteita, kuten kasviksia, ruisleipää, pähkinöitä ja tummaa suklaata. Esimerkiksi yhdessä ruisleipäpalassa on noin 10g hiilareita. Jäävuorisalaatissa on koko kerässä 4g (riippuen tietysti kerän painosta).



Atkinskin suosittelee noin 20g hiilareita ensimmäiseksi kahdeksi viikoksi, mutta sanoo myös, että pitempi aikakaan ei haittaa, jos se sopii omalle elimistölle.



Minulle sopii parhaiten se, että pidän joka päivä hiilarit alle sadassa ja syön hiilareinakin vain hyviä eli sellaisia, joissa on matala GI.



Kaverini oli pakko nostaa hiilarit 150 päivässä, koska muuten hän olisi laihtunut liikaa.

Enkä oikeastan haluakaan kenenkään (jos ei ole ns. asiantuntija) sepustuksia ravintomolekyylien koostumuksista (jotain niistä itsekin tiedän), mutta olisko jotain tutkimustuloksia tai muuta faktaa?

<<<The most effective diet for weight loss and cardiovascular health is a high carbohydrate plan based on low glycemic index (GI) foods, according to a study by University of Sydney researchers.

<<<



Eli siinähän puhutaan runsaasti hitaita hiilihydraattelja sisältävästä dieetistä, joka käsittääkseni tarkoittaa täysjyväviljoja yms. Eli kertooko tuo tutkimus mitään vars. karppauksen terveydellisyydestä?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat